Na tom se shodnem urcite. Ty slecny tam me tedy opravdu prekvapili. Nejsem fanouskem na hry.atlas.cz a tohle me celkem prekvapilo...
Co se tyce toho banneru tak jiz davno putoval k vam na email :)
Ale jinak se omlouvam. Muj dnesni CTR je jen 9.52 % :(
126 impresi a 12 kliknuti. Malo, impresi omluvte prosim tim, ze me nikdo reklamu nedotuje ale druha vec je, ze ti co klikli vedeli proc klikli...
Ale prijde mi, ze tu stejne uz debatujem o malickostech.
Hm, u Atlasu právě velmi přesně zacílené a jen mírně trikové bannery v BB dosahují tak 3-4 %, právě proto bych opravdu rád ty 8-20% bannery viděl...
Pokud se podívám na seznam právě přihlášených registrovaných uživatelů na hry.atlas.cz, tak ženských nicků tam je skoro půlka, a na tom, že věkově tam jsou hlavně teenageři, se snad shodneme :-) Tj. opravdu nevidím, zvlášť vzhledem k ceně a ostatním faktorům, proč by to mělo být špatné cílení.
Nebyly to zadny trikovy bannery, akorat slo o to, ze meli presne nacileno. Taky to byla kampan z nasporenych kreditů. MOc se tam nastavit neda. Rozlozeny podle casu a navstevnosti celkove. Dostal sem se tedy na pomer uz ani nahodou 1:1 ale spis na 4:1, diky tomu cileni. :(
Me spise prekvapilo ze taovej server a tolik mladejch holek tam...
To mi příde jako dát si do LEO reklamu na barvu na vlasy pro zeny... :)
Komerční kampaně fungují v BB.cz dost jinak než výměnné - absolutně necílená kampaň je velmi levná (pod 50 Kč za 1000 impresí), ovšem už za JAKÉKOLIV cílení na kategorie je to dvojnásobek, podobné přirážky za jakékoliv další přesnější nastavení. Tj. opravdu může být lepší to pustit s nízkou CR, zato ve velkém množství. Jinak ty bannery s 8-20 % CR by mě docela zajímaly, protože Atlas se dostane v nejlepším případě tak na 3-4 %, ale je fakt, že musíme někam narvat dost velké objemy (stotisíce impresí denně).
Hry.atlas.cz mají velký podíl teenagerů, relativně nízkou cenu a několikrát nás příjemně překvapily účinností kampaně, tj. to vedlo k tomu, že byly zařazeny.
Já je mám pro některé servery povolený, pro některé zakázaný.
To CTR u billboard.cz se mi nezdá. To vážně připravoval nějakej jejich profík? Já mám standartně 8-20% CTR Ale zase je fakt, že sem cílil na kategorie stylem zakázat vše a pak postupně povoloval...
PS: Když se snazite pritahnout 17ti leté dívky, urcite zrovna na hrách???
Ale jinak opravdu zajímavý a hodnotný článek. Více takových autorů.
Pro takové jako ty funguje i hezká adresa sms.17.cz - stejná SMS brána, jako má každý druhý, ale úplně bez reklamy, což už se o každém druhém říct nedá :-)
Opravdu existují lidé, které nenapadne katalogy používat. Já se v nich sice pohybuji dost často, ale pro nalezní nějaké stránky jsem katalog nepoužil ani nepamatuju, určitě skoro dva roky. Nemám k tomu žádný důvod.
Co se týče weblogů, Martin sice do Sovy píše o stošest, ale jeho příspěvky nejsou zrovna cílené na sedmnáctileté dívky. Některé bych dokonce označil za "mladým dívkám nepřístupné" ;-)
Chtělo by to víc weblogů na všechna možná i nemožná temata.
Tak ohledne posilani SMS nedam dopustit na Dreamcom, ktery jsem za 150,-Kc zakoupil. Vrele doporucuji.
No a weblogy? Vidim, ze ty do weblogu "sovy" zapisujes jako divej o pulnoci, ve tri rano, v sest rano, v poledne. Tak to u nas zas tak spatny nebude *:o)
Dobry mix? Souhlasim. Ale neznam lidi, ktere nenapadne pouzivat katalog. Ty hovoris z vlastni zkusenosti? Chces naznacit, ze existuji i uzivatele, kteri neumi pouzivat seznam.cz? No to ziram.
Cyklus nejúčinnější kampaně je třídobý. Nejdříve musíte lidi hodně masírovat (dlouhé a časté televizní spoty), pak musíte přesvědčit, že to myslíte vážně (reklamní spot se znovu sestříhá a trochu se zmenší i četnost), potom už musíte jen pravidelně připomínat.
Tenhle cyklus je třeba opakovat tak jednou dvakrát za rok (někdy i častěji), pokaždé ale musíte tvrdit, že jde o novinku (Coca-Cola třeba zvětší lahve nebo udělá soutěž ;-).
