+ system umoznuje nastavit barvy
+ vice druhu medii (ktere ale nepouzivam)
+ iframe
+ funguje i bez javascriptu (linx ne)
- vymenny pomer
- stribrnost, zlatost a bronzovost serveru (ale to je celkem pochopitelne)
- sporeni kreditu se zapisuje jako prevod kazdou hodinu
- kredity se spori po hodinach a ne online v realnem case
- uzivatel si musi zvyknout na rozhrani a na figle s nim spojene
- osklivy design ;-)
a pak je spousta veci, ktere jsem jeste neotestoval a tudiz nevim jak funguji ;-)
Myslím, že v diskusích primárně nejde o to, ČÍ je pravda, ale KDE či JAKÁ je pravda. I kdyby se mělo zjistit, že pravda není, nebo jich je naopak víc, či že je trochu pravdy ve všem, stále to je lepší, než když se stanete pofidérním vítězem dialogu, se kterým příště už nikdo diskutovat nechce.
Nevzpomenu si, který z myslitelů to řekl, ale ten citát jsem si zachoval v paměti: "člověk se začíná mýlit až s prvním slovem". Pletu se celkem často a jsem rád, že to ještě tu a tam poznám.
Komu cest, tomu cest - myslim, ze ne kazdy jeste umi priznat chybu! Klobouk dolu (treba si to uvedomi i ostatni lide :-)) (a nebo se aspon chytnou za nos)
Včera večer jsem napsal, že Michal Matula nemá pravdu, když říká, že v systému Billboard existuje kampaň na dobu neurčitou. Pravdu nemám já, má ji Michal Matula, protože skutečně kampaň, kterou nastavíte jako kampaň za výměnné kredity (ne ty ušetřené) má všechny prvky toho, co bych očekával od kampaně na dobu neurčitou.
Mrzí mě, že jsem pana Matulu takhle nařknul a omlouvám se.
Stále si ovšem trvám na tom, že nemožnost odstranění historických kampaní není vlastnost, ale chyba. Staré kampaně, když už mají v systému zůstávat, měly by se přesunovat do archivu.
Rád bych řekl, že sám žádný výměnný systém nepoužívám a nemyslím, že bych s tím někdy začal -- tedy vyjma redakčních testů. Jsem skeptický k výměnným systémům na webu celkově, dle mého názoru se prostě nevyplatí používat je.
Zkuste se mnou přepočítat kladné a záporné zmínky o BB v textu článku:
KLADNÉ:
-- uživatel se nemusí potýkat s rozhraním
-- systém umožňuje nastavit barvy
-- rychlé a přehledné rozhraní
-- více druhů médií
-- nemožnost kšeftování s kredity
-- neváhal bych BB zvolit
ZÁPORNÉ:
-- iFrame
-- cílení jako způsob zvýšení "provize"
-- míchání terminologie
-- výměnný poměr
-- neexistence kampaně na dobu neurčitou (pan Matula výše nemá pravdu)
-- neodstraňování historických kampaní (pan Matula výše nemá pravdu)
-- uživatelé si přestávají být rovni
Poměr mi vychází na 6 pro a 7 proti (já už tak ty články píšu, aby byly vyrovnané), ostatní zmínky jsou neutrální, povětšinou popisné a člověk je od takového článku očekává.
No, mně se u výměnného systému to filtrování nelíbí, a myslím, že v textu článku jsem to také tak napsal. Snad prominete, že budu citovat sám sebe:
"S příchodem nového Billboardu už si přestávají jeho uživatelé být rovni. Provozovatelé destinací s větším počtem impresí dostávají výhodnější podmínky na úkor serverů s návštěvností slabší -- toto je jeden z důvodů, proč může Billboard přijít o výraznou část provozovatelů osobních stránek a podobně, protože konkurence žádné překážky plebsu nestaví (a výhody Billboardu proti konkurenci využijí jen vlastníci privilegovaných kont)."
Zde asi jde o to, že i autor má nějaký svůj vkus a asi by se špatně četl článek stylu položka - hodnota. Já osobně jsem vyzkoušel starý i nový LINX stejně tak jako starý i nový BILLBOARD a mému oku a požadavkům nejvíce vyhovuje právě nový BILLBOARD, který jsem se rozhodl na mnou spravovaných webech používat. Stejně tak chápu webmastery, pro které je tou pravou volbou LINX.
Důležité, myslím, je že se autor v článku nedopustil žádných velkých chyb a nepřesností. Že je to zabarvené? No, protože to psal člověk :-)
Skutecnost je takova, ze s novym Linxem se ucite zachazet metodou pokus - omyl. Podle Vaseho Linxu fandiciho prispevku usuzuji, ze nejste pripojen pres pomaly modem :-) To je pak o nervy. Na filtrovani neni nic spatneho, zkuste prijit do banky a uvidite, jak se budou chovat k Vam a jak k zastupci velke spolecnosti (vyznamnemu klientovi). Pan Kopta sice zrejme strani Billboardu, ale jsou to jeho komentare (a tedy nazory) a ja bych B. stranil taky.
Ze zvyku pouzivam oba systemy (novy linx (drive samozrejme starou verzi) i BB) a jako uzivatel mohu srovnavat.
Vyzneni tohoto clanku mi prislo jak nadiktovane do pera autora (pana Kopty jak ctu) nejakym marketingovym pracovnikem firmy Billboard. Rekl jsem si, treba je to styl jeho vyjadrovani a nasel si v souvisejicich clancich jeho predchozi recenzi noveho linxe. Rozsah zhruba stejny, ale forma uplne jina. V jednom (mozna dvou) odstavcich zhruba popsal, co novy linx umi noveho, v dalsim popsal svoji (ne)zkusenost pri zadavani flashe (asi jsem genius, ze jsem videl tlacitko "pridat flash" hned napoprvy, kdyz jsem chtel udelat flashovy banner a precetl si kousek napovedy). Druhou pulku clanku uz venoval popisu rozhrani. Taky mi chvili trvalo, nez jsem si uvedomil, ze to prede mnou neni klasicky web ala "stranka, hromada odkazu vlevo nebo vpravo, za nimi dalsi stranka a dalsi odkazy" s tim, ze nejpouzivanejsim nastrojem mi bude backspace klavesa. Podle me ovladani se da naucit celkem rychle a dostupnost prakticky vseho pres listy nabidek "modulu" a jejich podnabidek mi prijde dostatecne prehledna a rychla. Ale asi jsem jiny nez autor.
A ta pointa na zaver? Billboard neni spatny, ale prijde mi, ze z linxe mam vic muziky za to samy. A nikdo me tam nefiltruje na "stribrnyho" a "bronzovyho":)