Vlákno názorů k článku Bitva o pozice ve srovnávačích zboží: feedy jsou vrženy od cc - Lojzo, ty si fakt Lojza. Prober se a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 6. 2010 19:12

    cc (neregistrovaný)
    Lojzo, ty si fakt Lojza. Prober se a jdi něco dělat místo psaní sáhodlouhých litánií do diskusí. Potom ti bude šumafuk jestli je poštovné o 50,- dražší.
  • 30. 6. 2010 14:59

    lojza (neregistrovaný)
    Jasně že má smysl. Protože srovnávače jsou primárně inzertní služba pro prodejce a ne pro kupující. I když se snažíte tvrdit opak :-)
  • 30. 6. 2010 13:43

    anonymní
    Opakuji po milionté, že problém srovnávače je, že zobrazuje (a leckdy vědomě) nepravdivé informace.

    Podívejte, pro mnoho firem je jejich výskyt ve srovnávači velmi důležitý. Pokud by je při pokusu o podvádění provozovatel klepl přes prsty, velmi rychle by si rozmyslely, zda přestat lhát a být uváděn ve srovnávači nebo lhát dál a být ze srovnávače vyhozen. Jako příklad mohu uvést Sklik. Ten má poměrně striktní pravidla na text inzerce, která JSOU vyžadována. Firmy vědí, jak je pro ně Sklik důležitý a tak si nedovolí vykašlat se na to jen kvůli tomu, že jim pro tři vykřičníky v textu zamítli inzerát. Úplně stejně by to mohlo fungovat i ve srovnávačích, samozřejmě kdyby se chtělo.

    Nějaké kecy o tom, že je to srovnávač cen a ne dostupnosti je akorát důkaz toho, jak jste mimo. Zaprvé - pokud tam srovnávače tyto údaje uvádějí, měly by být relevantní. Zadruhé tu veřejnost zajímají NÁKLADY na pořízení výrobku, nikoliv je jejich část. A pokud jsou e-shopy, co nasadí ceny o 100Kč levněji než konkurence a nejlevnější způsob dodání mají o 150Kč dražší než ostatní, pak je to pro tu veřejnost, kterou se tu oháníte, k ničemu, protože to znamená prolejzat jeden e-shop za druhým a zjišťovat si, kolik dělá celková cena dodávky. Pokud požadavek na toto označujete za lenost, pak stejná lenost je i použití srovnávače namísto Googlu.

    Fajn, tak jsem tento telefon nechal najít na zbozi.cz dle nejlevnějšího:
    http://www.zbozi.cz/g209959-nokia-5530-xpressmusic/?q=Nokia+5530+XpressMusic&prevItemType=new&maxStockAvailability=-1&atDepotOnlyFlag=0&paymentType=&r=web&order=cheap&oldShire=&shire=

    Výsledky vezmeme jeden za druhým z prvních 20, všechny obchody je vedou s dostupností 0, tzn. 0 dní od objednání k expedici

    1. DEKO mobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí, v obchodních podmínkách jasně deklaruje, že zboží "skladem" odesílá do tří pracovních dnů
    2. Alltel na první pohled OK
    3. tadykoupimmobil.cz = lživá cena, uvedená je jen při nákupu na splátky
    4. Mobilplanet = na e-shopu uvádí, že není skladem
    5. Mujnovymobil na první pohled OK
    6. 1-2Umobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí
    7. Esomobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí, v obchodních podmínkách jasně deklaruje, že zboží "skladem" odesílá do dvou pracovních dnů
    8. mobiTel na první pohled OK
    9. Mobil test na první pohled OK
    10. Obchod s mobily = skladovou dostupnost deklaruje ihned,ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 3-5 dní po objednání
    11. Mobilšok = skladovou dostupnost deklaruje, ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 3-5 dní po objednání
    12. Český mobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí, v obchodních podmínkách jasně deklaruje, že zboží "skladem" odesílá do 5 pracovních dnů
    13. BaB mobil = skladovou dostupnost v e-shopu vůbec neuvádí
    14. MAXShop = skladovou dostupnost deklaruje, ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 2-8 dní po objednání
    15. Dobírkamobil na první pohled OK
    16. Buldoktel = skladovou dostupnost neuvádí
    17. Allmobil = skladovou dostupnost neuvádí
    18. MobilníTelefony.biz na první pohled OK
    19. MobilníTelefony.as na první pohled OK
    20. Levné mobilní telefony = skladovou dostupnost deklaruje, ale zároveň dodává, že zboží "skladem" odesílá za 3-5 dní po objednání

