Proc? Protoze jsou ruzne typy dopravy (jina rychlost, komfort) a nekdy dale cenu dopravy ovlivnuje vzdalenost mista doruceni, patro do ktereho chcete zbozi vynest atp. Bylo by to sice hezke, ale technicky narocne a prostor pro podvody by nebyl o tolik mensi.
Staci, aby obchody museli uvadet cenu za osobni odber ktery by se automaticky pricital k cene zbozi u vsech solidnich obchodu to bude 0,- a ty vycurankove co si daji nejnizi cenu protoze maji dvojnasobne postovne a i osobni odber zpoplatnuji by meli utrum. Navic jde to udelat velmi jednoduse proste kazdy obchod bude muset pri registraci zadat ceny postovneho,dobirkovneho atd a ty se pak zobrazi pri srovnavani zbozi hned vedle produktu (muze tam byt cena od do) a zakaznik nemusi rozklikavat vsechny odkazy a zjistovat zakolik mu to ten obchod doruci...
Zobrazovat to přímo ve srovnávači cen je podle me blbost. Spíš se snažíme aby bylo GUI přehledné a jednoduché(pro snadnou orientaci), všechny další informace má uživatel možnost zjistit přímo v obchodě.
Ve zkratce
1. vyberu si produkt
2. srovnám ceny
3. prokliknu se do 3-5 obchodů (ono zmacknout CTRL a udelat KLIK,KLIK,KLIK a KLIK zabere 4 sekundy ;) ) které mají nejlepší cenu a tam se teprve rozhodnu kde si objednam.
Ja myslel otevřít ve srovnávači 4 různé eshopy ze srovnání cen, jestli chápeš.
Proste ti vyjede seznam obchodů které mají zboží a ty vezmeš 4 a rozklikneš si je do Tabulatorů a tam pak pokracujes v nakupu.
Ale zjistit kde ho maji a za kolik netrvá tak dlouho.
samotný nákup je na delší dobu, ale u srovnávače cen jde především zjistit kde a za kolik produkt mají a následně pak se rozhodne každý sám kde nakoupí.
Podle me je jednoduší to zjistit přímo v e-shopu (zjistíš jednou a podruhý už víš :).
navíc ti žádný srovnávač cen nezaručí že informace o dopravě apod jsou pravdivé (stačí jen kontrola cen výrobků) protože je stejně bude načítat z nějakého xml feedu
no jasne ze mi to nezaruci srovnavac pokud nekdo bude podvadet tak nahlasit a bann, stejne jako mi dnes zady srovnavac nezaruci ze obchod prodava za stejne ceny co ma ve feedu
Ale jak jinak chcete zamezit tomu aby eshop co si nasadi poplatek za osobni odber a pak da nizke ceny nepredbihal ve srovnani vpodstate levnejsi, ale poctivejsi konurenci???
Ne, primárně mě zajímá kolik za to celkem zaplatím. A že jsou exoti, kteří jsou schopni si za osobku účtovat 200 Kč (elektroplus.cz a klony), což u levnějšího zboží může znamenat klidně zdvojnásobení ceny. U nich je dokonce u části položek levnější si je nechat poslat i na adresu ve stejném městě.
Jestli Vám záleží na nejlevnější ceně tak otevřete více obchodů a když je v nějakém obchodě tento poplatek tak si ho k cene připočítat. (ano zabere to čas ale primárně srovnáváme ceny zboží a ne ničeho jiného)
Samozřejmě můžete napsat připomínku k obchodu na srovnávač cen.
Ale zjistíte-li že shop A ma produkt za 1000,- a poplatek za osobní odběr 40Kč a Shop B produkt za 1000,- a bez poplatku tak si logicky vyberete ten 2hý.
Tedy pokud není ten za 1040,- mnohem blíž a vám se nechce táhnout přes půlku města (v mém případě Prahy) kuli 20 Kč.
Myslím, že podobně jako mistr Bahenský vymýšlíte hypotetické situace. Samozřejmě, že srovnávač nemůže podchytit všechny situace, ale co jsem kdy srovnávače používal (a mí známí taktéž), tak v drtivé většině případů šlo o nákup jednoho, výjimečně dvou výrobků. V takovém případě ale bohatě postačí najít si ten jeden z takových výrobků, vybrat skladovou dostupnost, seřadit podle ceny a udělat si dvě záložky - jednu s dopravou a druhou bez. Celkem rychle, bez nějakého sáhodlouhého prohledávání dvacítky prvních e-shopů vidím, kolik kde stojí poštovné, zda nějak nevybočuje. Když kupujete třeba flashdisk za tisícovku, tak většinou neřešíte, zda je poštovné 69, 75 nebo 80Kč, ale s poštovným 200Kč už máte celkem problém.
