Vlákno názorů k článku BonusWeb zveřejnil výsledky předplatného od Jaromír Suchý - Nejnovější text z 12.10. na osud.cz se jmenuje...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 10. 2002 3:35

    Jaromír Suchý (neregistrovaný)
    Nejnovější text z 12.10. na osud.cz se jmenuje "Čo skrýva NASA" a je "jen pro členy", tzn. zpoplatněný. Text je přitom převzat ze serveru mystery.sk - konkrétně je na http://www.mystery.sk/nasa.html, ale ve veřejně dostupné anotaci na hlavní stránce osud.cz žádný odkaz na originál není, těžko na něj - tedy originál - nějakých 200-300 lidí někdy klikne. (Popravdě řečeno, netuším, jakým výpočtem jste dospěl i k číslu 200-300, když zpoplatněné články mají návštěvnost okolo 70, maximum je asi 120)
    U samotného článku je pak 1 banner 120*600 (52kB), 1 banner 468*60 (20kB), 9 ikon 80*31 (9x3kB) a jedna reklama na nějaký antioxidant přes 6kB. Čtenář, který si za čtení osudu.cz zaplatí, tak za své peníze dostane onen 2,5 roku starý cizí článek a cca 105kB reklam!
    Nemám nic proti osud.cz (ani proti Vám, pane Mašku), ale myslím, že pokud na osud.cz někdo finančně přispívá, nedělá to jako ocenění kvalitního obsahu, ale z jistých "náboženských" důvodů, které nemají žádný racionální základ. A proto si myslím, že ať jsou ekonomické výsledky zpoplatněného osud.cz jakékoliv, nejsou vůbec nijak směrodatné pro drtivou většinu ostatních serverů.
  • 11. 10. 2002 20:53

    Viktor Wanli (neregistrovaný)
    az neco podobnyho dokazete tak se prosim prihlaste a pochlubte se vlastnim uspechem. je videt ze nameta ani paru o dosavadnim vyvoji ceskeho internetu. to co dokazal bonusweb vazeny pane je USPECH.
  • 12. 10. 2002 16:24

    Loop (neregistrovaný)
    Byl bych s tim slovem uspech pane Wanli ve vasem pripade trosku opatrnejsi, protoze vy jste rozhodne ten posledni, kdo by mel hodnotit cizi praci. A pokud jde o BW, mate pravdu, uspech to je, jde jenom o to, jak moc velky a jestli se za nim neskryva neco jineho.
  • 12. 10. 2002 20:05

    Viktor Wanli (neregistrovaný)
    anonyms sux. dobre si prohlednete co jste zrovna napsal... na jednu stranu zpochybneni me domnenky a na druhou stranu hned jeji potvrzeni...
  • 14. 10. 2002 8:41

    Loop (neregistrovaný)
    Pane Wanli, byt vami, vubec bych se ve verejnych diskuzich neobjevoval, co vic, nevyjadroval bych se k uspechum druhych.
  • 14. 10. 2002 13:15

    Viktor Wanli (neregistrovaný)
    vite co? bezte do haje pane neco@nekdo :)
    spis nam reknete jaky vy mate problemy ze se tu takto prezentujete - aspon ze mi jeste vyka :))
  • 12. 10. 2002 23:51

    Jaromír Suchý (neregistrovaný)
    Pane Mašku,
    ve Vašem pojetí (tedy v provedení www.osud.cz) je zpoplatnění obsahu opravdu velmi zvláštní...
    Přiznám se, že nechápu, kde berete odvahu zpoplatňovat např. text, který přeberete z jiného média (např. z Lidových novin - viz text o Akademii věd - LN 5.10., Osud 8.10.), přičemž v onom jiném médiu (jeho internetové podobě) je ale stále volně k dispozici! (čili by bohatě stačil pouhý odkaz na originální text...)
    Rovněž bych očekával, že platící čtenáři nebudou obtěžování žádnými reklamami (navíc, nemají-li reklamy s obsahem serveru vůbec nic společného - jak naschvál se mi na osud.cz nejčastěji objevovaly bannery na super služby paní Cendrové).
  • 13. 10. 2002 0:51

    jiří mašek (neregistrovaný)
    Vážený pane Suchý,
    odvahu zpoplatňovat "cizí práci" právě docela postrádám, proto se snažím od okamžiku zpoplatnění - rozhodnu-li se již informaci zařadit - zčásti všechny cizí zprávy odkazovat přímo z nadpisu naprosto volně i pro nečleny, zčásti (pokud je text doplněn nějakým komentářem či souvisejícími informacemi) je uveden velmi hrubě obsah, původní zdroj a přímý odkaz na původní zdroj, je-li k dispozici. Domnívám se, že takových 200-300 lidí, kteří takto kliknou na originál článku je i pro tzv. velké servry mnohem efektivnější, než reklam. kampaň v ceně 5.000,- za stejný počet návštěvníků a tudíž přínosné.

    S některými weby vedu navíc jednání o možnosti přebírání článků. Od některých již svolení mám, od některých zatím "zkušební", některé stále vyčkávají, jiné požadují "nekřesťanské peníze", což je pak pasé.

    Co se reklam týče: bohužel nejsem schopen reklamu na Osudu navzdory velké návštěvnosti zúročit, takže točím Billboarda, nemohu tedy moc ovlivnit obsah. Paní Cendrovou neznám. Až bude dokončen reklamní systém, připravuji pro členy reklamní ticho. Zatím si myslím, že skyscraper vlevo dole + klasik. banner v závěru stránky nikomu přespříliš nevadil, členům vadí jiné věci a na ty se nyní soustředíme.

