 
Pozor. Nepleťte si služby.
Služba Balík na poštu je něco jiného než co nabízí konkurence. Kdybych to měl takto porovnávat, tak konkurence je na tom ještě hůř, protože ty jejich pobočky jsou pouze ve velkých městech a to ještě někde na okraji. Takže jejich osobní vyzvednutí může být mnohem problematické než balík na sousední poště.
Pokud to chcete porovnávat s konkurenci, tak to porovnávejte se službou Balík do ruky.
 
Tak Balík do ruky bych ani nezmiňoval... :-( Sedím celý den doma, pak mi zavolá DPD a já si jdu pro balík. Cestou se podívám do schránky a mám tam lísteček od pošty, že mě nemohli zastihnout.
A tohle se děje opakovaně i přesto, že jsme si již několikrát stěžovali na poště telefonicky, osobně i písemně. S DPD ani PPL nebyl nikdy problém. Pošta mi přinese tak každý čtvrtý balík... :-(
A tohle se děje opakovaně i přesto, že jsme si již několikrát stěžovali na poště telefonicky, osobně i písemně.
Stěžujete si na špatném místě.
http://www.ctu.cz/ctu-informuje/jak-postupovat/stiznosti-na-postovni-sluzby.html
 
Když já bych zase nechtěl být až tak velký prudič. :-) Mně by úplně stačilo, kdyby někdo z nadřízených řekl tomu jednomu konkrétnímu člověku (jehož jméno je na tom lístku), že u nás je pořád někdo doma, na zvonku je jméno a zvonek zvoní. Takže ať jenom neroznáší předpřipravené lístky o nezastižitelnosti adresáta, ale zazvoní a vyndá ten balík z auta.... :-)
 
To jsem si taky myslel... Ale když jdu obratem na poštu, tak mi řeknou, že tam ten balík není, protože ho má ještě v autě a mám to zkusit později, nebo zítra. Jenže já ten balík potřeboval dnes. A tak sedím u okna a čekám až projede pošťácké auto. Samozřejmě přijel přesně v šest, kdy pošta zavřela a mně nezbývalo nic jiného, než to zkusit zadním vchodem. Tvářil se jako že je to strašný problém a jak to nejde. Nakonec jsem to nějak vyřídil s pošťačkou, která sedává u přepážky... Ale každý týden bych to absolvovat nechtěl... :-)
 
Já tyhle nové služby České pošty nějak nechápu, stejně, jako jsem moc nechápal obchodní balík. Většinou když jsem něco posílal, tak jsem využíval služby "cenný balík". Vždycky mě vycházel levněji (něco málo přes stovku, samozřejmě se to liší dle hmotnosti, dobírkové částky), než obchodní balík (ten obvykle vycházel 120-130 Kč). A rychlost? I cenný balík často došel druhý pracovní den, někdy tedy za 2-3 pracovní dny, ale obvykle nebyl takový spěch.
Už dříve jsem si říkal - když jsem adresátem já, pošta mě skoro nikdy doma nezastihne, protože jsem v práci. Co kdyby se jim dalo rovnou vědět, že se na to mají vykašlat a zásilku nechat rovnou na poště (kterou mám asi dva bloky daleko a má otevřeno do 19.00). Tím by se jim přeci museli snížit náklady, ne, když by se ani nemuseli pokoušet mi balík doručit domů? A třeba by to poštovné mohlo být levnější...
No a teď je tu balíková revoluce. Mimo jiného i "Balík na poštu" - který se ani nesnaží doručit domů. A paradox největší - tato služba je při stejných parametrech zásilky naopak ještě dražší, než cenný balík.
Takže hádejte, co používám a budu používat dál? A proč mi občas přijde, že má pošta své zákazníky za pitomce?
 
To je ale Váš problém, že jim nerozumíte.
1) Cenný balík vs obchodní balík
Rozdíl je v samotném názvu. Cenné balíky slouží k přepravě cenných zboží, které mají vysokou hodnotu. Což většina produktů z eshopů nejsou a proto jsou posílány jako obchodní. Pokud takto posíláte jakýkoli balík i bezcenný, tak podstatě službu zneužíváte. Ale to je váš problém.
2) když jsem adresátem já, pošta mě skoro nikdy doma nezastihne, protože jsem v práci.
Toto je Vaše chyba. Pokud očekáváte balík, tak uvedu adresu kde budu dostupný. Ne tam, kde dostupný nebudu. Co to je za logiku?
Pokud vím, že dostupný nebudu, ale mohu balík vyzvednout na poště, tak zvolím právě onu službu balík na poštu. Ale i v případě jakýchkoli balíků bude pak balík dostupný na poště, pokud adresát nebude zastižen.
3) Mimo jiného i "Balík na poštu" - který se ani nesnaží doručit domů
Heh? Opět nepochopení. Proč by měl doručovat domů, když je zvolena služba doručení na poštu, kde si adresát balík osobně vyzvedne? Pokud chci doručit domů, tak zvolím balík do ruky.
Pitomce si spíše děláte sám ze sebe. Já s Českou poštou nemám žádné problémy a ty jejich služby rozumím.
Cenné balíky slouží k přepravě cenných zboží, které mají vysokou hodnotu. Což většina produktů z eshopů nejsou a proto jsou posílány jako obchodní.
Rozumím. A proto je cenný balík levnější než obchodní. Aha. Tak mne prosím připište do seznamu dementů, kteří produktům ČP nerozumějí.
To si děláte legraci?
"Pokud takto posíláte jakýkoli balík i bezcenný, tak podstatě službu zneužíváte". Takže pokud pošlu manželce obchodním balíkem můj použitý kapesník, tak jsem zneužil poštu, protože jsem si dovolil obchodním balíkem poslat neobchodní zboží? Vám je buď kolem dvanácti let a nebo jste intelektem moc obdařen nebyl. Důležitý není obchodní název služby, ale podmínky přepravce.
"Kritika" se týká služby zásilky na poštu, přesto je v článku uvedena služba Balík do ruky. Navíc nejde o žádný problém pošty ale jen prodejců, kteří vůbec neřeší kam takový balík poslat jde nebo nejde a nabízí to všem. To že si zákazník "něco přeje" ještě nemusí znamenat že je to vůbec možné.
.
A mimochodem, co asi myslíte že se stane když si někdo zvolí třeba odběr přes Doručenku a podobné služby a jejich místní zastoupení bude mít zrovna zavřeno? Taková pravděpodobnost je o třídu vyšší než u podniku typu pošta :-)