Celkem by mě zajímal hlubší pohled na to, proč je to nelegální a zda jsou tedy nelegální všechny obdobné služby. Např. typu Modrý Anděl - nebo jejich řidiči taky musí mít taxi licenci, i když vás odváží vlastním vozem (dle čes. legislativy)?
A co car-sharing? Nebo tam je to něco jiného, protože neplatíte řidiče?
Protože z mého laického pohledu jediný reálný problém okolo celé věci je "jak z toho platit daně" a zbytek jsou byrokratické nesmysly.
P.S: Když si vzpomenu, jak jsme se při dopravě na střední skládali na benzín... v Belgii nejspíše vysoce ilegální činnost s hodně mastnou pokutou. Navíc jsme to řádne nedanili ;]
Tak v CR by slo predevsim o neopravnene podnikani (takze to nelegalni je i tady). Doticni by samozrejme mohli byt zamestnanci (a pak by firma musela plnit spoustu dalsi povinosti) nebo by si na to museli poridit ZL ... a pak ty povinosti plnit sami.
Klasicky car-sharing je o tom, ze ridic na tom nic nevydela, jen se mozna veze zadarmo. Kde neni zisk, neni ani podnikani => je to legalni. Samo to sebou nese jista ale ... pokud se neco stane, tak jde vse vyhradne za ridicem.
Jinak zcela bezne delaj lidi trebas to, ze kdyz jednou nekam dal, stavej se na nadrazi, a naberou tam lidi za cenu jizdenky.