Blog.cz může být podle návštěvnosti pětkou, ale je otázkou kolikátkou je co se týká obchodního potenciálu. Třeba polovinu tvoří warez, free porn a podobné, to nikdo asi neví. A i kdyby ne není to brána do internetu, jak chcete takhle roztříštěnou návštěvnost nějak monetizovat. Když tam dají reklamu, zbyde jim tam již jen ten warez a uživatelé se rozprchnou. Jedině, že by se nějak s uživateli dělili o příjmy.
Útočit na Blog.cz je zbytečné, pokud se někomu nelíbí systém měření návštěvnosti, měl by se ptát SPIRu a NetMonitoru. A mohl by třeba pokračovat tím, proč iDnes.cz své návštěvnosti počítá Jízdní řády, proč velkou část návštěvnosti Atlas.cz tvoří něco zcela nesouvisejícího s portálovými službami, atd.
Prostě tu je jedno používané kritérium a tím je celková návštěvnost - ta říká něco o tom, na jaké maximu si je možné skrz určitý web sáhnout. Nic víc, žádný praktický efekt to nemá. Jen hezká čísla.