Vlákno názorů k článku Bannery nebo fazole? II. od Kamil - Nevim zdali profil uživatele, který zbírá fazole, aby...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2002 13:44

    Kamil (neregistrovaný)
    Nevim zdali profil uživatele, který zbírá fazole, aby měl něco zadarmo (hledající pořád fazole) je skutečným přínosem pro inzerenty. Kupní síla takového člověka není většinou velká. (ale i přesto je to zajímavá studie, díky)

    Také znám jeden velmi nechutný způsob jak masivně zvýšit návštěvnost, která se mi dostala do mailu:
    ------------------------------------------------------
    >Dobrý den,
    >
    >přemýslíte nad tím jak zajistit vyšší návstěvnost Vasich
    >stránek?
    >Pokud máte pevné připojení k internetu s neomezeným
    >přenosem dat,
    >pak vyuzijte nasi nabídku a zvyste počet návštěvníků o
    >tisíce.
    >V noci necháte na svém pracovisti pracovat počítač za Vás.

    >Jediné co musíte udělat je provést bezplatnou registraci
    >na
    >zahraničním serveru xxxxxx Odkaz je zde:

    (raději neuvádím)

    >Po provedené registraci je Vám zaslán odkaz emailem, který
    >otevřete ve svém browseru a ten se postará o vse ostatní.
    >Automaticky Vám zobrazuje stránky ostatních uzivatelů
    >tohoto
    >serveru a Vase stránky zobrazuje na jejich počítačích.
    >Celkem jiz takto pracují statisíce počítačů na celém světě.
    >V brovseru vidíte jak se Vám zvysuje počet načtených
    >stránek,
    >který znamená i stejný počet uzivatelů příchozích na Vase
    >stránky.
    >Pokud máte na stránkách umístíné i bannery, které se
    >zobrazují vsem návstěvníkům,
    >znamená to i nárůst kreditu ve výměnných systémech
    >reklamy.
    ----------------------------------------------------

    Odkaz jsem raději nenapsal, protože se mi to příjde opravdu nechutné takto klamat o svých statistikách. Ale může vám to hodit několik statisíců kreditů.

    Je to smutné.




  • 8. 8. 2002 13:59

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Já bych fazoláře tak paušálně nezavrhoval, podle stavu jejich kont to vypadá, že většina sbírá hlavně pro zábavu, ne aby to nutně utratili třeba za mobilní kupón. Kupní síla nemusí být velká, ale spousta produktů NENÍ cílená na lidi s velkou kupní silou - třeba teď na Atlasu běží kampaň na nějakou Nokii 3310 za pár tisíc. Lidé s velkou kupní silou si stěží koupí Nokii 3310 (nic proti Nokii, sám se na ni chystám přejít, byť na trochu víc high-end model :-).

    K tomu podvodu - existuje hodně způsobů, jak a) zfalšovat údaje o návštěvnosti, b) okrádat výměnné systémy, ale není mi jasné, k čemu to vlastně je - pokud žijete z prodeje inzerce, tak inzerenti rychle zjistí, že reklama u vás prostě nefunguje a už nikdy si nic nekoupí. Je ale fakt, že citovaná metoda je opravdu drsná :-)
  • 8. 8. 2002 14:49

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Je to akce u kampani DO 50.000, ale porad mame, az do konce srpna :-) Viz http://reklama.atlas.cz/article.asp?ID=53888&cat_ID=2171&ts=4ec41
  • 8. 8. 2002 17:09

    martin kalenda (neregistrovaný)
    DD,
    a co je to nespokojenost? to ze se vrati mene nez se ceka?

    MK
  • 8. 8. 2002 15:21

    Kamil (neregistrovaný)
    Třeba jde o to, že si takhle uměle zvýšíte návštěvnost (aby jste vůbec něco mohl prodat, nebo aby o vás projevila zájem reklamní agentura) jelikož malé servery nikdo nechce a naspoříte si statisíce kreditů. A až přijde nějaký zadavatel, tak to prostě vypnete a zapnete výměnnou kampaň s aktivními uživateli. To už vám z výměníku přijde spousta reálných uživatelů a zadarmo. Tedy uživatele, kde reklamní kampaň funguje. Nebo tento podvod uděláte u nějaké sekce, kde nemáte žádnou placenou reklamu, jen aby jste získali zadavatele do jiné kampaně, kam chodí skuteční uživatelé. Nebo jen proto, aby jste zadarmo získali pro svoje účely určitý počet kreditů.

