Z mé půlroční zkušenosti s Mr.Lin(x)em a s Billboardem vyplývá, že kampaně na Mr.Lin(x)ovy jsou podle CTR uspěšnější (až o 100 %). Dále pak má pro mě, jako jejich každodenního uživatele, daleko příjemnější a přehlednější design Mr.Lin(x).
Mam zkusenosti spise opacne... Zatimco v Lin(x)ovi mam v posledni dobe prumernou ucinnost kampani nekde kolem 1,2%, u BillBoardu je to pres 2% (testovani bylo provedeno na stejnem banneru, ktery mel na BillBoardu dokonce jeste vice zobrazeni - cili potencionalne mohl mit nizsi ucinnost)...
Rad bych udelal par poznamek k cileni, o kterem se v clanku hovori.
Predne chci rici, ze se BillBoard.cz striktne drzi uzivatelskych preferenci, takze neni pravdou, ze by z duvodu hladke spotreby kreditu uzivatelska nastaveni ignoroval. Pokusim se vysvetlit, proc k tomuto dojmu muze dochazet. Jak asi vite, kazdy server muze byt v BillBoardu zarazen ve vice nez jedne kategorii, coz zvlaste u velkych serveru, zabyvajicich se vice oblastmi ma svuj smysl. Koneckoncu, do vice kategorii se zarazuji sami uzivatele, ackoli jim to nedoporucujeme. Pokud si potom vyberete, ze chcete Vas banner zobrazovat v kategorii 1 a nechcete v kategorii 5, mohou nastat situace, kdy ma dojit k zobrazeni Vaseho banneru na serveru, ktery se sam zaradil do obou techto kategorii. System potom stoji pred dilematem - vyjadrili jste prani banner na predmetnem serveru zobrazit a zaroven jste to zakazali. V tomto pripade jsme se rozhodli preferovat Vase prani pred zakazem a Vas banner se zobrazi, o cemz se vytvori zaznam ve statistikach. Jelikoz vsak je server ve dvou kategoriich, musi se zaznam vytvorit pro obe, tedy i zakazanou kategorii. Tim padem se ve statistikach zda, jakoby server nedodrzoval Vase nastaveni, ackoli opak je pravdou. Uf, snad je to pochopitelne :o)
Pokud jde o preference kategorii - opravdu jde o prednostni zobrazovani, tzn. ze pokud si system muze vybrat, ktery banner na nejakem serveru zobrazi, pak to bude ten, ktery si tam pral byt zobrazen. Pokud chcete striktni zacileni, muzete to udelat presne tak, jako pan Lahvicka, tedy uprednostnit urcite kategorie a zbytek zakazat. Zakaz je totiz povazovan za striktni, nikoli preferencni nastaveni a plati proto za kazdych okolnosti. Stale ale plati to, co jsem napsal vyse - zakaz je mene nez Vase prani...
...protoze Vase prani je to, co nas hlavne zajima :o)))
http://reklama.nawebu.cz/200009/29.html
Proc mi pripada, ze se pan Hlavenka misto normalni odpovedi vzdy uchyli k definici kradeze a k tomu, ze sluvko kradez neni filosoficky pojem a pouzivat by se v souvislosti s projekty Computer Pressu ci Mr.Lin(x)em v zadnem pripade nemel, ackoliv situace k tomu vybizi a proiargumenty z jeho strany nejsou?
Skoda ze ste se jeste nemrkl na iAudit. Tam je jednoznacne lepsi BB. Ale proc tomu tak je?
Pocty serveru maji priblizne stejne. Techniku take. Tak v cem to je?
Napada mne jeste jedna vec, v obou systemech mam zarazeno nekolik stranek svych a svych pratel. Ale vetsina z nich uz davno nefunguje nebo je nikdo nenavstevuje. Neni to prave ten moment, kdy treba Mrlinx je vlastne o neco vetsim zgarbakem takovychto nefunkcnich stranek nez BB?
Jak si vysvetlujete, ze BB ale i Mrlinx maji relativne tak malo placene reklamy. Co vadi zadavatelum, aby vice vyuzivali Vase reklamni systemy?
Proc se ptam, na obou systemech se velmi casto (az uz to lidem vadi) se objevuji systemove reklamy (asi aby vyplnily prostor do pomeru 1:1).
IMHO je to proto, ze ve vymennych systemech nedokazete dosahnout 100 procentniho zacileni na dany server ci jeho konkretni cast, treba nejakou rubriku. Jak jsem se ale naposledy dival na Mr.linxe, ten ma zacileni nejlepsi ze vsech vymennych systemu, coz muze byt ale i nekdy na skodu (primy konkuret treba serveru Zive zacili primo na Zive a vytvori konkretni reklamu pro toto zacileni typu, Ctes Zive, MY JSME LEPSI, apod.)
