Zrovna dnes jsem otevřel na PC idnes.cz a 50% zobrazené stránky zabírala reklama. Takže tam lezu z tabletu se zapnutým blokátorem. Proč? Protože nechci půl strany reklamy. Kdyby tam byl jeden horní pruh, člověk to překousne. Ale půl strany prostě ne. A pokud budou blokovat přístup? Nebudu tam prostě chodit. Zpravodajských webu je dost. Otázka je, co je pro ně v důsledku větší ztráta. Omezit reklamu nebo přijít o návštěvníky?
Každopádně asi největší podíl na rozšíření Adblocku na „českém“ internetu Internetu má Živě.cz.
Tam najdete idiotské reklamy s videem a řvoucím zvukem překrývající stránku, bannery kolem celé stránky a podobné prasárny. To že ve svých diskuzích cenzuruje jakékoliv zmínky o AB čtenáře ještě více motivuje k instalaci. Navíc je jejich čtenářská základna víceméně slušně počítačově zdatná.
BTW: Adblock nemám ale pár záznamů v souboru hosts ano.
To je boj s větrnými mlýny a ještě ne moc dobře udělaný. Bild.de stačí obejít prostým zakázáním javascriptu. Sofistikovaněji lze zakázat pouze přesměrování javascriptem. Samotné vypnutí adBlocku na doméně nestačí, musí se vypnout zcela (pro celý web). Pravděpodobně kvůli iframe vedoucím mimo hlavní doménu (subdomény i zcela jiné domény).
Jediné funkční řešení je nezahltit web agresivní reklamou a požádat návštěvníky s blokací o vypnutí - pokud je to dobrý web a není přeplácaný adblock na něm vypnu. A i když si někdy nevzpomenu a pak přijde vhod ta žádost. Další řešení je nepoužívat reklamní systémy, ale reklamu citlivě integrovat přímo do webu - v čechách je to např. armadninoviny.cz (hlavní banner). Ideálně nepoužívat targetovanou reklamu (co nabízí většinou již nepotřebuji, protože jsem si to již pořídil), jen kontextovou (čtu IT web, asi budu mít zájem o nějaké IT věci/služby).
kdyby nakrásně někoho odstřižení obsahu kvůli adblocku nenasralo a neodešel by, ale opravdu si adblock vypnul, a spořádaně si načetl stránku včetně všeho toho obtěžujícího balastu, tak jak si tvůrce přeje - - - kolika tech reklam si takový uživatel pak reálně všimne, na kolik jich klikne, a kolik peněz přitom utratí.
jestli náhodou i zadavatelé reklam nechtějí raději jen uživatele, kterým má smysl zobrazovat nějakou reklamu, než za každou cenu zobrazovat reklamy i jejich zásadním neklikačům ....
Jasně že mohli. Jenže se krátkozrace zaměřili na okamžitej zisk a v nasazování agresivní reklamy se předháněli, kdo víc a drzeji. Teď se jim to vrací. A mě to nevadí. Než ukřičenou reklamu, raději žádnou. A že to bez reklamy jde, se ukazuje i u nás. Nabídnou jen část textu a chceš číst dál?.. tak zaplať. A to se mi líbí, protože obsah musí být kvalitní, aby člověk zaplatil.
idnes nesměřuje tam, kam vyhrožuješ, idnes tam odjakživa je. Takže zaměňuješ příčinu s následkem.
To je jako v tom starém mizerném vtipu, kde hostovi naúčtují v hotelu poplatek za koupelnu na pokoji. Ten se ohradí, že tam žádná koupelna není, a oni na to že není, ale jednou by ji chtěli mít.
Prečo si všetci myslia, že musia na internete zarábať?
Však internet bol pôvodne určený na niečo iné.
Ani nosič tovaru do nejakej horskej chaty si nenaloží na plecia viac, ako dokáže uniesť, aj keby viac zarobil.
Už nežijeme na prelome 20 a 21 storočia. V súčasnej dobe je každá informácia prístupná na viacerých zdrojoch, mladí ľudia ovládajú angličtinu, existuje Google Translator, sociálne siete, rôzne diskusie, web si dnes dokáže urobiť ktokoľvek.
Proste zlatá éra na internete skončila. Je to ako v TV. Najskôr boli len 2 kanále s primeranou reklamou. Teraz je ich mnoho, a aby prežili a zarobili, tak vysielajú samú reklamu prerušovanú filmom.
Jakpak zněla ta otázka? Pro připomenutí.
Samozřejmě že to je jedno, jak se ten web jmenuje. Vždyť přeci já netvrdím, že to není jedno.
