Ono i 1:1,2 není tak málo: je to ročně, nepletu-li se, asi 500 mil. bannerů v prezentovaných cenách 190 Kč/CPM to je 95 mil. Kč, které může místo skutečných vlastníků prostoru inkasovat bill board ročně.
Je zajímavé, že této funkce (bill board umí okrást své členy o 95 mil. Kč ročně, linx ani o korunu) se autor článku nijak nedotkl - zřejmě ji považuje za nepodstatnou, devadesát pět miliónů sem, devadesát pět tam, hlavně že to má příjemné ovládání.
Pokud můj příspěvek připadá někomu zaujatý (jsme provozovatelé Linxe, takže logicky hájím a nestydím se za to :-)), nechť mně jej věcnými argumenty vyvrátí. Je mně líto, že musím tyto argumenty přinášet místo serveru Lupa, jehož by to mělo být pracovní povinností.
já se povětšině do těchto diskusí nepletu neboť mi nepřipadají moc smysluplné, ale trošku mi to nedalo. Já velmi dobře chápu, že výměnný systém musí z něčeho žít, chápu, že má programátory, má servery, potřebuje konektivitu a to všechno stojí. Ale vše by mělo mít své hranice.
Na co narážím. Jeden příklad za všechny.
1. Eva.cz - internetový obchod, který se objevil z ničeho nic dokázal zaplnit svými bannery celý výměnný systém. Nezainteresovaný člověk si řekne jak je to krásné, kolik peněz se nám hrne do toho internetu. Ale kdepak. Zástupce serveru Eva.cz nás také kontaktoval a požadoval inzerci v rozsahu 6 milionů impresí za 60 tisíc korun!!!! Jenom pro laiky. 6M impresí by v ceníkové ceně (180Kč /CPT) mělo stát 1 080 000 Kč!!! My odmítli. Billboard ne. A to nemůžete p. Matulo popřít, že to tak nebylo, protože mi to potvrdilo několik pro mě nezávislých členů BB, kteří o tom s vámi komunikovali.
Příkladů by bylo více, ale budu taky trochu alibista a nebudu si dělat problémy u zadavatelů inzerce o kterých bych mluvil.
Závěr si z toho může udělat každý sám, ale jedno vím jistě. Reklamní agentury se mohou potrhat, ale není jim to nic platné pokud budou dodržovat pravidla. Loni jsme za toto byli biti my v Linxu, teď se děje něco podobného a všichni tiše mlčí. Asi je jiná doba.
Pavel ILLICHMANN Adrenaline
btw: Nový Billboard se mi graficky opravdu líbí, tady musím uznale smeknout, funkčnost já moc neřešil a i kdyby nedovolil bych si kritizovat či hodnotit, na to jsou jiní.
Provozoval jste někdy vlastní server, mimochodem?
Pokud se ale vrátíme k původnímu tématu diskuse: ty toto počínání bill boardu schvaluješ a nevadí ti? Zřejmě ano, neboť jste se svými weby vedeni mezi tzv. nejlepšími členy jejich sítě.
A k tomu linxovi - už se skutečně nebudu namáhat s tím, abych vyvracel, že tato "svědectví" jsou z doby zhruba o rok starší, než jsme linxe získali do vlastnictví. To je totiž tak snadno ověřitelné a do očí bijící, že to nevidí jenom ten, kdo vidět nechce. Pokud to dělal náš předchůdce v linxovi, tak mně to velmi mrzí, protože ta pověst bohužel zůstala NA linxovi a ne na jeho vlastníkovi.
K linxovi: linx jsme, jak také víš, neovládali až do letošního roku - kdybychom jej ovládali, tak by nedošlo k tomu, k čemu došlo. Předtím jsme neměli v linxu ani clarku ani 1% podílu. Uvádíš, že ti někdo řekl, že mu někdo od nás nabízel... není to trošku chatrná konstrukce? Můžeš třeba uvést svědectví (byť i takto ze čtvrté ruky), že naše firma takto reklamu i za jedinou korunu skutečně PRODALA? Naše účetnictví o tom nic nehovoří - dokonce jsem ochotný tě do něj nechat nahlédnout, jestli jsi skutečně takový nevěřící Tomáš.
rada pro vaše osobní dobro: čím více se zde angažujete, tím více se zamotáváte a protiřečíte si. O několik příspěvků výše (já vím, bylo to včera, člověk se ráno probudí a už si nepamatuje, co kde včera psal) uvádíte, jak skvělou účinnost bannery na billboardu mají a jak vám to skvěle vyhovuje. Nyní ale uvádíte, že billboard vám dává prostory s nejnižší účinností, zatímco včera to ještě byla účinnost vysoká.