A to ja mam zkusenosti presne opacne Vreco :) Moje bannery u Mr.linxe maji vetsi uspesnost (myslim tim pocet kliknuti) nez u Billboard.cz. Zase ale na tom tak nezalezi, nejake to procento sem, procento tam. Bude se to lisit asi server od serveru.
To je dobry gulas.
Ale to nic, znovu.
Server se sam zaradi do kategorie 1 a 5.
Zadavatel reklamy ci ucastnik systemu chce svuj baner zobrazovat v 1 a nechce v 5........
Nebudu psat dale, protoze je to absolutne nelogicke. To snad musel programovat nejaky genius.
Skloubit tak nesklubitelne jde snad jen v cesku.
Aspon vidite, jaka absolutni pi... je ono slavne cileni, kterym se dnes ohaneji ty "nejproslavenejsi" agentury typu MIA, BB, MrLinx a jejich hlasna trouba SPIR.
Radeji jiz nic nepiste, aby to nevipadalo, ze je to vse opravdu jen trapne divadlo.
Problem je, ze jak u Billboardu, tak u Linxe se nemeri click-through rate, ale click rate. Oba systemy poskytuji statistiky urcitym zpusobem zkreslene (problem je napr. pocitani nekolika naslednych kliku na jeden banner, pokud je presmerovani pomale), tj. je ponekud osidne tyto statistiky primo srovnavat. Mozna vice o tomto problemu v nejakem dalsim clanku :-).
Jo, to ste teda presne trefil. Byt tim "Zive", tak z takoveho "propagacniho" sytemu v ten moment mizim.
Jakou tedy funkci maji tyto slavne "vymeniky". To by mne fakt zajimalo. CR je tak male, ze ze 100 lidi klikne kdyz moc tak 2 (slovy dva), tedy zaokrohleno NULA.
Majitele stranek podle meho nazoru jen umoznuji BB a MRL zadarmo prijit k velkym penezum. Jen se divim, ze se tam tak vsichni hrnou, kdyz z toho maji 2 navstevy denne.
Neverim totiz, jak psano vyse, ze maji malo placene reklamy. Jen provoz tech serveru musi stat 100 000 mesicne.
A kde jsou baksise Hlavenky a spol.
Billboard ma vice asi proto, ze byl prvni system, ktery to rozjel ve velkem stylu. Mr.linx pak take, ale zpocatku pouzival "nenormovane" rozmery banneru. Muze to byt take proto, ze diky poslednimu chybe Mr.linxe ohledne prodeje reklamy preslo mnoho velkycg serveru typu Mobil.cz apod. k Billboardu, coz zvysilo pocet zobrazeni v tomto systemu.
Muez tu byt i dalsi duvod, Mr.linx je propracovany do detailu, vsechna cest pro jeho tvurce, ale soucasne je dost slozity. V billboardu prevedu kredity do kampane a uz se zobrazuji, kdezto u Mr.linxe musite vybrat servery, kde chcete reklamu zobrazovat, musite zjistit, zdali je dostupny prostor volny, pak si vybrat nadefinovany reklamni pack, pak zvolik kolik sleduti chcete zobrazit v jake skupiny, pouzivani koecifientu apod. Ma to samozrejme sve vyhody, to nepopiram, ale je to slozitejsi...
text pana Matuly je pomerne jasny.
Mam server XY, ktery je zarazen v kategoriich Pocitace a treba Moda :)
Nejaky uzivatel, ktery ma nasporeno treba 10 000 kreditu zada, ze chce sve bannery zobrazovat v kategori Pocitace, ale nechce je zobrazovat v sekci MOda. A problem je to, ze zminovany server XY je uveden v obou techto kategoriich, cimz nastane konflikt (sekci Pocitace je povolena, sekce MODa povolenan neni) a defacto by melo dojit k zaseknuti a zacykleni serveru , automatickemu restaru, vyskakovani chybovych hlasek, smazani takoveho uzivatel apod. :o))))
Programatori Billboardu to ale vyresili tak - a mozna spravne - , ze VASE prani ma prednost pred zakazem a banner se tedy bude zobrazovat na serveru XY, i kdyz ten je uveden v sekci MODA, kde svuj banner zobrazovat nechcete.
