Jak si vysvetlujete, ze BB ale i Mrlinx maji relativne tak malo placene reklamy. Co vadi zadavatelum, aby vice vyuzivali Vase reklamni systemy?
Proc se ptam, na obou systemech se velmi casto (az uz to lidem vadi) se objevuji systemove reklamy (asi aby vyplnily prostor do pomeru 1:1).
IMHO je to proto, ze ve vymennych systemech nedokazete dosahnout 100 procentniho zacileni na dany server ci jeho konkretni cast, treba nejakou rubriku. Jak jsem se ale naposledy dival na Mr.linxe, ten ma zacileni nejlepsi ze vsech vymennych systemu, coz muze byt ale i nekdy na skodu (primy konkuret treba serveru Zive zacili primo na Zive a vytvori konkretni reklamu pro toto zacileni typu, Ctes Zive, MY JSME LEPSI, apod.)
Jo, to ste teda presne trefil. Byt tim "Zive", tak z takoveho "propagacniho" sytemu v ten moment mizim.
Jakou tedy funkci maji tyto slavne "vymeniky". To by mne fakt zajimalo. CR je tak male, ze ze 100 lidi klikne kdyz moc tak 2 (slovy dva), tedy zaokrohleno NULA.
Majitele stranek podle meho nazoru jen umoznuji BB a MRL zadarmo prijit k velkym penezum. Jen se divim, ze se tam tak vsichni hrnou, kdyz z toho maji 2 navstevy denne.
Neverim totiz, jak psano vyse, ze maji malo placene reklamy. Jen provoz tech serveru musi stat 100 000 mesicne.
A kde jsou baksise Hlavenky a spol.
Neni duvod mizet z reklamniho systemu :-) Da se to udelat jeste tak, ze nez se vybijou kredity z kampane na jinych serverech, vypne se proste a jednoduse dany reklamni system, respektive Mr.Lin(x) a pouziva se BillBoard. V pripade BillBoardu jsem se zadneho podobneho zacileni nedockal, Lin(x) jsem musel vypnout treba ted, protoze to bylo do oci bijici, kdyz kazdej druhej banner byl novy (navic od nas okopirovany :-)) projekt nasi konkurence...
Problemem cileni u Mr.linxe je obojakost. Na jedne strane si muzete zacilit primo na konkretni server a dokonce na konkretni pozici banneru (horni/dolni), ale zase na druhe strane, jako majitel serveru, nemuzete omezit zobrazovani konkretniho banneru na vasi konkretni pozici. Samozrejme, v takovem pripade by to mohlo dopadnout nakonec tak, ze kazdy zakaze ty ostatni a systemu nebude mit pres same zakazy a podminky co zobrazovat, ale takoveho extremu si jiste nedockame. Myslim si, ze by takovy moznost ale mela byt pristupna primo v systemu, nikoli az tehdy, az si pozadate o zakaz zobrazovani konkurencniho banneru u vas.
Jinak k tomu zacileni na Zive - takovy pripad se skutecne stal, Netday.cz zacilil na Zive s bannerem typu "Nelibi se ti toto zpravodajstvi, cti NETDAY.CZ". Je to samozrejme neeticke.
PS: Ostatne Vreco, co ti brani zacilit svuj banner primo na tuto konkurenci a nejlepe v milionechm impresi? Natřes jim to tak, jak to oni natreli tobe :o)
Co mi v tom brani? Moralni zasady a fakt, ze mi nejde o to pretahovat ctenare konkurenci (ostatne tam ani neni koho pretahovat, predpokladam, ze kazdy ctenar navstevujici konkurenci zna BonusWeb :-))), ale o to, abych svou kampani oslovil co nejsirsi skupinu uzivatelu internetu a ziskal tak nove ctenare odsud... Je ale zcela logicke, ze mi vadi, kdyz takto "tezce" ziskane ctenare konkurence taha ubohou a lacinnou cilenou reklamou...
Procento banneru zobrazovanych jako self-promotion je dano jednou jedinou veci:
jsou zobrazovany v pripade, kdy uzivatelska nastaveni nedovoluji zobrazit zadny jiny banner.
Pokud je napr. na serveru zakazano hodne kategorii, nebo se clen zaradi do vice nez jedne kategorie, zvysuje se zaroven i pravdepodobnost, ze bude na mnoha serverech zakazan. Pokud v okamziku, kdy se ma banner zobrazit neni k dispozici zadny kredit, ktery by se zobrazit mohl, musi se neco poslat a pak je to self promotion, ktera by snad nikomu vadit nemela minimalne ne z konkurencnich duvodu.
Velkou merou k tomu prispiva i sporeni kreditu. Pokud kredity nezustavaji v systemu, opet se zvetsuje pravdepodobnost, ze v pripade potreby nebudou k dispozici...
