Zdravím, Lokute, doufám, že ses vzpamatoval z poslední navgame :-). Jinak nesouhlasím s Tebou - spam nikdy, co moje paměť sahá, nenabízel nic užitečného, byly to jen blbiny. Snažím se nereagovat na kampaně, které mi nutí něco, co nechci. Pokud něco potřebuji, pak si to najdu sám a podle sebe. Otázkou ale je, nakolik už jsem ovlivněn marketingem, abych dokázal rozlišit, co je ještě moje svobodná úvaha a co už je zmasírované podvědomí...
Špatná úvaha.
Správná zní: Dokud bude spam mít co nabídnout (nabídka/poptávka), bude existovat spam.
A nikterak to nesouvisí s vaším zjednodušeným pohledem na svět, že vše, co spam nabízí, jsou blbiny.
Povinná noticka pro blbce:
Niktera nehájím spam ani spammery. Jen nesouhlasím s tím, že:
A) na spam reagují jen stupidní lidé (btw. Paroubkův výrok)
B) spam nabízí jen blbiny (tedy věci nevalné hodnoty)
Spam je jen jiná forma marketingu. Pokud vám to přijde jako blbina pro stupidní lidi, zamyslete se nad tím, na kolik marketingových kampaní jste v životě zareagovali.
Hlavně velká část spamu se odesílá ze zombie počítačů - tyto maily by mohli použít uživatelské známky a byly by korektně odeslány. I když by asi dost kleslo jejich množství, protože uživatel by jich asi neměl předplacených tolik.
Takže zbývá jediné řešení jako porazit spam - nereagovat na něj :-D