Vlákno názorů k článku BillBoard vs. Lin(x) podruhé od Jiří Hlavenka - Pane Lahvičko, mám několik výhrad.1. První a zásadní je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 12. 2000 13:46

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pane Lahvičko, mám několik výhrad.

    1. První a zásadní je vůbec vypovídací hodnota tohoto testu. Píšete, že je dobrá, protože se jednalo o "poměrně velkou" kampaň a že by to "podle vás dopadlo na jiné kampani podobně". Systém Mr.Lin(x) používá přes 6000 aktivních serverů, Billboard tvrdí, že to je taky 6000. Pokud berete oblast výměnné reklamy (která je u Mr.Lin(x)e jenom jednou z částí jeho činnosti), pak působí oba systémy jako media representatives, zastupují jednotlivá média. Klikatelnost tedy mají TATO MÉDIA, nikoli reklamní systémy (to z článku jaksi není úplně patrné). Zádrhel je tudíž v tom, že jste z 6000 serverů Lin(x)e a (řekněme) 6000 serverů BB vybral několik málo serverů jednoho i druhého systému - sám uvádíte, že majorita impresí byla zobrazena na šesti, respektive pěti serverech. A na základě toho, jaké výsledky vám dalo jedno promile z členských serverů jedné i druhé sítě, usuzujete na její výkonnost!
    Rozlišujte dvě věci: první je, jakým způsobem se kredity přepočítávají na imprese. Protože oba systémy mají hodně různé způsoby získávání kreditů, mají i jiný způsob a jiné koeficienty při jejich utrácení. K úplnosti zde chybí jedna věc, uzavřít celý systém od sbírání až po utracení, tedy, například: a) server (řekněme třeba Fazole.cz)se zapojí v pondělí do Mr.Lin(x)e a v úterý do druhého systému. Každý den zobrazí x stránek a získá za ně y kreditů. b) tyto kredity poskytne vám coby testérovi a vy je pak protočíte jednou přes Mr.Lin(x)e a podruhé přes billboard OPĚT NA TOM STEJNÉM serveru, se stejným bannerem (je celkem jedno jakým). Jenom tímto způsobem skutečně a velmi přesně porovnáte, jak oba systémy zhodnocují a vytvářejí kredity, samozřejmě s tím, že dané zhodnocení platí PRO KONKRÉTNÍ SERVER, zde tedy pro Fazole.cz, a v případě třeba Jokes.cz to může být mírně jinak.
    A druhá věc je CTR - jenomže tu nemůže žádný z obou systémů nijak ovlivnit. Je tedy nutné rozlišovat a oddělovat a) jak pracují systémy s kredity (tj. jaký by "měl být" výměnný poměr), a b) jakou mají které SERVERY, nikoli ale systémy, CTR.

    2. Další výhrady jsou už trošku menší :-). Jednak si myslím, že srovnávání obou systémů není moc na místě. BB je klasická výměnovka, Mr.Lin(x) se z ní letos dostal zcela někam jinam - do komerčního reklamního systému. Většina velkých členů v Mr.Lin(x)ovi je členem systému Cash, tedy "má podíl z každého halíře, který na sobě nese zobrazený banner". V článku to trošku a nenápadně uvádíte (máte pravdu, že lukrativnější pozice jsou dnes prodané), ale to je přece nesmírně důležitý faktor! Zatímco v Billboardu jste "vyhodili servery s mizivou účinností", v Lin(x)ovi jste brali, co přišlo. Není tedy divu, že CTR byla v Billboardu větší... Dále píšete, že BillBoard zobrazil "díky dynamickému poměru" za 100 000 kreditů skoro 130 000 impresí - jenomže dozví se čtenář, jak tento systém funguje, zda by jindy nefungoval "dynamicky" tak, že by naopak impresí bylo méně? Dále píšete, že Lin(x) vám zobrazil jiný počet impresí, než který jste si objednali - píšete, že jste si objednali 60 000 impresí plus 26 847 impresí, což mě dohromady dává 86 847 impresí, a pak vám Lin(x) zobrazil 86 847 impresí. Tak tomu nerozumím :-) Dále, aby se skutečně výsledky testu dobře rozkryly, by bylo vhodné ukázat alespoň TOP 5 serverů, na které byly tyto kampaně cíleny, ukázat počet impresí a počet clicks. To by bylo určitě pro odborného čtenáře hodně užitečné a v článku to velmi chybí.

