> LUXUS, image
Jenže to je právě naopak, když si luxus a image musí zaplatit banka (nebo jakákoli jiná společnost), tak o to musí obrat své klienty. U bank jsou to různé „supervýhodné“ investiční fondy a neustálé vnucování půjček a kreditek, ale podobný jev je vidět třeba i u mobilních operátorů. Vezměte si třeba takový Odorik, který prý má zaprděný kamrlík někde (v životě jsem tam nebyl, nebylo proč, zaregistrovat se umím po internetu), a už v době, kdy se strašně řešilo, jak je „velká trojka“ šíleně drahá a má roaming za 50 Kč/min, nabízel hovory do celého světa za desetníky. Ale T-Mobile z něčeho ty provozovny zaplatit musel. Jediné, kdy je to naopak, jsou případy, kdy „jejich luxus“ přímo používá i zákazník (hotely, lázně, restaurace). Ale do banky fakt za luxusem nechodím.
> důvěryhodnost, stabilitu.. stěží někoho nalákáte na to, že jste "super stabilní" na to, že máte 2x 1 m2
Tak to je pouze psychologická hra. Naopak, stabilita se dá opět narušit tím, že se peníze utratí na pobočky a pak se zkrachuje.
> takže klienti ani nemají žádné soukromí
Upřímně, já jsem zatím nenašel důvod, proč vlastně do banky chodit - byl jsem tam dvakrát, když strašně potřebovali abych jim ukázal občanku a podepsal papír (možná by to šlo vyřešit i vzdáleně, ale bylo hezky a pobočka je kousek, tak jsem to neřešil a šel jsem tam), a to bych mohl udělat i v tom stánku v obchoďáku.
"honosná KAMENNA" pobočka opravdu není nějaká "prosklená koje" ve zdi OC.. a banky prodávají hlavně LUXUS, důvěryhodnost, stabilitu.. (image).. stěží někoho nalákáte na to, že jste "super stabilní" na to, že máte 2x 1 m2 uprostřed nejrušnější pasáže (takže klienti ani nemají žádné soukromí) a každý večer musíte z pultíku uklízet mrňavou MFP tiskárnu do spodních dvířek, které se dají zamkmout - proč? .. to se ptám sám sebe také.. ale je to vidět všude.. očividně asi se bu´d v OC krade nebo dané banky jsou totálně paranoidní.
tak či onak, ASI se na podobném konceptu dá vydělat.. podobně, jako když bude v tipsportu sázet na kurty 1.08 .. ale nějaký zásadní přínos či úspěch tyto kvazi odporné "ostrůvky" fakt nemají.. možná to ale marketing dané banky má velmi dobře podchycené a věcí to samé (tj. že nové klienty na ty pultíky nenalákají) .. ALE jako placený product placement /(reklama) je to levnější, než si nechat pověsit někde v centru obří billboard.
tohle bude asi lehce "off topic", ale já osobně bych se měl na pozoru před bankou, která má potřebu své "služby" nabízet ne v butiku (skleněné oddělené buňce) ale v nějakém stupidním kiosku uprostřed promenády.. pokud hrdost té banky dokáže až tak hluboce klesnou, že považuje za přijatelné, aby se nabízela jak nějaká "c---ra" na každém rohu.. tak prosím - ale beze mě.. a Mbank je tím naprosto vyhlášená.. Mít pobočku v OC je dobrý nápas - ale ne jako tuctový laciný kiosek uprostřed promenády.. to je tak nestkuečně LACINE..
mBance se doporučuji vyhnout obloukem. Jejich přístup k ověřování totožnosti mi předvedli loni na podzim. Proběhla mezi námi zmatečná komunikace při převodu kreditního úvěru z KB do mBank a já předpokládal, že vše udělají oni (tak mne informovala paní v kiosku co prováděla převod) Nakonec to dopadlo tak, že mi naúčtovali 650kč pokutu za to, že mám nesplacený kredit u KB. Takže když jsem otevřel reklamaci. Tak že prý na KB kreditce (kterou jsem nezrušil, protože jsem myslel, že to při přesunu udělají oni) mám dluh 0,- a že ho mám splatit a do mBank to nahlásit. Takže jsem jel do KB zrušit kreditku a ty papíry dle požadavku mBank (a proto ten příběh aby byl kontext): podepsat tužkou a oscanované poslat na jejich mail. Tu pokutu mi stejně nezrušili. Tak jsem tam zrušil všechny účty a snad už žádnou pokutu nepošlou.
Opt-out bankám obecně nejde a je to příšerné. Chtěl jsem třeba zařídit, abych neměl v internetbankingu „předschválené půjčky jedním kliknutím“ - neplánuji si půjčovat (a kdybych někdy musel, tak zajdu na pobočku), a tohle akorát způsobí, že když to někdo vyhackuje, tak kromě vyluxování zůstatku na účtu mi ještě udělá statisícové dluhy. A… nejde to. (mbank)