Pokud zde dále tvrdíte, že vám Billboard.cz nebyl schopen nabídnout prostor na konkrétním serveru levněji než co dal server sám, pak tedy uznáváte, že vám billboard prodával prostor na konkrétních serverech, tedy prostor cílený. To jsou tedy, pane Stejskale, skutečně podstatné skutečnosti, jak sám přesně uvádíte.
Nějak se nám ale vytrácí původní téma diskuse, kterým jsou prodeje reklamy v tabulkových cenách za necelých sto miliónů korun ročně, aniž z toho servery mají halíř - a upřímně, aniž o těchto prodejích, jejich velikosti, cenách atd. vůbec vědí.
Zkusím se nyní stylizovat do zcela nezávislého pozorovatele, který čte tuto diskusi a provozuje server. Ten by si jistě řekl: jistě, bill board mě dělá jakousi službu, kterou jsem si zvolil, a jsem ochotný za ni cosi zaplatit. Chci ale vědět, KOLIK za tuto službu platím: prodává bb reklamu za 2 mil. Kč ročně nebo za 90 mil.? Podráží mě cenama nebo ne? Toto je podle mého názoru zcela podstatné - od bb to je sice trošku netradiční forma placení za službu, ale lze se s ní smířit. Chci ale, aby bb jasně řekl, kolik prodává a zda drží ceny - já pak posoudím, zda to považuji za přiměřenou "cenu" za tyto služby nebo zda přejdu jinam!
Souhlasíte s tímto závěrem, připadá vám dostatečně "nezávislý"?
Nyní tedy žádáte "důkazy". Já je mám - a pánové z Billboard.cz vědí, že je mám, proto také v této diskusi tak urputně mlčí a snaží se z toho vykroutit trapnými vtípky o tom, jak je jim dobře na Bahamách.
Pozoruhodné také je, jak se k tomu staví Lupa, která byla na tuto situaci upozorněna: tichoučko po pěšině. Však také jak jinak, když majitel Lupy založil s majiteli Billboardu lobbyistickém sdružení "pro reklamu", tak je přece nepotopí.
Je mně hloupě, že vám musím vyvracet tak jednoduše chybnou argumentaci o "přenechání malého procento bannerů". Jednak to není malé procento - jsou to desítky procent. Hlavní ale je, že tyto bannery jsou prodány a to za dumpingovou cenu. Většina serverů neprodá více než oněch 20% svého prostoru na reklamu; pokud toto procento cele odevzdají billboardu k jeho "volnému prodeji", pak to může znamenat, že úplně přijdou o veškeré příjmy z reklamy, protože jenom hloupý inzerent by platil 300, když může platit 8.
Jinak pokud tvrdíte, že na BB nemáte nákupní cenu 10 Kč/1000 imps a chcete nadále pokračovat ve vašem (poněkud nešťastném) dělání advokáta bill boardu, pak stačí napsat, za jakou cenu to máte. Nebo to považujete za tak vážné obchodní tajemství, že by se po jeho sdělení vaše firma ihned zhroutila?
Věřte, že vůči bb žádnou nenávist necítím; systém je technicky dobrý a i jeho lidé se o něj dovedou dobře starat. Domnívám se ale, že postupuje obchodně velice nekorektně a protože na to nedokáže upozornit tzv. nezávislé internetové médium, jsem zřejmě povinen na toto upozornit sám. Kdyby novináři, kteří ostatně byli na tuto skutečnost upozorněli, konali svoji práci, tak bych se zde do diskuse nezamíchal.
Tady se přece v článku vůbec nejedná o vaše autorské honoráře!! Zde se jedná o to, že hodnotíte reklamní systém, které u nás používá pár set serverů, a DOPORUČUJETE, coby uznávaný odborník na uznávaném odborném serveru, jeho používání uživatelům, a přitom vůbec nezmíníte, že tento server takovýmto způsobem obírá tyto servery o peníze - na rozdíl od konkurenta, se kterým jej srovnáváte! Nemyslíte?
Co se týká prodejů pod cenu: tady nejde o žádný antimonopolní úřad, přece. Zde jde o to, že členové sítě NEJSOU seznámeni s tím, že bb prodává reklamu ve skutečnosti za zlomečky té ceny, kterou propaguje (tj. ne 190 Kč/CPM, ale třeba 10 Kč/CPM), čímž samozřejmě dosahuje "bezkonkurenčních" cen, podráží své členy a totálně kazí trh. Tohle by ti už vadit mělo... ne?
Jestli někdo naspoří kredity (tj. díky zapojení do systému linx či adrenaline), pak má samozřejmě různé možnosti, co s nimi dělat. Je to věc člena, jak s nimi naloží, a zda také třeba při tom poruší pravidla systému - riskuje samozřejmě vyloučení, neboť schválil pravidla hray.
JInak máte zcela pravdu, že servery potřebujou $$$$ :). Však se také v adrenaline snažíme, ale lehko to letos zrovna nejde...
