Tak já bych z tohoto dílka tak nadšený nebyl. Celkem dobře znám historiui a osudy herců a dalších tvůrců za války a po válce, ale měl jsem u některých co dělat, abych vůbec poznal kdo je kdo. Polovina z nich vypadala jak dvojčata či trojčata, atd. Mimochodem, někde jsem četl, že herci měli mít na prsou vizitku, aby divák poznal o koho vůbec jde. A když si představím, že se na to dívají mladí, tak myslím, že ti v tom budou mít úplný guláš. Teď nemyslím v hercích, ale obecně... Hudba, která zřejmě měla navozovat tísnivou atmosféru, byla strašně otravná a působila rušivě. Párkrát jsem myslel, že mám něco s barvami na tv, protože Burian měl blond vlasy. Je to maličkost, ale pořád nevím proč. Že by byl v "civilu" blonďák a barvil se načerno? Je to možný, ale já jsem o tom nikdy nic neslyšel. A poslední věta, působí to celé bezkrevně, stejně jako celé České století od stejného režiséra. Na druhou stranu je dobře, že je tu někdo, kdo se aspoň snaží mapovat minulost.
Pro mě bylo zase České století zpracováno lépe než tento seriál, samozřejmě čistě z mého subjektivního pohledu a nějak netuším jak chápat, že to působí bezkrevně :-) Ovšem souhlasím s Vámi, že v Bohémě došlo hned od začátku k vychrlení spousty postav a mně taky chvíli trvalo než jsem se zorientoval kdo je kdo.....trochu jsem se nemohl srovnat s tím jak byl prezentován Marvan, protože o něm se v seriálu nedozvíme skoro nic, pouze to, že za války byl ve stínu Buriana a po válce najednou velká hvězda a že mu to dělalo moc dobře. Ale za mě jsem rád, že podobné věci vznikají, ať už Století nebo tohle a i kdyby to točil kdokoliv, pokaždé se to bude někomu líbit a někomu ne. Jsem zvědav na film Masaryk, první ohlasy vypadají taky na rozporuplnou záležitost....
Už jsem na jiném místě také komentoval i svůj problém s identifikací osob v tomto seriálu. Problém vidím v tom, že z pamětnických filmů moc dobře vím jak vypadali účastníci naživo a v dnešních hercích jsem zpočátku viděl zase je osobně. Titulky v úvodu sice napovídají, ale postav tam bylo dost a ne vždy se hercům a maskérům podařilo vytvořit iluzi, že na první pohled vidím Štěpánka, Nového, Buriána a další celebrity prvorepublikové a protektorátní éry. Je to ale můj problém, že na obrazovce nevidím kriminalistu, ale spíše Vaculíka, protože podoba postavy nebývá v těchto případech důležitá. Osobně se mi seriál líbí a připomíná mi potřebu pochopit jednání lidí v různých krizových situacích. Tehdy šlo doslova o život, dnes o postavení a obyčejnou občanskou čest, což ale také není málo.