V posledních týdnech zažíváme s O2 ADSL problémy s rychlostí (při měření na rychlost.cz apod. se pro 8192/512 kbps pravidelně ukazuje něco kolem 2500 kbps, dříve nebyl problém 5000-6000 kbps) a zejména kratší výpadky* v průběhu dne (5-15 minut). Podobné stížnosti vidím ve více diskuzích a má je také známý ve stejné lokalitě (Olomouc), většinou lidé jaké příčinu uvádějí přetížení sítě, resp. veliké ztráty přenosu.
*Přestane jet ping na IP (vrací se časový limit vypršel), nejede dns resolving, web. Jediné, co nějakou dobu drží i při "výpadku" spojení jsou služby typu IRC, ICQ. DNS by to být nemělo, na routeru mám nastavený DNS od O2, ale na lokálních PC ještě navíc OpenDNS atd., restart modemu také nepomáhá, zarušení linky nějakým blízkým spotřebičem si také nejsem vědom, takže mi zůstává problém na straně O2.
Setkáváte se také s podobnými problémy v poslední době, máte k tomu nějaké bližší informace (kontaktování linky podpory apod.)?
Já mám ADSL od Telecomu už od pilotního provozu, pamatuju doby, kdy jsem platíval i 2 tisíce měsíčně za variantu Extreme, takže historek o technické podpoře a reklamaci služeb O2 mám taky přehršel. Typicky při změnách tarifů a podmínek služeb se občas muselo argumentovat i ČTÚ a hnát to "výš", aby se člověk domohl toho, co bylo slibováno, bohužel techniky to příliš neurychlovalo, a pokud ano, tak špatným způsobem, kdy místo domluveného telefonátu s naplánováním schůzky se mi ozvalo v telefonu 200 kilometrů od domova "tak jsem tady, pojďte mi otevřít" ;) Méně úsměvné pak byly služby O2 ve firmě známého, kde měsíční výpadek mailových služeb u IOL nebyl žádný stres a i jednoduché přepojení prvné linky se po marném 2měsíčním čekání na techniky nakonec muselo vyřešit místními silami...
Bohužel pokud mám správné informace, dosud na naší ústředně není ani LLU, a nechat si přeprodávat O2 ADSL od někoho jiného asi nemá smysl. Pár WiFi v okolí je, ale opět s jednou z dominantních firem mám špatné zkušenosti od jiného příbuzného, takže to nechci výměnou za relativně stabilní ADSL zatím riskovat.
České Budějovice, stejné problémy. Navíc ještě zasekávající se modem.
Vyřešeno přechodem k lokálnímu poskytovateli, symetrická 16/16 s příjemnou agregací (garantováno 20 % rychlosti) a to celé za 310 měsíčně i s veřejnou IP (ale ta bude až v průběhu tohoto týdne).
Žádné nespokojené nemáme, na rozdíl od Vodoprdu a mnoha dalších, kde je těch nespokojených drtivá většina. A já opravdu nevidím důvod, proč bych si měl na připojení s garantovaným minimem 13 mbit obousměrně, bez cenzury a bonzování, jedoucí bez problémů, natož poruch od dubna 2004 a ještě k tomu zcela zdarma stěžovat!
Taky nevím, co jiného s tím jde dělat, pokud nemáte žádnou jinou možnost připojení (taky to v naší lokalitě vypadalo špatně, dokonce jsem dost dlouho živořila na EDGE, než se mi podařilo prolomit fóbii rodičů z "malých, neznámých -> neseriózních" operátorů a pořídit si místní Wi-Fi).
Naše rodina i několik známých bojovalo s O2 celé měsíce, kdy jsme platili za nefunkční připojení. Jejich technická podpora byla vždycky naprosto k ničemu, a nevěřila bych, že se za ty 2 roky od zrušení naší linky v O2 něco změnilo.
Jistě že znám i lidi, kteří s O2 ADSL nikdy problém neměli, ale jakmile to začne, u O2 vám nepomůžou. Snad bohové, pokud se slitují =)
Zvykejte si, bude hůř. Čím víc hejlů, nechávajících se na nově supernabídky nachytat se Vodoprd pokusí do svých ucpaných kabelů nacpat, tím hůř na to budou i ti, kterým AžDSL doteď jakž takž fungovalo. Už jsem tady psal mnohokrát, že XN čtyřky nejsou pro jakýkoli rychlý internet nevhodné a čas mi, jak vidno, dává za pravdu.
Copak, pravda nám nevoní? Neboj, dojde i na tebe. A že jsou prodavači Vodoprdu prolhaní grázlové není žádná novinka. Jediný způsob, jak s nimi smysluplně komunikovat je, vyrazit s nimi dveře hned, jak spustí.