Nejsledovanější televize je Nova, nejčtenější je Blesk, nejprodávanější chleba je recyklát "Šumavy" s přídavkem chemie od Babiše, Nobelovu cenu za mír dostal Obama, navíc těsně po nástupu do úřadu, a nejprodávanějším autem není Ferrari.
Cože jsi nám chtěl sdělit svojí otázkou "kdyz je to takove blato, proc je to porad jeden z nejsledovanejsich webu u nas a pravidelny vyherce v kristalove lupe ? o cem to asi vypovida ... :)"
Nenačte to, protože primárně šlo u těchto programů o ochranu před přetížením linky a počítače při pomalém a drahém připojení a nevýkonných počítačích.
Dnes by nebyl problém udělat program, který by to stáhl a nějak signalizoval, že s tím i proacuje, ale neoběžoval s tím uživatele. Na linuxu by např. nebyl problém otevřít okno na druhé ploše (co není zobrazena) a tam to všechno cpát. Na Windows snad do nějakého okna, které je stabilně dole pod ostatními.
Nevím jestli se dá úpadek idnes házet na blokování reklamy. Na rozdíl od tištěné verze to bylo vždycky slabé a tištěná verze se po koupi Burešem přiřadila k dalším jeho reklamním plátkům.
Financování reklamou rozhodně neposouvá zpravodajství nahoru. Viz. třeba parlamentní listy, kam napíšou cokoliv jen aby na to někdo kliknul a tu reklamu zobrazil (to samé dělá i idnes). Proto píší rasistické, sprosté nebo spekulativní výroky přímo do nadpisu a zbytek článku je pak o ničem nebo se vůbec k nadpisu nevztahuje.
A proč bychom měli my hledat alternativní financování webu? To je problém jejich majitelů. Jenže naprostá většina alternativní model nehledá a radši útočí na čtenáře, že prý jim kvůli nim "uchází zisk".
To není moc přesné přirovnání. V našem případě totiž obchodník rozdává housky zadarmo, i když má s jejich pečením náklady. A jeho prodejna pravda smrdí reklamou, takže to musíte čichat.
Varianta, že smrdutou prodejnu nechcete, takže hrdě odejdete jinam je naprosto legitimní - ovšem obchodníkovi tím nevzniká žádná ztráta, protože pokud si reklamu odmítnete zobrazit, stejně z vás nic nemá.
Takže nechodit tam je skutečně win-win situace. Pokud tedy najdete někoho, kdo vám stejné informace dá zdarma, ve stejné kvalitě a bez reklamy.
Zatím pravděpodobně najdete, ale pokud se tahle praktika osvědčí, tak to může časem začít být problém, protože všechny velké zpravodajské weby žijí buď z předplatného nebo z reklamy. A případný úprk konzumentů, kteří jim neposkytují ani jedno, je nemusí nijak trápit.
Nepustím, protože tohle není můj problém. Zaplatím za připojení k netu a fertig! Jak se tam obsah dostal a za kolik, není můj problém, ale problém těch, kteří tam ten obsah cpou. Stejně tak nejsem povinen radit obchodníkovi, jak má prodávat housky a neprodělat, to je jeho věc a moje zbytečná starost. A pokud není webař schopen se obejít bez reklam, má dvě možnosti: Buď se smířit s tím, že zákazníci budou reklamy blokovat, nebo se jít živit jinak. A říká se tomu kapitalismus a neviditelná ruka trhu.
Pár webů s decentní reklamou:
http://www.root.cz/
http://zvedavec.org/
atd.....
Když už si mám vybrat, tak raději ten Aeronet a nejen kvůli reklamě. Ono když občas vyrazíte pěšky mezi prostý lid, což managoři nedělají, protože mají kluby a golf, tak zjistíte velmi rychle, že ten Aeronet má k realitě všedního dne o něco blíž. Že skutečně objektivní a nezávislé medium neexistuje, protože každý informační kanál někdo nějak financuje a stále platí, že koho chleba jíš, toho píseň zpívej, je, bohužel smutný fakt, který bude platit, dokud bude lidstvo lidstvem. (A svinstvo svinstvem).
problém je jiný a to že internetová reklama jako celek je nafouknuta bublina. Mnohem větší problém že většina shlédnutí připadá na roboty nebo reklama není vidět a zbytek uživatelů ji blokuje... prostě reálný dopad je strašně nadhodnocený věří tomu akorát lidi v marketingu ale pššt :)
Jde. Adblock donastavit, aby blokoval vše a přidat flashblock, nosript, better privacy a ghostery, Ghostery rovněž donastavit na totální blokování. Ve FF pak nastavit: Informovat servery, že nechi být sledován, po každém skončení běhu prohlížeče nechat vymazat historii a cookies, zakázat cookies třetích stran a ve finále nastavit anonymní surfování. A pokud se to některým webařům nelíbí, ať klidně soptí, to je totiž to jediné, co s tím můžou dělat.
