Začnu s ČRO. To že rozhlas je konkurencí pro soukromá rádia je takový blábol jako že žáby jsou konkurenty ryb.
Asi je špatně, že neznám komerční rádio vysílající Jazz, dechovku nebo vážnou hudbu. Rádio komerční pro posluchače 50+ bych asi také nenašel.
A co říci k ČT? Asi tolik že když budou platit všechny rodiny co mají mobily, počítače, notebooky a klasickou televizi a o trochu se zvýší poplatek tak možná komerční televize budou muset začít produkovat kvalitnější produkci a kvalitnější obsah ve vysílání. Ostatně divákům nejvíce vadí ty reklamy nevhodně a velmi často vkládané do vysílání.
V souvislosti s reklamními bloky, musím ale souhlasit s komerčními televizemi, sponzorské reklamy jsou nešvar a mimo sportovní přenosy na ČT by neměly být vysílány na veřejnoprávní televizi. Ale zároveň i na soukromých televizích. Oni tím jen navyšují vysílací čas svých reklamních bloků.
Myslet si, že je něco v ČT nešvar je sice možné, ale v tomto případě zbytečné. Zákon o ČT praví, že příjmy z vysílání pořadů "reklamního typu" jsou druhou nejvýznamnější položkou rozpočtu ČT. Jako správný hospodář tedy ČT nemůže svévolně nedodržovat zákon, který přesně specifikuje, jaký reklamní pořad na ČT může být, jaký být nesmí a kolik ho může a kdy být. To vymysleli/schválili zákonodárci a sice se to může některým TV divákům nelíbit, ale nemohou s tím sami nic udělat.
Ono by stačilo znát zákon: 231/2001 Sb. ze dne 17. května 2001 o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů. Na téměř 50 stranách je vše napsáno a je jednodušší respektovat to, případně si to přečíst, možná i pochopit, než tady tak obsáhlý materiál kvůli někomu zbytečně citovat.
Čili reklamu v ČT definuje zákon a na komerčních TV stanicích je reklama hlavním zdrojem jejich miliardových příjmů, samozřejmě také podle pravidel daných licencemi. Bez nich by komerční stanice provozovali jen miliardáři a možná ještě bohatší mafiáni. A, to by asi nebylo o co stát, protože nic nemůže být, zejména v komerční sféře, zadarmo.
Do rozpočtu ČT neplyne pouze výnos z koncesionářských poplatků, ale i z další podnikatelské činnosti. Není tedy divné, že za "reklamní" vsuvky před a po pořadech je příjem vyšší, než třeba z prodeje pořadů do zahraničí, prodeje nosičů s pořady ČT a pod..
Pokud je sponzoring v ČT protiprávní a někomu to vadí, nic mu nebrání ji udat orgánům činným v trestním řízení. Je zajímavé, že třeba samotný sponzoring není komerčními stanicemi napadán, nebo o tom alespoň já nevím.
Pomůžu si sám. Tuto vládu, ani prezidenta jsem nevolil, takže je nebudu živit tím, že bych svůj důchod utrácel tady. Jsem chudý důchodce a pokud chci s důchodem jakžtakž vyjít, nemohu si dovolit nakupovat v Česku předražené šmejdy. Takže Německo, Polsko a DPH a spotřební daň za pohonné hmoty, (plná nádrž + 20 l v kanystru za 32 Kč/litr mi na měsíc vystačí) dostanou v zahraničí.