Pokud vám kniha skutečně přišla v takovém stavu a není to pouze vaše rýpnutí z nedostatků argumentů k věci samé, máte samozřejmě právo na reklamaci a obdržení nového, bezvadného zboží. To ale myslím, jako zkušený redaktor dobře víte...
Abych tak řekl, vy jste v této diskusi zcela "nevinně". Billboard vám může prodat reklamu za kolik korun chce, neboť z této reklamní plochy, která mu nepatří, neplatí serverům ani haléř!! Linx vám nemůže prodat levně... nemůže vám prodat vůbec! Linx je výměnný a nikoli komerční systém, slouží pouze vzájemné reklamě serverů! A Adrenaline vám může prodat, ale za tu cenu, kterou si nastaví servery, které zastupuje - Adrenaline z toho má provizi a to je vše. Nemůže prodat méně, než za co nakupuje :-)ú
Za kolik prodává reklamu bill board - o kolik tedy připravuje své členy? To samozřejmě přesně neví, protože bill board se s tím tají. Pokud ale prodává reklamní prostor o rozměru stovek miliónů impresí za pár tisíc korun, tak tím hůře!. Kazí tím totiž naprosto celý reklamní trh.
Nejde tady o diskusi se mnou - tu si můžeme vést spolu po mailu a v ní mně máte plné právo poslat do háje :-). Toto je ale veřejná diskuse před možná stovkami, možná tisíci lidmi ze serverů - lidmi, kteří, jak jste sám napsal, používají ten váš podvodný bill board, který je připravuje o příjmy ze svých stránek. Ne mně, ale JIM jste zde napsal, že je máte s celým svým projektem totálně na háku a hodláte je o prachy připravovat i nadále. .
- podvodným nazval svůj systém pan Matula sám, jestli se nepletu. Zda to jako měl být žert nebo ne, mě příliš nebere: pokud se chce vykroutit tak, že žertem zlehčí situaci, ve které obírá servery o možná desítky miliónů korun, tak mě to moc legrační nepřipadá (a serverům tím hůře)
- já samozřejmě nevyžaduji po p. Matulovi, ani po nikom jiném z bill boardu rychlou odpověď, ale příspěvek jsem napsal v pátek a jeho odpověď také přišla v pátek; dokonce v ní uvedl, že se s kolegy radil a že odpovídat nebude.
Za zmatení v tomto příspěvku zřejmě může to, že příspěvků k tomuto článku už je tu požehnaně, že není přesně vidět, na co kdo reaguje...
"Drobný" problém je ale v něčem jiném: jeden systém servery připravuje celkem brutálním způsobem o peníze, které jim nezadatelně patří a druhý ne. O tom je tato diskuse.
. Cílení: neděláme to a dělat to nebudeme, v tom máte mé slovo.
O možné kolizi zájmů samozřejmě víme, a proto jsme se to rozhodli řešit "čistým" linxem s poměrem 1:1, kde právě nic podobného není možné. Myslím, že víc už udělat ani nemůžeme.
Je to možná lepší říct přímo a neodvádět řeč z tématu, které není vám příjemné: i my jsme čerpali a stále čerpáme zadara milióny impresí na cizích serverech přes bill board, aniž komukoli dáváme kačku, tím méně těm serverům. Co na to říkáte?
Líbí se mně váš dotaz na to, proč používám tuto formu (navíc se svou zbytkovou inteligencí). Není to žádná forma komunikace se společností BB - je to forma komunikace s uživateli českých serverů, kteří se nechali napálit, přišli o možná desítky miliónů korun z reklamy, aniž o tom byli informováni a domnívám se, aniž si toho byli vůbec vědomi.
Jinak jako docela pozoruhodné je vaše formulace, že BB zaplatil reklamním prostorem SVÝCH ČLENÚ na to, aby získal poloviční podíl - to je taky zajímavý fakt.
Možná tady v těch vášnivých diskusích uniká jeden základní fakt - základní problém. Má-li v ČR vzniknout transparentní trh s internetovou reklamou, není možné, aby JEDNA reklama, tedy reklama na jedné a té samé ploše, byla pořiditelná od jednoho subjektu za 300 Kč/CPM a od jiného za 10 Kč/CPM a od dalšího za nějaký podíl v nějaké firmě a od ještě nějakého dalšího za třeba provize z nákupů, tedy potenciálně i za 0 Kč/CPM. Pokud toto bude existovat, znamená to KONEC internetové reklamy v ČEchách a v důsledku zánik desítek a stovek serverů, které se reklamou živí. To je celý zásadní problém a docela rád bych znal váš názor k němu.
Píšete o tom, že se snažíte komunikovat s lidmi, kteří se nechali napálit, přišli o možná desítky miliónů korun z reklamy, aniž o tom byli informováni a domnívám se, aniž si toho byli vůbec vědomi. Myslíte tím uživatele Linxe? Když budu v argumentaci stejně nefér, mohl bych se ptát zda-li osobni data uživatelů systému Mr.Linx nemá ještě pořád k dispozici Martin Kuba (zde by pro změnu rád znal Vaše stanovisko já).
