babicka na vesnici co nepozna ze se jedna o klavesnici asi urcite nebude cilovym uzivatele atlas.cz zvlast kdyz nepozna ze jde o klavesnici tak asi na atlas nepude vyhledavat.. bez klavesnice..
Domnívám se, že je reklama Centrum.cz problematická. Proč?
Atlas.cz:
Dosavadní spoty jsou zaměřeny na dvě fiktivní osoby z jednoho českého autoservisu. Český divák se s nimi může ztotožnit, protože ti dva mohou být klidně sousedé z vedlejšího domu.
Oba dva se dívají na monitor počítače, což divák pozná podle klávesnice i jejich chování. Pokud ovšem divák nebude vědět, co je to klávesnice (babička na vesnici), spotu možná nebude rozumět.
Krátká zápletka je vždy spojena s portálem a jeho výhodou. Následuje střih a vždy stejná modrá barva i logo.
Seznam.cz:
Většinou krátké spoty, které jsou zakončeny stále stejným logem i sloganem. Děj ve spotu se nemusí přímo týkat vyhledávače, je ovšem postaven tak, že s vyhledávačem nějak souvisí (chytré dítě popisuje kokpit letadla; lidé hledají ubytování atd.).
Centrum.cz:
Logo Centrum.cz a umístění sloganu je v každém spotu někde jinde a nevypadá stejně. Děj spotu nijak nespojuje služby portálu. Pouze propaguje, že je pro "někoho až moc živo". Možná kdyby říkali proč, bylo by to lepší (nicméně pak by bylo v reklamě příliš mnoho informací).
Centrum.cz svojí reklamou naznačuje, že není pouze nudným portálem. Nekrobobík a Killparáda ("bobikaaaaaa to je mazec...", "yaaaaaaaaay! to je LOL!", "No ale jo, celkem husty hele") ukazuje, že tato reklama bude zřejmě opravdu působit na mladší cílovou skupinu ve věku teenagerů.
Na druhou stranu - tímto cílením mohou odradit jiné cílové skupiny. Rozhodně se zaměřují na skupinu lidí, která se ráda baví a mají rádi možná trochu jednoduchý humor. "Uniknutí" videa bych považoval za součást reklamní kampaně.
No jasně. Supermarketing Centra vyhodnotil poslední TV kampaň, přečetl si, že 46% lidí dle průzkumů odpovědělo, že se jedná o reklamu na Seznam.cz a rozhodli se udělat kampaň novou. Pro změnu ale budou propagovat Google.