Dobrý den, chtěl bych šest housek.
Ano, ale musíte si k nim koupit dvě kila tlačenky. Už ji tu mám poněkud déle, takže na povrchu je ušlechtilá plíseň a také vůně je taková pikantnější, Ale já ji musel koupit a když ji neprodám, tak prodělám a musel bych zavřít krám.
Co uděláte? Koupíte ten humus, nebo půjdete jinam?
Aneb: smlouvu s inzerentem uzavřel provozovatel webu, ne já. Takže pokud nechci mít s inzerentem nic společného, nikdo mi nemá právo nutit jakoukoli ,,přidanou hodnotu" Třeba už jen proto, že na webu o květinách rozhodně nebudu zvědavý na reklamu na pampersky.
Dobrý příklad s obchodníkem hmotným zbožím nenajdete, protože prostě ani zprávy ani reklama hmotné zboží nejsou a chovají se podle jiných zákonitostí.
Na jedné straně máte pravdu, že narozdíl od housek se zprávy nevyčerpají tím, že je někdo zkonzumuje. Což ovšem nic nemění na tom, že je třeba, aby existoval dostatečný počet konzumentů, kteří zkonzumují reklamu, nebo zákazníků, kteří zaplatí předplatné. Pokud jich dost nebude, tak se zprávy nezaplatí a jejich kvalita klesne (tedy zrovna v případě bildu lze o kvalitě široce diskutovat, ale bavíme se
obecně).
Na druhé straně ale pokud mluvíte o koupi piva, tak tím implikujete, že konzument, který shlédne reklamu, obchodníkovi něco platí. To ale není pravda, platí zadavatel reklamy, nikoli konzument. A tady jsme pak u kořene věci, kdy se Krakonoš výše vymezuje proti tomu, že mu provozovatel webu nutí reklamu. Kámen úrazu je právě v tom, že smlouva existuje mezi poskytovatelem reklamy a provozovatelem webu. Konzument, který na provoz webu nepřispívá, nemá zaručeny žádné služby, přispívá webu pouze tím, že sleduje reklamu. Pokud ji sledovat nechce, pak není webu žádným způsobem prospěšný.
V čem máte pravdu je, že existují média, která nemají za cíl vytváření zisku, ale na základě financování zvenčí (a za cenu ztrát) ovlivňovat veřejné mínění. Neboli konzument, který odmítá platit a zároveň konzumovat reklamu bude s otevřenou náručí vítan na aeronetu. To už snad radši ten Bild.
Krásný, leč naivní názor. Žádný web reklamu neomezí, stane se přesný opak. Protože i kdyby webař něco takového chtěl, kadiči toho svinstva mu to nedovolí, protože by to pro ně znamenalo pokles zisku a výkonu a to je v kapitalismu ekonomický zločin. Takže si nedělám iluze, že reklamáři se někdy umravní, to raději budou zkoušet vše možné i nemožné až do úspěšného krachu. (včera bylo pozdě!) Ale nikdo vám nebrání, občas Adblock vypnout, já na to jednak nemám žaludek a jednak to považuji za ztrátu času. (vypnout, zděsit se nad tím, co se z původně slušného webu stalo, znova zapnout a pak likvidovat natažené svinstvo) - děkuji, ale ne.
Lubosi, prepacte, ale vam naozaj jebe.
Proboha co je tohle za nazor? Internet byl puvodne vojenska sit... tak co tu ctete nejake informace, kdyz k tomu neni urceny?
Zlata era internetu teprve prijde, protoze az ted vyrusta generace, ktera je odkojena jen na nem. A internet veci se taky teprve objevi.
Blokovat reklamu je spatne. Blokovanim reklam jen pripravujete vydavatele / provozovatele o penize. Chcete vsechno zadarmo.
Pokud to vztahnu k yt: nema jiny prijmovy kanal. To mi chcete nalhat, ze budete platit na kazdem webu nejake ty drobne penize mesicne, abyste mohli cerpat kvalitni informace? Ale notak :))
Kvalitni zurnalistika stoji nejake penize. I kvalitni zurnalistika je byznys, protoze to nikdo nedela jen pro svou radost => potrebuje z neceho zit. Pokud nikde nebudou reklamy, nebudou penize na obsah a nebude obsah. A vy budete hltat televizni noviny a kupovat si blesk u stanku.
