Vlákno názorů k článku Billboard znovu na špici od Bedrich Listopad - Stary i novy Linx je plny banneru bezicich...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 10. 2001 2:12

    Bedrich Listopad (neregistrovaný)
    Stary i novy Linx je plny banneru bezicich self-promotion na vsechny weby Computer Pressu. Neverim, ze je zajisten pomer 1:1. Neni
  • 6. 10. 2001 20:04

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý pane Listopade,
    to je jako kdybyste říkal "nevěřím, že v Praze stojí Karlův most". Tak se proboha BĚŽTE PŘESVĚDČIT!! Zadejte si do Linxe vaše stránky a vyzkoušejte si, že kolik bannerů dáte, tak tolik jinde dostanete - ani o jeden míň.

    To je práce, co?

    pod čarou: servery CP dělají měsíčně zhruba 30 mil. pageviews; při průměrně 2-3 reklamních plochách na stránce to je docela dost velký objem na to, abychom si našetřili (v poměru 1:1) dostatek bannerů pro self promotion - nemyslíte?

  • 7. 10. 2001 10:52

    Jirka (neregistrovaný)
    a jak si asi spoctu kolik se jich opravdu zobrazilo??? To bych musel stat za zady vsech uzivatelu inetu .. ono pak neni problem na vasem pocitadle ukazat tolik, aby to vyslo a zakaznik byl spokojen - jenze kdo to dokaze?? ehm ..
  • 7. 10. 2001 11:08

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Zkusím to na vás trošku s jednodušší logikou. Představte si, že máte nádobu s vodou. Můžete z této nádoby vylít více vody, než do ní nalijete?

    Pokud si dovedete na tuto záludnou otázku odpovědět správně :-), tak si odpovíte i na své výše uvedené otázky. Vzhledem k tomu, že newLinx zaručuje každému členovi poměr 1:1, dostává člen přesně tolik "vody", kolik do kýblu nalil. Kdo u sebe zobrazí 100 cizích bannerů, získá právo zobrazit kdekoli jinde PRÁVĚ A PŘESNĚ také 100 bannerů.

    Nevím, jak bych to už jinak vysvětlil; ještě bych tady mohl malovat jablka a hrušky jako v počtech pro první třídu, ale tento editor malování nepovoluje :-))

  • 7. 10. 2001 11:39

    Petr Samcenko (neregistrovaný)
    Vazeny pane Hlavenko, mozna Vam dam nyni trosku prostoru k sebepropagaci :-) : Ale, kdyz tvrdite, ze pomer je 1:1
    1) kdyz dam setreni na 100% - stale se budu mit pomer 1:1 (za 10 tis jich budu mit 10 tis na svem ucte?)
    2) za self promotion bannery se serverum pripisuji zobrazeni??
    Pokud by na obe otazky byla odoved ano (logicky to z Vaseho predchoziho prispevku s "kybly vody" vypliva :-)), tak jak pak bude resen pripad : napr. Atlas se rozhodne jeden CELY MESIC ! setrit imprese = tim padem vznikne velky previs = doplnite promo bannery. V te chvili, kdy se rozhodne tyty miliony impresi spustit - pak zase vznikne previs !!
    Muzete to teda vysvetlit? (pak je logicke, ze pomer NEMUZE BYT 1:1 !!!!)
    Jen jeste otazka OT : u NOVEHO mr.linx uz neni rozdeleni na horni a dolni pozici? (jak bylo u stareho - za horni 1 kredit za dolni polovinu)
  • 7. 10. 2001 11:51

    Jirka (neregistrovaný)
    Samozrejme - kdyz sme u tech manasku .. predpokladejme (kdyz uz sou bannery jako voda v kyblu), ze jeden server ma takovou navstevnost, ze ostatni ani v souctu takovej banner-view co by vyzadoval ten prvni server (v pomeru 1:1) nemuzou udelat .. takze ten prebytek banneru se bude zobrazovat kde? Leda si je muzou v bannerovy firme lepit na celo. Je to samozrejme prehnany - ve skutecnosti je potreba mit dostatek vyrovnanych serveru - ale z principu veci .. IMHO se proste nemuze zarucit pevnejch 1:1 (BB myslim nabizel neco jako AZ 1:necemu (tzn. muze to byt i horsi)) .. jediny cim to muzou dosolichat je, ze si vymyslej cisla :)) (to je asi nejjednodussi a zakaznik se o tom nema sanci jak dovedet - dobre p.Hl., tak to treba vy nedelate - to predtim bylo jen rejpnuti) a nebo maj dostatek "vlastnich serveru" kde ten prebytek budou rotovat ... ted de vo to, jestli to je spravny ;]
  • 7. 10. 2001 13:08

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Ach jo, to je tedy dnes dřina :-)

    newLinx vám nic nenabízí. Nabízí vám možná Viktor Kožený, bill board a podobní. newLinx vám výměnný poměr 1:1 garantuje. Může si to dovolit proto, že "i kdyby bylo zle", tak má v zádech desítky miliónů shlédnutí reklamních ploch v serverech CP, které výkyvy vyrovnají; což bb nemá. Jinak princip, jak to funguje, jsem už popisoval v jiných příspěvcích zde.

  • 7. 10. 2001 13:00

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Vidím, že skutečně něco děláme špatně - nedokážeme srozumitelně vysvětlit vlastnosti newLinxe.

    1) je jedno, zda u newLinxe šetříte nebo hned měníte; podstatné je, že kolik se toho zobrazí u vás, tolik si vy zobrazíte jinde - buď hned nebo později (výměna vs. šetření).

