Hezké shrnutí, ale dvě věci mne trochu překvapily:
1) Minimálně dvakrát bere autor v článku za jisté, že je Bing technicky vyspělejší vyhledavač než Google. Zajímalo by mne, o co se tento názor opírá. Mně připadá Bing v angličtině o trochu (leč zřetelně) horší než Google a v jiných jazycích (typicky např. v češtině) propastně horší.
Osobně mám dokonce velmi vtíravé podezření, že se o žádný nový vyhledavač nejedná, protože kvalitou výsledků organicky navazuje na celou řadu MS vyhledavačů vypouštěných během posledních 5-6 let. Nebyl to jen Live. Těch vyhledavačů bylo víc a každý byl ohlašován jako úplně nový a přelomový. Žádný jím ale ve skutečnosti nebyl.
2) Ještě víc mne překvapil názor, že by další silný vyhledavač uvítali inzerenti. Inzerentů ve vyhledavačích znám hodně, ale nevzpomínám si na žádného, který by toužil po dalším reklamním systému. Práce s více reklamními systémy je neefektivní a celkové ROI s počtem systémů klesá, i když mohou být třeba v některých systémech nižší ceny za klik.
I u této otázky mne tedy zajímá, zda to byl od autora jen tak od boku vystřelený dojem, nebo zda se tento názor zakládá na nějakých věrohodných zdrojích.
máte pravdu. O tom, že by byl Bing technicky vyspělejší než Google, nikde nepíšete. Asi jsem se nechal zhypnotizovat celkovým laděním článku. Omlouvám se.
To že ROI s počtem reklamních systémů klesá je jen můj dojem. Je sice založený na tom, že PPC v různých systémech už cca. 10 let dělám a každý rok o něm hovořím s pár sty jiných inzerentů, ale žádný skutečný průzkum jsem si nedělal. Takže ano, opravdu jen dojem. Tím víc mne zajímá, zda pro opak existují objektivnější argumenty.
Pokud by v AdSense kvůli dominanci Googlu byly nízké provize, pak by to přeci bylo pro inzerenty dobře a byl by to další argument ve prospěch jednoho silného systému. Nemyslím si ale, že by tomu tak bylo. Pokud vím, procento provizí z AdSense se v čase nijak významně neměnilo.
Zdravím Marku,
zkuste prosím nevykládat a místo toho citovat. Nikde nepíši, že je Bing technicky vyspělejší než Google; toto slovo ani spojení v článku vůbec není. Uvádím, že Bing je technicky vynikající (o tom jistě můžeme diskutovat, pokud jste to schopen vyvrátit, sem s tím), a že v některých ohledech má navrch nad Googlem - mám tím na mysli funkčnosti, které Google vůbec nemá. Ty jistě není obtížné zjistit.
Na druhé straně mě překvapuje tvrzení, že ROI s počtem systémů klesá. To je prokázáno na nějakých věrohodných zdrojích, nebo je to jen tak od boku vystřelený dojem? V otázće ´konkurence Googlu uvedu například AdSense a jeho ceny: vzhledem k dominanci Googlu už jsou služby (tj. provize) z AdSense příliš malé a nezajímavé. Zde by konkurence pomohla.