Ad placena reklama:
napsal jste spravne RELATIVNE. Tezko si predstavit, ze pri 180.000.000 impresi za mesic prodate byt jen polovinu, na to nas trh proste zatim nestaci :o)
TO byste musel napsat, ve srovnání s čím mají tyto systémy málo placené reklamy (ev. jak jste vůbec k tomuto názoru přišel...).
Jsou specializované servery (typ Finance.cz), které si svou cílovku snadno najdou a vyprodají, nepotřebují vůbec reklamní systém. Výhoda těchto systémů je v "zásahu široké skupiny" - tj. pro inzerenty např. rychloobrátkového zboží. Jenomže těchto inzerentů ještě na INternetu moc není. Myslím, že procento vyprodanosti Lin(x)e není menší než procento vyprodanosti největších serverů na českém Internetu (portály, freemaily). Samozřejmě taky snáze vyprodáte specializovaný server s 2000 stránkami denně než Linxe s 3 000 000 stránkami denně :-)
Zřejmě se vám podařilo nashromáždit v jednom příspěvku největší počet bludů za historii Lupy - šéfredaktor by vám měl dát nějakou zvláštní odměnu, třeba vysvědčení s pětkama nebo tak.
Kéž by se kterýkoli server mohl pyšnit tím, že má u reklamy na svých stránkách CTR ve výši 2%! To by byl hrdina všech hrdinů a všichni ostatní by se ptali, jak k tomu přišel!
Nevím, jak jste přišel, že uživatelé Lin(x)e/BIllboardu mají z něho "dvě návštěvy denně". To je tedy myšlenkový kotrmelec světové úrovně.
Pokud by měl server ve výměnném systému 2% klikatelnosti, znamená to, že:
- za 50 svých stránek (= 100 bannerů) získává dva nové návštěvníky
- průměrný počet zobrazených stránek na jednoho návštěvníka je pět až deset, řekněme tedy sedm.
- znamená to tedy, že na 100 svých stránek s výměníkem si nageneruji 28 nových stránek přes nově příchozí lidi přes výměnný systém!!!
A pak vám unikly tři "drobnůstky". První je, že získaný čtenář, pokud se mu server líbí, PŘICHÁZÍ OPAKOVANĚ.
Druhá je, že jste právě označil asi 90% českého Internetu za idioty, neboť zhruba toto procento využívá výměnné systémy. A třetí je, že zřejmě jenom vy znáte lepší metodu, jak využít neprodané imprese lépe než je vrhnout do výměny.
Čtvrtou přidám už jako bonus zdarma, pro obzvláště natvrdlého čtenáře: Mr.Lin(x) už od léta jede v režimu "Cash" který umožňuje každému serveru, který se do něj přihlásí, získávat peníze za komerční reklamy v něm proběhlé. Tedy ještě jednou pro úplně, úplně nechápavého: jste-li členem Cashe, pak KAŽDÝ banner, který je "nositelem peněz", tj. za kterého pár desetníků platí jeho zadavatel a který se zobrazí na vaší stránce, znamená peníze i pro vás. Čili bakšiš, jak to pěkně nazýváte.
Pane Hlavenko, muzete nam gratulovat. BonusWeb se muze v poslednich ctyrech tydnech pysnit click-rate prevysujicim 2%! A jak jsme to udelali? Ani nevim, mozna je to i tim, ze si nas reklamni agentury "osahaly" a davaji nam dobre cilenou reklamu, za coz je jim odmenou vysoky click-rate (a to i v pripade velkych kampani na kratkou dobu a klidne i vcetne weekendu)
No, pane Hlavenka, opravdu nevim, nevim ale u svych banneru v Biilboardu dosahuji zcela bez namahy uspesnosti kolem 2,5 procenta. Muj posledni banner ma 2.72%, druhy baner v kampani 1.64%.
Mozna grafici CP delaji opravdu hezke bannery, ktere ale maji nizkou ucinnost, a z toho vychazi vas nazor, ze klikatelnost kolem dvou procent je mimoradne uspesna, nonevim:) Samozrejme, v celkovem pohledu, kdyz existuji servery s klikatelnosti 0,09 procenta, tak to bude pravda :o)
Podle vasi slov jsem tedy hrdina vsech hrdinu a muzete se me tedy ptat,jak jsem toho dosahl :)
Jinak rezimem Cash bych se moc nechlubi. Mam s tim neprijemne zkusenosti - jednu kampan, nic velkeho, jste zrealizovali na Interval.cz a tech par tisic za tuto kampan jste zaplatili cca s nekolikamesicnim(!) zpozdenim a to jeste asi po 4-6 urgencich, klidne muzu dohledat emaily. Proc, to nevim. Takova byla moje zkusenost s timto systemem, potazmo s ostravkou pobockou CP. Technicky je sice CASH v poradku, ale to neni bohuel vse.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).