    Jsem rád, že tyto články vznikají - jsou to průzkumy, které pomohou projasnit zatím dost mlžné ovzduší v české internetové reklamě, které určitě snižuje objem peněz investovaných do internetové reklamy. Ale je potřeba v tom udělat úplně jasno - rádi budeme spolupracovat.

  • 1. 12. 2000 14:07

    Miroslav Suchy (neregistrovaný)
    Media representatives ovsem hodnotime podle toho, koho reprezentuji. Jsem si jist, ze pokud ve vasem systemu budou weby, ktere jsou schopny dosahnout "uzasneho" CR, tak to take pouzite jako argument pri ziskavani zakazniku.

    A jeste v necem se pletete. Nesoudilo se podle promile clenskych serveru -- to promile bylo TOP, tedy pouze spicka. Bylo by ovsem zajimave, kdyby jeste autor dohledal na kolika webech se reklama zobrazila.

    Tento clanek velmi ocenuji, nebot je to opravdu jeden z mala, ktery se opira o experimentalne zjistene hodnoty.

  • 1. 12. 2000 14:32

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Zádrhel je tudíž v tom, že jste z 6000 serverů Lin(x)e a (řekněme) 6000 serverů BB vybral několik málo serverů jednoho i druhého systému - sám uvádíte, že majorita impresí byla zobrazena na šesti, respektive pěti serverech. A na základě toho, jaké výsledky vám dalo jedno promile z členských serverů jedné i druhé sítě, usuzujete na její výkonnost!"

    Nepíšu, že to byla majorita impresí, kampaň zasáhla stovky serverů (pochopitelně se na některých protočilo více, na některých méně) a v obou případech IMHO poměrně přesně kopírovala protfolio toho kterého systému. To jedno promile platí možná pro počet serverů, nikoli pro počet zobrazení, tam je poměr podstatně vyšší.





    "a) server (řekněme třeba Fazole.cz)se zapojí v pondělí do Mr.Lin(x)e a v úterý do druhého systému. Každý den zobrazí x stránek a získá za ně y kreditů. b) tyto kredity poskytne vám coby testérovi a vy je pak protočíte jednou přes Mr.Lin(x)e a podruhé přes billboard OPĚT NA TOM STEJNÉM serveru, se stejným bannerem (je celkem jedno jakým). Jenom tímto způsobem skutečně a velmi přesně porovnáte, jak oba systémy zhodnocují a vytvářejí kredity, samozřejmě s tím, že dané zhodnocení platí PRO KONKRÉTNÍ SERVER, zde tedy pro Fazole.cz, a v případě třeba Jokes.cz to může být mírně jinak."

    Není mi zcela jasné, proč by kredity nasbírané na jednom serveru měly být jinak cenné než na druhém (resp. žádný systém to u nás nerozlišuje), Ten řetězec v článku uzavřený je - je tam napsáno, kolik dává BillBoard za zobrazení kreditů, kolik dává Linx, a jaká je účinnost kampaně v obou. To je ten závěr, že pro KAMPAŇ ZA NASPOŘENÉ KREDITY je lepší točit jak nahoře, tak dole BillBoard.





    "A druhá věc je CTR - jenomže tu nemůže žádný z obou systémů nijak ovlivnit. Je tedy nutné rozlišovat a oddělovat a) jak pracují systémy s kredity (tj. jaký by "měl být" výměnný poměr), a b) jakou mají které SERVERY, nikoli ale systémy, CTR."

    Systémy pochopitelně CTR ovlivnit mohou (spíše na makro něž mikroúrovni) - třeba malé rozlišování BilllBoardu mezi horní a spodní pozicí vede k tomu, že BillBoard se točí spíše dole, což by mělo snižovat CTR. Každý systém také může určitým způsobem odměňovat ty členy, kteří poskytují atraktivnější plochy.





    "Většina velkých členů v Mr.Lin(x)ovi je členem systému Cash, tedy "má podíl z každého halíře, který na sobě nese zobrazený banner". V článku to trošku a nenápadně uvádíte (máte pravdu, že lukrativnější pozice jsou dnes prodané), ale to je přece nesmírně důležitý faktor!"