Ano, toto je dle mého určitý náznak cesty pro snížení reklamy na webech. Myšleno té šílené, vyskakující, otravné, blikající a špehující reklamy.
Protože pokud uspějí, budou mít hodně čtenářů ochotných platit a zbylá reklama by nemusela být tak agresivní. A pokud neuspějí, budou muset blokovačům opět web zpřístupnit a pokud půjdu na dohodu, např. "vypněte block a reklama bude umírněná", mohlo by to být pro všechny pozitivní.
Myslite ze ten barevny kolotoc pres cele pozadi na rootu se da nazvat decentni? Pripadne nezaviratelne okno pres celou stranku? Pripadne ruzne uzasne nabidky vyhodnych pujcek/samohubnoucich/samoposilujicich/ ... prostredku? Nebo dokonce tvrde porno? Jen si tam v diskusi najdete prislusne thready.
A ve 100% pripadu se v reakci objevi "za to my nemuzeme, to ten reklamni system".
Oni by ale do vás reklamu hustili i když byste za čtení nějakého webu platil. To placení by byl pro ně jenom bonus navíc. Už jsem na to někde narazil. Redaktor to tam obhajoval tím, že když si koupíte časopis, tak je jeho součástí přece taky reklama. Bohužel už si nevzpomínám kde to bylo, ale byla u toho velmi výživná diskuse.
Ten príklad má jednu chybu.
Obchodník má len určitý počet housek - takže ak by si niekto zobral zadarmo, utrpel by hmatateľnú škodu - ušlý zisk.
Ale u webu je to iné.
- Mal by prispôsobiť svoje výdavky/náklady reálnym príjmom (z reklamy).
- Alebo obsah poskytovať platiacim návštevníkom.
- Mnohým ani nejde o zisk, ale o ovplyvňovaní verejnej mienky - tiež už samotný obsah môže byť (anti)reklamou, skrytou reklamou.
Ja vidím budúcnosť (neviem, či je to dobré alebo zlé) v poslednej možnosti. To sa ale nebude páčiť Googlu AdWords.
Nútiť pozerať reklamu je ako dostať housku zadarmo, ale pod podmienkou, že si musíte k nej kúpiť pivo (zaplatí aj tú housku).
Inak ak si niekto už raz nainštaluje blokátor, ak potom nejaký web zmení správanie - obmedzí reklamu, nijak sa to takýto užívateľ nedozvie, a 99,99% by si aj tak v blokátory nič nepovolovala pre daný web - väčšina to ani nevie.
Zajimave, takove ty nazory typu "tak sem vlezl na idnes a je tam pul stranky reklam, budu chodit bud na weby, kde neni reklama zadna nebo nikam". Uhm. Dobre. Nerikam, ze idnes je zazrak sveta, ale leze tam pulka naroda a ceka, ze dostane vse zadarmo. Stejne tak vy vsichni tady, co se placate po zadech jak mate dobry adblock. Jak uz tu padlo, existuje rada webu, ktere maji reklamu slusnou, a stejne tam slysite od ctenaru je "me to nezajima, ja mam adblock". A co ma takovy web rict svym inzerentum ? Platte nas dal, pomahejte nam existovat, kdyz vasi reklamu 30% nasich ctenaru blokuje ? To se velmi dobre propaguje a inzerenti na to velice radi slysi ...
Toto chovani v dusledku vede prave tam, kam smeruje idnes. Ze se totiz novinarum uz neda verit ani nos mezi ocima, protoze pulka clanku jsou vice ci mene dobre zamaskovane PR bullshity, protoze na normalni bannerouvou reklamu si navstevnici nainstalovali adblock. Jenze ta bannerova reklama byla alespon jasne ohranicena, bylo jasne, ze je to reklama. To, ze je neco napsane jako radoby osvetovy clanek o skvelem drevostavbovem domku, uz ovsem nijak oznacene neni a znam dost lidi, kteri na takovou ptakovinu skocej a zbastej to i s navijakem. Co je tedy potom lepsi ?
Nabidnete tedy alternativni zpusob financovani webu tak, aby mohl dale poskytovat obsah pro navstevniky, a zaroven nemel bannery. Pustte se do toho, samozrejme mimo idealistickou sferu IT, kde alespon nekteri maji paypal, objednavaji a plati kartou, jsou schopni a ochotni poslat nejaky bitcoin atd. Bavme se o prumerne ceske populaci, ktera z toho vseho co jsem ted napsal ma hruzu nebo ktera povazuje internet za "zdarma" stejne jako koblihy od Babise ... Puste se do toho, jsem fakt zvedav :)