Doufam, ze jsem to pochopil dobre, protoze jestli ne, tak v tom mam gulas i ja, a kdyz ja Gulas zrovna moc rad nemam :)
A hlavne i kdyz tak ucinis, nemas zaruku, ze se Ti kredity zobrazi. Minuly tyden jsem pres Linxe zadaval 100 tisic impresi do kampane cilenych do skupiny, kde byl volny prostor v systemu nejakych 800 tisic (podle Mr.Lin(x)e). Zadal jsem si to na pet dni a cekal, az se kampan spusti a probehne. Ovsem neprotocily se mi vsechny bannery, realizovano bylo pouze 65 tisic kreditu. To se mi treba u BillBoardu stat nemuze, i kdyz nevyhodou BillBoardu je to, ze se mi kredity do systemu nahrnou temer okamzite po prevedeni z kreditni banky (pokud tedy nepouziji trvaly prikaz k uhrade), zatimco Lin(x) to bedlive propocitava rovnomerne na cely den (ovsem obcas to holt nedopocita :-(((
Neni duvod mizet z reklamniho systemu :-) Da se to udelat jeste tak, ze nez se vybijou kredity z kampane na jinych serverech, vypne se proste a jednoduse dany reklamni system, respektive Mr.Lin(x) a pouziva se BillBoard. V pripade BillBoardu jsem se zadneho podobneho zacileni nedockal, Lin(x) jsem musel vypnout treba ted, protoze to bylo do oci bijici, kdyz kazdej druhej banner byl novy (navic od nas okopirovany :-)) projekt nasi konkurence...
Souhlas, nemas zaruku,ze se ti vsechny kredity zobrazi, zvlastne v pripade,kdyz Mr.linxe prestane pouzivat ze dne na den spousta velkych serveru, z nimz system samozrejme nemuze pocitat.
To okamzite nahrnuti v Billboardu neni problem, pokud pouzijes trvaly prikaz, ostatne jsi to sam napsal. Nevyhoda spise je to, ze zatim neni mozne tento trvaly prikaz editovat, udelas chybu a jedine, co muzes udelat, je prevod deaktivovat a vytvorit novy...
Problemem cileni u Mr.linxe je obojakost. Na jedne strane si muzete zacilit primo na konkretni server a dokonce na konkretni pozici banneru (horni/dolni), ale zase na druhe strane, jako majitel serveru, nemuzete omezit zobrazovani konkretniho banneru na vasi konkretni pozici. Samozrejme, v takovem pripade by to mohlo dopadnout nakonec tak, ze kazdy zakaze ty ostatni a systemu nebude mit pres same zakazy a podminky co zobrazovat, ale takoveho extremu si jiste nedockame. Myslim si, ze by takovy moznost ale mela byt pristupna primo v systemu, nikoli az tehdy, az si pozadate o zakaz zobrazovani konkurencniho banneru u vas.
Jinak k tomu zacileni na Zive - takovy pripad se skutecne stal, Netday.cz zacilil na Zive s bannerem typu "Nelibi se ti toto zpravodajstvi, cti NETDAY.CZ". Je to samozrejme neeticke.
PS: Ostatne Vreco, co ti brani zacilit svuj banner primo na tuto konkurenci a nejlepe v milionechm impresi? Natřes jim to tak, jak to oni natreli tobe :o)
Co mi v tom brani? Moralni zasady a fakt, ze mi nejde o to pretahovat ctenare konkurenci (ostatne tam ani neni koho pretahovat, predpokladam, ze kazdy ctenar navstevujici konkurenci zna BonusWeb :-))), ale o to, abych svou kampani oslovil co nejsirsi skupinu uzivatelu internetu a ziskal tak nove ctenare odsud... Je ale zcela logicke, ze mi vadi, kdyz takto "tezce" ziskane ctenare konkurence taha ubohou a lacinnou cilenou reklamou...
Asi jo, tak je to presne. Tak to asi naprogramovali. A pokud to tak nechteli, tak uz vi jak to vlastne chteli a mohou byt spokojeni. Ale co, svet se toci dal.
No, mozna to bude v lidech a mozna take v osobnich znamostech, ale s Billboard.cz nemam sebemensi problemy - vse se resi hned, na moje pripominky mi chodi odpovedi, proste vše, tak jak má být. Nemůžu si prostě stěžovat.
Samozřejmě, hned se objeví hromada lidí, které potvrdí to, co jsem napsal a zase hromada lidí, kteří to zamítnou a kteří budou popisovat špatné zkušenosti, ale to je Internet, kde se může vyjádřit každý...
Ja mam s uzivatelskou podporou spise opacne zkusenosti, od BillBoardu jsem dostal odpoved drive a spise nez od Linxe, ale prilis velky rozdil v teto oblasti neni... zalezi i na tom, kdo zrovna na mail odpovida, obcas se muze stat, ze se dotaz zatoula apod. V teto oblasti jsou vsak oba systemy ve srovnani s jinymi servery ceskeho netu nadprumer.