Prostě nejen já to vidím tak, že za mě to nevyřeší nikdo, ale dobře udělaná webová služba to může výrazně ulehčit. A mimochodem, já bych takové službě bych ochoten platit i nějaký měsíční paušál, pokud by její výsledky byly relevantní, protože čas jsou taky peníze a dvě hodiny hledat nejlevnější e-shop, aby člověk ušetřil 30Kč, není úplně to pravé.
Ale jasně, pro člověka co se na internetu orientuje anebo dokonce s internetem pracuje to je lepší (možná i rychlejší, ale o tom se dá polemizovat), ale je třeba si uvědomit že široká veřejnost je tak trochu technicky labilní a proto preferujeme přehlednost oproti tomu zobrazovat další parametry, které si člověk stejně najde v e-shopu.
Na monitor.cz to funguje trochu jinak.
Řekněme že si chcete koupit telefon Nokia 5530 XpressMusic
Jste v produktu a vidíte jednotlivé ceny nokie
kdyz chcete zjistit neco o obchode kliknete na hodnoceni e-shopu. (kliknul jsem treba na ALZU)
http://www.monitor.cz/alza-cz-internetovy-obchod.html?sp=5
a mate tam udaje ktere tam zadava samotny eshop.
Takze jestli pak chcete neco sdelit nebo si na neco postezovat, muzete to tam napsat do "názorů návštěvníků" a ostatní to pak uvidí.
!!! Tyto informace tam zadávají e-shopy sami !!!
takze u nekterých tam treba neni nic :)
1. ukáže Vám kde (v jakém obchodě) zboží mají
2. ukáže Vám i ceny za které ho mají
To už bych raději, kdyby to místo hypotetických cen vracelo jen obchody, kde to mají reálně na skladě s definovanou a dodržovanou dobou dodání. Aby když už ty obchody musím proklikávat, ať proklikávám jen ty, kde se to dá opravdu koupit.
- a jak by jste tohle udelal? Stejne ste závislý jen na tom co Vám ten obchod dodá ve feedu
- spatna cena - chyba feedu ne srovnavace
- dostupnost - neuvádíme kuli tomu ze vsichni mají dostupnost skladem a víme že tomu tak neni
Takze ve výsledku je přidaná hodnota že na jedný stránce máte kde to prodávají a za kolik, doplňující info zjistíte až v obchodě.
Stejně ať chcete nebo ne pracujete s údaji od e-shopu.
Myslím že je lepší tyto informace zjistit přímo v obchodě, než na srovnávači, kde.
a - bude zbytečně moc informací které využije minimum uživatelů
b - implementace toho navíc je docela složitá
c - tak jako tak jste závislý na tom jaké data máte z e-shopu. TZN- jestli to mají na stránce e-shopu spatne tak to v tom feedu budete mít spatne taky a uzivatelé Vás budou podezírat ze je klamete
1. jak to chcete kontrolovat (mame na sklade vs nemame na skladě)? Prosím nejaké konstruktivní řešení.(rozhodne ne neco ve stylu zkusim si ho obednat)
2. ja mam zkusenost ze nam ceny vetsinou opravdu sedí
- preferuji osobní odběr a ten je vsude krome azobchodu zadarmo
uvede nízkou cenu a "dorovná" to drahým osobním odběrem či poštovným - ale ve skutecnosti to za tu cenu prodat musí takže cena výrobku je správná - politika e-shopu je jiná věc
Zklamal Vás? příště objednáte u jiného
na kvalitu DBS dbáme a proto NEUVÁDÍME dostupnost apod. Protože tam můžou e-shopy klamat zákazníky.
nepodsouvám , jen řikám že ostatní informace
Dostupnost, dopravu apod zjistí přímo v e-shopu
kde dané zboží pořídí - v internetovém obchodě (to je jak pro ...)
za kolik ho pořídí - za cenu uvedenou ve srovnavači (měla by se shodovat s tou v obchodě)
kdy ho pořídí - tohle mě zajímá jak to chcete zjistit když tu všichni píšete jak e-shopy klamou s dobou dodání
Pokud tvrdíte, že je lepší si tyto informace zjistit v obchodě, můžete mít pravdu, ale potom nepotřebuju srovnávač, který dodává zkreslené/nepravdivé informace, ale bohatě mi postačí například Seznam či Google a můžu procházet jednotlivé e-shopy ručně.
