 
Já tyhle nové služby České pošty nějak nechápu, stejně, jako jsem moc nechápal obchodní balík. Většinou když jsem něco posílal, tak jsem využíval služby "cenný balík". Vždycky mě vycházel levněji (něco málo přes stovku, samozřejmě se to liší dle hmotnosti, dobírkové částky), než obchodní balík (ten obvykle vycházel 120-130 Kč). A rychlost? I cenný balík často došel druhý pracovní den, někdy tedy za 2-3 pracovní dny, ale obvykle nebyl takový spěch.
Už dříve jsem si říkal - když jsem adresátem já, pošta mě skoro nikdy doma nezastihne, protože jsem v práci. Co kdyby se jim dalo rovnou vědět, že se na to mají vykašlat a zásilku nechat rovnou na poště (kterou mám asi dva bloky daleko a má otevřeno do 19.00). Tím by se jim přeci museli snížit náklady, ne, když by se ani nemuseli pokoušet mi balík doručit domů? A třeba by to poštovné mohlo být levnější...
No a teď je tu balíková revoluce. Mimo jiného i "Balík na poštu" - který se ani nesnaží doručit domů. A paradox největší - tato služba je při stejných parametrech zásilky naopak ještě dražší, než cenný balík.
Takže hádejte, co používám a budu používat dál? A proč mi občas přijde, že má pošta své zákazníky za pitomce?
Cenné balíky slouží k přepravě cenných zboží, které mají vysokou hodnotu. Což většina produktů z eshopů nejsou a proto jsou posílány jako obchodní.
Rozumím. A proto je cenný balík levnější než obchodní. Aha. Tak mne prosím připište do seznamu dementů, kteří produktům ČP nerozumějí.
To si děláte legraci?
"Pokud takto posíláte jakýkoli balík i bezcenný, tak podstatě službu zneužíváte". Takže pokud pošlu manželce obchodním balíkem můj použitý kapesník, tak jsem zneužil poštu, protože jsem si dovolil obchodním balíkem poslat neobchodní zboží? Vám je buď kolem dvanácti let a nebo jste intelektem moc obdařen nebyl. Důležitý není obchodní název služby, ale podmínky přepravce.
 
To je ale Váš problém, že jim nerozumíte.
1) Cenný balík vs obchodní balík
Rozdíl je v samotném názvu. Cenné balíky slouží k přepravě cenných zboží, které mají vysokou hodnotu. Což většina produktů z eshopů nejsou a proto jsou posílány jako obchodní. Pokud takto posíláte jakýkoli balík i bezcenný, tak podstatě službu zneužíváte. Ale to je váš problém.
2) když jsem adresátem já, pošta mě skoro nikdy doma nezastihne, protože jsem v práci.
Toto je Vaše chyba. Pokud očekáváte balík, tak uvedu adresu kde budu dostupný. Ne tam, kde dostupný nebudu. Co to je za logiku?
Pokud vím, že dostupný nebudu, ale mohu balík vyzvednout na poště, tak zvolím právě onu službu balík na poštu. Ale i v případě jakýchkoli balíků bude pak balík dostupný na poště, pokud adresát nebude zastižen.
3) Mimo jiného i "Balík na poštu" - který se ani nesnaží doručit domů
Heh? Opět nepochopení. Proč by měl doručovat domů, když je zvolena služba doručení na poštu, kde si adresát balík osobně vyzvedne? Pokud chci doručit domů, tak zvolím balík do ruky.
Pitomce si spíše děláte sám ze sebe. Já s Českou poštou nemám žádné problémy a ty jejich služby rozumím.