To je práce, co?
pod čarou: servery CP dělají měsíčně zhruba 30 mil. pageviews; při průměrně 2-3 reklamních plochách na stránce to je docela dost velký objem na to, abychom si našetřili (v poměru 1:1) dostatek bannerů pro self promotion - nemyslíte?
Pokud si dovedete na tuto záludnou otázku odpovědět správně :-), tak si odpovíte i na své výše uvedené otázky. Vzhledem k tomu, že newLinx zaručuje každému členovi poměr 1:1, dostává člen přesně tolik "vody", kolik do kýblu nalil. Kdo u sebe zobrazí 100 cizích bannerů, získá právo zobrazit kdekoli jinde PRÁVĚ A PŘESNĚ také 100 bannerů.
Nevím, jak bych to už jinak vysvětlil; ještě bych tady mohl malovat jablka a hrušky jako v počtech pro první třídu, ale tento editor malování nepovoluje :-))
newLinx vám nic nenabízí. Nabízí vám možná Viktor Kožený, bill board a podobní. newLinx vám výměnný poměr 1:1 garantuje. Může si to dovolit proto, že "i kdyby bylo zle", tak má v zádech desítky miliónů shlédnutí reklamních ploch v serverech CP, které výkyvy vyrovnají; což bb nemá. Jinak princip, jak to funguje, jsem už popisoval v jiných příspěvcích zde.
1) je jedno, zda u newLinxe šetříte nebo hned měníte; podstatné je, že kolik se toho zobrazí u vás, tolik si vy zobrazíte jinde - buď hned nebo později (výměna vs. šetření).
Váš příměr k Atlasu má logiku, smekám :-). Ale nepopisuje reálnou situaci. Skutečně, kdyby web jako Atlas zapojil všechny své plochy do newLinxe a měsíc POUZE šetřil, tak bychom poměr 1:1 dodrželi také, a to následovně: v době tohoto převisu bychom do systému museli dávat naše selfpromo bannery "na dluh", a jakmile by Atlas začal naspořené utrácet, tak bychom našimi stránkami zase dluh dorovnávali. Toto je mimochodem rozdíl oproti bill boardu, který tuto možnost vůbec nemá - nemá velký vlastní prostor na dorovnávání, proto už z principu fungování musí své uživatele o bannery "obírat".. Jak jsem už psal, nevadí mně u konkurence to, že mají poměr 1:1,2 či kolik, ale to, že tento volný prostor prodávají na peníze, srážejí tím hodnotu bannerové imprese (viz jejich realizované ceny za 10 Kč/CPM u eva.cz, výše v této diskusi) a kazí tak naprosto trh.
Realita je taková, že když použijeme příměr s oním kýblem vody, tak to má spíše blíže ke koloběhu vody v přírodě: Linx je "oceán", ve kterém tisíce členů různě a dle svého uvážení bannery šetří, "investují", mění atd., asi jako když se na různých místech voda vypařuje, prší, je v ledovcích atd. Taky se nestane, že by se například v jednu chvíli všecka voda vypařila, byla v oblacích a oceány by vyschly. My máme navíc ale regulační opatření, protože od jednoho velkého "moře", tedy od vlastních ploch, máme v rukou "kohout". (Jenom aby nenastalo globální oteplení :-)).
K té OT otázce: není, je to na základě důkladného rozvažování a diskusí se členy. Dnes jsou totiž bannerové plochy v hrozně širokém rozmezí, od horních pozic, kde se visí dlouho (články atd.), přes různé pozice střední, až po pozice "dolní", ale je rozdíl mezi dolní pozicí, která je, kupříkladu, viditelná v základním rozlišení a mezi dolní pozicí v dlouhém seznamu na 10x page down, kam dolistuje možná jeden z pěti set návštěvníků... prostě už se to nedá přepočítávat jako dříve. ALe jak říkám, je to věc do diskuse, jsou na to různé názory a různé zkušenosti, já neříkám, že mám v tomto pravdu či že tímto řešením uspokojíme všechny.
Potom k EVA.cz. Osobně jsem s nimi nejednal, ale nabízíme samozřejmě buď jenom prostor, který je náš vlastní (což už je také cca 30 serverů), nebo servery v komerční síti Adrenaline (dalších x desítek serverů). S těmito servery máme smlouvy o reklamě (ceny, provize, discounty atd.) a nabízíme jenom to, co můžeme splnit. Od spuštění Adrenaline už Linx jako komerční systém nefunguje, modul "cash", respektive jeho členové, přešli pod Adrenaline.
I vám příjemný zbytek neděle.