Pochopil jste to naprosto spravne, pane Kucero. Sice vyber kategorii pro priklad je extremni a asi by nenastal, ale napr. dnes tezko najdete server, ktery by psal o pocitacich a nepsal o mobilech. Takze bude jak v kategorii Pocitace, tak Mobily. A kdyz chcete zobrazovat v kategorii pocitace a ne v kategorii mobily, je myslim logicke zobrazovat i na serveru, ktery patri do obou soucasne - jinak byste prisel o prakticky vsechny vetsi na IT orientovane servery.
Neni problem to udelat striktne a dodrzovat, ze kde byt nechcete, tam take nebudete, je to zmena SQL dotazu na 10 vterin. Myslim sel, ze pak se dostaneme presne do situace, kdy 90% lidi, kteri budou chtit zobrazovat v zadanych kategoriich (s hackem nad z) a bohuzel tam nebude misto, protoze cileni bude prilis prilis striktni.
Navic, hodne casto se stava, ze danny banner funguje velmi dobre ve zcela necekanych kategoriich - takze nelze spolehat na jednou nastavene cileni, vse je funkci banneru.
A pokud se tyka uspesnosti, myslim, ze srovnavat v zasade nelze. Kazdy system ma zcela jine portfolio serveru, coz ma na uspesnost merenou CTRkem velky vliv. Neni tajemstvim, ze napr. na vyhledavacich CTR nebyva nejvyssi, pritom protoci pomerne hodne impresi. Ale zase to neplati obecne a prumerne CTR se na jednou nejmenovanem, kdyz jsme to nahodne testovali, pohybovalo kolem 0,98 %
Jak jiz podotkl Jirka Lahvička, je škoda, že žádný výměnný sestém u nás měří pouze click-rate a nikoli click-through rate. Rozdíly jsou u výměnných systémů opravdu velké. Příklad - spustím kampaň, výsledkem je 1000 kliknutí při click-rate 2,0%, nicméne na inzerovaný server se dostane pouze 250 lidí, click-through rate je tedy pouze 0,5 procenta, z čehož vyplývá, že počet kliknutí znamená vlastně pouze to, kolik lidí daný banner zaujal tak, že na něj kliknuli (třeba i omylem u Winbanneru). ALe toto číslo je dobré pouze tak pro nějaký žebřížek reklamních bannerů TOP15 v klikatelnosti :(
Byl by problem click-through rate sledovat, třeba pres cookies nebo přes session?
Myslím, že je též potřebu zmínit kvalitu služeb a jednání
obou subjektů. Kdo někdy řešil problém u Linx a BB zjístí , že je to rozdíl mezi nebem a zemí. Z BB emailem nic neříkající sdělení a vyjímky na které asi běžný user nemá nárok obraceně u Linxe stejný problém vyřešen během chvilky ale ten přístup je opravdu rozdíl. Vychazím z vlastní zkušenosti a myslím , že BB je tak trochu mimo.
Což je pro mě jako pro uživatele a zadavatele reklamy jistě též rozhodující faktor, který nelze opomíjet, tak se proto domnívám že mám BB jak v designu tak v přístupu k zákazníkům opravdu co dohánět.
Jinak vcelku kvalitní článek ,prestože je od Jirky Lahvičky.
Souhlasim muj problem jak jsem popisoval je osobni zkusenost a dávám jí dál protože neznám nikoho ani v BB ani v Linx natoz v rovine osobnich znamosti. Ale myslim ze priklad je treba podminky BB a podivat se na nektere stranky , ktere vyslovne jejich podminky porusuji "refres banneru na chatech " ja zobrazim 1000 banneru za den ale kvuli tomu ze se mi v jedne strance otviral banner v novem okne neautorizovali muj banner a 48 hodim jsem delal reklamu zdarma . No nerikam ze jsme si vsichni rovni ale
jsem jen maly uzivatel a mozna prave proto. Proto by bylo treba vhodne aby do podminek clenstvi uvedli ze nekterych se tykaji a nekterych ne . Prihlaste se na chaty v TOP 10 BB a uvidite sami refres banneru po 1 minute...?
Tak to oznamte, že nejste spokojen s temi a temi servery a ze prave tyto servery porusuji pravidla. Lide od Bilboardu maji jiste mnohem vice jinych zalezitosti, ktere maji vetsi prioritu nez prohledavani clenskych serveru a hledani tech, ktere porusuji pravdidla.
Mrknul jsem se na xko a zadny refresh bez zasahu uzivatele jsem tam nevidel... pokud myslite tu ikonu v pravem dolnim rohu, ta se obnovuje pouze po odeslani zpravy, ne?
