No asi to mají dobře spočítaný že to dělají, a nebo už taky zjistili, že je to provar, ale akce se zúčstnit je tvz "povinnost". Takže to už pak dělají z nutnosti.
V sortimentu který znám, se marže pohybují cca od 15% do 30% z toho minimálně půlku musíš dát zákazníkovi hned, protože za full cenu je to neprodejný :)
Parfums a Alza jsou vyjímky, o kterých vím, že mají hodně věcí od výrobců a sami si zařizují doplnění potřebných dokladů. Velcí distributoři ale i tak mají u nás většinu trhu a defacto všichni to berou od nich.
Zásadní důvod bude asi malý trh, pro nákup 100 ledniček se mi prostě nevyplatí si zajistit objednávku od výrobce, zajistit legislativní správnost, doplnit manuály atd.
Nemyslím, že by to bylo v tom, že amíci jsou skutečný obchodníci.
Žádnej velkej eshop (Mall, Parfums, Alza, CZC...) nekupuje v nejbližším velkoobchodě ani v Makru. Všichni berou buď u výrobce, nebo co nejvíc u zdroje a přesto jedou u některýho zboží na marži v jednotkách procent. Zkrátka internetovej trh srazil marže na minimum.
A pokud amík udělá skutečnou slevu 50 a víc %, tak se spíš kloním k tomu, že se jedná o výprodej pod nákupní cenu, než o slevu z marže.
Možná že u nás si velký eshopy domluví s výrobcem, že si to producent vezme zpátky, než aby se to na trhu prodávalo za půlku.
Jestli ono to spis nebude tim, ze ucelem neni vydelat, ale zbavit se nakoupenych zasob - alespon v US.
Pripadne pochopitelne to je o tom marketingu, takze misto par milionu ci desitek milionu za bilboardy a reklamu v TV se to proste naleje to tech zlevnenych produktu, coz pritahne hromadu lidi a ti koupi i ty nezlevnene produkty.