Vaše další věta je opět velice zajímavá. "BB zaplatil reklamním prostorem SVÝCH ČLENÚ na to, aby získal poloviční podíl - to je taky zajímavý fakt." BB zaplatil a platí, ale svou reklamní plochou. Mám se na tomto místě ptát, proč čím jste platil při spolupráci Mr. Linxe se severem Fazole.cz a jak je to s Barter.cz. To, že argumentujete tím, že Vltava a spol. jsou jiná firma je zcela mimo. Tato firma je dceřiná společnost Cpressu. Zde je pro neznalé výpis z rejstříku.
Obchodní firma: InternetShops,a.s.místopředseda představenstva: Pavel Knapp , r.č. 740429/5371
Město Albrechtice, Lázeňská 2
člen představenstva: Libor Vyhnálek, r.č. 680309/1031
Brno, Hlohová 5
Takže na ploše Mr. Linxe si propagujete své projekty jak se Vám zachce, ale když to dělá zcela otevřeně nekdo jiný tak křičíte "chyťte zloděje".
A nakonec Vaše teze "Má-li v ČR vzniknout transparentní trh s internetovou reklamou, není možné, aby JEDNA reklama, tedy reklama na jedné a té samé ploše, byla pořiditelná od jednoho subjektu za 300 Kč/CPM a od jiného za 10 Kč/CPM a od dalšího za nějaký podíl v nějaké firmě a od ještě nějakého dalšího za třeba provize z nákupů, tedy potenciálně i za 0 Kč/CPM. Pokud toto bude existovat, znamená to KONEC internetové reklamy v ČEchách a v důsledku zánik desítek a stovek serverů, které se reklamou živí."
Můj názor je, že je to věc daného provozovatele serveru. Pokud si nestěžuje a současný systém mu vyhovuje tak nevidím problém. Váš pohled na věc je jistě zajímavý, ale předpokládá jednu zásadní změnu. A to sice, že trh s reklamou by se musel buď monopolizovat a nebo silně polarizovat. Mám tím na mysli, že daný provozovatel serveru by používal vždy jen jeden reklamní systém, nebo by dokonce všichni používali stejný systém. Prostě konec konkurence a volného trhu.
Linx zobrazuje v poměru 1:1 a NEPRODÁVÁ reklamu. Tím je vše dáno: kdo dá do systému 100 bannerů, ten 100 bannerů dostane. Linx je čistá, stoprocentně čistá výměnovka; obchodním modelem je pro nás vedle stojící Adrenaline.cz, který prodává reklamu a svým členům platí.
K tomu, zda to členům bb vyhovuje nebo ne: jak už jsem psal, členové nejsou o této situaci dostatečně informování a proto nemohou věcně zhodnotit, zda to je pro ně výhodné nebo ne. Kdyby přišli v souhrnu za rok o desetitisíce korun, tak by to jistě byla výhodná služba; pokud ale přijdou o desítky miliónů korun, což se zřejmě děje (zatím to tady nikdo z bb nevyvrátil - proč asi??), tak už by to výhodné nebylo.
Jinak k našemu reklamnímu prostoru: jak jistě víte (nebo možná nevíte), generují servery patřící Computer Pressu měsíčně cca 80 mil. reklamních bannerů a mají tedy svým partnerům co nabídnout - mohou dokonce za tyto vlastní bannery získat podíl v jiných firmách, když bychom chtěli takto postupovat a kdyby na to někdo jiný chtěl přistoupit.
Narozdíl od Vás jsem na Váš dotaz jasně odpověděl. Váš pokus o získání výhody v diskusi tím, že čtenáře a nakonec i sebe uvádíte v omyl tvrzením o údajném odvádění od temátu je nejen nefér, ale navíc vzhledem k celému dialogu je i irelevantní. Úvod vašeho příspěvku ve mě dokonce vzbuzuje dojem, že má snaha o výměnu názoru s Vámi byla pouhou ztrátou času.
Asi Vám místy uniká ten rozdíl, ale zde nejsme v nějakém z diskusních pořadů televize NOVA, kde stačí křičet a používat bonmoty k získání bodů do žebříčku popularity. Asi Vás to mrzí, ale prezident Internetu se volit nebude; mě zase mrzí, že jste neodpověděl na mé předešlé dotazy.
Nyní ke zbytku textu. Je dojemné, že ubohé a vedením BB nehorázně ožebračované členy systému BB zastupuje právě předseda představenstva bývalého největšího konkurenta systému. Standardně se tomu říká konflikt zájmů a člověk, který by si alespoň trochu viděl do úst by si na to najmul třetí osobu.
