Vlákno názorů k článku Banky hrají karty od Zdeněk Šindelář - Zkoušel jste někdy někdo vyplnit online stížnost na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 2. 2001 17:38

    Zdeněk Šindelář (neregistrovaný)
    Zkoušel jste někdy někdo vyplnit online stížnost na chování prodejců na www.mastercard.com a pokud ano, vedlo to k něčemu?
    Dneska mě nakrkli v prodejně SETOS v Liberci, kde odmítli platbu kartou ve výši cca 700 Kč s tím, že platby kartou do tisícovky neberou a že je to údajně nařízení jejich banky (IPB).
    Tak jsem zvědavej, jestli má stížnost podaná touto bude k nečemu dobrá nebo jestli to jde do /dev/null.


  • 2. 2. 2001 11:18

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Ahoj Zdendo,
    zatim jsem jeste nemel potrebu si stezovat, protoze jsem vysel s kazdym obchodnikem (ale mam nabrousene zuby a argumenty v okamziku, kdy nastanou potize).

    Pokud by mne obchodnik nakrkl a ani pres stiznost a upozorneni odpovedneho zastupce pobocky (to je podstatne, nikoli pokladni bez odpovednosti), ze jeho jednani je proti podminkam smouvy, kterou uzavrel s EuroPay (obchodnici si bohuzel obcas mysli, ze jeho povinnosti konci vylepenim loga, coz se sakramentsky mejli, jedna vec je mit urcite vyhody, prava, ale obchodnik ze smlouvy ma i urcite povinnosti - stalo se Vam napr., ze Vam nevzal embosovanou kartu, protoze on-line terminal nefungoval a imprinter nevlastnil? - mne jeste ne, ale verte, ze je obchodnikuv problem, ze nemuzete zaplatit, vcetne toho, ze neni vasi povinnosti v tomto pripade si chodit vybrat prachy do bankomatu, za ktery zaplatite penize navic (nechtene)).

    Jako prvni bych dal podnet sve bance (IMHO i u Tebe eBanka) - dle diskuse nekdy na jejim listu vedene, se tak deje pravidelne, pokud jsem uz u obchodnika drive platil, mam jeho identifikator v EuroPay systemu (dobre, dela to u nas asi MUZO, je to fuk) a mohu primo na konkretni prodejni misto poukazat...

    Hnat to hned na Mastercard mi nepripadne vhodne, protoze banka je v podstate jeho zastupce (karty Ti taky posila banka, ne EuroPay, smlouvu uzaviras s bankou (a tim padem i s obchodnikama) atd.).

  • 2. 2. 2001 12:33

    Zdeněk Šindelář (neregistrovaný)
    No, když Mastercard tuhle službu nabízí, proč ji nevyužít (nebo to alespoň nezkusit). Obchodníka jsem samozrejmě upozornil, že dělá chybu, ale nepomohlo to - pořád tvrdil, že je to nařízení jejich banky (IPB). Nevím jestli v tomhle případě má cenu stěžovat si u mé banky (ano, eBanka :), ta mi sice kartu vydala, ale nevím, jestli i její povinností dohlížet na dodržování práv s ní spojených dalšími stranami (obchodník, jiné banky). Jako logičtější postup řešení stížnosti se mi jeví Mastercard - jeho lokální zástupce (MUZO?) - tytyty na obchodníka, popř. banku, protože jestli se skutečně jedná o výmysl IPB, jak obchodník tvrdil, tak mi to příjde hodně špatný...
    Uvidíme, jestli má akce k něčemu povede :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).