Na webu to funguje tak nějak podobně. Jen se začíná velkou reklamou v netradičním formátu (1.--2. týden), pak se přejde na klasické bannery (2.--6. týden) a po zbytek času se už jen tu a tam připomíná třeba i jinými cestami (ČTc třeba občas spustí bannery o tom, že má nějakou novou telefonní linku nebo že si koupil certifikát na ISO 9001, to je rozumná věc). Ovšem stojí to nějaký ten milion. Myslím, že kdybyste ho měl, tak se neptáte.
Pro kampaně s omezeným rozpočtem bývá rozumné nerozpouštět prostředky v moři ale usypávat přesně a cíleně. Jinými slovy: Pokud nemáte milion kreditů a každý den, na výměnné reklamní systémy zapomeňte.
Existuje spousta lidí, které katalogy vůbec nenapadne použít, takže to také není úplně nejlepší. Vždycky je rozumné propagaci realizovat vyváženým mixem. Mě například na 17.cz upozornil kdosi přes ICQ (asi přímo Jirka :-) a já ho teď používám jako zkratku na stránky pro odesílání SMSek.
Mrzuté je, že u nás ještě neexistují specializované weblogy. Když například chcete propagovat webdesignerský web, stačí, když se na něj objeví jeden den odkaz na dobrém weblogu a do týdne o serveru ví téměř celá cílová skupina.
Myslíte že ohledně bannerů je lepší pro získání stálých klientů reklama pomalejšího charakteru, tedy průbězná a dlouhodobá, nebo jednorázová reklamní masírka (opakovaná třeba s 2-měsíčním odstupem) ?
Ale tak mozna u tohoto typu serveru se nekdo vrati i bez katalogu. Jinak souhlasim, ze nejlepsi je asi dosahnout dobre pozice v katalogu na prislusne slovo nebo slovni spojeni. To je potom ten spravny zakaznik. Marne premyslim, jake klicove slovo je v tomto pripadne na miste. Ted se divam, ze na seznam.cz 17.cz vubec neni, pouze ve fulltextu, to same na centrum.cz. Na atlas.cz jsem 17.cz nasel. Par "Q" jsem ale poslal :-), clanek je super.
Nejvíce uživatelů v druhém týdnu přivedou vyhledavače a katalogy. Ve třetím týdnu vyhledavače a katalogy a ve čtvrtém týdnu vyhledavače a katalogy. Trefil jsem se?
Mimochodem, doufám, že na proplacení nákladů nepadnou všechny srpnové honoráře na Lupě ;-)
Dobry den,
osobne se domnivam, ze tohle je presne tak skupina kterou potrebuju nekam dostat. Chci-li jim nabidnout seriozni nabidku jak si prividelat. snad na to skoci :)
ted jsem tam koupil 5000 fazoli pak se s vami muzu podelit :) jestli se nekdo chytil :)
mejte se pekne.
add navsteva firemniho webu? neni problem - i znacka se ma budovat.
Ono je to také s těmi fazolemi hodně o tom, že jsme hravý národ. Podívejte na SMS. Jsme někde ve špici žebřičku v přepočtu SMS na obyvatele, jestli ne vůbec první.....
Kombinace hry a "hromadění majetku" mi přijde ideální...
Já s tebou ale v zásadě souhlasím - oni to musí dělat pro zábavu, když jsou ty fazole v praxi na dvě věci. Největší fazoláři mají desetitisíce f - kolik je to stálo času a co z toho mají? Obě odpovědi začínají na H: hodně a h...
Když má jejich čas takhle malou hodnotu, tak nechápu, kdo je může chtít za zákazníky.
1) Qcka NEJSOU podle me nejsou obdobny system jako Fazole.cz - zatimco fazole se profiluji jako ciste marketingovy nastroj treba prave pro zvyseni navstevnosti (a nejde je snadno obousmerne konvertovat na penize), Qcka jsou virtualni mena, primarne urcena pro mikroplatby.
2) Reklamnich typu, ktere by sly vyzkouset, je urcite vice (textova reklama, prednostni vypisy v kategorii katalogu a na klicove slovo, nestandardni partnerstvi serveru, nektere bannerove systemy, kde se plati za klik...) - ovsem to uz bych se nevesel ani do dvoudilneho clanku a i casove naklady by byly dost extremni - nejaky dalsi clanek na toto tema ovsem nevylucuju :-)
Jestli Ti zvysi honorar za kladne reference tak se pridavam, opravdu nejzajimavejsi clanek a tema v posledni dobe jake jsem na Internetu cetl, tesim se na pokracovani a vyhodnoceni. Jen tak dal ;-)
Samozřejmě také velice děkuji za zajímavé údaje a těším se na pokračování. Neberte proto prosím moje následující otázky nějak negativně (to víte, jsem už takový šťoura), jen si chci ověřit, jestli je moje uvažování správné:
1) v jistém smyslu obdobný systém jako fazole jsou i Qčka. Důvodem, proč jste jej nezařadili do testu, byla velmi vysoká jednorázová cena za pořízení služby?