Nechci se ovšem omezit pouze na konstatování, že z Vašich úst zní argumenty poněkud falešně. Pokud máte důkazy o porušení platných zákonů, nebo jiné "podvratné" činnosti, obraťte se prosím na orgány činné v trestním řízení. Pokud takové důkazy nemáte a vše vychází pouze ze spekulací pak nejste s odpuštěním nic jiného, než příslušník skupiny, do které zapadají redaktoři plátků Blesk a Super. V tomto spojení bych se dokonce nebál slovního spojení "patologická sedlina společnosti", protože příspěvky a zprávy dávané do oběhu touto skupinou lidí, jsou určeny jen ke zmatení nevědoucích a jejich přilákaní do vlastního tábora.
Nepochybuji o tom, že servery CPressu vyprodukují několik milionu reklamních bannerů. Podle Vaší logiky by je však tyto servery měly použít jen na propagaci sebe sama a v žádném případě by se neměly použít k propagaci nových projektů, které jsou navíc vedeny pod hlavičkou jiné firmy. Kupříkladu to co získáte na serveru Vltava.cz, by jste těžko mohl použít na propagaci serveru zive.cz, nebo barter.cz a naopak. Dokažte nejen mě, ale i čtenářům, že máte zameteno před vlastním prahem a můžeme pokračovat v diskusi.
Ujasněme si zde prosím jedno. Vy nejste na straně poskytovatelů obsahu, vy jste ten, který z nich těží a který si přeje, aby situace, ve které díky velice nejasným, proměnlivým a komplikovaným pravidlům billboardu z těchto poskytovatelů dostal zadarmo možná desítky miliónů shlédnutí. Nebo stovky?
O tomto je podstata diskuse: o míře a způsobu, jakým billboard dává k dispozici onen "vznikuvší volný prostor", jak jej váš pan kolega Matula prezentuje. Zda jej férově používá pro vlastní propagaci a úhradu nákladů (budiž, i pro svůj přiměřený zisk), nebo pro kazení českého internetového reklamního trhu.
2) Nemáte pravdu. Linx nyní běží na více adresách spojených s přechodem na novou síť a celkem dělá (minulý týden) téměř 9 miliónů bannerů denně.. Je tedy stejně velký jako bb, ne-li větší.
ad 3)-5). V tom s vámi souhlasím. Ale provozovatel výměnné sítě není ten, který je schopen serverům sehnat peníze...
Mam (hypotheticky) super server, na kterem mam moznost udat reklamu za 500/1000CPT. Mam tam banner od bilboardu. Zakaznik inserent, ktery mi normalne daval to petikilo, prijde k billboadrakum a rekne jim, at jeho reklamu poslou na ten muj server za kilo, cimz usetri 400(ctyri kila). Timto se ten inserent pres Bilboard jeksi vtuneluje na muj server.
To je jiste necestne a nesportovni! .. ale ted to prijde...
Proc bych na svuj super server pustil Billboard, kdyz muzu tu reklamu udat sam?? Je nejaky racionalni duvod k takovemu jednani?
Dekuji laskavym diskuterum za odpoved. Znacne mi to ulehci rozhodovani, komu mam fandit :-)
Vy sám píšete, že poměr je 1:1.2 "či co". To je právě to "či co" - kolik je tedy vlastně ten poměr? To nikdo přesně neví, protože je okolo toho tolik prapodivných pravidel a vlivů, že to může být i míň, i víc, nikde není žádná horní hranice. Tudíž nikdo neví, kolik reklamy se takto prodalo, o kolik peněz server přišel. Navíc každý server "platí" za používání systému zcela jinou daň, a navíc nikdo neví jakou. To vám připadá jako normální a transparentní? Myslíte si, že toto je cesta k normálnímu fungování internetového byznysu, kterým se živíte vy i my?
Jistě, "zloděj" jste neřekl. Řekl jste, že BB "obírá své členy", že je "připravuje o prachy", že "inkasuje místo skutečných vlastníků", "prodává, co mu nepatří"...
Píšete, že: "O tom, že BB takto reklamu prodává, není vůbec žádných pochyb"
Pokud si dobře pamatuji, vstoupil jsem do diskuse s obhajobou BB, že neprodává reklamu na konkrétních serverech. Celý tento thread je o tom. Mohl byste tedy snést fakta a důkazy, že BB prodává reklamu na konkrétních serverech?
Co se týká prodeje na konkrétní servery: to jsem nenapsal já, ale ve své argumentaci to použil pan kolega z obchodu eva.cz; pak to zase nějak vzal zpět, že to takto nemyslel či co. Já sám jsem z vlastního popudu nenapsal, že bb prodává konkrétní stránky.