    Ano, to ale nebylo jádrem článku. Byl psán z pohledu serveru, který systém používá jako výměnný a realizuje kampaně za naspořené kredity. Cílem bylo dojít k nějakému číslu, které udá, v jakém poměru by se měly měnit kredity mezi BillBoardem a Linxem.





    "Zatímco v Billboardu jste "vyhodili servery s mizivou účinností", v Lin(x)ovi jste brali, co přišlo. Není tedy divu, že CTR byla v Billboardu větší..."

    V BillBoardu byla pouze zakázána kategorie Hry, v Linxovi se podobný zásah provést nedá, pokud nechci přesnější cílení, které je zase dražší. Navíc v kampani v Linxovi tak, jak byla cílena, se neobjevil podobný propadákový server, jako je Red Dragon.





    "Dále píšete, že BillBoard zobrazil "díky dynamickému poměru" za 100 000 kreditů skoro 130 000 impresí - jenomže dozví se čtenář, jak tento systém funguje, zda by jindy nefungoval "dynamicky" tak, že by naopak impresí bylo méně?"

    Ne, garantované minimum bylo v této kampani 100.000, maximum 200.000, 130.000 je podle mé zkušenosti u BillBoardu asi běžné navýšení oproti garantovanému výměnnému poměru 1:2.





    "Dále píšete, že Lin(x) vám zobrazil jiný počet impresí, než který jste si objednali - píšete, že jste si objednali 60 000 impresí plus 26 847 impresí, což mě dohromady dává 86 847 impresí, a pak vám Lin(x) zobrazil 86 847 impresí. Tak tomu nerozumím :-)"

    Linxe bylo objednáno 86847 impresí, zobrazeno o trošku více. Omlouvám se, že jsem neuvedl konkrétní číslo, bylo to 87321, rozdíl celkem malý. V předchozím článku jsem psal, že Linx poměrně často zobrazí i více, než je objednáno (řádově o 10-20 procent). Na druhou stranu občas nezrealizuje ani objednanou kampaň, je však jasné, že zde jsou faktory mimo vaši kontrolu. (Kredity se samozřejmě v takovém případě vrátí na účet.)




    "jsou to průzkumy, které pomohou projasnit zatím dost mlžné ovzduší v české internetové reklamě, které určitě snižuje objem peněz investovaných do internetové reklamy."

    No, ten článek nebyl primárně zaměřen na komerci, ale na výměnu :-). Linx je opravdu daleko více než BillBoard orientován na komerci, ale s někým ten BillBoard srovnat musím, Linx je i v oblasti výměny mezi nejlepšími dvěma. Doufám, že se k tématu z jiného úhlu vrátím v dalších článcích, zvlášť, pokud vaše nabídka spolupráce znamená kredity "pro testovací účely" zadarmo :-)).
  • 1. 12. 2000 14:42

    Zdenka Kralova (neregistrovaný)
    pane Hlavenko,

    ***pisete, ze "Systém Mr.Lin(x) používá přes 6000 aktivních serverů, Billboard tvrdí, že to je taky 6000"
    - pokud je mi znamo, tak BillBoard tvrdi, ze ma urcite pres 8000 clenu!!! coz asi odpovida, kdyz jsou temer 2x vetsi nez Vas Mr.Lin(x)

    *** dale pisete "BB je klasická výměnovka, Mr.Lin(x) se z ní letos dostal zcela někam jinam - do komerčního reklamního systému"
    - dost dobre nechapu, jaky delate rozdil mezi reklamnim mediem BillBoard a Mr.lin(x), kdyz jsou v podstate to same - jestli nekomu platite, protoze by Vas jinak nepouzival a zustaly by Vam jen servery kolem CP - to neni komerce. Koneckoncu cpete vetsinu placene reklamy na vlastni servery a ostatni asi moc penez od Vas nedostanou. Uvedomte si, ze v podstate vsechny velke servery funguji jako vymenovka, byt jako self-promo mezi svymi nevyprodanymi prostory a nebo pouziji BillBoard nebo Mr.Lin(x)

    *** k "Dále píšete, že BillBoard zobrazil "díky dynamickému poměru" za 100 000 kreditů skoro 130 000 impresí - jenomže dozví se čtenář, jak tento systém funguje, zda by jindy nefungoval "dynamicky" tak, že by naopak impresí bylo méně? "
    - vite je zajimave, jak tady nebo i ve svych mediich spinite vyhody konkurence a myslite si, jak nejste nad veci - asi neumite problem kolem lepsi konkurence snest a misto racionality a zlepseni sve prace spinite vyhody konkurence (nemyslim jen BillBoard, ale ve Vasem pripade obecne)

    Kdyby Vasi klienti vedeli, ze jejich kampane na internetu prednostne davate na sve servery, cimz degradujete cilovou skupinu na stale stejny segment, asi by Vam ani zastita Lin(x)e nepomohla.

