No to jsou tedy novinky. Ve FIOžumpě vám smluvní podmínky stanovují povinnost minimálně 1 denně kontrolovat platební kartu (prakticky nikdo to nedodržuje) a ad absurdum je tak uložení v trezoru porušením smlouvy. Banka si rovněž vyhrazuje právo, započíst proti pohledávkám klienta (peníze na účtu) pohledávky promlčené, nejisté, neurčité a nesplatné a to dokonce bez ohledu na způsob jejich vzniku. Tzn. např. svévolné zesplatnění úvěru (může mít likvidační následky zejména u hypotéky), skoupení nějaké sporné a neprůkazné pohledávky pochybného původu a její automatické stržení z vašeho účtu atd... Obchodní podmínky jsou doslova minové pole. Ale protože diskuze o kvalitě bank zdegenerovala pouze na otázku ceny a možná ještě "cool faktor", průměrnému Pepíkovi je to úplně jedno. Smlouvy nečte a ještě má pocit, jak to tradičním bankám úprkem k FIO hustě natřel.
Nejste schopen si sám přečíst Obchodní podmínky banky? To myslíte vážně?
FIO má smlouvy zde:
http://www.fio.cz/o-nas/dokumenty-ceniky/vzory-smluv
Příčemž citovaná ustanovení se často opakují ve vícero současně. Takže např. Obchodní podmínky pro zřizování a vedení účtů - čl XIX závěrečná ustanovení - odstavec 5 - viz započtení pohledávek (tenhle shit je snad ve všech jejich smlouvách)
www.fio.cz/docs/cz/OP_FB.pdf
Nesmysl 1x denně kontrolovat kartu se nachází například v obchodních podmínkách pro vydávání a vedení vlastních platebních karet - čl. IV preventivní opatření k ochraně důvěrných údajů - odstavec 2 - viz 1x denně kontrolovat kartu.
www.fio.cz/docs/cz/OP_Karty_160509.pdf
Tahle opičárna má ještě jedno zajímavou konsekvenci. Zákon o platebním styku omezuje odpovědnost klienta za zneužití platební karty na 150EUR za předpokladu, že nedošlo ke zneužití personalizovaných ochranných prvků (např. PIN) a nebyla hrubě porušena smlouva. Aplikace výše uvedeného ustanovení však může znamenat, že pokud dojde ke zneužití vaší platební karty a jako klient to zjistíte až po 24 hodinách, je zjevné že jste porušil smlouvu s bankou (nezkontrolovat jste 1x denně kartu) a můžete nést zodpovědnost za celou ztrátu, i kdyby jste nic nezpůsobil.
Zajímavé, stejné fráze jsem našel i u jiných bank, kde jsem měl v minulosti účet. Takže od jedné z mála bank, kde:
- fakt nic neplatím za správu účtu
- přitom je v každém okresním městě
- nenutí mi tuny propagačních letáků na další produkty
- nenutí mi bezkontaktní platby
- v ceně karty jsem dostal internetové platby, které si ale můžu přes web vypnout například nastavením denního limitu na nulu
... přejdu k jiné bance, kde budu mít stejné restrikce, ale žádné výhody?
Z toho mi vychází jediný dotaz: Kdo vás platí, pane?
Jen abych vysvětlil, bankovní účet používám na příjem měsíční mzdy, zaplacení všeho, co se musí posílat přes účet a vybrání zbylé částky do měšce. Na spoření je jiný typ účtu, bankomaty nejsou všude.
Podobného zoufalce jsem čekal. Včetně oblíbeného výkřiku, "kdo vás platí".
Takže bych prosil konkrétní citace obchodních podmínek pro:
- promlčené, nejisté, neurčité a nesplatné pohledávky bez ohledu na způsob jejich vzniku
- povinnost kontrolovat kartu 1x denně
V opačném případě budete za šaška. Jediné co někde naleznete je započtení nesplatných nebo promlčených pohledávek za striktně vymezených podmínek (tj. klient vážně poruší smlouvu - např. neuvede pravdivě příjmy při žádosti o úvěr). Za zmínku stojí také fakt, že ve FIO nemáte možnost jenostranného započtení vašich pohledávek vůči pohledávkám banky. Seriozní ústav má tento vztah definován vyváženě.
Až ti FIO sr*** dá záznam do registru "zesplatněný úvěr", protože ti vypoví nepoužívaný kontokorent, tak na tuto pabanku nejspíš také změníš názor.
Sice ho po půl roce dohadování a dopisování zruší (bez jediného slova omluvy), ale mezitím tam třeba budeš mít několik dalších záznamů o neposkytnutí úvěru, které byly neposkytnuty právě na základě lživého záznamu Fíííííííjo sr***.