Ale podívejme se na danou věc trošku z nadhledu. Ve výsledku se VŽDYCKY jedná o prodej konkrétních serverů a už nikdo neprokáže, že se toto inzerentovi v přímémo obchodním jednání neříká, kupř.: Inzerent: "a bude tam taky Seznam.cz"? Druhá strana: "ano, v balíčku, který vám prodáváme, je členem taky Seznam.cz". Jistě, není to tak "natvrdo" a napřímo, inzerent neví "přesně" kolik se zobrazí na kterém serveru, ale dovede si to zhruba odvodit, podle velikosti těchto serverů, veřejně přístupných statistik, kolik toho "protočí" atd. Takže, upřímně řečeno, je to takové trošku licoměrné.
Muj selsky rozum proste na vic nema. Dekuji vsem spoludiskutujicim. :-)
Ja napriklad okamzite stopnu Billboardu zobrazovani u mne. Prave jsem to tak udelal na ROOTovi, protoze se mi zdalo, ze se tam nejak moc cpe HP se svym omnibookem. Zadny problem, ne?
Linx prodával v předchozí verzi reklamu systémem Mr. Lin(x) Cash. Rád vám osvětlím rozdíl mezi tímto systémem a tím, co dělá billboard:
a) Mr.Lin(x) (Cash) serverům platil majoritní část toho, co utržil
b) billboard serverům neplatí ani korunu z toho, co utrží
Připadá vám tento jemný rozdíl nevýznamný?
Rád vám osvětlím i vaši zmínku o "aféře z loňského jara". Systém Mr.Lin(x) a jeho mateřskou firmu Computer Press koupil v letošním roce, a okamžitě jsme najeli na velmi transparentní režim "Cash", který funguje jako tradiční mediazastupitelství, tj. "každý banner, který nese peníze, nese peníze serveru, na kterém se zobrazí, reklamnímu systému pak provizi". Vím, že existovalo obvinění, že Mr.Lin(x) pod původním majitelem snad jednou udělal to, co uvádíte vy; ač to nikdo nikdy neprokázal, tak nás to samozřejmě mrzí, ale vzhledem k tomu, že jsme nebyli majiteli systému, nemohli jsme to ovlivnit.
Mrzí mě, že jsem pana Matulu takhle nařknul a omlouvám se.
Stále si ovšem trvám na tom, že nemožnost odstranění historických kampaní není vlastnost, ale chyba. Staré kampaně, když už mají v systému zůstávat, měly by se přesunovat do archivu.
To je práce, co?
pod čarou: servery CP dělají měsíčně zhruba 30 mil. pageviews; při průměrně 2-3 reklamních plochách na stránce to je docela dost velký objem na to, abychom si našetřili (v poměru 1:1) dostatek bannerů pro self promotion - nemyslíte?
Pokud si dovedete na tuto záludnou otázku odpovědět správně :-), tak si odpovíte i na své výše uvedené otázky. Vzhledem k tomu, že newLinx zaručuje každému členovi poměr 1:1, dostává člen přesně tolik "vody", kolik do kýblu nalil. Kdo u sebe zobrazí 100 cizích bannerů, získá právo zobrazit kdekoli jinde PRÁVĚ A PŘESNĚ také 100 bannerů.
Nevím, jak bych to už jinak vysvětlil; ještě bych tady mohl malovat jablka a hrušky jako v počtech pro první třídu, ale tento editor malování nepovoluje :-))
newLinx vám nic nenabízí. Nabízí vám možná Viktor Kožený, bill board a podobní. newLinx vám výměnný poměr 1:1 garantuje. Může si to dovolit proto, že "i kdyby bylo zle", tak má v zádech desítky miliónů shlédnutí reklamních ploch v serverech CP, které výkyvy vyrovnají; což bb nemá. Jinak princip, jak to funguje, jsem už popisoval v jiných příspěvcích zde.
1) je jedno, zda u newLinxe šetříte nebo hned měníte; podstatné je, že kolik se toho zobrazí u vás, tolik si vy zobrazíte jinde - buď hned nebo později (výměna vs. šetření).
Váš příměr k Atlasu má logiku, smekám :-). Ale nepopisuje reálnou situaci. Skutečně, kdyby web jako Atlas zapojil všechny své plochy do newLinxe a měsíc POUZE šetřil, tak bychom poměr 1:1 dodrželi také, a to následovně: v době tohoto převisu bychom do systému museli dávat naše selfpromo bannery "na dluh", a jakmile by Atlas začal naspořené utrácet, tak bychom našimi stránkami zase dluh dorovnávali. Toto je mimochodem rozdíl oproti bill boardu, který tuto možnost vůbec nemá - nemá velký vlastní prostor na dorovnávání, proto už z principu fungování musí své uživatele o bannery "obírat".. Jak jsem už psal, nevadí mně u konkurence to, že mají poměr 1:1,2 či kolik, ale to, že tento volný prostor prodávají na peníze, srážejí tím hodnotu bannerové imprese (viz jejich realizované ceny za 10 Kč/CPM u eva.cz, výše v této diskusi) a kazí tak naprosto trh.
