V mém okolí pozoruji, že srovnávače cen a vyhledávače zboží používají "občasní uživatelé Internetu" a "Internetoví začátečníci" kteří ještě vyhledávačům důvěřují.
Pokročilý uživatelé jim nevěří a lidé z oboru si napíší vlastního pavouka který jim najde zboží v daný oblíbených eshopech.
Dotyčné katalogy a vyhledávače jsou ještě více otrávené než výsledky v Google a spol. Lze je tedy považovat pro uvědomělou část uživatelů internetu za bezcenné, nebo jen s lehkou informační hodnotu. Největší dopad mají na skupinu která podléhá "stádovitému efektu"
Ale diť právě zasvěcení ze strany zákazníků nechtějí právě další Google&spol. Na co další vyhledávač který vyhledá podvržené výsledky, nebo firmy u kterých někdo nic nechce koupit?
To je takový problém si napsat\upravit robota, který bude na omezeném množství eshopů hledat konkrétní part number? Myslím, že ne.
Myslím že tohle (programování) je pro většinu uživatelů velký problém. :)
Navíc porovnávače cen Vám ukáží v kolika obchodech je zboží dostupné a za jakou cenu což se podle mě mnohem lepší a rychlejší řešení než psát nějakého robota.
Neznám moc lidí kteří nedělají v oboru a znají třeba 30 e-shopů s elektronikou.
Já osobně nepovažuji srovnávače jako přínosné. Zkusil jsem, zjistil že jsou spolehlivé asi jako předpověď počasí na příští rok a strejda google udělá lepší službu - vyhledá eshopy které zboží mají a stejně tam ještě zavolám a vyzvednu si to osobně po zkušenostech s např.gigashop, ielektromobil ad. P.S. Kdyby se zrušily takovéto neužitečné weby, vydržely by IPv4 ještě dalších 100 let ;-)
Není problém si srovnat a zasádrovat zlomeninu, zašít otevřenou ránu či si dát na střechu krytinu. Bude se Vám to zdát divné, ale většina lidí si zcela hloupě skočí k lékaři či si zbaběle zavolá pokrývače ...
Jak vidím je problém přiznat, že vyhledávače jsou zase jen prázdná bublina a jsou na nic. Jejich hodnota je vymyšlená , nadhodnocená.
-Ano až se zase rozsekám na motokrosu, pudu zase nechat zašít jako obvykle na chirurgii a nepoužiji vyhledávač, který mi najde možná i správného doktora.
-Až mi bouřka sejme střechu, kontaktuji pokrývače a nepoužiju vyhledávač. Který najede nějakého brouka Pytlíka&práce všeho druhu.
Právě většina hloupých lidí těm vyhledávačům věří, ostatní je neberou vážně nebo je jako doplňkovou informační hodnotu.