- nevidíte aktuální ceny, všechny obchody které to zboží mají (protože se ve srovnavači zobrazují na 10+ stránce, nebo u nového zboží nejsou ani zaindexovány) a přehlednost je u srovnavače lepší (nacitaj se feedy 1x 24 hod - takhle casto robot na Vase stránky chodit nebude)
(kdy, kde, za kolik) zjistí v (eshopu,eshopu,na srovnavaci)
Implementace složitá není vůbec. - Jen musíte donutit e-shopy aby vám ty udaje poskytly a samozřejmě NELHALI
Samozřejmě že takový eshop by se vypnul, ale zatím jsme k tomuto kroku nemuseli přistoupit. Cenu dávají všichni většinou správnou.
plně ukázkový příklad je, že napíšete, že existuje jediný e-shop, co má poplatky za osobní odběr a to AZobchod. Na mou reakci s konkrétními odkazy na další takové e-shopy odpovíte, že vy je nepoužíváte. To opravdu nemá smysl diskutovat, takže sbohem.
protože to píšu v rychlosti a zapomel jsem dodat jediný "kde jsem nakoupil"! (jiz pred tim v diskuzi byly shopy kde se plati za osobni odber tak v klidecku)
Ale to je Vam asi jedno pane bezchyby
4 sekundy? kdeze kdeze u spousty obchodu se cenu za dopravu dozvi zakaznik az po vyplneni vsech udaju v poslednim kroce objednavky... to neni na 4 kliky a uz vubec ne na par sec.
Davide, jednodussi je to mozna pro tebe, jako pro programatora / provozovatele, ktery chce mit "prehledne GUI". ja budu radsi pouzivat vyhledavac / srovnavac s mirne neprehlednejsim GUI, ale s podstatne vyssi poskytnutou informacni urovni.
Zamysleli jste se nad tím, že doprava může nejlepší cenu zkreslit. Dost často se ceny liší o desítky čí stovky korun.
Takže dle vašeho doporučení se budu pořád překlekávat někam zapisovat cenu za dopravu a pak v Excelu si vytvořím vlastní porovnání cen včetně dopravy ?
Váš způsob není moc inteligentní.
Tohle ale není snadné podchytit. Je příliš mnoho možností. Co když chci koupit konkrétní telefon a ještě k němu handsfree? Pak bych měl vzít v úvahu i to, zda je levnější to koupit u dvou prodejců a platit dvojnásobnou dopravu, nebo zda to koupit oboje u jednoho dražšího. A co když u nějakého obchodu sice nedosáhnu na dopravu zdarma, ale protože už jsem blízko u limitu, tak tam ještě přihodím nějakou drobnost, na kterou jsem sice nespěchal a koupit ji v podstatě chci, a dostat tím dopravu zdarma - a jak vzít v úvahu to, jaké z těch drobností který obchod má?
Smiřte se prostě s tím, že dobře nakoupit je také umění a že webová služba to za vás nevyřeší.
No ja tedy nevim co by bylo slozitejsiho na GUI kde by pribylo jdno zaskrtavaci policko zobrazit ceny vcetne postovneho/dobirkovneho/osobniho odberu... vcelku nic hrozneho, hledat pak tuto nezbytnou informaci pro urceni skutecne nejlevnejsiho zbozi v jednolivych e-shopech je mnohem slozitejsi (pro zakaznika) (jak uz jsem psal cenu za dopravu se zakaznik u mnoha eshopu dozvi az po vyplneni vsech policek formularu v poslednim kroku objednavky...)
Musím vám vyseknout poklonu, že při vaší inteligenci vůbec umíte číst a psát, byť je to samá hrubka. Protože pochopení textu a logika jsou evidentně oblasti vysoko nad vašimi schopnostmi.
Úplně ukázkový příklad je, že napíšete, že existuje jediný e-shop, co má poplatky za osobní odběr a to AZobchod. Na mou reakci s konkrétními odkazy na další takové e-shopy odpovíte, že vy je nepoužíváte. To opravdu nemá smysl diskutovat, takže sbohem.
A na závěr rada - pokud často komunikujete sám se sebou, většinou se to dá léčit.
1) Už tu bylo uvedeno několik možností. Například u každé položky ve výsledcích mít odkaz "Oznámit nepravdivé údaje". Zkusit objednat je také možnost, ale bohatě postačí do obchodu zatelefonovat a zeptat se na skladovou dostupnost. Primitivní, účinné, relativně levné. A ideálně kombinovat obé - prověřovat zejména oznámené problémy. Můžete si být jist, že se brzy proflákne "bacha na xxx, ti po tom jdou".
