Ten hlavní důvod je, že data z NetMonitoru akceptuje trh, tedy reklamky, mediálky, zákazníci, jako oficiální a nezmanipulovaná data návštěvnosti. Smyslem NetMonitoru není dělat analýzu návštěvnosti, ale vcelku přesně ji porovnávat napříč servery.
Ano, lze jim věřit podstatně více, než datům z GA nebo z logu na serveru, kde nemáte roota. Stoprocentní to samozřejmě nebude. Ale jsou tu jak kontrolní mechanismy, tak vůle to kontrolovat.
No vidíte. Řekl bych, že jsem intenzivní uživatel internetu, nejdrsnější reklamy filtruju, aby mi nepřecházel zrak, ale že by mne otravovalo stahování malého scriptu či neviditelné tečky, to se říct nedá. Jistě, že pár exotů to nezachytí, ale o to tady nejde, nejde o ABSOLUTNĚ přesná čísla, ale o trend a porovnatelnost mezi servery. Takže pokud sto tisíc lidí v ČR nemění konfiguraci AdBlocku co tři dny, problém nevzniká.
Když už se tu probírá GA, tak sice je "zdarma", ale nikoliv za všech okolností. Viz výňatek z TOS http://www.google.com/analytics/cs-CZ/tos.html
2. POPLATKY A SLUŽBY
2.1 Na základě odstavce 15 níže uvedeného je Služba poskytována: (a) zdarma do maximálního limitu počtu Page View, který činí nikoliv více než pět miliónů (5.000.000) jednotlivých shlédnutí stránek za měsíc na jeden Účet ; nebo (b) když budete provozovat nějakou propagační kampaň týkající se společnosti Google, která bude mít velice dobrou obchodní úroveň (dle výhradního a svrchovaného posouzení ze strany Google), zdarma se žádným omezením počtu Page View.
Je to rovná firma!
"Jakákoliv oznámení straně Google musí být zasílána prostřednictvím pošty první třídy, leteckou poštou nebo kurýrní službou právnímu oddělení v Google, Belgrave House, 76 Buckingham Palace Road, London SW1W 9TQ a tato budou jen tehdy považována za skutečně a řádně přijatá. *** Oznámení pro vás budou přijatelná, když budou zasílána prostřednictvím email komunikace na vámi uvedenou email adresu a tato budou považována za přijatá, když budou odeslána."
To mi nedává moc smysl. Proč ten formulář NetMonitoru tedy vyplňovali? Tam stačí odkliknout, že se nechcete účastnit a je po otravování formulářem...
Ale jinak a obecně: průzkumy s tímhle počítají, proto se dělá přepočet na reálnou bázi, která vychází z dat ČSÚ. Při tom takové excesy vypadají a data jsou minimálně křížem porovnatelná s jinými.
Podle mých zkušeností vím, že stejně mediálky s Netmonitorem neumějí pracovat. Pro ně je jednodužší napsat mail provozovateli serveru a zeptat se, jakou mají návštěvnost, než aby si analýzu udělali samy.
NetMonitor jede ve třetí vlně už ca 7 let, do této doby nebyla publikace dat zpožděna (kromě posunutí termínu kvůli státním svátkům). Nezmanipulovaná jsou proto, že jsou nezávislá, platí je SPIR a ten nemá zájem na profitu jakéhokoliv média. My chceme jen kompletní data. Zároveň realizátor produkuje data podle výzkumných standardů výzkumu trhu - SIMAR (pokud vás to zajímá, můžete prostudovat www.simar.c) a ESOMAR. NA vaše nekonkretní hodnocení nelze konkrétně reagovat, prosím, specifikujte, v čem jsou zmanipulovaná. Velmi mě to zajímá. Faktem je, že nová metodika, kombinující technickou a výzkumnou část, je docela složitá. Pokud nejste "úplně doma" v marketingovém výzkumu, můžete nabýt takový dojem.
Presne jak napsal navstevnik pode mnou. Ty data si lidi dost casto vymysleji, u pocitace se strida mnoho jinych lidi, proste ty data nemaji zadnou hodnotu a neexistuje ani zpusob jak je overovat... NetMonitoru se zastavate pekne, chapu, ze je blby priznat, ze to co nabizi je z vetsi ci mensi casti nesmysl, kdyz ta firma dela nekomu prima zisk.
Protože je to otravuje. Navíc ty čísla nejsou přesná ani z toho pohledu, kolik web navštívbí uživatelů. Z mého okolí (cca 15 počítačů) mají všichni Firefox a plugin BlockAd, ve kterém jsou zablokovány věci typu BBmedia, Toplist, Google Analytics, ad.seznam.cz apod.. Prostě potom je web svižnější a reakce rychlé.
důvodů je několik. Protože GA, dávají z koncepce své obchodní politiky o 30% lepší výsledky než jiné systémy, protože GA nikdo z nás nemá pod přímým dohledem jak metodicky, tak obchodně narozdíl od SPIRu a především protože, je to nástroj, který není nestranný. Je to nástroj jednoho subjektu, který by evidentně profitoval. Existují další nástroje typu WebTrends, které poskytují stejný komfort, ale provozuje je jiný subjekt. Pokud má být Český internet "nadstranický" a objektivní a má co nejvěrohodněji odpovídat realitě, je nutné mít vlastní platformu.
V tom pripade si NM data predplaceji a odebiraji jakysi bily kone vydavajici se za medialky. Ola.netmonitor.cz ma nulovou navstevnost a je k nicemu a v medialkach jsou to samy nekolikaneuronovy blondyny s praxi na call centerech. To ze nejakej obchodak z medialky to takhle dela jeste neznamena, ze cely trh jede po telefonu. Data nejsou jen o hrube navstevnosti a pageview ale i o socdemo projekcich, profilech a trendech a to se hlasem po telefonu "prenasi" celkem slozite.
