V Bratislave vyuzivam na objednavanie taxikov aplikaciu HopinTaxi. Narozdiel od Uberu ju maju nainstalovanu klasicky taxikari, ktory musia splnat vsetko co taxikar musi splnit.
V aplikacii si vyberiem maximalnu cenu, ktoru chcem platit za kilometer a podla toho mi pride taxik. On vidi moju polohu a ja vidim jeho polohu ako ku mne ide.
Problem Uberu je, ze vodici vyuzivajuci tuto aplikaciu nemaju platne licencie, ktore musia mat tradicni taxikari. Tieto licencie a poistky stoja peniaze co samozrejme musia premietnut do ceny jazdy. Takze len smelo nastupte k Uber taxikarovi bez licencie, bez naleziteho poistenia atd...
Ak by Uber vyuzivali len klasicky taxikari tak ako Hopin tak by bolo vsetko v poriadku. Dokonca Hopin si taxikari pochvaluju.
Nikoliv ušlý zisk poškozeného, nebo x leté léčení/rehabilitace, škody na majetku třetí osoby atd...
Není to pravda - viz § 6 zákona č. 168/1999 Sb. Hradí se ušlý zisk, celé léčení a rehabilitace i škoda na majetku třetích osob. To vše samozřejmě jen do výše limitu pojistného plnění podle smlouvy (minimálně 35 mil. Kč u škod na zdraví a 35 mil. Kč u ostatních škod).
Nevím proč mají v Německu takový zákon (i když mohu hádat, že to je kvůli jasné odpovědnosti za stav auta) a kde ještě platí podobný, ale ten zákon rozhodně nebrání tomu, abyste si v jednom německém městě půjčil auto a vrátil ho v jiném.
To co je v článku pojmenována centrála nemusí být zrovna ústředí, kam chodí pošta pro generálního ředitele - znamená to kteroukoliv pobočku.
Omyl. Vysoudíte, tzn. soud Vám přiřkne částku. Jen ji prostě nedostanete hned, ale třeba za X let, až na Vás dojde řada ve splácení, nebo až dotyčný zemře a někdo to po něm zdědí a nebo taky nikdy.
Každopádně bych nespojoval přiřknutí nároku na částku soudem s jejím obdržením.
Právo =! etika =! morálka.
> Svůj verdikt založil soud na tom, že Uber nepovažuje za taxislužbu, ale za firmu poskytující pronájem automobilů. A podle německých zákonů se nájemná auta musí po každé zakázce vrátit zpět na centrálu. Řidiči Uberu to ovšem nedělají a čekají v ulicích na dalšího klienta.
Ano, to je opravdu strašlivý nedostatek ohrožující životy všech kolem.
Naštěstí žijeme v civilizované zemi. A ta vyžaduje od osobních dopravců například pojištění. Protože v osobní dopravě se stávají nehody? Co až tu Uber někoho zabije?
Zprostředkovatelem je třeba spolujízda nebo anonce. Ale ne někdo vybírající peníze za dopravu z bodu A do bodu B. Tomu se česky řáká dopravce. Tak ať si páni novopodnikatelé u nás ráčí najmout příčetného překladatele do češtiny.
Z hlediska odpovednosti za skody v tom neni rozdil vubec zadny.
Rozdil je v tom, ze pokud ridic pojistovne nahlasi, ze vuz bude pouzivat jako taxikar, tak pojistovna by defaul predpoklada vyssi rizika => pojistka je drazsi. Vyse plneni ale muze byt uplne stejna.
A to vyssi riziko predpoklada proto, ze bezne (nikoli vzdy) plati, ze lide ve svem voze vozi zname/pribuzne, coz prevazne znamena, ze kdyz se neco stane, tak je nikdo nebude zalovat, ale pojistovna bude hradit jen objektivni skody. Navic se samo provozem taxi zvysuje prumerny pocet osob v tom aute.
Pripada mi to trochu jako u bitcoinu. My to zakazeme, on o to sice je i zajem a je to celkove zajimave (ackoliv to samy uplne nechapeme, ale cert to vem, nas jen tak nekdo rohlikem neopije), ale radsi to zakazeme, protoze co kdyby si nekdo ublizil a oni lidi jsou celkove pitomy ze jo, je treba jim jasne rict co se smi a nesmi. On bezny clovek je uplny trotl, takze, pro sve dobro, potrebuje mit narizeno od statu co muze a nemuze pouzivat. V zajmu civilizace.