    Zdenka
  • 1. 12. 2000 15:35

    Guest (neregistrovaný)
    Aaa chytrolin se ozval....

    Pane Hlavenko,
    nechte si ty recicky na koledu.
    Nedokazete nic jineho, nez lhat,lhat,lhat
  • 1. 12. 2000 15:43

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Ani zdaleka se nedá říci, že bych s Jiřím Hlavenkou vždycky nalezl společnou řeč, ale od toho je diskuse. Můžete samozřejmě nesouhlasit s tím, co píše, já konkrétně v tomto případě taky s řadou věcí nesouhlasím, ale od toho je diskuse s věcnými argumenty - a k té má Vás příspěvek hodně daleko.
  • 1. 12. 2000 16:15

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Neexistují weby, které dosahují "úžasného" CR (kromě podvodných webů a způsobů, které zmiňuje pán výše). Existují pouze případně bannery, které dosahují "úžasného CTR".
    Existují weby s lepším CTR a horším CTR, a pak weby úzce zaměřené, kde mohou dosáhnout "úžasného" CTR přesně trefené bannery, ale ostatní ne.

    Ad to, v čem se pletu: zkuste si nejdříve něco přečíst o statistice a vyhodnocování, než budete psát, co se soudilo nebo nesoudilo a kdo se plete. Pokud se provede test na pěti serverech a zobecní se to na 6000 serverů, tak to asi statisticky moc validní není :-)
  • 1. 12. 2000 16:27

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    K validitě: pokud to byly "stovky serverů", pak to zase nebylo statisticky validní, neboť se současně bavíme o řádově stovkách kliknutí. Když odečtu těch Top 5, tak na dalších 99% serverů připadalo na každý průměrně 0 či 1 kliknutí - mýlím se? V tom případě se nejedná o statisticky validní výsledky.

    K tomu, jak to měřit a ceně kreditů. Imprese na jednom serveru má zcela jinou cenu než na serveru jiném (o tom snad nemá cenu se bavit) a kredit = imprese (krát jakýsi koeficient). K tomu, proč navrhuji, aby kampań sbírala i jela na jednom serveru, mě vede pouze hodnocení VALIDITY tohoto průzkumu. To je asi tak: když se testuje na testovacích králících, tak se testuje na králících, a ne, že jeden testér jede test na králících, a druhý na kočce, myši a slonovi - a pak se diví, že jej někdo napadá, že výsledky mu nepřipadají validní.

    Co se týká další spolupráce: ano, rádi poskytneme prostor na prospěšný čin, klidně se na mě obraťte. Znovu opakuju: velmi díky za zájem toto testovat a rozkrývat, však jsem taky, jak bývá v diskusi zvykem, nenapsal, že autor je idiot a ať se jde bodnout, ale to, že jsem měl k tomuto testu výhrady (na kterých trvám a které jsem zde uvedl) a budu maximálně spolupracovat na tom, aby nový test už byl bezvadný, a to jak za linxe, tak za servery cpressu.
  • 1. 12. 2000 16:38

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milá Zdenko Králová;
    ač se myslím v životě neznáme, tak mně tady jednak již podruhé osobně napadáte, jednak jeden váš argument za druhým je tak zcestný a mylný, až mě to udivuje. Rád je ale vyvrátím, vyvracet bludy a omyly jsem zvyklý dělat celý život (zdá se ale, že některým lidem to vůbec nepomáhá, i když to vyvrátím podesáté).

    1. Ad počet serverů. Billboard SÁM uvádí počet 6000 serverů, nikoli 8000 serverů, a to přímo na své titulní stránce. Fascinuje mě, jak můžete přijít s takovým obviněním, aniž uděláte to, co by udělal i úplný internetový začátečník - nalistoval si tu stránku a podíval se, jak to je. (Že byste trošku ukázala, že jste formát a omluvila se za nepravdivé nařčení?)