No muzete jim verit asi stejne jako jakymkoliv plosnym pruzkumum. Tenhle je navic nekolikanasobne jisteny ruznymi dotaznikovymi kanaly s kontinualni korekci a mesicnim merenym "mezicasem".
Nic presnejsiho, a nemyslim jen internetovy obsah, neexistuje a existovat asi nebude dokud nebudeme vsichni ochipovany jak psi.
Jsou to tak vysoka cisla a tolik subjektu a (casto protichudnych a konkurencnich)zajmu, ze to cucat z prstu moc nejde - kdyz tam ukrojite, tam to prebyva, neodpovida to trendu, poslednimu mesici atd atd.
No jsou zpusoby jak to overit minimalne tak, ze vadny formular je zahozen - v jednom formulari jsou otazky logicky se vylucujici (kdyz to tak udelate, cely formular je zahozen pri zpracovani), paralelne jsou jine formulare a mereni s kontrolnimi body..... Ve velkem poctu dotazniku je vysledek pravde podobny.
a kteroupak medialku mas na mysli? plnou blondynek z callcenter? takovou neznam a to bych rekl, ze mam se vsema medialkama zkusenosti dost. asi vic nez ty, kdyz nemas tuseni, jak se s daty pracuje a ze k tomu zrovna ola neni nijak extra potreba
bud konkretni a rekni, ktera medialka s tim neumi pracovat. obecny nekonkretni kecy umi kazdej; i blondynka z callcentra. jsi lepsi? :)
To se mas ptat "Jirky" ne me (a lepe cist); ten pise o svych zkusenostech, ze medialky s daty nepracuji. Ja to hodil ad-absurdum a nemyslim si, ze se s temi daty nepracuje (nejen v medialkach).
Skvělý nápad. Takže necháme provozovatele webů, ať jednou denně pošlou svoje logy a na jejich základě se bude počítat "skutečná a nezmanipulovaná" statistika jejich návštěvnosti?
Já sice vůbec žádný web neprovozuju, ale jestli chceš, tak vygeneruju log Apache třeba s 10 miliony pageviews denně :-) Jsem zvědavý, jestli bys u mě chtěl inzerovat, když jsem schopen doložit tak skvělou návštěvnost ;-)
Muzete mi sdelit alespon jeden rozumny duvod proc pouzivat tuhle neflexibilni a zastaralou sluzbu, kdyz uz davno existuje pomerne vyladeny a obsahly Google Analytics ?
Třeba proto, že NetMonitor poskytuje profil návštěvníků - kolik procent z nich jsou muži a ženy, věk návštěvníků, jejich vzdělání, socioekonomickou kategorii, zaměstnání a spoutu dalších věcí. Pro kvalitní plánování kampaní se bez něčeho takového neobejdete. A GA nic takového nemají.
Protože GA nemají sociodemo data. Na druhou stranu o jejich kvalitě v současném NM si dělá iluze asi málo kdo. Ideální kombinace je GA na imprese a unikáty a NM (chápaný jako nadstavba nad GA) jen na sociodemo. Servery by tím podstatě ušetřily.
Myslím že to je odpověď i na to, co tu padlo někde dál, že by taková skupina mohla fungovat samoregulačně (a servery se špatně nasazenými kódy by vyloučila). To bývá druhý nejčastější důvod PRO placený (bohužel poměrně značně) NetMonitor.
Ale ty data o pohlaví, vzdělání apod. jsou neauditovaná, tzn. nikdo neověřil, jestli je uživatel vyplnil správně. Sám jsem viděl pár lidí, jak do formulářů psali úplnné blbosti. A to jsem je nenaváděl, ale sami od sebe to psali, protože je to obtěžovalo.
A to je prave na tom to smutny. Ze nekdo veri tak neprofesionalnimu nastroji jaky evidentne netmonitor je. Google mel se svym nastrojem problemy ze zacatku, ale rok jede bez vypadku a k me spokojenosti. A porovnavat navstevnost serveru ? A verit tomu ze ty data jsou "korektni" a "nezmanipulovana" ? Tak tomu muze verit opravdu jen amater. Jedina skutecna statistika je z logu Apache, jinak to jsou vsechno jenom nastroje pro legraci. Google Analytics je aspon zdarma... Kdyz potrebuju presna cisla, podivam se do logu.
Malý skript je malý skript pokud je jeden a ne 20 jak na většině stránek které měří svoji návštěvnost a nakonec zaberou více jak polovinu přenesených dat. A času kolikrát i více jak 80% protože takový gemius.pl s odezvou 3-5 sekund ve špičce je opravdu luxuxní.
Problem s Netmonitorem je prave v tom, ze velmi casto zdrzuje tak vehementne (pokud se primo nezasekne), ze se zadna stranka nakonec neukaze. Obvykle to vyresi klik na reload, ale vykladejte o tom beznym navstevnikum... Sam bych si ho na weby nedal, je to mensi zlo, nez mit od netmonitoru "orazitkovana" data navstevnosti. Tim nechci rict ze GA je na tom lip. To teda neni.
Patricku, pokud lidi co mají AdBlock, nejsou zachycení NetMonitorem, tak je to správně, protože NM slouží pro zadávání reklamy a ne měření návštěvnosti a tak je vlastně dobře, že tam nejsou, protože kvůli AdBlocku se jim reklama stejně nedá zobrazit, ne?
Nejhorší jsou ale ti, co blokují reklamy, ale už neblokují měřící kódy :-)