Je obecne znamo, ze kvalita obchodnich zastupcu Seznamu je na velmi nizke urovni. Mam s tim osobni zkusenost i jsem leccos slysel. Je to dano tim, ze Seznam vsadil na kvantitu nez na kvalitu. Uvadi se, ze Seznam ma 400 zamestnancu, ale jiz se nehovori kolik je z toho prave techto obchodnich zastupcu na ZL. Z tohoto uhlu pohledu se kvalita zastupcu Mediatelu a Seznamu neda srovnavat (osobni zkusenost).
Nicmene je pravda, ze Seznam je na internetovem poli vyznamne uspesnejsi, takze i zde plati pravidlo, ze spatny vyrobek se da snadno prodat, jenom to zabere vice casu. Nechci hodnotit ani pomlouvat - nejdulezitejsi je v ekonomickem prostredit vydelat a to se jim dari, takze u me maji zelenou.
Prisel k nam zastupce Seznamu a tvrdil nam, ze "90% uzivatelu internetu hleda pomoci seznam.cz". Na nasi namitku, ze nasi zakaznici jsou ze zahranici a neumi cesky, nam odpovedel: "To nevadi, stejne vas budou hledat pres seznam." Myslim, ze o serioznosti seznamu to vypovida mnohe a ze to dalsiho komentare nepotrebuje.
To je jednoduche. Kdyz za den projde 10 firem ktere jsou na to jako vy tak obchodnik jaky k vam prisel proda u 8 klientu. 2 budou nasrani ze s nim ztratili cas. Kdyby byl "koser-seriozni" jak si ho prejete mit tak v tech desiti pripadech rekne "aaa tak to pardon, pokud je to tak, tak to asi nema smysl, nashledanou...." Co je dobre?
Vztahy mezi lidmi nejsou 1xN ale MxN. Ti dva nasrani se nejenze neobrati na Seznam az se po pusobeni zacnou poohlizet - ale, take budou mezi prateli a znamymi (a to treba i bezdecne - nemusi jit vzdy o zamer) informaci, ze obchodni zastupci seznamu jsou neseriozni. A kdyz podavaji ucelove zkreslene informace v jedne oblasti, nebudou duveryhodne ani informace z jinych oblasti. No a to muze treba nekoho (nekoho jineho, nez koho nekompetentni zastupce nastval) ovlivnit ...
Nutno podotknout, že obchodní zástupci jsou často prasata bez ohledu na to, jakou firmu zastupují. Před lety jsme udělali zkušenost s obchodním zástupcem Mediatelu, který nám nasliboval nemožné (doslova) a potvrdil naší objednávku. Asi dva týdny před tiskem nám přišel náhled na "korekturu". Když jsem se ozval, co všechno tam bylo špatně, bylo mi řečeno, že to opravovat nebudou, protože to technicky není možné, že takovou objednávku nám vůbec neměli přijmout.
Třeba se situace zlepšila, ale obávám se, že k pozici obchodního zástupce u nás patří "prodat za každou cenu, i kdybych měl lhát, jako když tiskne".
Jednak ti dva nemusi byt primo nasrani a dale "skodit" a jednak praxe je takova jako vidime u AAA auto. Postup ktery zvolil obchodni zastupce je jediny spravny. Prodat za kazdou cenu. Myslite ze lepsi prodat to dvema lidem ale mit pekny pocit z deseti schuzek a mlhavou nadeji ze nekdo z tech desiti bude o me/nas povidat pekne veci?
staci se podivat na edb.cz
"EVROPSKÁ DATABANKA"
"NEJPOUŽÍVANĚJŠÍ INFORMAČNÍ SLUŽBA"
a kazdemu musi byt jasne, ze lzou vsichni!
jak si proboha nekdo muze dovolit dat do titulku "NEJPOUŽÍVANĚJŠÍ INFORMAČNÍ SLUŽBA"
neplacam jen tak, taky nas kontaktovali a jelikoz jsme nevydelecny statni subjekt, tak nam nabidli reklamu zadarmo, sefove to dohodli a ja to pak mel hodit na stranku, timhle lzivym textem me ale tak nastvali, ze jsem to odmitl na nase stranky dat a nakonec jsem si musel sam upravit jeden z jejich baneru (vypraskal jsem z neho tu lez), ktery mi pach schvalili a ja ho konecne dal na stranku
a ten rozhovor, ktery jsem vedl s jejich zastupkyni stal taky za to :( oni si proste neuvedomuji, ze takove lzi nemuzou pouzivat k propagaci :( a navic jim to je uplne jedno i kdyz je na to clovek upozorni!!!
seznam.cz, edb.cz, vsichni asi stoji za jedno...
jeste ze je tady google (yahoo, ms), jinak bych se vazne nemel o co oprit!
U Seznamu jsem mel kliku na dobreho zastupce.
Naopak u Centrumu to byl pekny vejlupek, ktery nevedel co prodava.
Z Internet Tradingu od ktereho se Seznam ucil, jak se dela obchod po novu, byl obchodnik take super.
Obecne bych uvedl, ze by mel clovek vedet, co chce, jinak Vam i nejlepsi obchodnik proda misto auta, treba sekacku.
Podle me do toho zaclenuji i tel. operatora, ktery vsak nema zadny audit.
Podle statistiky na http://www.toplist.cz/ekonomika_finance/ je videt ze co se tyce katalogu firem tak je dohnali i jine mene zname sluzby, takze celkove asi zaostavaji.
a i kdyby tam přidali na konec toho sloganu " v ČR", tak "informační služba" je tak obecný termín, že to stejně nebude pravda, protože se určitě najde něco, co bude u nás větší (nějaké papírové noviny, infolinka telecomu atd...)!!!
jasne, ale kdyz jsem r.93 zacal podnika, tak jsem pres ne sehnal opravdu dobre kontakty na firmy (tehda, pokud netrpim zmatenim mysli a stareckou demenci inet v CR vicemene neexistoval)
No jo, ale dnes je rok 2004. Zlaté stránky prostě končí.
Jde o to, že vydávat si je můžou vesele dál, ale nikdo jim tam už nechce platit za "černé rámečky" apod...