Bohužel platí, že čím víc "zdarma" tím nepřijatelnější smlouva. Pak máte dilema.
jinak ten váš příspěvek implikuje, že banky "zdarma" nabízejí srovnatelné služby jako ty s poplatky. Nejen,že to prostě není pravda, ale po započtení člověkohodin strávyných s jejich nefunkčním zákaznickým servisem při prvním problému jsou to nejdražší služby na trhu.
Nepovídej, fakt?
Takže bych měl někdy od roku 2008 platit "klasické" bance stovky korun měsíčně za nějaký nadstandardní servis, který prostě nemá? Naopak mě kvůli každé hlouposti nutí i v roce 2016!!! jezdit na "domovskou" pobočku? Protože si tam na mě "vedou složku"?
Díky, opravdu ne.
Nefunkční zákaznický servis má dneska každá banka / firma. Záleží na koho tam člověk konkrétně narazí.
Jinak těch pár desítek tisíc ušetřených u dvou "nízkonákladovek" když započítám i účet pro podnikání, to je asi nic...
Proč? Jsou banky, které se k tomu staví čelem, a garantují vám kompenzaci i v případě zneužití bezkontaktní platby, kde do 500,- není vyžadován PIN. Důvod je čistě praktický, je výhodnější se postavit za klienta a kompenzovat pár ztrát, když i tyto platby generují nemalý zisk. Jenže tyto bank nejsou dost cool, naopak je moderní na ně neustále nadávat.
...toto je ovšem alternativa, která se nebude líbit komukoli, kdo se nechce stát otrokem věcí které mají sloužit. Placení kartou na internetu je rychlé, jednoduché a přiměřeně bezpečné. Pokud máte dedikovanou kartu s rozumně nastaveným limitem (případně permanentně prakticky nulovým limitem, který se explicitně zvyšuje jen před transakcí, což přes mobilní aplikaci trvá pár sekund) a dodržujete základní bezpečnost (karta na net jen na net, atd...), tak za rozumných okolností nevidím problém. Jistě, výjdete na ulici a podřízne vás nějaký magor, doma vám bouchne plyn, zemřete, napijete se mléka, které otrávil šílený potravinář. Vše je prakticky možné. Naštěstí statistika a v rozporu se všeovecnou předsdtavou lidská rozumnost (a lenost) hraje pro nás.
Proč "ovčanů"? Každý kdo podle vás platí poplatky je ovčan? To je jako kdybych tvrdil, že každý kdo podepisuje obdobné šikanózní smlouvy je mdlého ducha.
Ztráta bezkontaktní karty je docela reálné riziko a ve většině případů nemůže držitel karty jejímu zneužití v takovém případě zabránit.
1) V jiných OS a prohlížečích je taky spousta děr, například v debian-security jsou od začátku roku tři oznámení týkající se Firefoxu.
2) Chytrý mobil není potřeba, autorizační SMSky jdou louskat pomocí volně dostupného software přímo v síti operátora.
Vzhledem k tomu, co vyberou od ovčanů na poplatcích si podobný luxus mohou dovolit a ještě na tom vydělají. Je otázka, jak často je řadový občan s podobnými riziky konfrontován. (pokud někdo blbne na internetu pod Windows a s IE, nebo s ,,chytrým" mobilem, na němž zadává i hesla pro transakce, může si za vybílení účtu sám).
Ovčan je každý, kdo platí za něco, co může mít zdarma. A ten, kdo podepíše šikanózní smlouvu se nemůže divit, že je šikanován. (...než podepíšeš, čti a přemýšlej. Pokud podepíšeš, tak se potom nediv!) Ztráta KAŽDÉHO dokladu je vždy riziko a pokud zvoláte na servisní linku banky, provedou blokaci karty okamžitě, bez ohledu na to, jaké poplatky platíte. Jen je potřeba si na své věci dávat pozor. Auto také nenecháte stát na ulici odemčené.
Banky nikde netvrdí, že by se pro přístup do IB nesměl používat Windows a IE a mobilní aplikace dokonce přímo ukazují v reklamách, takže netvrďte, že si za to člověk může sám, když ten člověk může být špičkový lékař, který ale vůbec netuší, že se na jeho počítači/mobilu může něco nekalého dít.