Realita je taková, že když použijeme příměr s oním kýblem vody, tak to má spíše blíže ke koloběhu vody v přírodě: Linx je "oceán", ve kterém tisíce členů různě a dle svého uvážení bannery šetří, "investují", mění atd., asi jako když se na různých místech voda vypařuje, prší, je v ledovcích atd. Taky se nestane, že by se například v jednu chvíli všecka voda vypařila, byla v oblacích a oceány by vyschly. My máme navíc ale regulační opatření, protože od jednoho velkého "moře", tedy od vlastních ploch, máme v rukou "kohout". (Jenom aby nenastalo globální oteplení :-)).
K té OT otázce: není, je to na základě důkladného rozvažování a diskusí se členy. Dnes jsou totiž bannerové plochy v hrozně širokém rozmezí, od horních pozic, kde se visí dlouho (články atd.), přes různé pozice střední, až po pozice "dolní", ale je rozdíl mezi dolní pozicí, která je, kupříkladu, viditelná v základním rozlišení a mezi dolní pozicí v dlouhém seznamu na 10x page down, kam dolistuje možná jeden z pěti set návštěvníků... prostě už se to nedá přepočítávat jako dříve. ALe jak říkám, je to věc do diskuse, jsou na to různé názory a různé zkušenosti, já neříkám, že mám v tomto pravdu či že tímto řešením uspokojíme všechny.
Potom k EVA.cz. Osobně jsem s nimi nejednal, ale nabízíme samozřejmě buď jenom prostor, který je náš vlastní (což už je také cca 30 serverů), nebo servery v komerční síti Adrenaline (dalších x desítek serverů). S těmito servery máme smlouvy o reklamě (ceny, provize, discounty atd.) a nabízíme jenom to, co můžeme splnit. Od spuštění Adrenaline už Linx jako komerční systém nefunguje, modul "cash", respektive jeho členové, přešli pod Adrenaline.
I vám příjemný zbytek neděle.
a) domnívám se, že základním problémem je, že prodáváte reklamu netransparentně, za naprosto různé ceny různým subjektům, dokonce za podíly ve firmě či projektu (!!), za provize atd., a tyto informace členům nesdělujete . Pokud byste např. uvedli, že provoz a vývoj systému vás stojí 2 mil. Kč ročně, že tyto peníze utratíte prodejem reklamy za vaši tabulkovou cenu 190 Kč/CPM a ani o korunu míň a že si ještě k tomu vyděláte další 1 M Kč ročně coby přiměřený zisk (50% zisk není myslím málo), toto deklarovali a tato čísla (za kolik a komu prodáváte) ZVEŘEJŇOVALI, byť třeba jenom svým členům, tak neřeknu ani popel.
b) další věci už nejsou tak podstatné:
- "žádný systém nemůže nabízet 1:1 při spoření". Nemáte pravdu: newLinx to nejenomže nabízí, ale dokonce garantuje. Proč to garantuje, proč to umíme splnit a proč to plníme, jsem už v příspěvcích uvedl. Zde tedy informujete zcela nepravdivě.
- "nenuťte nás diskutovat s konkurencí". Tady nejde o žádné diskutování s konkurencí (většina příspěvků k tomuto článku od žádné vaší konkurence nepochází) - jedná se o diskusi si vašimi členy. Je mně jasné, že byste chtěli toto zamést pod koberec a vymailovávat si to s členy napřímo; pokud ale odmítáte váš názor hájit veřejně, tak musí všichni (ne vaše "konkurence", ale členové, kteří čtou toto fórum!) nabýt celkem oprávněného dojmu, že něco skrýváte.
- "plovoucí výměnný poměr, který se mění od minuty k minutě a jde směrem k 1:2". Vše, o co zde usiluji, je transparentnost. To, co děláte, je naprosto netransparentní a nesmírně to škodí členům i internetové reklamě u nás vůbec. Přitom to jde dělat naprosto transpatentně a jasně, a newLinx ukazuje, že to tak dělat jde.
Ale jak jsem jsem už uvedl, tohle jsou spíše drobnosti, které škodí trhu, škodí členům a v důsledku uškodí i vám. Podstatný je prodej reklamy za nejrůznější ceny; prodávejte si váš vlastní prostor za co chcete, na to máte samozřejmě právo, ale pokud prodáváte prostor na cizích serverech za naprosto nejrůznější ceny, od "haléřů" až za jakési podíly v jiných firmách, pak kazíte internetový reklamní trh takovým způsobem, který existenčně ohrožuje desítky serverů, kteří jsou vašimi členy.