U toho uberu, pokud je tohle jejich hlavni problem, tedy pojisteni. Tak proc nestaci pouze aby tohle byla vec kterou si vyresi Uber a klient ? Ja jsem ochotny nechat se svest s uberem, mam sve vlastni pojisteni a nepotrebuji mit pojisteni i u taxikare.
Naopak co je pro me velice pritazlive, je moznost diky aplikaci presne kontrolovat kudy, kde, jak a za kolik. A ja mam velice rad limuziny, urcite vic nez typickej taxik s clovekem za volantem co si neustale stezuje jak je to cely dneska v prdeli a vsechno drahy.
Realne je to o cem ? Ze taxikar ma taxametr do ktereho fakticky vidi jen on a kteremu ja musim verit, misto aplikace kterou denne pouziva statisice lidi ?
Ze taxikar me doveze kam potrebuju a ma zkousky ? Opravdu ? V dobe kdy je GPS v mobilu bezny jak housky v krame ? A ze umi ridit auto ?
Takze to cely zavrem, protoze uber nema pripadne pojisteni vyloh v pripade nehody ?
Nechci se vozit taxikarema jeichz system se za nejakych 50 let nezmenil a je svazany nesmyslnyma regulema. A uz vubec nechci jezdit taxikarema, ktery jsou jinak vylozene znamy svoji povestnou poctivosti. Ja chci mit k dispozici luxusni prevoz, s luxusnima sluzbama ala Uber!
Koho tu urady chrani ? Protoze ja to urcite nejsem.
Je opravdu rozdíl v zodpovědnosti když někdo něco dělá sousedskou výpomocí, a nebo profesionálně jako živobytí.
Uber verbálně plane pro sousedskou výpomoc (share economy), ale je to jenom další taxislužba, kde jediné sdílení, jak už nejednou někdo trefně poznamenal, spočívá v tom že se organizátor (Uber) a řidič sdílí výdělek. To že na to mají mobilní aplikaci na tom nic nezmění.
nemusi uctovat podle taxametru. pokud se s taxikem domluvim, ze me vezme z brna do jihlavy za 1000kc tak jen zapne taxametr do modu sluzebnich km bez tarifikace a me vystavi fakturu kterou zaplatim. delame to dost casto, kdyz je treba dorucit nejaky balicek nebo lejstra do nemecka, jeste nikdy jsem neplatil za km z taxametru, ale vzdy dopredu jasne dohodnutou castku.
Povinné ručení hradí výjezd, hasičů, záchranky, policie , nutné výdaje na poskytnutí první pomoci, úklid vyteklých provozních hmot atd... Nikoliv ušlý zisk poškozeného, nebo x leté léčení/rehabilitace, škody na majetku třetí osoby atd...
V případě nehody je právní spor stát > viník a jeho součástí není odškodnit další poškozené. Náhrada škody aď soudní nebo mimosoudní je až v pořadí po tom co se na pojištění zahojí prvně jmenovaní a to už většinou je na bankrot a vy nevysoudíte už nic.
Z povinneho ruceni se naopak hradi i skoda tretim osobam, hradi se bolestne, hradi se nahrada skody za zdravi, usly vydelek apod. V tom problem neni (doctete se v podminkach kazde pojistovny, ale i internet je plny clanku na toto tema)
Problem je, ze povinne ruceni co si sjednava clovek vylucuje v podminkach pojistovny napr. to, ze se jedna o vuz, ktery slouzi pro taxisluzbu, nebo placenou prepravu osob. Tyto vozidla musi mit jine povinne ruceni, ktere pokryje skody i v pripade takoveho provozovani.
Mimo legislativní není jiný rozumný důvod, proč by Uber musel splňovat stejné podmínky jako taxi. Stejně jako existují různé úrovně ubytování - chatičky se společným sociálním zařízením až pětihvězdičkové hotely, měla by být více strukturovaná i oblast dopravy. Podmínky jsou pro různé úrovně různé, přičemž ale nikdo podnikatelům nebrání, zlepšit podmínky či nepoužívat označení pro službu kvalitnější a být na úrovni jiné. Jsou lidé, kteří garance nepotřebují, chtějí hlavně levnou službu a naopak. Stát by tu neměl být od toho, aby reguloval poptávku zákazníka. Pokud se Uber nebude označovat jako taxi a řidiči mají řidičský průkaz a platí daně, v čem je problém?
Odůvodnění bezpečností je nesmyslné. Když pojedu stopem zadarmo, je všechno OK, ale jakmile bych jel s komerční službou, už je to nebezpečné a stát mne musí chránit?