    Mě se to vysloveně hnusí, ale nikdo neví kolik serverů něco podobného dělá.
  • 8. 8. 2002 15:28

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Myslím, že uměle zvýšenou návštěvnost agentura bez problémů může odhalit - stačí třeba, aby u serveru byl jen malý rozdíl mezi počtem unikátních návštěvníků a počtem zhlédnutých stránek (což je typické, pokud je drtivá většina návštěvnosti jednorázová, ať už třeba z bannerů nebo z popsaného podvodu). Jinak podle mě není pravda, že malé servery nikdo nechce, o velikosti to není, spíše o cílové skupině. Pokud přesáhnete řekněme 500 unikátních návštěvníků denně, tak další růst návštěvnosti zájem zadavatelů nezvýší.
  • 8. 8. 2002 17:09

    Kamil (neregistrovaný)
    Tento mnou popsaným systémem se zobrazují stránky na počítačích jiných uživatelů (takže spousty unikátních IP adres). Ale mozna jste myslel i toto že tam bude spousty UIP ze zahranici a nikdo z nich nema zadne CTR. Takže nejlepší použití je ve výměnících několik stotisíců kreditů se hodí.

    (je mi ten způsob proti srsti a vím že ho někteří používají, doufám, že budu získávat uživatele jen kvalitním obsahem:)

    Oba články jsou pěkné, líbí se mi.
  • 8. 8. 2002 17:51

    jiří mašek (neregistrovaný)

    No jo, to jsem ani nevěděl, že je to takhle rozšířené. Je to pěkné svinstvo. Právě jsem zjistil, že v tom jede i naše "konkurence", viz.tento článek.



    Navýšení řádově o 800 IP za den, no tomu už říkám návštěvnost!

  • 8. 8. 2002 23:10

    Jaromír Suchý (neregistrovaný)
    No, někteří sběrači fazolí by možná naopak mohli považovat za šok to, že na oné uvedené stránce osud.cz sice najdou své milované oranžovo-modro-bílé okénko "fazole.cz - ZDE - SBÍRAT", ale když na něj kliknou, budou napáleni, že se jim ozve hláška "Kampaň byla ukončena".

    Jinak ale máte asi - pokud jde o server dušecz.com - pravdu.
  • 8. 8. 2002 23:13

    jiří mašek (neregistrovaný)
    Jaromíre, trefil jste se zrovna do 10 minut, kdy mi v zásobníku došly fazole! :-))
    Ale už je to OK, doplněno, můžete sbírat!
  • 8. 8. 2002 21:31

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Nevím, jak to zamýšlel Jirka, ale my statistikoví maniaci sledujeme například počet zobrazení stránky během návštěvy a počet zobrazení na jedno uživatele. Také nás zajímá rozložení těchto počtů. Cokoli, co vytvoří v grafu výrazný tvar (ať už je to plató, výchylka nebo naopak přílišná pravidelnost), je podezřelé. Nemusíte znát statistiky daného serveru, stačí znát statistiky z kampaně. Stačí pak napálit jednoho a během pár dní to vědí všichni.

    Mimochodem, Jirkův článek je velmi hodnotný především kvůli zdůraznění konverzních indexů (i když konverze u bannerů, které končí jedním až čtyřmi uživateli je poněkud drsná a ze statistického hlediska jako berná mince neakceptovatelná). Neplatíte u reklamy za zobrazení, ale za konverzi. A jak vidíte, tak hodně závisí nejen na prostoru, ale i na zpracování kampaně. Jsem rád, že Jirka potvrdil moje výtky vůči trikovým (to je ten anketní) a fake (to je ten trick) bannerům.

    Poněkud mi ale chybí jiná věc. Jirka už to okrajově zmínil. Jde o úbytek cookies. Zajímavé by bylo i sledování zvýšené návštěvnosti bez ohledu na cookie (musí mrknout na ten datovej balíček). U kampaně funguje jaké haló efekt a šuškanda (třeba když vám pošlu odkaz na 17.cz přes ICQ, řeknuvám ho v hospodě, pošlu mailem, prozradím při chatu...).