BB IMHO neprodava reklamu na cizich serverech, on prodava reklamu ve _svem_ systemu a servery _dobrovolne_ tento system pouzivaji. Jak uz jsem tu jednou rekl - nelibilo se mi, ze mi BB na ROOTa cpe HP omnibook, pozastavil jsem BB a pockam, az tam zase budou "normalni" vymeny. Ja tedy rozhodne nemam pocit, ze by mne nekdo okradal. Mam prostor na svem serveru plne pod kontrolou a kdyz se mi neco nelibi, zareaguji. V cem je problem?
a) "Informace obchodního charakteru zveřejňovat nebudeme". To je trošku jinak. Vy se svými členy uzavíráte OBCHODNÍ DOHODU, že veškeré výnosy z prodané reklamy použijete na úhradu nákladů a přiměřený zisk. Oba pojmy jsou právně validní a vyčíslitelné, dokonce zákon i určuje, co to ten přiměřený zisk je.
Jenomže svým klientům naprosto neposkytnete možnost, aby si OVĚŘILI, že tuto obchodní smlouvu plníte. Pokud totiž přímo ve smluvních podmínkách píšete, že peníze získáváte pouze proto, abyste mohli BB provozovat, přestávají být tyto obchodní případy vašimi "interními" informacemi; jsou to informace "obchodního charakteru", jak správně říkáte, ale jsou součástí PLNĚNÍ, které se zavazujete vůči svým členům. Ti na tyto informace mají právo - dokonce zákonné. Což naprosto neplníte a dokonce i otevřeně plnit odmítáte.
b) V podmínkách, tedy oné právně závazně uzavřené smlouvě hovoříte, že peníze získáváte na úhradu svých nákladů, a NIC VÍC - hovořím o starém billboardu, protože nový jede teprve pár dní.
V tom případě jste ovšem tuto smlouvu sami porušili, když jste za tyto hodnoty (protože jak sám správně říkáte, nejen peníze, ale i bannery mají svou hodnotu) nakoupili 50% podíl v DirectPay. To zcela jistě nemá nic společného s úhradou svých nákladů.
c) Práce s kýblíčkem vody. Vaše řeči o "až jednou linx přestane zobrazovat" mě připomínají něco jako "hin sa hukáže". Ano, až Slunce přestane hřát, přestane linx/Adrenaline zobrazovat. Zatím - a podle vzrůstajících křivek návštěvnosti je celkem jasné, jak tomu bude i do budoucna - nemáme vůbec problém s tím, že by servery CPressu nevygenerovaly dostatečné množství bannerů, aby to něco málo přeteklé vody nevykompenzovaly ze svého.
BuĎte si jisti, že máme v linxovi přesné monitorování stavu a že jej také monitorujeme, abychom byli schopní "dorovnávat".
Pane Matulo; to, že mě tady obsáhle argumentujete, že některé funkce nezvládá váš billboard, ještě neznamená, že je nezvládá newLinx. Zvládá..
nejprve bych chtěl p. Matulovi poděkovat za docela obsáhlý manuál, nicméně stále neobsahoval jasnou odpověď. Takže i když velmi dobře chápu, že je povinovám svým klientům zachovávat mlčenlivost, zde se to posunulo kousek dále a já jsme se pouze dozvěděl to, na jakém principu funguje výměnný systém a že BB, stejně jako kdysi Lin(x) prodává inzerci. Ale to jej nikdy neopravňuje k cenovým ústupkům, ale možná že se mýlím
Pane Stejskale, nejprve bych Vás chtěl ubezpečit, že mě nijak extrémně nezlomilo to, že jste zvolil pro svou inzerci konkurenci. Je to naprosto běžná záležitost a nikdy by mě nenapadlo díky tomu konkurenci házet rukavici či na ni plivat. Zde se ovšem jedná o něco jiného. Já Váš email vlastním (pokud bude třeba jsem ochoten jej i zveřejnit), byl to Váš první email mě, potažmo zástupci reklamního systému Mr.Lin(x) a zněl naprosto jasně. A když jsme řekli naše cenové stanovisko, tak jsme zcela jistě museli být nevyhovující. Požadavky jako je třeba ten Váš likvidují celý inzertní internetový trh a žádná reklamní agentura, jako je např. Hi-media, Arbomedia, MIA atd. poté nemá nemá šanci. A to je na tom to bolestivé.
Ale když to nevadí takovým veličinám jako je p. Zandl a obhajuje to tím, že loni Lin(x) takto prodával. To přece není důležité a i kdyby to tak bylo a já vím přesně p. Zandle jaká byla moje komunikace s p. Antošem, Lin(x) za to loni "zaplatil" krutou daň nyní to BB bez problémů prochází!!!! Měří se dvojím metrem a to je to špatné.
To je zhruba vše co mě vlastně trápí, toto by jsme měli řešit a ne se utápět v hloupostech o tom jestli rozhraní Adrenaline je dobré nebo špatné, podívejte se p. Pallas na rozhraní v NetGravity a je to špatný systém?
Pavel ILLICHMANN