    A shrnutí? Z první dvacítky jich jen u 7 (tzn. cca 35%) na první pohled vypadá vše tak, jak podává zbozi.cz. Z osobní zkušenosti však vím, že procento e-shopů, které u sebe mají zboží vedené jako skladem, ale když ho objednáte, tak zjistíte, že skladem není, je poměrně výrazné.

    10% (2 obchody) mají na svém webu odlišné informace (cena či skladová dostupnost), než mají na zbozi.cz

    55% (11 obchodů) sice na zbozi.cz uvádí tento telefon skladem, nicméně na svém e-shopu jasně deklarují, že zboží "skladem" není dostupné ihned (jak je požadováno v podmínkách zbozi.cz), ale za 2-8 pracovních dní. 7 z nich navíc skladovou dostupnost na svém e-shopu ani uváděnou nemá.

    Čili aniž bych do e-shopů volal a ověřoval, zda platí to, co uvádějí, tak mohu říct, že z prvních 20 výsledků na zbozi.cz ji 65% uvádí na zbozi.cz nepravdivé údaje.

    U Heuréky to vypadá velmi podobně, navíc se tam vloudil obchod MobilCR, který inzeruje cenu 3999Kč (ve skutečnosti 4091Kč) a překvapil Obchod s mobily, který na e-shopu deklaruje skladovou dostupnost ihned, ale v Heuréce má dodání do dvou dnů, což odpovídá i jeho podmínkám, že zboží skladem expeduje za 3-5 dní po objednání, plus Cetel, který inzeruje cenu 4141Kč (ve skutečnosti 4242) apod.

    65% zmetkovitost dat na náhodně zvoleném zboží je naprosto tragická. Všimněte si, že jsem na základě vlastních zkušeností se srovnávači očekával 60% zmetkovitost a nebyl jsem vůbec daleko od pravdy. Těžko podat lepší důkaz o tom, že srovnávače jsou primárně jako marketingový nástroj pro firmy než služba nakupujícím (veřejnosti, jak jste uvedl).
  • 30. 6. 2010 13:37

    lojza (neregistrovaný)
    Zákazník není debil a ví, že ke zboží musí připočítat poštovné a balné a počítá s tím, jenže jak debil ho musí hledat na často nepřehledných stránkách eshopů. Chápete ten drobný rozdíl?

    Započítávat cenu poštovného do ceny zboží debilita neni, to je jen výmluva za neschopnost a nezájem. Ono by to šlo, jen chtít. Ale to by to musela být služba orientovaná na zákazníka.
    Někdo tu obhajoval, proč je nutné mít uvedeno jedno a to samé zboží v různých barvách, proč by tedy nešlo mít varianty i podle způsobu dopravy, s možností filtru (jen osobní odběr, jen pošta,..).
    Když hledám zboží, tak chci mít možnost srovnat, jestli si to koupím v jednom obchodě okamžitě s osobním odběrem za nějakou cenu, nebo jestli si to nechám za 3 týdny poslat z jiného obchodu za třeba nižší cenu. Jak tohle jednoduše udělám, když musím jak debil procházet jednotlivé obchody, zjišťovat reálné ceny, ceny poštovného, skutečné doby doručení. To by byla služba pro zákazníky.
    btw na ebayi řadím podle cena+poštovné (pravděpodobně nejnižší poštovné do dané lokality), není to úplně ideální, ale je vidět, že s cenou poštovného operovat lze.

