Ono to souvisí s tím, že podobně jako letní prázdniny, tak i vánoční a novoroční svátky, jsou z obchodního hlediska pro komerční televize celkem nezajímavá období. Jak psal pan Potůček na blogu "reklamní sezóna končí předvánočními nákupy, po Štědrém dnu se vysílají už jen reklamy „děkovačky“ nebo oznámení o předvánočních slevách. Pak začíná inzertně hluché období, které trvá až do března. Vysoká sledovanost o Vánocích tudíž televize obchodně nijak nevytrhne, nedá se na ní zase tolik vydělat".
Na druhé straně si nemyslím, že by bylo dobré se na program a tedy i diváka úplně tak vykašlat, jako to udělala teď Prima. On se ji totiž ten divák nemusí automaticky vrátit. Vždycky platí, že se těžce získává a velice lehko se dá ztratit. Tak jen aby ten velice slibný a pěkný podzim nepromrhala.
Já si stojím za svým! Prima se lepší a lepšit se bude!Je pravda, že, než si toho všimnou ostatní, tak to chvilinku potrvá a taky chvilku potrvá, až lidem dojde, že nova není jediný program.Jen mi teda někdo řekněte, v čem je nova lepší?Řekl bych spíše, že když si člověk pustí TV, tak že se mu tam automatický pustí nova, tak už to bere jako tradici.I kdyby tam hrál Kačer Doland, lidé to budou mít aspoň puštěné, protože je to přeci nova ;-)
Je to tak, Prima by neměla přes leden polevovat, každopádně lednových repríz a oddychu se tahle týdenní sledovanost netýká. Mluvíme tu o týdnu mezi Vánocemi, přes Silvestr až začátek Nového roku a tady je propad Primy, stejně jako během vánočního týdne, způsoben téměř absolutní absencí české tvorby, ať už pohádkové nebo filmové. Dokud si Prima nevydupe práva na trháky české tvorby, tak si přes svátky nikdy nevrzne.
Mildo, víte co je sranda? Že tu házíte jen čísla, která se vám hodí. Tak už jsem se konečně taky dostal na web ATO a podíval se na všechny grafy a proč třeba nezmíníte, že v 15-54 je Prima Cool sledovanější než Nova Cinema, nebo že v kategorii 4-14 je Prima Cool sledovanější než Barrandov, který neustále představujete jako oblíbenou stanici u dětí a že Prima Cool útočí v této kategorii i na třetí nejsledovanější stanici v zemi. Asi sem taky začnu házet čísla, která se líbí mě. Buďte fér, tohle je na nic.
Už jsem to tu psal. Prima po Talentu (ale spíš až s příchodem Vánoc, jelikož v prosinci ještě porážela ČT1 v kompletní sledovanosti) nemůže chtít vysokou sledovanost pokud nabídne (stejně jako její konkurenti) reprízové vysílání, avšak bez klasických svátečních trháků (narozdíl od jejich konkurentů). S touhle sledovaností se počítalo a vy tu operujete právě s vánočními a silvestrovskými čísly, kdy je Prima každý rok slabá, protože v době svátků zaboduje každá televize pouze tvorbou z Československého archivu. Teď se najíždí sice ještě stále na reprízové schéma, ale už se zavedenými pořady, a až tady bude pro nás důležitá sledovanost a rozdíly mezi Primou a ČT1, která může do jisté míry ovlivnit nadcházející sezónu. Ohánět se tu ale svátečními čísly, když víme jak na tom Prima v tuto dobu každý rok je, je podle mě totálně o ničem. Poslední dva prosincové týdny jsou specifické a naprosto rozdílné od zbytku roku, proto jsem z těch čísel naprosto klidný. Popravdě řečeno jsme během svátků taky nejvíce sledovali Novu, protože na neustálé americké romantické komedie na Primě asi neměl chuť nikdo. Výjimku pak tvořily filmy jako Gladiátor, Simpsonovi ve filmu nebo Mrtvá nevěsta na Cool.
Tas podívjte se, asi tak....
Právě proto abych předešel řečem o vytrhávání čísel z kontextu tak jsem použil měsíční data která jsou očištěna od jednorázových výkyvů a tak lze z měsíců mnohem lépe vidět trendy ve sledovanosti. A Prima měla krátké vzedmutí během vysílání Talentů a po jejich konci jí jde sledovanost dolů jak v kategorii 15+, tak 15-54 let. To je prostě fakt s kterým nic nenaděláte.
Naopak vy se dopouštíte klamání když se snažíte srovnávat celodenní sledovanost plnoformátového Barrandova s Coolem který cílí na mladé publikum. Barrandov vysílá v primetimu Animáčka a v tomto úseku má sledovanost zhruba jako ČT1 nebo Prima což je úspěch. Ale samozřejmě vám nic nebrání sem hodit také nějkou tabulku, jen do toho :-)
Abych kul železo dokud je žhavé, tak jsem z webu http://www.ato.cz/vysledky/mesicni-data/share/15 vytáhl měsíční data o sledovanosti Primy během léta a podzimu. Přece jenom měsíční výsledky jsou více očištěné od výkyvů a tak zcela zřetelně ukazují že Prima se pamalu vrací na sledovanost jakou měla v létě. To jenom až nám tu někteří prima hujeři zase budou básnit o skvělé budoucnosti....
Kategorie 15+ celý den, v závorce 15-54 let:
Prosinec: 16,9% (15,3%)
Listopad: 19,2% (17,1%)
Říjen: 19,6% (18,5%)
Září: 18,6% (17,7%)
Srpen: 16,9% (16,2%)
Červenec: 16,8% (16,6%)
Červen: 15,4% (14,7%)