Opět prokazujete, že potřebám zákazníků nerozumíte ani za mák. Klientovi je jedno, kolik činí jednotlivé položky jeho nákupu, klienta zajímá CENA, kterou za to všechno zaplatí.
Jinak přiznávám, že ta vaše natvrdlost je už do očí bijící. Dbáte na kvalitu DBS (co to je?), proto NEUVÁDÍTE dostupnost, protože tam můžou e-shopy klamat zákazníky. Zajímavé je, že třeba cenu UVÁDÍTE, přestože tam můžou e-shopy klamat zákazníky úplně stejně. Když už chcete diskutovat, měl byste se projevovat aspoň trochu inteligentně.
Proc tak slozite? nebudu si zaskrtvat x stovek eshopu samozrejmne by se to zobrazilo pro vsechny podle zvoleneho druhu odberu. A pokud by to melo byt vychytane mohl by tam byt parametr s mestem zvolim si proste "Praha" + "cena vcetne osobni odber" a je to, v pripade ze zbozi nechci hned a nechci pro nej nikam chodt dam "dobirka" a hned vidim kde mne to vyjde nejlevnejc...
Samozrejmne by to vyzadovala aby si kazdy e-shop ve svem profilu nadefinoval krome ceny za dopravu i mista pro osobni odber...A pokud by to v profilu nemel nebo mel schvalne spatne = bann
Fakt by mě zajímalo, zda jste tak natvrdlý a nebo to dobře hrajete.
Jistě, že musí otevřít stránku obchodu, aby tam nakoupil. Ale nemusí kvůli tomu otvírat stránky dalších 20 obchodů, než najde ten pravý, kde je zboží skladem a kde ho za rozumný peníz doručí. Tedy v případě, že by srovnávače fungovaly tak, jak si přejí klienti a nikoliv ti, kdo tam inzerují.
1. Ukáže, kde mají zboží v databázi. Nikoliv, kde ho mají
2. Ukáže ceny, které prakticky nikdy nejsou takové, jaká je reálná cena. Ať už proto, že obchod o ceně lže nebo proto, že uvede nízkou cenu a "dorovná" to drahým osobním odběrem či poštovným.
Už několikrát tu padlo, že provozovatelé srovnávačů by měly dbát na kvalitu té databáze, nad kterou pracují. A mají k tomu mocný nástroj - mohou si dovolit odmítnout e-shopy, které svůj business založily na podvádění.
Takže vaše přidaná hodnota "kde a za kolik" je úplně mimo, protože se ze srovnávačů nedozvíme ani kde, ani za kolik. Resp. dozvíme s tím, že pouze 35% uvedených informací je pravdivých.
Vy se neustále vymlouváte, proč co nejde a hlavně podsouváte, co uživatel chce nebo nechce.
Už jsem to tu jednou psal, uživatel chce zjistit, kde dané zboží pořídí, za kolik ho pořídí a kdy ho pořídí. Protože libovolná chybějící informace z těchto tří znamená, že se pro nákup nemohu rozhodnout. Těžko mohu nakupovat, když nebudu vědět za kolik, těžko mohu nakupovat, když nebudu vědět kde a těžko mohu nakupovat, když nebudu vědět, kdy to dostanu. Ta poslední informace může být v určitých případech zbytná, např. když v už únoru kupuju vánoční dárek, tak je mi jedno, jestli ho dostanu do týdne nebo do měsíce. Ale ve většině případů potřebuju informace všechny tři.
Pokud tvrdíte, že je lepší si tyto informace zjistit v obchodě, můžete mít pravdu, ale potom nepotřebuju srovnávač, který dodává zkreslené/nepravdivé informace, ale bohatě mi postačí například Seznam či Google a můžu procházet jednotlivé e-shopy ručně.
Vaše tvrzení, že tyto tři informace (kdy, kde, za kolik) je "moc informací, co využije minimum uživatelů", jsou dokladem toho, že jste absolutně mimo. Poslední dvě jsou pro nákup zcela kritické a ta první je také důležitá.
Implementace složitá není vůbec. Bohatě postačí, pokud součástí feedu bude údaj, kolik bude činit běžné poštovné při koupi tohoto zboží. Máte-li dojem, že to nejde, zkuste se podívat na http://froogle.com a to, co spatříte, asi nazvete Fatou Morgánou. Tam je cena uvedena nejen včetně poštovného, ale i včetně případné spotřební daně.
A padlo to tu už nesčetněkrát - pokud vám e-shop dodává opakovaně lživá data, tak ho prostě vyloučíte ze zpracování a máte vystaráno. Uživatelé budou hýkat nadšením, že poskytujete relevantní informace a nikoliv snůšku keců, co k vám do DB nacpou e-shopy.
