Mozna je ted uz lepsi, ale co si mam myslet o firme, ktera aniz by se nas dotazala o nas tvrdila naproste nesmysly? Konkretne o FoNet, spol. s r.o. existoval uzasny zaznam, ze se zabyvame vysokohorskou turistikou, cestovanim po Pamiru apod. (posilal jsem kamaradum aby vedeli, co ze to jsme) - my jsme o seznam zajem nemeli, ale museli jsme si timto podlym natlakem svuj zaznam opravit a uvest udaje na pravou miru... A podobnych pripadu byla cela rada...:-( A pokud seznam neco buduje tak je to akorat bordel po Internetu, at uz ten jejich uzasnej SMTP system, ktery kaslal na kde jake RFC, at uz mnozstvim spamu, ktery generuje (jenze zkuste zablokovat seznam.cz) ci jinymi ptakovinami...
Nemůžete chtít po Seznamu, aby měl obsah hotový ze dne na den. Ve Zlatých stránkách jsou firmy proto, že neexistovala jiná alternativa pro jejich zviditelnění. Internet neexistoval a jedinou množností bylo zobrazení v katalogu monopolního telefonního operátora. Ta doba nyní skončila. Nyní rozhoduje kvalita poskytovaných služeb a pro většinu firem je cestou internet. Nikoliv tištěné katalogy.
Ještě jedna připomínka k absenci firem. Na Seznam.cz jsou přidávací formuláře pomocí kterých je možno poslat žádost o zařazení do odpovídající sekce během 5 minut a vyřízení může trvat tak týden. To, že tak ještě mnoho firem neučinilo, je i jejich věc. Být někde z nutnosti, protože nemám alternativu a být někde ze svobodné vůle, protože chci dále rozvíjet svoje podnikání, je veliký rozdíl. Seznam.cz za 1 rok vybudoval kvalitní databázi firemních zápisů. Za další čas bude ta databáze ještě lepší a budou tam i všichni kominíci, instalatéři, kamnáři a nakonec i ty autoservisy.
Jednodušší pro koho? To není kolektivní rozhodnutí, ale rozhodnutí majitelů jednotlivých společností. Každá společnost a lidé v ní rozhodují sami za sebe, aby jejich firma přežila v konkurenci na existujícím trhu.
To, co jsi napsal, je pohled ze strany Mediatelu. Je na nich, aby situaci řešili a udrželi se na trhu.
Jistě také stojí za úvahu, jak jednotlivé firmy vznikly. Jestli byly vytvořeny z ničeho nebo jsou pozůstatkem monopolu. To se pak podniká trochu jinak, když inzerenti nemají alternativu. Nyní ta alternativa existuje a je jí Seznam.cz.
aaaano, spravna pripominka, protoze ciste na prvni uvahu.. co je jednodussi.. rozsirit existujici jinak myslim obsahove velmi slusnou databazi o WWW a pripadne dalsi veci (ktere samozrejme budou dostupne pres online verzi) a nebo stavet novou.. Zda se, ze otazka je to jednoducha, nebo ne?
To je otazka. Nedavno se nam porouchala pracka a jakozto clovek pomalu polorobot jsem logicky servis nasel na netu, mailem se s nima domluvil, akorat pracku museli prijit opravit fyzicky, nastreamovat to neslo :-)
O vecech jako ubytovani, vstupenky, rada darku ani nemluvim. Pro mne opravdu (pokud mi na tom hodne nezalezi, pak jsem schopen jit shanet i do kamenneho sveta) kdo neni na netu (a nema stranky pristupne z Mozilly), jako by nebyl. Prava je, ze nebudu asi bezny statisticky vzorek.
No to je nadhera, jeste ze nam to Seznamak tak pekne objasnil. Blbe je, ze krome toho internetoveho existuje jeste stale jisty realny svet a ten o seznam.cz skoro nic nevi a ani ho to nezajima. Zkuste se podivat kolik instalateru najdu ve Zlatych strankach a kolik na seznam.cz, kolik opravaru aut (a tim nemyslim autorizovane autoservisy, kde vas poprve okrade jejich provozovatel patricnymi hodinovymi sazbami a fakturovanim zbytecnych praci a nasledne vas okrade jeste jeho zamestnanec, tim ze praci osidi aby si privydelal neco bokem) a kolik je tam treba kominiku? Ve skutecnosti je internet dulezitym B2B mediem, ale v mluvime-li o B2C, tak jeho podil je naprosto marginalni a zasahuje jen do vybranych oblasti.
Existuje několik desítek dobrých důvodů proč být na Seznamu a nikoliv ve Zlatých stránkách. Uvedu jich jen několik.