2) a když se dnes neozval ani pan Cendra tak se zeptám za něj: jaký byl důvod nevyzkoušet i některý systém čistě textové reklamy? Jen nepatrný počet členů, který je do nich zapojen?
Předpokládaný honorář za dva díly článku mi doufejme zaplatí náklady na ty části experimentu, které se mi nepovedlo vysomrovat zadarmo - tak asi tak :-)
Dalšími qéčky nepohrdnu, ale jakékoliv kladné hodnocení mi doufejme zvýší honorář tak jako tak - úplně nejlepší by byla speciální petice směřovaná na editora :-)
Hergot! Už takhle to byla zajímavá čísla, byť celkem zatím potvrzující mé závěry. I tak jsem ale vyklepal z mošničky 500 qéček. To jako, že si mám Jiří na zítřek připravit ještě další?
:-)))
Na základě čeho jsi k takovému názoru dospěl? Můj osobní dojem (minimálně stejně podložený jako tvůj) je ten, že většina fazolářů sbírá pro zábavu, aby poznala nové weby a mohla diskutovat s podobně zaměřenou komunitou, tj. stejná skupina, jako třeba čte kudykam.pinknet.cz nebo chodí na chaty. Mimochodem, v ČR není úplně švorc vůbec nikdo vyjma bezdomovců, i když to extrémní pravičáci jako ty určitě neradi vidí :-)
...a dodavam: take jde o to, na jake cilove skupine je cela kampan testovana. 17-ti lete divky, to je dlouhodoba investice pokud zrovna neprodavate prislusenstvi k mobilum, sminky, nejake ruzove titernosti nebo travu
Já bych řekl, že sběrač fazolí, ať už se vrátí nebo ne, je úplný idiot, co tráví dny tím, že sbírá fazole, které jsou stejně k ničemu (resp. má za ně několik málo slev, které ho vyjdou pěkně draho, protože klikal celý den jak blázen). Kdo chce zákazníka, který je idiot a navíc švorc (bohatí idioti jsou samozřejmě něco jiného)?
Jsem rad, ze se clanek libi, ale myslim, ze zitrejsi druha polovina, tj. vysledky, kolik se ziskalo opravdovych navstevniku, kteri se vratili i po kampani, bude jeste o dost zajimavejsi - takova cisla jsem ani nahodou necekal :-)
Jojo, s timhle nazorem musim souhlasit, opravdu se autorovi klanim. Dlouho jsem na lupe.cz necet neco tak zajimaveho. Jedina vec co mi mozna v clanku chybi je nejak zapojit do "vyzkumu" i kvalitu webu, protoze ta ma take jiste vliv na nektere indikatory, ktere v tabulkach pouzivate. Ale samozrejme chapu to, ze neexsituje zadny objektivni nastroj na mereni "kvality webu".
Fazole muzete pouzit jako motivaci za nakupy. Napr. za kazdou utracenou korunu na vasem serveru ziskate 1 fazoli. Nebo za kazdy nakup nad 100,-Kc dostanete 100 fazoli. Pouze v pripade, ze k nakupu skutecne dojde pak zaplatite odmenu. Pro zapojeni se do fazoli neplatite zadne poplatky (vstupni, zavadeci, apod.).
Krome toho jen vlozenim takoveto kampane do naseho systemu ziskate stovky uzivatelu, kteri budou navstevovat vas web jen, aby se podivali co nabizite.
Podivejte se na vernostni programy kdekoliv v zahranici. Vernostni programy jsou jednim z nejucinnejsich prostredku jak ziskat nove zakazniky a podporit existujici zakazniky k opakovanym nakupum.
Neco podobneho bude napsane v zitrejsim dile :-) Existuji tri zakladni typy kampani - brandova (podpora znacky), navstevnostni a prodejni. Konecne vysledky, ktere budou publikovane zitra, lze samozrejme aplikovat v podstate jen na navstevnostni kampane. Ovsem na navstevnosti a naslednem prodeji reklamy je postavena dost velka cast ceskeho internetu - namatkou treba Lupa :-)
Fazole nejsou spatny marketingovy nastroj, ale podle me maji male vyuziti.
Ti mam na mysli ze je nemuzete dat na prodej serveru, webhosting, webdesign. A proc?
duvod je prosty vsichni lide co pouzivaji tento system tak nanem chteji nazbirat co nejvice fazoli a je jim jedno na ktere stranky se podivaji zda na wwww.vorisek.cz nebo gsm4u.cz chteji nazbirat co nejvice bodu dobra podivaji se na Vase stranky budete mit 10x vice navstevniku na Vas firemni web, to je hezke, ale business neni o navstevnosti, ale o prodejnosti. Vy musite prodat a ne mit 30 000 shlednutych stran dene ...