    2. Jaký je rozdíl mezi Mr.Lin(x)em a Billboardem? I zde doporučuji si oba systémy prostudovat. Co se týká systém placení, to jste asi opět nepochopila (není divu, když je pro vás problém si otevřít i www.billboard.cz či www.linx.cz a podívat se, jak ty systémy vlastně fungují). U Mr.Lin(x)e objednávají AGENTURY, které si přímo řeknou, jakou cílovou skupinu a jaké servery chtějí oslovit. Což jim Mr.Lin(x) splní a serverům zaplatí, nechá si pouze provizi. Pro vaši lepší informovanost: takhle to funguje úplně všude na světě.

    3. K "dynamickému poměru". Nevím, zda máte vlastní web - asi ne, jinak byste to tak bohorovně nepomíjela. POkud byste jej měla, tak by vám vůbec nebylo jedno, zda díky "dynamickému poměru" (což je vlastně jenom jakýsi marketingový žvást) získáváte za 100 svých impresí možnost zobrazit jinde 50 impresí nebo 100 impresí. To by vám VELMI nebylo jedno a ptala byste se, jak to vlastně funguje a proč. Proto se ptám i já :_)

    4. K tomu, co naši klienti vědí...milá paní, naši klienti vědí ÚPLNĚ VŠECHNO, neboť systém Mr.Lin(x) takto funguje! Každý klient si tam může do poslední imprese prohlédnout, kde byly jeho imprese realizovány. Z vašeho obvinění mám dojem, že si myslíte, že klient přijde, objedná si reklamu třeba na serveru "zdenka.králová.cz", a my si ji tajně šupneme na Živě, tam ji protočíme a pak klienta zkasírujeme... Takto to, milá paní, skutečně nefunguje, a pouze slušnost vůči ženám mě brání k tomu říci víc.
  • 1. 12. 2000 16:50

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pokud máte nějaký osobní problém a potřeboval jste si někde vybít svou zlost a pomohlo vám to, tak prosím, beze všeho - i moje emailová adresa je vám k dispozici. Takhle tady ale kazíte zajímavou diskusi a ostatním lidem její čtení.
  • 1. 12. 2000 17:27

    Zdenka Kralova (neregistrovaný)
    Mily pane,
    dekuji za galantnost, ale presto mam pripominky

    ad 1) je pravda, ze jsem stranku BillBoardu nestudovala, ale maji tam uvedeno 9500 clenu ? o tech 8000 jsem se doslechla, nebo jsem to nekde cetla a velmi se Vam omlouvam, ze jiz nevim, kde to bylo uvadeno

    ad 2) ja sama realizuji kampane, tak VIM, ze se u serveru kapan objedna s urcitou provizi a vetsi cast se uhradi serverum. ALE to je bezne fungovani agentury s provizi. Tak jste agentura nebo reklamni medium. Nebo taky srovnavate jablka s hruskama? Asi si nemuzete dovolit platit vyznamnym serverum za misto, takze dublujete agentury tim, ze platite serverum jen placene kampane v Mr.Lin(x). Je to Vas obchodni model, ale podstatou veci je, ze i nase firma od Vas dostala nabidku na realizaci kampane, kde se melo dobre 70% protocit na serverech spojenych s CP (CP, ZIVE, MOBILMANIA).

    ad 3) Aktuální výměnný poměr v IBillBoard je
    proužky 1 : 1.2 čtverce 1 : 1.0 ikony 1 : 1.3, tak nerozumim Vasemu za 100 dostanu 50 ? Asi jsem slaba v matematice.

    ad 4) Bohuzel jste mne nepochopil. Ja nepsala o prubehu kampane, ale o planovani kampane (media plan). O tom, ze klientum naplanujete do kampane Vase servery! Ale tim ztratila kredit i MIA, ze vlastni obsah i agenturu.