    Váš příměr k Atlasu má logiku, smekám :-). Ale nepopisuje reálnou situaci. Skutečně, kdyby web jako Atlas zapojil všechny své plochy do newLinxe a měsíc POUZE šetřil, tak bychom poměr 1:1 dodrželi také, a to následovně: v době tohoto převisu bychom do systému museli dávat naše selfpromo bannery "na dluh", a jakmile by Atlas začal naspořené utrácet, tak bychom našimi stránkami zase dluh dorovnávali. Toto je mimochodem rozdíl oproti bill boardu, který tuto možnost vůbec nemá - nemá velký vlastní prostor na dorovnávání, proto už z principu fungování musí své uživatele o bannery "obírat".. Jak jsem už psal, nevadí mně u konkurence to, že mají poměr 1:1,2 či kolik, ale to, že tento volný prostor prodávají na peníze, srážejí tím hodnotu bannerové imprese (viz jejich realizované ceny za 10 Kč/CPM u eva.cz, výše v této diskusi) a kazí tak naprosto trh.

    Realita je taková, že když použijeme příměr s oním kýblem vody, tak to má spíše blíže ke koloběhu vody v přírodě: Linx je "oceán", ve kterém tisíce členů různě a dle svého uvážení bannery šetří, "investují", mění atd., asi jako když se na různých místech voda vypařuje, prší, je v ledovcích atd. Taky se nestane, že by se například v jednu chvíli všecka voda vypařila, byla v oblacích a oceány by vyschly. My máme navíc ale regulační opatření, protože od jednoho velkého "moře", tedy od vlastních ploch, máme v rukou "kohout". (Jenom aby nenastalo globální oteplení :-)).

    K té OT otázce: není, je to na základě důkladného rozvažování a diskusí se členy. Dnes jsou totiž bannerové plochy v hrozně širokém rozmezí, od horních pozic, kde se visí dlouho (články atd.), přes různé pozice střední, až po pozice "dolní", ale je rozdíl mezi dolní pozicí, která je, kupříkladu, viditelná v základním rozlišení a mezi dolní pozicí v dlouhém seznamu na 10x page down, kam dolistuje možná jeden z pěti set návštěvníků... prostě už se to nedá přepočítávat jako dříve. ALe jak říkám, je to věc do diskuse, jsou na to různé názory a různé zkušenosti, já neříkám, že mám v tomto pravdu či že tímto řešením uspokojíme všechny.

  • 7. 10. 2001 13:43

    Petr Samcenko (neregistrovaný)
    Vazeny pane Hlavenka,
    ale nyni jste (kdyz to vezmeme do krajnosti) poprel sve tvrzeni o 1:1 :-)) Ale na druhou stranu jste vysvetlil, jak je mozne toho pomeru dosahnout - I kdyz se to de facto tyka "spratelenych serveru" (CP), tak ty v "pripade nouze" dotuji linx. Takze jak sam rikate, pokud by opravdu nastalo "globalni otepleni" a atlas se odhodlal ke sporeni, a pripadne se k nemu pridal i nekdo dalsi, tak de facto garantovat pomer 1:1 schopni nejste :-) (sice jen cista teorie ale pro pripadnou retoriku do budoucna je dobre na to pamatovat) :-)) = bylo by serioznejsi rikat -"ano, muzeme Vam garantovat pomer 1:1, ale to hlavne proto,ze jsem soucasti silneho partnera (CP)"

    Jen jeste jednu doplnujici otazku ke "kauze Eva.cz" - sami jste prohlasili, ze Vas provozovatele Eva.cz take oslovili - a ze jste jim spolupraci nabidli, ale za "trzni cenu" 180,- /1000 impresi - a pokud byste na tu nabidku pristopily, tak by to nebylo "okradani" serveru?? Pokud budete argumentovat, ze vy jste meli system cash linx a v nem proplatice serverum podstatnou cast zisku, tak Vam budu rovnou oponovat, ze ne kazdy server je v "cashi" prihlasen (+ nektere maji treba nastavenou mnohem vyssi cenu nez je 180,-) = v takovem pripade byste nabidli VSEM (!!) serverum proplaceni?? (nedokazu si to opravdu predstavit, ani ucetne). Prosim o vysvetleni.

    Jinak dekuji za odpoved ohledne pozice (opravdu jsem to info na vasem webu NewLinx nikde nanasel).

    Preji prijemny zbytek nedele.
  • 7. 10. 2001 14:19

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pokud to vezmeme úplně do krajnosti, tak vám nemůžu garantovat ani to, že zítra vyjde slunce :-). Myslím, že důležité je, že CPress skutečně svým zákazníkům, uživatelům newLinxe GARANTUJE výměnný poměr 1:1 a stojí za tím vahou firmy, která je myslím už poměrně známá a velká. Ano, je pravda, že to můžeme garantovat právě kvůli tomu, že systém je součástí velkého partnera - však o to jde, ne?

    Potom k EVA.cz. Osobně jsem s nimi nejednal, ale nabízíme samozřejmě buď jenom prostor, který je náš vlastní (což už je také cca 30 serverů), nebo servery v komerční síti Adrenaline (dalších x desítek serverů). S těmito servery máme smlouvy o reklamě (ceny, provize, discounty atd.) a nabízíme jenom to, co můžeme splnit. Od spuštění Adrenaline už Linx jako komerční systém nefunguje, modul "cash", respektive jeho členové, přešli pod Adrenaline.

    I vám příjemný zbytek neděle.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).