a) domnívám se, že základním problémem je, že prodáváte reklamu netransparentně, za naprosto různé ceny různým subjektům, dokonce za podíly ve firmě či projektu (!!), za provize atd., a tyto informace členům nesdělujete . Pokud byste např. uvedli, že provoz a vývoj systému vás stojí 2 mil. Kč ročně, že tyto peníze utratíte prodejem reklamy za vaši tabulkovou cenu 190 Kč/CPM a ani o korunu míň a že si ještě k tomu vyděláte další 1 M Kč ročně coby přiměřený zisk (50% zisk není myslím málo), toto deklarovali a tato čísla (za kolik a komu prodáváte) ZVEŘEJŇOVALI, byť třeba jenom svým členům, tak neřeknu ani popel.
b) další věci už nejsou tak podstatné:
- "žádný systém nemůže nabízet 1:1 při spoření". Nemáte pravdu: newLinx to nejenomže nabízí, ale dokonce garantuje. Proč to garantuje, proč to umíme splnit a proč to plníme, jsem už v příspěvcích uvedl. Zde tedy informujete zcela nepravdivě.
- "nenuťte nás diskutovat s konkurencí". Tady nejde o žádné diskutování s konkurencí (většina příspěvků k tomuto článku od žádné vaší konkurence nepochází) - jedná se o diskusi si vašimi členy. Je mně jasné, že byste chtěli toto zamést pod koberec a vymailovávat si to s členy napřímo; pokud ale odmítáte váš názor hájit veřejně, tak musí všichni (ne vaše "konkurence", ale členové, kteří čtou toto fórum!) nabýt celkem oprávněného dojmu, že něco skrýváte.
- "plovoucí výměnný poměr, který se mění od minuty k minutě a jde směrem k 1:2". Vše, o co zde usiluji, je transparentnost. To, co děláte, je naprosto netransparentní a nesmírně to škodí členům i internetové reklamě u nás vůbec. Přitom to jde dělat naprosto transpatentně a jasně, a newLinx ukazuje, že to tak dělat jde.
Ale jak jsem jsem už uvedl, tohle jsou spíše drobnosti, které škodí trhu, škodí členům a v důsledku uškodí i vám. Podstatný je prodej reklamy za nejrůznější ceny; prodávejte si váš vlastní prostor za co chcete, na to máte samozřejmě právo, ale pokud prodáváte prostor na cizích serverech za naprosto nejrůznější ceny, od "haléřů" až za jakési podíly v jiných firmách, pak kazíte internetový reklamní trh takovým způsobem, který existenčně ohrožuje desítky serverů, kteří jsou vašimi členy.
BB IMHO neprodava reklamu na cizich serverech, on prodava reklamu ve _svem_ systemu a servery _dobrovolne_ tento system pouzivaji. Jak uz jsem tu jednou rekl - nelibilo se mi, ze mi BB na ROOTa cpe HP omnibook, pozastavil jsem BB a pockam, az tam zase budou "normalni" vymeny. Ja tedy rozhodne nemam pocit, ze by mne nekdo okradal. Mam prostor na svem serveru plne pod kontrolou a kdyz se mi neco nelibi, zareaguji. V cem je problem?
a) "Informace obchodního charakteru zveřejňovat nebudeme". To je trošku jinak. Vy se svými členy uzavíráte OBCHODNÍ DOHODU, že veškeré výnosy z prodané reklamy použijete na úhradu nákladů a přiměřený zisk. Oba pojmy jsou právně validní a vyčíslitelné, dokonce zákon i určuje, co to ten přiměřený zisk je.
Jenomže svým klientům naprosto neposkytnete možnost, aby si OVĚŘILI, že tuto obchodní smlouvu plníte. Pokud totiž přímo ve smluvních podmínkách píšete, že peníze získáváte pouze proto, abyste mohli BB provozovat, přestávají být tyto obchodní případy vašimi "interními" informacemi; jsou to informace "obchodního charakteru", jak správně říkáte, ale jsou součástí PLNĚNÍ, které se zavazujete vůči svým členům. Ti na tyto informace mají právo - dokonce zákonné. Což naprosto neplníte a dokonce i otevřeně plnit odmítáte.
b) V podmínkách, tedy oné právně závazně uzavřené smlouvě hovoříte, že peníze získáváte na úhradu svých nákladů, a NIC VÍC - hovořím o starém billboardu, protože nový jede teprve pár dní.
V tom případě jste ovšem tuto smlouvu sami porušili, když jste za tyto hodnoty (protože jak sám správně říkáte, nejen peníze, ale i bannery mají svou hodnotu) nakoupili 50% podíl v DirectPay. To zcela jistě nemá nic společného s úhradou svých nákladů.
c) Práce s kýblíčkem vody. Vaše řeči o "až jednou linx přestane zobrazovat" mě připomínají něco jako "hin sa hukáže". Ano, až Slunce přestane hřát, přestane linx/Adrenaline zobrazovat. Zatím - a podle vzrůstajících křivek návštěvnosti je celkem jasné, jak tomu bude i do budoucna - nemáme vůbec problém s tím, že by servery CPressu nevygenerovaly dostatečné množství bannerů, aby to něco málo přeteklé vody nevykompenzovaly ze svého.
BuĎte si jisti, že máme v linxovi přesné monitorování stavu a že jej také monitorujeme, abychom byli schopní "dorovnávat".
Pane Matulo; to, že mě tady obsáhle argumentujete, že některé funkce nezvládá váš billboard, ještě neznamená, že je nezvládá newLinx. Zvládá..