Oni stále nepochopili, že nejde o reklamu jako takovou, ale o její agresivitu. Já osobně nemám potřebu blokovat textovou reklamu, případně i obrázek rozumných rozměrů (který je ovšem statický a neruší mě od čtení). Zatímco různé vyskakovací hrůzy, které překryjí zrovna čtený text, to je hnus. Druhá lahůdka jsou různé vyjížděcí lišty, které jsou (třeba na mobilu) schopny zakrýt 50% displeje...
Dobře tedy, bloknu iBillboard a tím jsem dal jasně na srozuměnou, že reklamu nechci. Opravdu si myslí, že když tu reklamu ke mě protlačí jiným kanálem, začnu na ni s rozesmátou tlamou klikat? Inteligence markeťáku se pohybuje na úrovni dvou tělocvikářů, co dodat.
Je opravdu minimum kvalitních serverů, za který jsem ochoten platit, ostatní sice konzumuju ale pokud na mě zaútočí agresivní reklama nebo budou chtít 49,- s DPH, tak prostě vypadnu, smažu z bookmarks a hotovo. Je to pouze moje volba a nic mě nedonutí začít na reklamy klikat nebo na ně koukat. Naopak, oběhnou adblock a definitivně mě ztratí, reklamka i server.
I když je fakt, že na poště jsem několikrát důrazně vysvětloval, že když je na schránce (pouliční schrána kam může jen pošťačka) napsáno REKLAMU NECHCI!!! tak to znamená, že ji opravdu nechci, nechci a zase nechci. A to považuju pošťačky za osoby s inteligencí od čtyřech tělocvikářů (dvou markeťáků) vejš.
Závěr je jasný, iBillboard svým AAgunem odstřelí jen klienty, z kterých stejně zisk neměl a nikdy mít nebude. V prezentacích pro zadavatele to možná bude dobře vypadat ale virtuální powerpoint bláboly stejně nezpeněží.
Mně takhle třeba irituje ČSFD, kterému se dodatečně načítá banner v horní části stránky... Vlezu na web, chci kliknout do vyhledávacího políčka, ale právě se "donačetl" banner a já omylem kliknu na něj, protože vyhledávání právě poskočilo níž... Chápu, že jim to vynese dost peněz, ale je to fakt oser.
Souhlasím...není v podstatě problém reklama jako taková, ale její agresivita ve fomě nejenom neustálé frekvence, nerelevantnosti a způsobu otravné prezentace, ale non stop neustálé unavující přítomnosti...i v televizi, tisku, rádiu je reklama a její objem regulován, to v on- line prostoru není.
Takže je pak naprosto v pořádku, když jako příjemce nechci být obtěžován takouto nekotrolovatelnou formou komerční reklamy... pakliže je cenou pouze impresse, tak logicky zadavatelé nebudou efektivni ve smyslu cílení a tudíž relevantnosti a způsobu provedení.
Chápu, že pro něktrá média je to stězejní zdroj příjmu, ale to s tím nesouvisí, podstatou je ta neregulovanost...
A to vůbec nehodnotím estetickou formou...
....mimochodem, jaký blokátor je nejlepší?...
Já už nějakou dobu používám uBlock Origin, protože originál AdBlock si nechává platit za propuštění reklamy do jejich filtrů.
Uplně nerozumím tomu, čeho se Billboard snaží dosáhnout, podle mě bude stačit přidat další filtr, buďto na doménu, nebo na element a reklmu už nikdy neuvidím.
Tak to jsem fakt exot, já jídlo nakupuju podle následujících kritérií: 1) složení 2) jednotková cena 3) předchozí zkušenost. Takže pokud má ta "napodobenina" přijatelné složení a nižší jednotkovou cenu, vyzkouším ji - a pokud mi vyhovuje, kupuju ji dál. Tatranku třeba naše domácnost neviděla od druhé poloviny devadesátých let, kdy začaly být cítit močovinou. ;)
Dokud budou dodavatelé obsahu používat otevřený formát (HTML) a bude technicky možné jej na cestě do prohlížeče modifikovat, do té doby lidé budou mít možnost obsah filtrovat a někteří budou filtraci provádět.
Když chtějí dodavatelé obsahu dodávat nezmodifikovatelnou verzi obsahu, mohou využít proprietární formát nebo si vymyslet vlastní. Nevím o co jim jde.
Ještě nikdy jsem si nekoupil žádný výrobek nebo službu na základě internetové či TV reklamy, naopak mě otravná reklama často od koupě odradila – řekl jsem si „tihle jsou otravní, utrácejí za reklamy, to si nekoupím“. Takže pokud blokuji a nesleduji reklamu, zvyšuji vlastně koupěschopnost výrobku či služby (aspoň co se mé osoby týče). On si někdo něco kupuje na základě nějaké stupidní reklamy?
