Jak vidím je problém přiznat, že vyhledávače jsou zase jen prázdná bublina a jsou na nic. Jejich hodnota je vymyšlená , nadhodnocená.
-Ano až se zase rozsekám na motokrosu, pudu zase nechat zašít jako obvykle na chirurgii a nepoužiji vyhledávač, který mi najde možná i správného doktora.
-Až mi bouřka sejme střechu, kontaktuji pokrývače a nepoužiju vyhledávač. Který najede nějakého brouka Pytlíka&práce všeho druhu.
Právě většina hloupých lidí těm vyhledávačům věří, ostatní je neberou vážně nebo je jako doplňkovou informační hodnotu.
Není problém si srovnat a zasádrovat zlomeninu, zašít otevřenou ránu či si dát na střechu krytinu. Bude se Vám to zdát divné, ale většina lidí si zcela hloupě skočí k lékaři či si zbaběle zavolá pokrývače ...
Já osobně nepovažuji srovnávače jako přínosné. Zkusil jsem, zjistil že jsou spolehlivé asi jako předpověď počasí na příští rok a strejda google udělá lepší službu - vyhledá eshopy které zboží mají a stejně tam ještě zavolám a vyzvednu si to osobně po zkušenostech s např.gigashop, ielektromobil ad. P.S. Kdyby se zrušily takovéto neužitečné weby, vydržely by IPv4 ještě dalších 100 let ;-)
Myslím že tohle (programování) je pro většinu uživatelů velký problém. :)
Navíc porovnávače cen Vám ukáží v kolika obchodech je zboží dostupné a za jakou cenu což se podle mě mnohem lepší a rychlejší řešení než psát nějakého robota.
Neznám moc lidí kteří nedělají v oboru a znají třeba 30 e-shopů s elektronikou.
Ale diť právě zasvěcení ze strany zákazníků nechtějí právě další Google&spol. Na co další vyhledávač který vyhledá podvržené výsledky, nebo firmy u kterých někdo nic nechce koupit?
To je takový problém si napsat\upravit robota, který bude na omezeném množství eshopů hledat konkrétní part number? Myslím, že ne.
V mém okolí pozoruji, že srovnávače cen a vyhledávače zboží používají "občasní uživatelé Internetu" a "Internetoví začátečníci" kteří ještě vyhledávačům důvěřují.
Pokročilý uživatelé jim nevěří a lidé z oboru si napíší vlastního pavouka který jim najde zboží v daný oblíbených eshopech.
Dotyčné katalogy a vyhledávače jsou ještě více otrávené než výsledky v Google a spol. Lze je tedy považovat pro uvědomělou část uživatelů internetu za bezcenné, nebo jen s lehkou informační hodnotu. Největší dopad mají na skupinu která podléhá "stádovitému efektu"