    Díky za Vaše připomínky a náměty.
  • 21. 10. 2002 11:53

    Jaromír Suchý (neregistrovaný)
    Čirou náhodou jsem si teď procházel diskusi na stejné téma (placení obsahu a množství reklam v takovém případě) na serveru zvedavec.org z 16.9.2002 a čirou náhodou tam přispěl i nějaký Jiří Mašek ze serveru osud.cz:

    (reagoval jste na poznámku:)
    "Podívám-li se např na osud, tak mimoto, že píše úplné nesmysly je mi na zvracení i z jeho přeplácanosti."

    Nevím, máte-li na mysli přeplácanost "reklamami", pokud ano, pak vězte, že reklamy na naší stránce (1 banner, 1 ikonka a 1 sloupec) jsou cca 1/3-1/4 reklam na ostatních denících. Navíc se jedná pouze výměnnou síť. Předplatitelé budou mít ale i tak ještě tento počet redukován

    Jednak předplatitelé osud.cz vůbec nemají tento počet reklam redukován, ale především bych rád viděl, kde - ve kterém deníku - mají skutečně oněch až 4*105=420kB reklam na stránce ... ?

  • 21. 10. 2002 12:06

    jiří mašek (neregistrovaný)
    Ano a kupodivu jsem to psal i já, v poslední době se na internetu (zejména v diskusi iDnes) objevují věci pod mým jménem, které jsem nepsal...

    Dobrá beru zpět, uvědomuji si, že to není tolikrát... :-))

    Ovšem že mají reklamu na stránkách průměrně větší, s tím souhlasíte, ne?
  • 21. 10. 2002 12:12

    Jaromír Suchý (neregistrovaný)
    S tím, že mají jiné servery reklamy na stránkách průměrně více, samozřejmě souhlasím, ale kdybych měl sám za čtení nějakého serveru skutečně předplatit reálnými penězmi, tak bych tam nechtěl ani bit reklamy.
  • 11. 10. 2002 13:05

    jiří mašek (neregistrovaný)
    No to mi tedy moc jako úspěch nepřijde. Magazín Osud jsem zpoplatnil teprve před cca 15 dny, takže veškeré srovnání může kulhat, nicméně:

    Návštěvnost Bonusweb X Osud je cca 20 až 25:1.
    Přesto již registrace v jedné ze 4 možností u nás využilo přes 300 členů (ve formě členství zkušební 0,-/dotované 55,-/běžné 99,-/sponzorské 200,- a více za měsíc) a srovnání měsíčního předplatného je o řád příznivější než srovnání návštěvnosti obou portálů.

    Dají se z toho vyčíst podle mne 2 věci: záleží na konkurenci v "oboru", tedy zda vůbec existují srovnatelné servry a zda nabízejí srovnatelný obsah zdarma. Druhá věc k rozhodnutí o uzavření obsahu webu je dle mého ta, že nelze nabízet volně i předplatitelům velmi srovnatelný balík produktů či služeb. Je to buď, a nebo...

    Myslím však, že pomalu nadchází čas pro poloprofesionální servry, žijící bez reklamy, tuto otázku řešit. Zánik či nahnutá situace několika webů (nemyslím nyní z oblasti počítačů) je toho důkazem...

    Mimochodem pokud by čistě teoreticky byl v budoucnu zájem z Bonuswebu či jiného placeného internetového média (o jiném zatím nevím) o společné "členské" portfólio, jsem pro!
  • 13. 10. 2002 10:07

    jiří mašek (neregistrovaný)
    Ano, psal jsem přece, že od některých servrů svolení mám, od některých nikoliv, a občas zveřejňuji ještě mnohem starší záležitosti, než 2,5 roku, protože je to podle mého názoru pořád aktuální....

    S těmi reklamami jste mě dostal, to jsem ani netušil, že jich tam je tolik, nicméně započítal jste naprosto všechno, i doporučené stránky a tipy a to pak samozřejmě takto naskáče....

    Jinak, upřímně, ono z příspěvků několika desítek členů nejde dělat naprosto profesionální a samostatný e-zin, byť pro to dělám maximum. Je to spíš taková hra, resp. nutnost. Pokud během 1 roku "nenabereme" dostatečný počet členů, aby mohly vypadat "profesionálně" i odměny autorům, provozní náklady, režie, atd., bude to zřejmě konečná.... Na druhé straně: podaří-li se mi dosáhnout hrubého měsíčního příjmu cca 20.000,- Kč, slíbil jsem čtenářům, že bude ZNOVU vše naprosto zdarma.

    Bodlo mi udělat něco s tím reklamním prostorem, pokud by snad někdo ze čtenářů měl nějaký nápad, či kontakt...

    Píšete proč lidé přispívají. Nevím, zda to jsou důvody "náboženské". Spíše to jsou důvody ty, že shromažďované informace a zejména souvislosti mezi nimi zatím bohužel nemají moc konkurenci, protože jsou jakoby "z druhé strany". Myslím, že však tento "styl" v čase rozhodně přijde a pak třeba Osud i pozbude opodstatnění.

    Je Vám asi jasné, že kvůli penězům 3 roky stovky hodin týdně na internetu nevisím. Naopak, těch peněz z rodinného rozpočtu už v tom zahučelo až děsivě hodně...K velké radosti manželky, pochopitelně. Tuhle jsem si zrovna počítal hodinovou mzdu: vychází 17,- Kč. :-)) No není to vtip.

    Ještě jednou Vám vážený Jaromíre děkuji, že svou "konstruktivní" kritikou snad zkvalitňujete mou práci a služby... Díky moc a mějte se hezky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).