    Zatim naschle
    Zdenka (s diakritikou Zdeňka)

  • 1. 12. 2000 18:40

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Jak kampan v BillBoardu, tak kampan v Linxovi vicemene kopirovala portfolio daneho systemu. Pri desitkach tisic impresi nevidim duvod male validity (reliability?). Take se neptate v dotaznikovem vyzkumu vsech lidi a kazdeho max. jednou :-).
  • 1. 12. 2000 20:34

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Zdravím; tak jsem rád, že už jsme na věcnější půdě :-) ad 1) K počtu členů: nevím, znovu se dívám na titulní stránku BB, to je opravdu půvabné: ještě dnes odpoledne tam bylo že osloví "více než 6000 serverů", a nyní, hele! "více než 9500 serverů". Tak to je nebývalý přírůstek za dvě hodiny :-)) Kolegové v Billboardu, Lupu čtete pilně, bravo!) Ono je to zase složitější: jde o to, jak přísná pravidla na počet členů máte. Smysl má samozřejmě počítat jenom tzv. "živé" členy, takové, které protočí aspoň nějaké imprese za nějakou definovanou dobu. Jistě i v Lin(x)u máme mnoho tisíc starších, mrtvých členů (opuštěné, zrušené weby, fiktivní registrace), kdybychom je sečetli, vyjdou opravdu velká čísla.

    ad 2) Klient si obvykle vybírá cílovou skupinu sám, či přímo i požaduje servery. Požaduje-li cílovou skupinu počítačů, nabídneme skupinu počítačových webů, mezi kterými má Živě přední místo, protože je taky mezi těmito weby nejčtenější - je na tom něco divného? Web CP, jak píšete, nenabízíme, ani nabízet nemůžeme - protože na něm žádná reklama není. Tím vaše tvrzení, obávám se, ztrácí trošku na věrohodnosti.

    ad 3) Přímo zde pan Lahvička píše, že za 100 K kreditů se dá zobrazit od 100 do 200 K impresí, tj. výměnný poměr od 1:1 k 1:2, podle jakéhosi nikde neuvedeného a nikde neupřesněného "dynamického" výměnného poměru. To je neprůhledný systém, který měl před rokem Lin(x) taky, ale letos na jaře jsme jej opustili - víte, kolik za kredity dostanete.

    ad 4) Máte pravdu, že to, že v jedné firmě existuje současně "media representative" a "media owner" není dobré -byť jsem přesvědčený, že hrajeme fér, CP servery nikam násilně "necpeme", nicméně třeba jenom na nich jsme náročnějšímu klientovi schopní splnit jeho další přání, jako je soutěž, anketa, mailblast atd. atd. Každopádně to velmi brzy vyřešíme tím, že ta "media representation" bude v separátní firmě, která nebude vlastnit žádná média.

  • 1. 12. 2000 20:57

    waisser (neregistrovaný)
    Jen bych tady neco srovnal. Jinak se nenechte rusit v pekne diskusi.
    V Mr.Lin(x) je momentalne 5815 aktivnich serveru k poslednimu v listopadu- aktivni znamena to, ze poskytuje imprese v pocitanem mesici. Cislo je pocitano automaticky (http://mr.linx.cz/global_value.asp).
    9500 clenu pri 6000 serverech je logicky nesmysl (cislo, ktere uvadite jako podvedomou informaci o Billboardu). V Mr.Lin(x) je vzestupne pridelovane clenske cislo (pocitadlo defacto) 9668 (zkuste se "cvicne"zaregistrovat a uvidite cislo, ktere je vzestupne po jedne pridelovano novym zapisum). Pocet aktivnich clenskych uctu je samozrejme daleko nizsi (nepouzivane ucty, zrusene ucty,..) a samozrejme logicky musi byt nizsi nebo stejny jak pocet registrovanych aktivnich serveru, protoze kazdy clen muze mit vice registrovanych serveru pod spravou sveho uctu. Otazkou je zpusob registrace zadavatelu kampane, kteri nemaji servery, ale to je mensi cislo, ktere toto neovlivnuje nebo nemeni vyrazne nastineny vypocet.

