Anketní otázka se ptá: Co nejvíce znevažuje českou online reklamu v očích uživatelů?
postrádám tam kolonku výměnné systémy.
Ač jsem sám uživatel obou nejrozšířenějších výměnných systému, tak myslím, že právě tyto systémy internetovou reklamu znehodnocují. Už několikrát jsem objevil stránky například jen s dvěma řádky textu a třemi bannery a jedním čtvercem 250x250. Nebo zase najdete obsahově bohatou stránku, ale bannery jsou dole pod textem navíc ještě pět řádků mezera, aby nebyly vidět.
Nechci ani jeden ze systémů rušit, ale chtělo by to zavést nějaká ostřejší pravidla. Webmasteři cpou reklamu z výměnných systémů všude kam to jde. Pak se nikdo nesmí divit, že účinnost klasické bannerové reklamy klesá a jsou potřeba stále agresivnější formáty.
Myslím, že jste uhodil hřebíček na hlavičku. Nejde však jen o zahlcení reklamou. Významná je rovněž velmi nízká úroveň provedení bannerů. Vůbec nejvíce ale postrádám reklamní regulaci. Přes pravidla výměnných systémů se totiž i na jednom mém sportovním webu často zobrazují reklamy s možná bohulibým účelem, ale provedením na úrovni SM praktik. Tím narážím např. na banner "takto se mučí ženy v Číně", nebo tak něco.
Takže ano, výměnné systémy napomáhají špatnému vnímání reklamy na webu. Smutné na tom je, že efekt z výměnných systémů je pro webmastery skoro nulový. Dnes každý trochu uvědomnělý majitel webu přinejmenším buduje výměnu textových odkazů a snaží se o nalezitelnost v katalogových a fulltextových službách, což je efektivnější než výměna bannerů.