Prave jsem si precetl samotny clanek a i diskuzi k nemu - a v nekolik vecech bych nesouhlasil (sice jsou jen nahodou ve prospech Linxe, ale je to opravdu jen nahoda). Sam jsem na Linxi i Billboardu uz protocil nekolik kampani (celkem za statisice impresi), tak s tim mam take nejake zkusenosti. Proto bych rad poopravil nejake nepresnosti :
1) uvadite, ze linx zobrazuje vymennou reklamu jen na hornich pozicich (ale pokud vim, tak to neni pravda) - jen za zobrazeni na horni pozici se odecte jeden kredit, za zobrazeni na dolni se odecte pul kreditu. (aspon tak je to teda v podminkach linxe) A navic uvadite, ze kdyz je banner na horni pozici, tak by mel mi vetsi CR, ale to take neni pravda, mam spoustu zkusenosti (i z vlastnich serveru), ze banner na dolni pozici ma i 10xvetsi CR, nez ten na horni...
2) opravdu srovnavate ne podle systemu (Linx x Billboard), ale podle jejich "hlavnich hracu". Kdyz uvedu CR serveru, ktere jste zminil (za minuly tyden, cerpano z mr.linxe) :
seznamka : 0.94%, smejtese : 0.36%, centrum : 0.54%, fazole : 0.51%, xland : 0.43%. Hodnoty z billboardu bohuzel nejsou nikde pristupne (mozna by to stalo za namet pro tvurce billboardu :-)), ale vim, ze kdyz idnes byl propagoval jeste v linxi (celkem pravidelne strida linx s billboardem), tak mel mesicni PRUMER cca 2%!!! , nevim, jak je to s emailem a ftipky apod. ale kdyz vezmeme v potaz, ze na techto prvnich 5 serverech z obou systemu se zobrazilo urcite min 50% celkem investovanych impresi, tak treba jen prechod idnes z billboardu do linxe by ucinil to, ze v tu chvili by linx mel cca 2x vetsi CR nez billboard...
3) mozna se na vysledku podepsalo i to, ze jak rikat - na billboardu cileni nenastavujete, zato na linxi to cilite de facto do dvou kategorii (navic si myslim, ze to byly kategorie s obecne nejmensim CR)...
4) pochvala autorovi - i pres vsechny moje vyhrady je ten clanek velmi dobry! (hlavne ten napad s porovnanim) - vim, ze to asi dalo hodne prace...
Jeste bych rad pridal k danemu tematu nekolik svych zkusenosti :
1) zkousel jsem (u OBOU SYSTEMU) i toto : pouzil jsem 2 identicke bannery, zacilil je ve stejnou dobu na uplne stejnou cilovou skupinu, a pritom byl CR u kazdeho banneru uplne jiny!!! (a rozdil byl i dost znacny - 0.83% u jednoho a 1.37% u druheho!!)
2) zkusel jsem i podobnou vec, jako pan Lahvicka - a to dokonce 2x (Jednou pri objemu cca 50 000 impresi na banner) - tehdy "zvitezil" linx (1.69%linx : 1.17% billboard) o cca mesic pozdeji, zase s jinym bannerem, zvitezil billboard (0.89linx : 1.0billboard)
P.S. Bod cislo jedna doporucuji klidne panu Lahvickovi vyzkouset a muzete napsat dalsi clanek, jak to dopadlo...:-))
Nelze v obou systemech zacilit na stejnou cilovou skupinu - maji uplne jinouz strukturu kategorii a packu, to, ze se neco stejne jmenuje, jeste neznamena, ze to ma stejnou napln.
V popsanem experimentu nebyl rozdil mezi CTR v obou systemech nijak zvlast vyrazny, rozdil ve smennem pomeru byl zpusoben jinymi faktory, hlavne poctem pridelovanych a spotrebovanych kreditu.
"1) uvadite, ze linx zobrazuje vymennou reklamu jen na hornich pozicich (ale pokud vim, tak to neni pravda) - jen za zobrazeni na horni pozici se odecte jeden kredit, za zobrazeni na dolni se odecte pul kreditu. (aspon tak je to teda v podminkach linxe) A navic uvadite, ze kdyz je banner na horni pozici, tak by mel mi vetsi CR, ale to take neni pravda, mam spoustu zkusenosti (i z vlastnich serveru), ze banner na dolni pozici ma i 10xvetsi CR, nez ten na horni..."
To o tech kreditech plati, pokud nesporite. Pri definovani kampani za nasporene kredity ziskavate vzdy jen horni pozice. O tom clanek byl. Nijak tvrde neobhajuji, ze banner nahore ma vzdy vetsi CTR nez dole, ale je to obecne prijimany fakt, ktery je v souladu s moji zkusenosti a ktery se odrazi i cenach komercni inzerce na serverech.
"2) opravdu srovnavate ne podle systemu (Linx x Billboard), ale podle jejich "hlavnich hracu"."
Neni to pravda, jak uz jsem rekl jinde, obe kampane vicemene kopirovaly portfolio serveru toho ktereho systemu. Kazdy system ma "hlavni hrace", kteri maji vetsi vahu, ale s tim nic neudelate.
"mozna se na vysledku podepsalo i to, ze jak rikat - na billboardu cileni nenastavujete, zato na linxi to cilite de facto do dvou kategorii (navic si myslim, ze to byly kategorie s obecne nejmensim CR)."
V Linxovi je cileni do atraktivnejsich kategorii nebo na atraktivnejsi packy vykoupeno vyssim koeficientem, tzn. vase reklama je lepe umistena, ale je ji mene. Predpokladam, ze ty koeficienty jsou natolik rovnovazne stanovene, ze je vlastni dost jedno, kam cilite, pokud to neni nejaka atraktivni skupina, kterou ale vubec neoslovuje vas produkt.
Vy jste me mozna spatne pochopil - ja zkusil toto : nejdrive jsem v linxu zadal kampan na 2 bannery - oba bannery byly uplne totozne!! - a byly cilena na naprosto stejnou cilovou skupinu (myslim, ze "cestovani" a pak "pocitace") - no a CR u obou (totoznych) banneru se prave lisil v tech cislech. Pak jsem to same provedl v billboardu - opet 2 identicke bannery, zacilene stejne (stejny pocet kreditu v kampani - stejne cileni - rozdeleni pro bannery na 50%) a opet vysli u obou banneru jina cisla! - vyzkousejte to :-))) a uvidite!
Gremlousku,
a nezda se Vam, ze by to byla velmi velka nahoda, kdybyste dosahl stejnych vysledku - to byste musel zobrazit reklamu skupine se stejnou ochotou kliknout na banner.
Myslim, ze mnohem podstatnensi je, jestli Vase kampan dosahla na cilovou skupinu! A je pochopitelne, ze cilova skupina byt dobre zvolena bude mit vzdy jine chovani!!
Karel
Karle,
mozna jste ale necetl o jaky clanek jde :-)) = je tady uvadeno, ze se Linx kontra Billboard lisi v CR - no a ja jen podotykam, ze Linx kontra Linx i Billboard kontra Billboard se take lisi v CR!!! :-))) A o to jde... :-)
S pozdravem
Gremlousek