    BTW pořád tu píšete o tom, že jde o porovnávače cen a nic jiného, ale je zajímavé, že většina porovnávačů na které jsem narazil, neměla jako výchozí řazení cenu, ale jakési doporučené pořadí. Zvláštní, když cena je podle vás pro porovnávač to jediné podstatné.
  • 30. 6. 2010 13:02

    David Bahenský
    Rikam ze nepravdive udaje v cenach jsou vyjimkou a snazime se je odstranovat co to jde.

    Zakaznik neni debil a vi ze se k cene zbozi pripocita postovne a balne a s tim uz podle me pocita. Jestli ne tak je to tak trochu lama.

    Zapocitavat to ve srovnavaci do ceny zboží je absolutni debilita.

    To bych mel vyrobek a u nej ceny

    1. s dopravou PPL 20000,-
    2. balik Ceska posta 20001,-
    3. osobni odber 19999,-
    4. nase vlastni doprava 19998,-
    5. nase vlastni doprava + instalace 21998,-

    atd
  • 30. 6. 2010 12:51

    lojza (neregistrovaný)
    Jako nevím, ale porovnávat nepravdivé údaje stejně nemá smysl, takže v zabanování eshopu který se prohřeší nevidím problém.

    Zákazníka zajímá celková částka, kterou zaplatí za zboží, které je dostupné. Částka s nejasnou platností bez poštovného a balného s neznámou dostupností není vůbec relevantní. A pokud musí u každé položky rozkliknout eshop, porovnat, jestli uvedená cena je stejná jako ve srovnávači, pak si najít ceny poštovného a balného, které každý eshop uvádí bůhví kde a někdy až v okamžiku objednávky po registraci, tak nechápu, jak jste proboha přišel na to, že tyhle služby jsou určeny především zákazníkům.
  • 30. 6. 2010 12:37

    David Bahenský
    Podle toho co píšeš je jasné že Dostupnost není problém srovnávače ale e-shopu což s tebou musím souhlasit.

    "že po prvním porušení by byl pro e-shop ban na týden, po druhém na měsíc a po třetím na rok"

    Když by jsi takto zabanoval e-shopy, z čeho by jsi pak srovnával ceny a kdo by ti ten projekt financoval?????


    Opačné tvrzení? Je to srovnávač cen a ne dostupnosti, dopravy, balného, atd

    proto je prioritou přinést návštěvníkovi aktuální ceny daného e-shopu. Ostatní věci si návštěvník najde přímo na stránce e-shopu (pokud neni linej a pokud neni uplne blbej)

    telefon: Nokia 5530 XpressMusic :)
  • 30. 6. 2010 11:01

    anonymní
    Vycházejte z toho, že pokud je to služba pro veřejnost (=nakupující), pak tato veřejnost má dva primární požadavky:
    - aby za hledání nic neplatila
    - aby byly dostupné informace maximálně relevantní

    První bod platí, ale na druhý bod VŠICHNI provozovatelé pečou. Viz zmiňovaná skladová dostupnost. V podmínkách třeba zbozi.cz je jasně napsáno, že skladová dostupnost znamená dobu, za ktrou po objednání zákazník zboží může mít. Drtivá většina e-shopů používá výmysl "na externím skladě", který ve skutečnosti znamená "nemáme, ale možná má dodavatel". Přesto, že na svém e-shopu ti o maličko serióznější upozorňují, že takové zboží "skladem" jsou schopni expedovat nejdříve za 2 pracovní dny, do kolonky DOSTUPNOST pro XML feed dají nulu, tzn. dostupnost ihned.

    Pokud by to byla služba pro veřejnost, pak by provozovatel nastavil velmi tvrdá pravidla proti uváděný podobně lživých informací do feedu. Stanovil by například toleranci 1 chyba na 100 listovaných produktů s tím, že po prvním porušení by byl pro e-shop ban na týden, po druhém na měsíc a po třetím na rok. Nechtělo-li by se provozovateli platit osobu, která by kvalitu DB aktivně prověřovala, stačilo by nechat zákazníky, aby snadno mohli nepravdivou informaci nahlásit a tu pak už jen prověřit.