No je videt vase kvalita vstupte jako guest vejdete do nejake mistosti uvidite ikonu a nemusite nic psat a vydrzte a pocitejte jak dlouho trva refresh.
Neni to po odeslani zpravy, ten refresh tam skutecne je, ovsem tezko rict, jestli je lepsi po odeslani zpravy nebo pri refreshi, protoze zbesili chatar muze odeslat za jeden vecer treba tisic zprav - to jsou zbytecne vyplacane kredity...
no on ten refres dela spousta dalsich prednich vasich clenu
podivejte se poradne vzdyt prece ani pri tolika uctech neni problem toto odhalit. Jiste chapu ze je to problem odhalit u me ktery zobrazi 1000 banneru za den ale ten kdo zobrazuje 200.000 za den to trkne kazdeho nebo vas ne..?
Jo a to by velmi zajimalo.
Muze BB rici, co to znamena tech 800 000 UIP za mesic?
Vzdyt to ty reklamy musi jit snad do celych USA a Nemecka a Anglie a .......
Ma BB nejaky rozbor, kam vlatne jdou ty banery?
Rozmyslel bych si totiz, jestli inzerovat za penize treba ceskou prodejnu knih na BB, kdyz si 80 % me reklamy budou cist nejaci Nemcouri ci Amici, kteri ani poradne nevi, kde je cesko.
Nebo je to snad jinak ?
BB i Mrlinx by mely mit nejaka vyhodnoceni smerovani.
A pokud je nemaji, jsou to vubec reklamni servery, nebo si na ne jen hraji.
možná je chyba někde u mě, ale na stránce http://www.billboard.cz/ už delší dobu nic není... tak jsem čekání vzdal a registroval se u Mr.Lin(x). vám se tahle stránka zobrazí korektně??? jak se mám jinak k BB dostat?
No prave je tam a nemusis vubec nic napsat ,ale zkus si dat refres na nejake svoje stranky co BB napise. Bud at ty podminky predelaji nebo at plati pro vsechny stejne . Myslim ze i ja jako zadavatel reklamy pokud si objednam reklamu za penize a ve formatu 88*61 mi vetsina probehne na chatech a refresem co muze byt varovani pro zadavatele reklamy a negativni signal.
Smutne na tom je ze BB to vi ale mlci nebo panove jak to je
plati BB podminky pro vsechny stejne nebo ne . Proc se moje kampan za penize projevila v 80 % na chatech kde je refres po 1 minute aniz by musel nekdo neco psat vyzkousejte si sami nebo zase trapne mlceni a moje penize za reklamu u vas v tahu s 0.8 ucinnosti ...? A nechcete mi moje penize vratit !!!
staci napsat. Podminky plati pro vsechny. Kdyz nas upozornili, ze atlas ve svem mailu refreshuje v rozporu s pravidly, take jsme na to zareagovali a sjednali napravu. Opravdu, pri vice nez 9000 uzivatelskych uctech a radove 800.000 unikatnich URL, na kterych se zobrazuje (nepocitam dynamicke) je tezke kazdy den projit vsechny stranky a zkontrolovat dodrzovani pravidel. Proto vitame kazde upozorneni.
Samozrejme mame zajem na tom, aby platila pravidla pro vsechny stejne a nikdo se na nici ukor neobohacoval. Mame skripty, ktere odhaluji podvodniky a vetsinou velmi rychle zabrani ruznym podvodum (a vznikly s prispenim nasich clenu, kteri nas upozornovali na ruzne formy podvodu). Na vsechno se ale skriptem prijit neda....
Takze pokud o nekom vite, budeme Vam vdecni, kdyz napisete.
Procento banneru zobrazovanych jako self-promotion je dano jednou jedinou veci:
jsou zobrazovany v pripade, kdy uzivatelska nastaveni nedovoluji zobrazit zadny jiny banner.
Pokud je napr. na serveru zakazano hodne kategorii, nebo se clen zaradi do vice nez jedne kategorie, zvysuje se zaroven i pravdepodobnost, ze bude na mnoha serverech zakazan. Pokud v okamziku, kdy se ma banner zobrazit neni k dispozici zadny kredit, ktery by se zobrazit mohl, musi se neco poslat a pak je to self promotion, ktera by snad nikomu vadit nemela minimalne ne z konkurencnich duvodu.
Velkou merou k tomu prispiva i sporeni kreditu. Pokud kredity nezustavaji v systemu, opet se zvetsuje pravdepodobnost, ze v pripade potreby nebudou k dispozici...
