Vlákno názorů k článku Bannery nebo fazole? II. od Marek Prokop - V článku se píše: "Pokud tedy přemýšlíte, kam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2002 4:13

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    V článku se píše: "Pokud tedy přemýšlíte, kam se opravdu vyplatí investovat, optimalizace pro vyhledávače je určitě priorita číslo 1."

    Možná mi něco uniklo, ale nevím, jak si k tomu, Jirko, došel. Vždyť přeci neporovnáváš optimalizovaný a neoptimalizovaný stav, a proto také správně uvádíš cenu návštěvnosti z vyhledavačů nulovou. V okamžiku, kdy by se do optimalizace pro vyhledavače skutečně investovalo, může být výsledek jiný. Možná lepší, možná horší -- to záleží na mnoha okolnostech. Vždy to však bude obtížně srovnatelné s jinými formami reklamy, protože chybí objektivně stanovená "nulová" základna (co je neoptimalizovaný web).

    Další věc je různý průběh závislosti návštěvnosti na nákladech kampaně u různých forem reklamy. Zatímco u bannerů je v poměrně širokém pásmu prakticky lineární (čím víc peněz naleju, tím víc lidí přijde) a dokonce se může diky množstevním slevám stáčet nahoru, u optimalizace pro vyhledavače sice zpočátku rychle stoupá, ale pak se výrazně zpomaluje. Závisí jen na konkurenčnosti segmentu klíčových slov, kdy už přilévání peněz přestne mít jakýkoli efekt.

    Článek je jinak vynikající; nevzpomínám si, že bych něco podobného na českém internetu viděl. Jestli bude něco podobného vycházet na Lupě alespoň jednou za měsíc, hlasuji pro předplatné :-)
  • 9. 8. 2002 8:12

    Martin (neregistrovaný)
    ked som zacal citat o seo, spravil som eroticku stranku, dal som tam nejake obrazky, optimalizoval som ju pre najvacsie slovenske vyhladavace takze je hore. ake bolo moje prekvapenie ked za prve dni som dosahoval pocty 600 unikatnych ip adries! teraz po viac ako polroku, sa nestacim divit ze pocty ip su denne priemerne 179 a zobrazeni stranky 2376. jedina cesta k strankam je z vyhladavacov, ziadne bannery. odkedy som tu stranku spravil, som tam nic nemenil, nic nepridal je tam stale to iste co nazaciatku. taku navstevnost nemozno dosiahnut ziadnym inym obsahom.
    raz darmo, surfujuci ludia hladaju na inete hlavne porno, ostatne az ked maju dost.
    prajem pekny den.
  • 9. 8. 2002 8:48

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Nechci se přeceňovat, ale myslím, že momentálně ždímá 17.cz z vyhledávačů téměř maximum :-) Přesněji tedy z katalogů (v Čechách z nich je daleko více lidí než z fulltextů - myšleno včetně vyhledávání v katalogu)... Je ale fakt, že díky tomu, že vím, jak řadí výsledky při vyhledávání alespoň katalog Atlasu a mohu sledovat, jak se mění relativní četnost vyhledávání jednotlivých slov a návštěvnost kategorií, mám určitý "náskok know-how".
    Tj. velká většina návštěvnosti 17.cz z vyhledávačů, která se v testu objevila, je výsledkem optimalizace (ta zabrala takových 4-6 hodin celkem, tj. jde určitě o investici, která se vyplatí).
    Samozřejmě jsem při svém tvrzení také vycházel z předpokladu, že drtivá většina českých webů je z hlediska vyhledávačů v neoptimalizovaném stavu - stačí zkoušet vyhledávat různá atraktivní slova a sledovat horní výsledky. Pokud se nepohybujeme v erotické oblasti, je obsazení předních pozic stále ještě snadné...

  • 9. 8. 2002 17:47

    Honza Žitník (neregistrovaný)
    Dobře. Chytnu Vás za slovo. Přečetl jsem si Váš příspěvěk a zkusil v Seznamu vyhledat slovo "Lyže". Seznam našel 591 odkazů v katalogu, z toho jen u dvou bylo uvedeno 100%:
    1. superlyze.cz - jedna jediná stránka téměř bez obsahu
    2. http://web.edb.cz/happysport-praha - slovo lyže není v titulku a ani v URL. Je pouze v popisu, na stránce jsem nic zvláštního nenašel.
    Další odkazy včetně skiareálů, serverů o lyžování atd. dosáhly u hledaného slova velmi nízkou úspěšnost. Seznam je bezesporu službou, u které záleží nejvíce.
    Půl hodiny jsem hledal logiku podle které seznam třídí, pak mě to omrzelo. Začínám si myslet, že tam hlavní roli hrají náhodná čísla přidělená při registraci odkazu.
  • 10. 8. 2002 11:43

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Obecny postup, ktery by mel zarucit vypis hodne vysoko v jakemkoliv katalogu:

    1) klicove slovo, pro ktere optimalizujete, by melo byt soucasti URL (www.lyze.cz, lyze.eshop.cz ...)

    2) klicove slovo by melo byt v titulku odkazu, titulek by mel byt co nejkratsi a slovo co nejdrive (nejlepe, kdyz je titulek shodny s klicovym slovem (Lyze)

    3) v popisku by melo byt klicove slovo opet co nejdrive, nejlepe vickrat, lepsi kratsi popisek (Lyze a vse kolem nich, elektronicky obchod s lyzemi.)

    Relevance 100% v hledani na Seznamu podle mych zkusenosti zaruci bod 1, jednoslovny titulek podle bodu 2 a popisek zacinajici klicovym slovem podle bodu 3. U toho uvedeneho odkazu http://web.edb.cz/happysport-praha podle me pomohlo trojnasobne opakovani slova lyze v popisu (ovsem kvalitni vyhledavaci algoritmus by toto takhle vysoko asi zohlednit nemel).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).