Podsouváte. Opakuji, že aby kdokoliv mohl cokoliv nakoupit, musí vědět KDE a ZA KOLIK, většinou i KDY. KDE může zjistit podle vyhledávače, ZA KOLIK a KDY na stránkách e-shopu. Na co tedy srovnávače, když lidi na stránky e-shopů stejně posíláte? Ideální srovnávač funguje tak, že mi tyto tři informace zagreguje na jednu stránku, ideálně s dalšími "nadbytečnými" informacemi, jako třeba indexem spokojenosti zákazníků apod., já si z nich vyberu, ze srovnávače prokliknu ten JEDEN VYBRANÝ e-shop a tam nakoupím. Ne, že srovnávač mi udělá kandidáty (stejně jako by je udělal třeba Google nebo Seznam) a ty já budu jeden za druhým procházet a zkoumat.
Je to opravdu jak pro blbce. Samozřejmě, že odpověď na otázku KDE je v e-shopu, ale pokud jdu nakoupit třeba sekačku, tak musím vědět, V JAKÉM e-shopu ji mohu koupit. To je to "KDE", co vám evidentně opět uniklo.
Jste šašek, nejprve lžete, že implementace je složitá, pak zase tvrdíte, že složitá není, ale že e-shopy musí data poskytnout a ideálně pravdivá. Ano, ale pokud vidíte problém v tom, jak získat pravdivá data, tak srovnávač ani nedělejte. Jak tu už někdo psal - k čemu je mi srovnávání vylhaných informací?
Mě neuráží, že mi vysvětlujete svůj názor, ale vaše pomalé chápání a lhaní.
Víte co se říká: kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby. Vy máte plno důvodů.
Ono když mi srovnávač na prvních dvou stránkách vyjede mimopražské obchody, kde musím každý rozkliknout, abych zjistil, kde vůbec sídlí, pak se na některých zaregistrovat, protože jinak mi poštovné neukážou, zjistit, že mi to budou posílat týden, pokud to vůbec někdy měli na skladě a po hodině zjišťování info a ručního porovnávání pak na třetí stránce výsledků narazit na pražský obchod, kde to budu mít okamžitě s osobním odběrem bez poštovného levněji. To mi řekněte, k čemu taková služba zákazníkovi vůbec je.
Jo, ale pořád jste mi neřekl, kde je ta přidaná hodnota srovnávače, protože na to jediné co je tam uvedeno (cena) se spolehnout nedá a bez splnění dalších vlastností (zaručené dodání atd) ten údaj ani nemá smysl. To už bych raději, kdyby to místo hypotetických cen vracelo jen obchody, kde to mají reálně na skladě s definovanou a dodržovanou dobou dodání. Aby když už ty obchody musím proklikávat, ať proklikávám jen ty, kde se to dá opravdu koupit.
I kdyby ta cena byla vždycky reálná, jako že vždy není, tak zákazník stejně musí otevřít stránku obchodu aby: ještě jednou se podíval, kolik to stojí a ověřil cenu, zjistil, jestli to mají (nebo vůbec kdy měli) na skladě, zjistil dodací lhůtu, zjistil kde obchod vůbec sídlí, aby zvolil vhodné doručení. A tohle udělat pro každou položku, kterou mu srovnávač nabídne a ručně si vytvořit reálný seznam s reálnými cenami. Jediné co srovnávač nabídne je seznam obchodů, které to zboží ani nemusí mít opravdu prodávat, jen ho prsknou do ceníku bez reálné dostupnosti, aby zákazníka nalákali. Takže ještě jednou, k čemu to zákazníkovi vlastně je?
hezká teorie, jenže
1. pokud je dostupnost třeba "neznámá", tak zboží nemají ať si v katalogu píšou co chtěj a stejně je to ukáže
2. a ani ty ukázané ceny nemusí platit.
takže ta vaše přidaná hodnota reálně neexistuje. Uživatel dostane jen jakýsi seznam s nějakými údaji s neznámou relevancí.
btw u každé položky srovnávače bych čekal volbu "nahlásit chybný údaj", kupodivu to tam nebývá.
takže srovnávače neposkytují ani spolehlivá data a ani žádný uživatelský komfort.
A protože si srovnávače nedokázaly vybudovat silnou pozici, aby si spolehlivost dodávaných dat vynutily a jediné o co jim jde jsou prachy od prodejců, tak to ani lepší nebude a nebudou nic jiného, než další inzertní kanál.