Ad placena reklama:
napsal jste spravne RELATIVNE. Tezko si predstavit, ze pri 180.000.000 impresi za mesic prodate byt jen polovinu, na to nas trh proste zatim nestaci :o)
A muzete mi rict, proc bych si platil za reklamu, kdyz ji muzu mit zadarmo? Sice s mensi ucinnosti, nicmene uzivatele mi neklikaji proto, ze musi, aby meli penize, ale proto ze je banner zaujme... Cili mam jistotu, ze mi tam klikaji zivi lide a ne scripty a robotci uzivatelu, kteri view-bar spusti a jdou treba na obed (vim, jak to delaji kamosi tady na univerzite)... Takze intecom.cz, spedia.net a dalsi - ne, dekuji, mam reklamu zadarmo a podle meho nazoru ucinnejsi. A platit 50 tisic za to, abych si vyzkousel, ze Intecom muze byt mozna lepsi, za techto podminek rozhodne nehodlam...
No jsem zvedav, zda se po dnesku neco na xko a pokec.azet.sk zmeni :-)) Navic, vim, ze muze byt slozite kontrolovat vsechny servery, ale copak je problem prave zkontrolovat ty servery, ktere jsou treba v zebricku top10??? Kdyz uz se jimi de facto "chlubite" (rozumej uvadite na ne odkaz), tak bych ocekaval, ze prave tyto servery zadne pravidla porusovat nebudou. Ale kdyz prijdu jako novy uzivatel, mrknu se na nejaky server z topten a uvidim, ze tam maji refresh, tak proc bych si to neudelal taky???
OT : ohledne "zakaznicke podpory" obou serveru : myslim, ze obcas udelaji nejakou "zbrklost" (koninu), ale vetsinou se s nimi da nasledne dohodnout...
Samozřejmě že Vám to můžu říci, takže postupně.
1) Reklamu zdarma můžete mít pouze tehdy, když sám maté stránky, které mají dostačnou návštěvnost.
2) u Intecomu nejsou uživatelé placeni za klikání, ale za zobrazení. Čili pokud klikne, tak ho asi zaujala. Tím padá i otázka ohledně klikacích robotů.
3) Bannery jsou zobrazováný jen při nějaké činnosti uživatele, tudiž by mělo být skoro zaručeno, že uživatel banner skutečně uvidí.
4) Podle informací na Intecomu nepotřebujete pro vyzkoušení 50.000,-Kč ale třeba jen 1.900,-Kč (minimální objednávka 10.000 zobrazení). Když vezmu do úvahy, že pro rozjetí stačí zaplatit 20% ceny, tak mi vlastně stačí pro vyzkoušení pouze 380,-Kč (u malého banneru je to samozřejmě ještě méně).
5) Na stránkách Intecomu mě také zaujali odkazy na komentář zadavatelů, kteří již služeb využili (i když i to může být domluvéne a zkreslené).
no ale pane Matula no ja se na ty vase stranky a stranky vasich clenu divam z duvodu pracovniho zarazeni kazdy den a sedim u PC 13 hodin denne tak ze me nebo z ostatnich nedelejte hlupaka. Ja jsem prece nerikal ze system vas je spatny ale jen jsem upozornoval na svou osobni zkusenost jinak nic ve zlym a drzim palce .
Prihlasili ste sa na nas chat? Asi nie. Inak by ste videli, ze refresh <= 1 minutu nemame a tak isto sme ani NIKDY nemali. Dalsia podstatna informacia je, ze viac ako tyzden sme refresh nemali vobec. A dnes sme ho dali na 5 minut.
Pane Hlavenko, muzete nam gratulovat. BonusWeb se muze v poslednich ctyrech tydnech pysnit click-rate prevysujicim 2%! A jak jsme to udelali? Ani nevim, mozna je to i tim, ze si nas reklamni agentury "osahaly" a davaji nam dobre cilenou reklamu, za coz je jim odmenou vysoky click-rate (a to i v pripade velkych kampani na kratkou dobu a klidne i vcetne weekendu)
No samozrejme ze se nic nezmeni nebo jen na oko. Problem je v tom ze oni tedy BB to samozrejme vi a vi to moc dobre.Jelikoz i ja sam jsem na tento stav upozornoval a jiz davno a plne s vami souhlasim. Je vsak s podivem ze moje reklama za penize na moje stranky probehla prave na techto chatech s refresem. Je otazka znalci internetu reknou jsem naivni ale proc jsem zakaznik , zaplatil jsem a vysledek
na nic. Pak tedy dejte na volavky BB dopadnete jako ja utratite penize naprosto zbytecne. Jde o to ze pokud moje skromna kampan probihala tak jak jsem psál v 80 % na chatech s refresem alespon podle statistik BB. Ja myslim ze alespon v otazce refresu je ze strany BB postup naprosta lumparna.