(Z pohledu zadavatele) kvalitní reklama je právě taková, kdy si adresát myslí, že dané zboží kupuje kvůli tomu, že si ho pamatuje jako dobré, a má pocit, že na něj reklama vůbec nemá vliv.
Třeba na vás reklama opravdu působí méně. Ale určitě to nepoznáte podle toho, že vy si subjektivně myslíte, že na vás reklama nepůsobí – to samé si myslí i lidé, kteří reklamě podléhají.
Já se tak těšil na google glass,doufaje,že budou mít průhledový display,schopný vyselektovat napřiklad billboardy. Dokážete si představit tu nádheru například před volbama? Když bychom místo těch xichtů všude viděli štěňata/koťata/pečená selata...prostě každý podle svých zálib.
Nádhera :))
1. Protože si reklamy v některých případech samy stahují další data (např. stream pouštěného videa), má význam "stáhnout a zaříznout" i z hlediska FUP
2. "Stáhnout a nepustit na plochu" má pochopitelně význam u těch agresívních a navíc idioty programovaných reklam, které buď zakrývají obsah a nejdou vypnout, nebo dokonce způsobují pád prohlížeče / systému.
Je pravda, že mě reklama ovlivňuje. Tatranku ani žádný jiný výrobek od Opavie jsem si nekoupil už asi 20 let, od té doby, kdy měli reklamu "Tatranka, tak přáááááááátelská" a ten pán to říkal hlasem, jako by při tom hodil šavli.
Podobně jsem nikdy díky reklamě nekročil do KFC, taky u mě ještě dnes to logo vyvolává dávicí reflex.
Souhlasím. Když jdu do našeho obchoďáku třeba pro rohlíky, nekoukám nalevo ani napravo. Dojdu nejkratší cestou rovnou za nosem k pečivu. Nacpu deset rohlíků do pytlíku a pokračuju nejkratším směrem k pokladnám. Zaplatím rohlíky a hajdy domů. Nečumím nikde na žádné jiné zboží, protože prostě jdu pro deset rohlíků a tak kašlu na ostatní zboží, když nic jiného nepotřebuju a nemám v úmyslu kupovat.
Plácáte nesmysly jako ostatně všichni paraziti které živí reklama. Tatranku si do košíku hodím ne proto že ji vidím v televizi, kterou konec konců ani nesleduji a nemám do ní kromě PS3 zapojeného nic jiného,ani anténu jsem už do ní pár let nestrčil, ale proto, že si Tatranky pamatuji jako dobré oplatky z doby svého dětství prožitého za dob budování socialismu.
Ovšem tenkrát byly co do velikosti o 1/3 větší než ty dnešní a asi nebyly dělané z tak škodlivých surovin, ze kterých je vyrábí výrobce dnes. Komunisté měli proti dnešku zatraceně přísné potravinářské normy a to svinstvo které se dnes prodává jako potraviny by tenkrát nesměli dávat ani dobytku.
teď zapoměň na jídlo a zamysli se za co vše utrácíš peníze a podle čeho vybíráš.
Po určité době zapomeneš odkud něco znáš a bude ti to připadat známé a koupíš to. Je nereálné, abys před každým nákupem udělal průzkum trhu, vybíráš z pár možností, které ti připadají povědomé a proč asi?
Právě jsem nesdělil že jsem singl, protože jsem ženatý. Pouze jsem na příkladu s rohlíky ukázal jak nakupuju. Chci rohlíky, nelezu do oddělení třeba s nádobím. Pro ty rohlíky prostě dojdu k pečivu. Chci sušenky, jdu tam kde jsou regály se sušenkami a nelezu do oddělení elektro. Když chci koupit kávu, tak ji nejdu hledat do oddělení s krmivem pro kočky a psy, ale tam kde je káva.
U rozhlasu a TV existuje jediný důvod úřední regulace reklamy. Spotřebovávají velice vzácný zdroj. Zdroj, kterého jen málokdy lidstvo dotáže získat alespoň malé další množství. A i v tu nejlepší chvíli pouze za cenu investic v řádu tisíců a více Kč na osobu. Jsou to vysílací frekvence.
To je ovšem v online světě neplatí.
V reálu jsou neziskovky přížívnici-pijavice a na internetu zas reklamovnucovači.
Internetová reklama opotřebovává hardware, zatěžuje Zemi a proto je potřeba jí blokovat. S každou zablokovanou reklamou, s každým načtením stránky mám hřejivý pocit, že jsem ušetřil Zemi od dalšího zbybtečného tepla navíc a škodlivin souvisejících kolem toho.
