Bude to jak píšeš, ale každopádně si ČT nemá co uzurpovat právo něco někomu neprodat a naopak její snahou má být zpeněžit to, o co je zájem (dokud ten zájem ještě je, za nějakých 10 a více let už pitominy typu Klement Gottwald nebudou zajímat vůbec nikoho).
Ano máte pravdu že ČT (Česká televize) dostala do spravování ty tituly co přímo vyrobila ČST (Československá televize) nebo ty co byly vyrobeno pro ni ale ne úplně všechny. Mýlíte se ale v tom že Barrandov a nebo jiná komerční TV v ČR může tyto tituly co vyrobila ČST a nebo byly vyrobeny pro ČST mohou klidně nakoupit na Slovensku. Je to totiž tak že na to co vyrobila za společného státu Československá televízia (tedy ČST Bratislava, ČST Banská Bystrica a ČST Košice) vlastní výhradně po novu dnešní RTVS (Rozhlas a televízia Slovenska) po sloučení STV (Slovenskej televízie) a SRo (Sloveského rozlasu) jako nástupce po Československej televízii. Aj když to bude třeba v archívu v Praze (z důvodu společného státu je to možné) to co vyrobila Československá televízia na Slovensku tak to stejně ČT nesmí odvysílat ani na svých programech bez souhlasu RTVS (STV) a už vůbec ne to nějak prodávat dál atd. Takže ani RTVS (STV) nesmí nic prodat žádné televizi to co natočila ČST Praha, ČST Brno a nebo ČST Ostrava.
Stejný případ by nastal kdyby třeba někdy v nejhorším došlo k rozdělení České republiky a Morava a Slezsko by se osamostatnilo tak se by se dělil majetek společné TV zrovna tak jako při dělení Československa. Na to co nyní natočila ČT Brno a ČT Ostrava a nebo za Československa ČST Brno a ČST Ostrava by Praha už neměla nárok a vlastnické práva by zůstali to na Moravě a ve Slezsku. To znamená že kdyby chtěla Praha následně odvysílat třeba Četnické humoresky tak by je musela už pak kupovat a nebo vysílat jen se souhlasem nově nástupnické TV.
Ale blbost. Jak píše p. Potůček - jestli to bude vysílat, nechť vysílá, jestli ne, musí práva uvolnit. Mě je přece jedno, na které TV onen film nebo seriál poběží. Vadilo by mi, kdyby to ČT blokovala a nevysílala, ale to se neděje, takže nevidím žádný problém.
Jo, taky bych to viděl na Klému :-) Je to silný kalibr, i když nemá moc dílů. Nikdy se po revoluci nevysílal (aspoň myslím, že ne), teď se o něm nedávno psalo, takže je to vhodný adept. Další mě napadá třeba Okres na severu, ale určitě je tam toho víc. Já budu docela rád, když Barrandov vytáhne něco, po čem ostatní TV tolik nejdou a co se nikdy moc nevysílalo.
Mě zase zaujala jiná odpověď pana Janise:
"Jsme patrně jedinou českou stanicí, které nová vlastní tvorba, čímž nemyslím licenční zábavné a dramatické formáty, letos vyšla podle očekávání. Pořad, v němž Barrandov hledá nejoblíbenější český hit, nasazujeme na základě trvajícího zájmu o domácí písničky. Chceme využít momentální absence hudebně-zábavných pořadů na obrazovkách, podle průzkumů má právě o tento typ pořadu se živým zpěvem a zavedenými hvězdami náš divák poptávku."
Mimochodem to přehrabování normalizačního archívu ČST bych bral jako přípravu pro uvedení těžkotonážního kalibru pro příští rok, např. veledílo o Klémovi. Jinak ČT se nikdy netajila tím, že některé hity ČST komerčním TV neprodá a bude si je šetřit pro sebe.
"Tituly jako Cirkus Humberto nebo Arabela veřejnoprávní stanice uvolnit zatím neplánuje" - co si má nějaká ČT co plánovat, když tyto seriály dostala do spravování od ČST (která byla mimochodem stejně tak zde jako na Slovensku, takže klidně to může Barrandov nakoupit tam) a nejsou ani jejím majetkem! Je to stejné národní bohatství jako to co má ve správě NFA apod. A jestli se ČT něco nelíbí, tak by to měl být pádný důvod tohoto molocha urychleně zprivatizovat.
Já ten rozhovor četl a trochu mě mrzel přístup pana Sidovského, který řekl něco ve smyslu, že s tím nápadem recyklace starých seriálů přišli oni a ostatní televize se od nich inspirovali. Což není pravda =/