Tedy ne že by mne nějak extra oslovoval současný program Barrandova, Primy či Primy Cool, ale protože Nova potřebuje konkurenci jako sůl, tak musím pochválit. JEN TAK DÁL !!
Dík za ten třetí graf. Je na něm vidět, že Prima Cool jde celou dobu mírně nahoru, ČT2 se (bez sportu) postupně snižuje z 5% někam nad 3% a ČT 24 a Nova Cinema se poslední dobou celkem ustálily.
Tak je potřeba se na to dívat taky v širších souvislostech, kdy co nasadit. U X-factoru je tu jednak podmínka Freemantlu o nekonkurování si se Superstar a nasadit X-factor ihned bezprostředně po skončení Superstar by byl taky nesmysl. Několika měsíční odstup je rozumný.
Farmář hledá ženu je proti X-factoru, Superstár nebo Talentu za babku, to je proti tomu velice levná záležitost. Ale Prima, na rozdíl od Jojky, teď zrovna vysílá dost podobnou seznamku Hledá se táta a máma, takže asi taky bylo rozumné nenasazovat dva velmi podobné formáty najednou.
Konec ČSMT výrazně ovlivnil sledovanost Primy, já jsem se sám divil, proč se Novy zalekli a ukončili to tak brzo. Vždyť kdyby jeli do neděle 19.12. tak by naopak teď měli dva volné večery bez konkurence druhé talentovky a mohli bejt nad dvacítkou. Prima musí přijít hned s dalšími pořady jako byl Talent, protože Cesty domů nebo Nikdo není dokonalý mladé publikum nenaláká.
Na grafy se sice nedívám, protože mi programovou nabídku stejně neovlivní, ale to, na co se nakonec dívám, si vybírám bez ohledu na to, zda je to pořad uvedený na veřejnoprávní, či komerční TV. A zda sledovanost stoupá, či klesá sice může u komerce ovlivnit další programový vývoj (příjem z reklam), ale dívat se jen na jednu konkrétní stanici jen proto, abych zvedl její sledovanost, stejně v mém případě nemá žádnou účinnost. Nejsem totiž sledován peoplemetrem a tak jsem jen součást nějakého matematického průměru.
Mě se naopak líbí druhý graf. Na to, že ČT má čtyři kanály a Prima dva, tak mají sledovanost skoro totožnou. No a kdyby se jednou chtěl bankrotující Barrandov spojit s Primou, vytvořili by docela zajímavou škálu stanic (Prima 1 - pro celou rodinu, Prima 2 /Cool/ - pro mladé publikum a Prima 3 /Barrandov/ - pro starší publikum s možností čerpání CS filmů jako má právě růžová hvězda). A díky tomu si myslím, že by skupina Prima byla za čas nejsledovanější. Asi jsem první, kdo vůbec s touto šílenou myšlenkou přišel, ale mě se ten můj nápad docela líbí :D
Vzhledem k tomu, že projekt Česko Slovensko má talent byl pro Primu velmi výdělečný a to především díky spolupráci se Slováky a zacvakání celé show napůl, tak velmi pochybuji o tom, že by do dalšího výdělečného projektu Prima nešla. Snažím se vám tu zas já Mildo vysvětlit, že tyto pořady jsou sice finančně náročné, ale jelikož s nimi Prima dokáže oslovit velké publikum, tak jsou také velmi výdělečné, za což je televize ráda a s radostí bude investovat peníze do dalších sérií a podobných show.
Prima s dalšími nákladnými show typu Talent přijde nejdřív na jaře, protože prostě pokladna není bezedná. Pořád se vám snažím naznačit že to co Prima předvedla letos na podzim je dlouhodobě neudržitelné a vy si pořád melete své i když vidíte objektivní skutečnosti kam Prima směřuje.
Za ten první odstaveček vás pane Potůčku zdejší prima fanklub prokleje ;-)
Ale abych vás v tom nenechal, tak bych vypíchl výrazný pokles sledovanosti TV Prima v kategorii 15-54 let, kde měla minulý týden celodenně jen 15,7% (pokles z 17,3%) a v primetimu 17,1% (sešup z 19,4%).