Kupuje. Drtivá většina lidí, včetně vás. Jen si to neuvědomujete. Člověk si ani nevšimne, kolik známých výrobků přihazuje do košíku třeba v supermarketu. Jak lidi instinktivně vezmou třeba Tatranku místo neznámé napodobeniny... Jak si koupí Sedlčanský hermelín spíš než Tesco hermelín atp. To všechno způsobují reklamní kampaně v televizi, printu atp. Kdyby to tak nefungovalo, tak se firmy na reklamy dávnou vykašlaly a nervou do nich takové prachy.
Z ničeho, co jste napsal, ale neplyne, že by vás reklama neovlivňovala. Pokud na někoho působí např, reklama na sušenky, řekne si, že chce sušenky a půjde pro ně do regálu, kde jsou sušenky.
Pokud jste si působení reklamy představoval tak, že někdo neví proč, ale táhne ho to do oddělení s krmivem pro zvířata, tam koupí krmivo pro kočky a až doma mu dojde, že vlastně kočku nemá, představujete si to špatně.
Reklamy v počítadle mám totálně blokované, v TV rovněž, na billboardy nekoukám, české obchody nevymetám, do Allberta jdu jen občas pro pečivo a nejkratší cestou, přičemž veškeré ostatní regály pohledově ignoruji a nakupovat většinu věcí jezdím jednou za měsíc do bývalé NDR. Takže jak na mne reklamy působí?
Já v ČR kupuji opravdu jen ty rohlíky. Takže přesouvání zboží na jiné místo, což je rafinovaná taktika, jak zákazníky prohnat přes celý krám a tím je dokopat k tomu, aby si prohlédli celou nabídku, na mne nefunguje, pečivo je už dlouho (a dlouho ještě bude), vlevo vzadu. Takže rychlým krokem tam, pytlík, šup šup pečivo plus chleba a rovnou ke kase. 30 - 50 Kč bezkontaktní kartou a pryč. A na nákup se sousedy, (snížení nákladů na cestu), Elbe park Dresden. Za necelé dvě hodiny tam jsme a za 140 - 180 € na měsíc a rodinu nakoupeno vše potřebné, v kvalitě, o které si český zákazník může nechat leda zdát. Kupodivu, žádná reklama u nás toto nenabízí; pročpak asi?
Prdíčky naší babičky! Pokud si někdy něčeho takového všimnu, zjistím si o produktu pravdu, což je někdy dosti složité a výsledek je jednoznačný: v 99,99% zjistím, že jde o šmejd a navoněnou bídu a nekoupím to a v tom zbytku to koupím v bývalé NDR, t. j. kvalitnější a levnější.
Nemám mobilní internet. A adblock se dá nastavit tak, že reklamy nepovolí stáhnout vůbec, což je pro FUPovaný internet optimální, nebo je povolí stáhnout, ale nepovolí zobrazit, což mi, vzhledem k rychlosti, kterou mám k dispozici, tak nějak nevadí. Každopádně jsem reklamních debilit ušetřen.
Kdysi si to představil a popsal Terry Prachet. http://www.databazeknih.cz/povidky/divadlo-krutosti-17194/ifdefdebug-vsechen-svet-cas-2900
To že reklamy nevnímaš je len čiastočná pravda. Aj zahliadnutie reklamy okrajom zorného poľa na desatinu sekundy spôsobí jej vnímanie, ale vnímanie podvedomé. Paradoxne práve takéto podprahové vnímanie reklamy je oveľa efektívnejšie a pôsobí na konečný výber produktu viac, pretože vedome nevieš, odkiaľ máš v hlave tú informáciu o výrobku. Potom v situácii ak si postavený pred niekoľko výrobkov, ktoré síce bežne nenakupuješ, ale v danom momente tento druh výrobku chceš, vyberáš jasne podľa podvedomých asociácií a už len to, že si niekedy zahliadol logo na billboarde v kombinácii s niečím pozitívnym (úsmev, farby) spôsobí, že s daných výrovkov si vyberieš ten s reklamou.
Já si sestavuju filtr sám. Od Adblocku nic neodebírám, takže můžu stále používat Adblock Plus. Takže je mě celkem jedno jestli Adblock nechává za peníze nějakou reklamu projít. Já ji zkrátka nevidím. GUI uBlock Origin vymyslel kretén který by měl mít soudně zakázáno přiblížení se k počítači na menší vzdálenost než 100 metrů. To GUI je téměř stejně otřesné jako to které má GIMP.