    ===
    ad 2) ja sama realizuji kampane, tak VIM, ze se u serveru kapan objedna s urcitou provizi a vetsi cast se uhradi serverum. ALE to je bezne fungovani agentury s provizi. Tak jste agentura nebo reklamni medium. Nebo taky srovnavate jablka s hruskama? Asi si nemuzete dovolit platit vyznamnym serverum za misto, takze dublujete agentury tim, ze platite serverum jen placene kampane v Mr.Lin(x). Je to Vas obchodni model, ale podstatou veci je, ze i nase firma od Vas dostala nabidku na realizaci kampane, kde se melo dobre 70% protocit na serverech spojenych s CP (CP, ZIVE, MOBILMANIA).
    =====

    To je Vas problem, jakym zpusobem jste koho oslovila pri zajmu o kampan. Spise v tom vidim nejake nedorozumeni nebo nepochopeni z Vasi strany nebo jste nejak zkreslene specifikovala soji predstavu a pozadavek a bylo Vam nabidnuto to, co pisete. Za stejne, Vasi firmou pridelene, penize pro realizaci kampane muzete na na http://mr.linx.cz/default.asp?site=2 (odkaz z mr.linx.cz pro zadavatele kampane) si zadat kampan na konkretni servery ("nasypat" si do vlastniho balicko servery dle sve libosti a sveho vkusu) nebo na nabizene balicky, kdy hned muzete videt, co ze to v tom balicku je za servery a tedy i prostor. Takze to co pisete vidim trosku jako alibismum a nepochopeni nabizenych moznost. Pritom stacilo parkrat si zaklikat mysi a vsechno by bylo jak jste chtela a jak si predstavovala (ktere servery, jaky pocet impresi na kterem serveru - co vic si prat). A nebo to rici obchodnikovi (cpressu) a on to, mozna pro Vas, unavne klikani udela za Vas a podle Vasich pozadavku a prani. A mate to porad za stejne penize.

    ===
    ad 2) ja sama realizuji kampane, tak VIM, ze se u serveru kapan objedna s urcitou provizi a vetsi cast se uhradi serverum. ALE to je bezne fungovani agentury s provizi. Tak jste agentura nebo reklamni medium.
    ===
    Mr.Lin(x) ale take pracuje s medialnimi agenturami a podobne jak pisete. Nemam pocit, ze by jsme nekomu brali praci, spis naopak - Mr.Lin(x) muze byt pro medialky takovy zjednodusujici nastroj pro plneni prani zakaznika - jiste vite, jak je slozite realizovat a domluvit prani zakaznika na zobrazeni kampane na deseti serverech.

    Pani Zdenko Kralova, napiste mi a ja Vam milerad vysvetlim vsechno, na co se zeptate. Myslim, ze se jedna jen o nejake nedorozumeni nebo nepochopeni.

    Dekuji za prostor a neberte to prosim jako reklamu do vlastniho hnizda. Jsou to jen upresnujici argumenty.
    JW
  • 1. 12. 2000 21:01

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "ad 3) Přímo zde pan Lahvička píše, že za 100 K kreditů se dá zobrazit od 100 do 200 K impresí, tj. výměnný poměr od 1:1 k 1:2, podle jakéhosi nikde neuvedeného a nikde neupřesněného "dynamického" výměnného poměru. To je neprůhledný systém, který měl před rokem Lin(x) taky, ale letos na jaře jsme jej opustili - víte, kolik za kredity dostanete."

    Aktuální výměnný poměr BillBoardu je vždy v uživatelské sekci zobrazován, je zde vždy minimální garatovaný počet impresí, ostatní je jakýsi bonus navíc. Jak už jsem psal, podobný bonus bývá i u Linxe. Tzn. ani u Linxe nevite, kolik presne dostanete.
  • 1. 12. 2000 21:19

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasim, ze tohle je uzitecna a vecna diskuse, a i kdyz Jiri Hlavenka obcas IMHO sklouzne k jistym excesum (viz "mlady pan Polach" :-), v teto diskusi to neni.
  • 2. 12. 2000 19:42

    gremlousek (neregistrovaný)
    Plne souhlasim s tim, ze ty cisla NAPROSTO nic nevypovidaji :-)) - viz moje "pokusy" (ktere si ostatne muze vyzkouset skoro kazdy) - v nazoru "trosku (vic) nesouhlasim".
  • 3. 12. 2000 21:39

    anonymní
    Děkuji mnohokrát za nabídku, rád ji využívám -
    jděte do prdele.

    Doufám, že jsem příliš neotrávil ostatní diskutující, tímto se omlouvám, skutečně mi to pomohlo. Zpravidla své názory vyjadřuji jiným způsobem, v tomto případě však rád přijímám učiněnou výzvu. Doporučuji i ostatním, kteří mají někdy chuť.
  • 4. 12. 2000 9:34

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Nabidka ovsem znela ponekud jinak :-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).