    Na změření efektu šuškandy a haló efektu by ovšem bylo třeba sáhnout k drsnější formě identifikace přístupů než je referer a cookie. V teleshoppingu se používá uvádění různých telefonních čísel. Na webu byste potřebovali více domén (třeba 16.cz, 17.cz, 18.cz). Úskalí toho měření ale spočívá v tom, že jste ohli vidět reklamu na všechny tři, některé jste odklikli, ale používáte jen jednu. Tohle už by zase měly hlídat cookie. U rich-media reklamy můžete zkusit použít i cookie přímo v banneru. Zjistíte tak, kterou reklamu konzument viděl (kdy a kolikrát), a která ho nakonec přesvědčila k návštěvě, a u které (domény) se rozhodl zůstat.
  • 8. 8. 2002 23:14

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Tak uz to mame i u nas ... "konzument" ...

    Nejradeji takoveho maleho blbecka, co sedi u "televize" a klika a klika a klika. Ach jo ...

  • 9. 8. 2002 8:32

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Celkový objem přínosu "šuškandy" se dá odhadnout podle počtu návštěvníků, kteří nemají žádného konkrétního referera (nebo mají nějakého netypického - tj. ne vyhledavače či reklama) - a musím tě asi zklamat, není to nic závratného :-) Aspoň ne tak, aby to mohlo podstatně zamíchat závěry článku...

    Jinak cookie přímo v banneru by mělo být bez problémů realizovatelné i u GIFových bannerů, stačí, když do systmu lze zadat cestu k souboru (tam může být skript, co vygeneruje cookie, hlavičku pro GIF a příslušný soubor). Původně jsem o tom uvažoval, ale problém dělají právě případy, kdy jsem nejprve jednu reklamu viděl a na jinou kliknul. Taky bych konečně musel dodělat privacy policy, jinak by to v IE 6 moc nepracovalo :-)

    Plánuju spíš test s pouze jedním bannerem, kde se bude aspoň sledovat, kolik lidí kliklo a přišlo a kolik vidělo, nekliklo a přece přišlo...
  • 8. 8. 2002 18:30

    Lukáš (neregistrovaný)
    Být Vámi tak bych to moc neřešil. Uživatelé výše uvedeného podvodu se dostali do pěkného průseru. Jejich IP, WWW apod. jsou registrovány v systémech, které je budou vydírat. Až si budou myslet, že se jim daří nejlépe, zjistí, že je má někdo pod palcem. Nezávidim jim.
  • 8. 8. 2002 18:38

    aaa (neregistrovaný)
    Ono to není těžké odhalit a pokud by to IInfo se službou navrcholu myslelo vážně, tak by nenechávalo detaily návštěvnosti u jednotlivých Webů pod heslem. Dokud má majitel Webu možnost statistiky zaheslovat, je navrcholu k ničemu. To byste se divili co byste se dozvěděli o lídrech některých sekcí (např. pensionhotel.cz apod.).
  • 8. 8. 2002 21:40

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Mno, NaVrcholu je spíš něco jako doplněk logu nebo korekce k idotu, ne? Je to výborná služba pro firemní klientelu, která potřebuje analyzovat přístupy k firemnímu webu. Ovšem jako podklad pro zadavateli inzerce potřebujete více údajů.

    Pokud si pořídím obchod nebo založim firmu, použiju na něm NaVrcholu a zahesluju si ho. Až budu mít online magazín, umístím na něj tečku iDotu a nechám si ho sledovat v NetProjektu.

    V obou případech budu ještě vyhodnocovat logy a statistiky generované CMS.
  • 9. 8. 2002 8:37

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Je to věcí každého webu, jakou úroveň zveřejnění statistik nastaví, ne? Například u 17.cz nejsou Navrcholu plně veřejné statistiky z důvodu, že lidé vyplňují ve formulářích třeba jméno a datum narození (numerologie), to se pak předává přes GET, tj. je to vidět v URL. Myslím, že do toho nikomu nic není a že takové věci by měly zůstat pouze u provozovatele. Podobné důvody mohou mít i jiné weby - možná by ale pomohlo, kdyby Na Vrcholu umožnilo daleko přesněji nastavit, co ještě zveřejnit a co už ne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).