Kvuli castejsimu nakupovani online za lockdownu, jsem si vsimnul, ze pomerne hodne ceskych eshopu porusuje GDPR a udaje o nakupech automaticky predavaji sluzbam jako heureka nebo zbozi (napr. vsechny knihkupectvi co jsem zkousel). Dal nektere neumoznuji smazat ucet nebo dokonce po jednorazovem nakupu ucet s automaticky generovanym heslem vytvori. Prijde mi to jen jako lakadlo, pro hackery, mit na webu mraky neaktivnich uctu o kterych majitele nejspis ani nevi.
Dale jsem zaznamenal, ze nektere mensi eshopy na heurece uvadeji az o 10% nizsi cenu nez pokud k nim prijdete primo. Pokud u nich chcete nakoupit vice polozek, musite vsechny hledat pres heureku, jinak zase dostanete "bonus".
To je mor poslední doby, zamíchat mezi nové zboží to staré. Je jedno jestli je použité, nebo zánovní. Typickým příkladem je třeba Alza, tam je v některých kategoriích, více použitých krámů než nových a nejde perzistentně zapnout filtr "pouze nové".
Nemám nic proti tomu aby existovala adresa zanovni.heureka.cz, ale jak jsem pochopil, bude to mezi dalším zbožím a z Heureky se stane další prodejce/agregátor jetých věcí. Já teda nevím, když jdu na eshop, očekávám primárně nové zboží a nevidím jediný důvod proč si to muset při každém requestu filtrovat (narážka na Alzu).
Druhým nešvarem na který jsem alergický a opouštím kvůli němu dříve oblíbené služby je "kup více, zaplať méně". To dělá i Rohlík, Košík a další ze segmentu potravin. Nejsem sklad, nevidím jediný důvod proč bych to měch uchovávat doma, od toho jsou přece obchody a velkosklady. Ať mi napíšou cenu za kus, ne "od xyz" a v detailu zjistím že je to o polovinu dražší když chci 1-2ks.
8. 6. 2021, 09:50 editováno autorem komentáře