prominte, ale proc myslite, ze by se to melo zmenit jen na oko? Jaky duvod bychom meli pro toto jednani? Pokud jste nas na tento stav upozornoval, pokusim se zpravu najit a rad se i omluvim a kredity Vam vratim, pokud jsme neco zanedbali. Sam sem pred casem (a nerikam, ze to bylo minuly tyden) xko kontroloval a refresh tam NEBYL, nebo jsem jej prinejmensim nezaregistroval. Bohuzel kazda stranka se muze zmenit kazdy den nekolikrat a jak jsem jiz napsal, nelze vsechno kontrolovat denne. Proto mame pravidla a KAZDY clen se zavazal, ze je bude dodrzovat = PROC z toho vinite nas, ne zminene servery, tomu nerozumim.
Pokud se tyka zobrazeni Vasi reklamy na techto serverech, tomu lze zabranit nastavenim cileni, takze pokud Vase kampan trvala dele nez 30 minut, bylo i ve Vasich silach s tim neco udelat, pokud uspesnot na techto serverech nebyla uspokojiva. Prosim poslete mi Vase uzivatelske jmeno, rad vse projdu a pokud najdu byt jen stopu nasi nedbalosti ci chyby, kredity Vam vratim.
Na "volavky" by Vam jiste odpovedeli jini spokojeni zakaznici, nema smysl, abych se k tomu vyjadroval.
Pokud Vase reklama probehla na techto strankac
Není podle iAuditu "lepší", pouze je mu napočteno více reklamních bannerů - to je rozdíl.
Billboard mění spoustu "čtverečků" a "buttonků", tedy reklamních ploch, které se do auditu počítají stejně (tedy jako "pageview") jako horní banner. Dále obsazuje dolní pozice portálů, tedy snad nejvíce planou reklamní plochu, která na Internetu existuje: když ji dělal Linx, tak tam byla CTR 0.15-0.20%. Jenom spodek Seznamu dělá nějakých 40-50 mil. stránek měsíčně - jenomže je to k něčemu? Myslím, že Mr.Lin(x) má teď výrazně vyšší kvalitu své reklamní plochy - většina bannerů je na horní pozici.
Čímž nijak nechci Billboard zlehčovat či kritizovat - je to kvalitní a stabilní systém, dobře opečovaný.
TO byste musel napsat, ve srovnání s čím mají tyto systémy málo placené reklamy (ev. jak jste vůbec k tomuto názoru přišel...).
Jsou specializované servery (typ Finance.cz), které si svou cílovku snadno najdou a vyprodají, nepotřebují vůbec reklamní systém. Výhoda těchto systémů je v "zásahu široké skupiny" - tj. pro inzerenty např. rychloobrátkového zboží. Jenomže těchto inzerentů ještě na INternetu moc není. Myslím, že procento vyprodanosti Lin(x)e není menší než procento vyprodanosti největších serverů na českém Internetu (portály, freemaily). Samozřejmě taky snáze vyprodáte specializovaný server s 2000 stránkami denně než Linxe s 3 000 000 stránkami denně :-)
Zřejmě se vám podařilo nashromáždit v jednom příspěvku největší počet bludů za historii Lupy - šéfredaktor by vám měl dát nějakou zvláštní odměnu, třeba vysvědčení s pětkama nebo tak.
Kéž by se kterýkoli server mohl pyšnit tím, že má u reklamy na svých stránkách CTR ve výši 2%! To by byl hrdina všech hrdinů a všichni ostatní by se ptali, jak k tomu přišel!
Nevím, jak jste přišel, že uživatelé Lin(x)e/BIllboardu mají z něho "dvě návštěvy denně". To je tedy myšlenkový kotrmelec světové úrovně.
Pokud by měl server ve výměnném systému 2% klikatelnosti, znamená to, že:
- za 50 svých stránek (= 100 bannerů) získává dva nové návštěvníky
- průměrný počet zobrazených stránek na jednoho návštěvníka je pět až deset, řekněme tedy sedm.
- znamená to tedy, že na 100 svých stránek s výměníkem si nageneruji 28 nových stránek přes nově příchozí lidi přes výměnný systém!!!
A pak vám unikly tři "drobnůstky". První je, že získaný čtenář, pokud se mu server líbí, PŘICHÁZÍ OPAKOVANĚ.
Druhá je, že jste právě označil asi 90% českého Internetu za idioty, neboť zhruba toto procento využívá výměnné systémy. A třetí je, že zřejmě jenom vy znáte lepší metodu, jak využít neprodané imprese lépe než je vrhnout do výměny.