Prvním a úplně základním rozdílem je poměr cena/užitek. Na Seznamu získáte možnost uvedení všech základních kontaktních údajů a zároveň případné zobrazení na klíčová slova, které nejlépe vystihují činnost firmy. Cena u klíčových slov je počítána dle návštěvnosti a tedy nikoliv paušálně jako u Zlatých stránek. Dá se vyzkoušet několik slov a vybrat to nejúčinější s ohledem na činnost firmy. To u Zlatých stránek nejde.
Aktualizace dat
Ve svém reklamní kampani můžete editovat údaje o Vaší firmě. Můžete editovat telefony, faxy, popis činnosti, dokonce i poštovní adresa či druh služby je možné změnit. Tedy nikoliv jako ve Zlatých stránkách, kdy je něco vytištěno a nedá se to změnit. Ať už je to správně či chybně.
Ještě jednu připomínku ohledně aktualizace dat na Seznamu. Obsah opravuje údaje o firmách a většinou jsou chyby odstraněny do několika dnů. O tom, že je to ve Zlatých stránkách trochu jinak, je možné zjistit zde: A - system s.r.o. Praha 8 Pod Prodejnou 574/6 tel.č: 283 911 234 . Firma již na adrese a tel. č. není několik let a přesto je zobrazena v katalogu Mediatelu pro Prahu rok 2003.
Statistiky kampaní
Ke každé reklamní kampani na Seznam.cz jsou i klientské statistiky, kde může klient zjistit počet zobrazení kampaně a zároveň i počet prokliků do vlastních www stránek. O tom si může Mediatel nechat jen zdát.
Neplacené zápisy
O neplaceném umístění zápisů do 3 a nižžší úrovně se není nutné ani bavit. Je to tak a firma získává zobrazení na největším portálu v České republice ZDARMA a dokonce v sekci, která nejlépe odpovídá její činnosti. Součásti je opět zobrazení všech dostupných kontaktních údajů včetně zobrazení www stránek a náhledu. Ohledně slůvka ZDARMA a Zlatých stránek by nám mohl někdo z Mediatelu napsat více, protože u nich to ani nemají.
Hledání nekomerčních věcí.
Nemám informace proto, abych mohl vyvrátit tvrzení z Mediatelu. Uvedu jen tolik, že je pravda, že ne každý uživatel hledá firmy či služby. Příkladem může být slovo "superstar" s počtem zobrazení 39730. Shodneme se asi na tom, že většina těch, co toto slovo hledají, jsou spíše uživatelé do 18 let. Tito lidé možná nehledají produkty nyní. Každopádně z takového uživatele se stane člověk, který bude na Seznamu hledat i v budoucnu a až se stane ekonomicky aktivní bude na Seznamu hledat i ty produkty a služby. Zároveň tito uživatelé tvoří cílovou reklamní skupinu pro jiné reklamní kampaně, a tak není pravda ani toto, co Mediatel napsal. Z první 50 nejhledanějších slov je minimálně 15 ryze komerčních.
Bohužel pro Mediatel si většina firem, které berou internet marketing vážně, sleduje vlastní statistiky přístupů. V těchto statistikách kraluje Seznam.cz , pokud tedy nezasáhl nějaký "aktivní" admin používající Google.com a nezabránil zobrazení na Seznam.cz se slovy: "My to nepotřebujeme." To je ale zase již jiná otázka, kdy může ryze marketingové rozhodnutí ovlivnit člověk, který marketingu nerozumí a neuvědomuje si, že 67% unikátních uživatelů používajích Seznam.cz z 4 178 667 unikátních uživatelů užívajících internet v ČR (poslední iAudit.info) je více než 1% používajících Google.com.
Ve Zlatých stránkách hledají ti, kteří nemají internet nebo ti, kteří se k němu nemůžou hned dostat. O generacích, které teď dorůstají také nemá cenu vůbec psát, protože ti nic jiného než internet a mobily nepoužívají. U nich již Mediatel prohrál. Nikoliv nabídkou, ale společenským vývojem.
Z hlediska dalšího vývoje by měla mít každá firma údaje na Seznamu zobrazeny. A to ať již placeně či neplaceně. Měla by to být první zodpovězená otázka každého majitele či marketingové ředitele nějaké firmy. Mám údaje o své firmě na Seznam.cz ? V dnešní době již není možné ignorovat Seznam.cz a pokud tak někdo činí, tak patrně nemyslí své podnikání vážně a zbavuje se velkého počtu potencionálních klientů. Taková firma musí poté také počítat s tím, že jeho konkurence Seznam.cz využije a opět investuje získané prostředky do dalšího rozvoje. Hádejte kam?