    Jenomže co to? Ve skutečnosti to funguje tak, jak jsem popsal. Databáze je tak odhadem z 60% nepravdivá (skladová dostupnost, chybné ceny), nikdo s tím prakticky nic nedělá a na přímou konkrétní stížnost vám ze Seznamu odpoví, že s tím nic dělat nemohou. Což, jak jsem uvedl, není pravda.

    Zcela logicky se pak nabízí vysvětlení, že pro obchodníky jsou srovnávače cen výborným marketingovým nástrojem, jsou to ONI, kdo platí provozovatelům srovnávačů, takže jsou to také ONI a nikoliv ta "veřejnost", komu majitelé srovnávačů půjdou na ruku. Člověk by si mohl myslet, že s nekvalitní DB na to dojedou, protože to veřejnost nebude používat = pro obchodníky to bude nezajímavé = klesnou výnosy, ale ve skutečnosti stačí živit iluzi, jak jsou srovnávače výhodné a fantastické.

    Docela by mě zajímaly vaše důkazy pro opačné tvrzení, tzn. že je to služba především pro veřejnost. Chcete-li další důkaz o tom, jak jsou ty databáze nepoužitelné, napište například typ vašeho mobilu nebo vaši oblíbenou značku konfekce (abyste netvrdil, že si schválně sám vybírám ty výjimečné případy).
  • 29. 6. 2010 16:36

    lojza (neregistrovaný)
    Bohužel srovnávače nefungují jako služba pro kupující, ale jako inzertní služba pro prodejce. Proto fungují tak jak fungují. Tedy z pohledu kupujících spíš nefungují.
  • 29. 6. 2010 15:58

    David Bahenský
    proto jsme na www.monitor.cz přestali dostupnost uvádět.

    Nevěřili by jste kolik nespokojených mailů a telefonátů nám chodilo :(
  • 29. 6. 2010 15:55

    anonymní
    Problém je, že v tomto případě obchod uvádí nepravdivou informaci do feedu a zbozi.cz je to úplně jedno. Přestože je to v rozporu s jeho vlastní specifikací feedu:
    DELIVERY_DATE /nepovinné - doba vyřízení objednávky, dodací doba musí být uváděna jako doba od přijetí platby do expedice zboží.

    Sice se na takové podvůdky přichází komplikovaněji než v případě vyšší ceny, ale když zbozi.cz na takové jednání upozorníte, tak vám bezelstně napíšou, že s tím stejně nemůžou nic dělat (přitom to není pravda, dělat by mohli, ale vůle chybí...).

    Pro řadu menších e-shopů je dostupnost na zbozi.cz kritická, takže by bohatě stačilo, aby zbozi.cz vyžadovalo dodržování pravidel.
  • 29. 6. 2010 15:32

    David Bahenský
    Problem je tedy na strankach e-shopu kdyz uvadi skladem a pak zjistite ze je u dodavatele. Nicmene skladem by pak bylo i na srovnavaci cen kdyz je to v e-shopu :(
  • 29. 6. 2010 14:49

    anonymní
    Tady můžeme konstatovat, že bojovat s tímto nešvarem se Seznamu daří nejlépe, udávané hodnoty sedí s hodnotami, které e-shopy udávají na svých stránkách.

    To je ale prd ověření. Zkuste si takový produkt objednat a pak zjistíte, že "je na externím skladě", "má ho dodavatel" apod., přesně dle zkušeností například zde http://obchody.heureka.cz/axa-pneu-cz/diskuse/, http://birdie.porcus.cz/item/noto-cz-dalsi-podvodnik-v-zumpe-ceskych-e-shopu, http://blog.stastnarodina.com/honza/ a řada dalších...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).