Čtvrtou přidám už jako bonus zdarma, pro obzvláště natvrdlého čtenáře: Mr.Lin(x) už od léta jede v režimu "Cash" který umožňuje každému serveru, který se do něj přihlásí, získávat peníze za komerční reklamy v něm proběhlé. Tedy ještě jednou pro úplně, úplně nechápavého: jste-li členem Cashe, pak KAŽDÝ banner, který je "nositelem peněz", tj. za kterého pár desetníků platí jeho zadavatel a který se zobrazí na vaší stránce, znamená peníze i pro vás. Čili bakšiš, jak to pěkně nazýváte.
Naprosto zasadne nesouhlasim.
Resil jsem kampan s Linxem i s BB a bylo to nebe a dudy. BB reaguje ihned a profesionalne, Linx reagoval priserne. Pro predstavu, 5x jsem poslal mail v nedeli v noci, 5x jsem dostal odpoved do 10 minut.
Sice nemam s BB nejake zavratne CTR a nakupy nestoji za nic, ale pristup pana Matuly se mi libi.
tyhle informace tady od Vas a Vasich lidi padaji porad, ale nejsou nicim podlozene. Jenom my mame udaje o tom, kolik je ikonek a ctvercu. Jak jsem jiz psal v nekterem prispevku, nahodne mereni uspesnoti na Seznamu nam dalo 0.98%, coz za bezvyznamne nepovazuji. Nerikam, ze jsou to ty nejlepsi pozice, ale ani ty nejhorsi. Vymenny system je proste od toho, ze do nej date to, co zbyde a tomu take odpovida cena, to prece vite.
My se nijak nesnazime soutezit poctem impresi ci uIP, proste to tak roste, ale casto z Vasi strany (nemyslim osobne Vasi) zaznivaji ruzne vyroky, ktere jsou prinejmensim k podiveni...
O hornich pozicich se da taky polemizovat, ale to nema smysl, proste kazdy nabizime trosku neco jineho a neda se to rozumne srovnavat, aniz bychom se dopousteli zjednoduseni nebo si upravovali realitu do podoby, ktera "lepe vyhovuje".
Viz neco jako spory PACKY versus samostatne spory v iAuditu a pod.
V tom pripade jsem asi hlupak, ze jsem si dal prednostne cilit v BillBoardu reklamu na zpravodajske servery, portaly a stranky z oblasti IT... Vzdyt prece na Seznamu bych mel mit 0,15-0,20%, vidte... Uprimne, mam statistiky z BillBoardu a zajima-li vas to, tak na Seznamu mame za vcerejsek 1,75%, dnes 0,98% (to je dano zmenou banneru, ktere maji nizsi click-rate nez ty predchozi). Na Centrum.cz jsme vcera meli 1,59%, dnes 0,91%. Takze si nemuzu stezovat a vy byste si mel drive, nez neco podobneho vypustite z ust na adresu konkurence, vse peclive overit.
BTW: Zato vy v Lin(x)ovi mate impression-makera RedDragona, kterej ma podle vasich verejnych udaju sest a ctvrt milionu impresi mesicne pri cca 16.500 UIP a click-rate je 0,09%, tohle by mozna stalo za zamysleni spis! (dukazem budiz tyhle verejne statistiky: http://mr.linx.cz/search/hledej.asp?id_kat=0604&typ=&lang=&ss=&R1=p&se=1)
No, pane Hlavenka, opravdu nevim, nevim ale u svych banneru v Biilboardu dosahuji zcela bez namahy uspesnosti kolem 2,5 procenta. Muj posledni banner ma 2.72%, druhy baner v kampani 1.64%.
Mozna grafici CP delaji opravdu hezke bannery, ktere ale maji nizkou ucinnost, a z toho vychazi vas nazor, ze klikatelnost kolem dvou procent je mimoradne uspesna, nonevim:) Samozrejme, v celkovem pohledu, kdyz existuji servery s klikatelnosti 0,09 procenta, tak to bude pravda :o)
Podle vasi slov jsem tedy hrdina vsech hrdinu a muzete se me tedy ptat,jak jsem toho dosahl :)
Jinak rezimem Cash bych se moc nechlubi. Mam s tim neprijemne zkusenosti - jednu kampan, nic velkeho, jste zrealizovali na Interval.cz a tech par tisic za tuto kampan jste zaplatili cca s nekolikamesicnim(!) zpozdenim a to jeste asi po 4-6 urgencich, klidne muzu dohledat emaily. Proc, to nevim. Takova byla moje zkusenost s timto systemem, potazmo s ostravkou pobockou CP. Technicky je sice CASH v poradku, ale to neni bohuel vse.