Mi tohle prostě neumíme a jsme zaostalí jako ve všem.Mě se náš digitální maskot-panáček velmi zamlouvá a ten spot upozorňující na přechod na digitál je také dobrý.Nechápu jak je možné,že tahle upoutávka už neběží v celé republice.Zeptejte se lidí v Ústeckém kraji že tu je zaplý digitál a většina lidí vám řekne že o tom ani neví.
Unas v CR do toho nikdo nechce vrazit ani korunu, je to smutne. Pritom by stacilo, aby na vsech TV bezel spost kde by byly uvedeny inet stranky nebo moznost telefoniho cisla pro informace 800... Ma to vetsina firem. Nechapu proc to nemuze mit CR. Mit tam par lidicek na vstupu pro jendoduche dotazy a pak ke konci uz techniky. Aby se na vstupu odfiltrovali jednoduche dotazy a nezatezovali se jimi odbornici.
Ono by uplne stacilo, kdyby treba kolem 20:00, kdy jdou uplne vsude reklamy, bezel na CT2 kratky instruktazni filmik jak Josef Novak (pokud mozno starsiho veku a v moterkach, aby bylo zrejme, ze to zvladne opravdu kazdy) prisel do prodejny, koupil si set-top-box, zapojil ho a naladil, a to same pro satelitni prijem. Jestli to bude mit 2-3 minuty, tak je to moc. Upozorneni na cas vysilani instruktazniho spotu bych nechal bezet v prouzku behem vsech zprav na CT1 a vysilal klidne kazdy den. Zaroven by mozna program na komercnich stanicich zacinal vcas a ne az ve 20:10. Proste dve mouchy jednou ranou :)
Úlohou informovat obyvatelstvo je pověřen VEŘENOPRÁVNÍ ROZHLAS A TELEVIZE. S ohledem na to, že ČT místo veřejnoprávní služby vysílá blbosti z archívu, sportovní přenosy, soutěže a seriály, tak se tomu nemůžeme ani divit, že kašle na to aby informovala své koncesionáře. Domnívám se, že tento zpackaný způsob přechodu k digitalizaci je dalším důvodem proč molocha s názvem ČT okamžitě zprivatizovat.
Jenze to jo ono neketre subjekty schvalne cekaji az to za ne nekdo udela a oni do toho nevrazi ani korunu a to je spatne. Melo vyjit narizeni ze kazda TV musi treba 0.5% kazdy den venovat informacni kampani do doby nez se uplne vypna analog.
Naridit to ma stat, ale o hlavne ze ja pracovni dobu na dverich mit musim :/
To je v nasich pravnich podminkach, pristupu komercnich stanic a jejich majitelu, docela problem. Kamile televizi neco prikazete vysilat, jde o poskozeni jejiho obchodniho zajmu a budou tu dalsi arbitraze. Ze si tim delaji reklamu vlastne samy na sebe je uz vedlejsi. Pravnici to jiste budou umet spravne podat :-(
Ze se narizuje reklama, ze se narizuji dane, ze se narizuji dalsi povinne poplatky je v poradku. Jen narazim na DIVnosti ktere jsou vylozene prinejmensim velmi zajimave.
Jenze dane plati vsichni, kteri splni nejake obecne kriterium. To je dost rozdil, nez si nekoho vybrat a rict mu, ze misto reklamy, za kterou by dostal treba 3 miliony, musi zadarmo odvysilat nejaky informacni spot. Je to dost podobne jako vyvlastnit nekomu pozemek, protoze pres nej pujde dalnice. Faktem kazdopadne je, ze zatimco ten vlastnik pozemku z dalnice nic nema, spis naopak, TV informacemi pomuze mj. i svym vlastnim divakum, aby je mohli bez problemu dal sledovat. Jak jsem ale rekl, pravnici jsou magori, kteri klidne vysoudi uplne cokoli, co jen trochu odporuje "litere zakona", i kdyby si vsichni nad logikou toho vseho tukali na hlavu. Bohuzel.
podle me lidi ponekud podcenujete, zadna extra kampan, sdruzeni atd. nejsou treba, staci spustit nove programy a lidi si informace sezenou sami.
samozrejme v dobe, kdy je v dvbt mensi nabidka nez v analogu, nelze ocekavat zajem lidi, spis jsou nastvani, ze si maji platit za neco, kde nabidka je jeste omezenejsi.
Uvazuji ze rodina jsou 2 dospeli, 1mladistvi, 1dno dite, 2strasi dospeli. Informace budou shanet pravdepodobne 3 lide. Dohromady je to 6 lidi do desiti milionu lidi v CR to musim vynasobit cca 1.5 a jeden milion dam na ty co o dane oblasti neco vedi. To jest 3x1.5=4.5 to znamena ze z 10M bude shanet informaci 4.5M lidi. Z toho bych si dovolil zkusit typnout ze 2.5M lidi to s malou napovedou da nejak dohromady a zbylych 2M lidi zacne shanet inormaci a nekteri z nich zacnou dokonce jak se rika plasit a kabelum a nazvy typu scart sta kabelovka, satelit, cinch, 5.1, stereo, birate, mux, analog, rozbocovac, sluzovac, sejto, yagi vubec nerozumi a nekteri ty slova vubec nikdy neslyseli.
Temto "pohym" 2M lidi chcete sebrat neco na co jsou zvikli a ve vetsine pripadu to je jejich zivotni pritel at jiz nikoho jineho nemaji nebo je to proste bavi?
Je to je muj odhad, statistiku vetsiho rozsahu jsem nedelal. Vychazim z toho s jakymi lidmi se vydam. A beru vzorek cca 10 lidi ruznych kategorii (nazory, zivotni stil,....)
Nojo, to je sice pravda, ale to vi kazdy, jen nejak neni moznost s tim neco delat, kdyz Mestsky soud v Praze rozhodl tak jak rozhodl a Nejvyssi spravni soud dosud nerozhodl o jeho rozhodnutich. A s medialni novelou to zatim nevypada o moc lepe. Vypnout analog je ale nutne uz ted, takze jak to zaridite? Ta situace proste nejaka je a na ni se nic nezmeni. Reci o nejakem "kdyby" jsou k nicemu.
Kampaň ve které se dovím, že si mám koupit set-top-box ke každé bedně a každému zdroji signálu samostatně, že budu přepínat dvěma ovladači, každé přepnutí trvat několik vteřin a výsledkem bude 150 programů s stejnými debilními telenovelami, které se při troše štěstí nerozpadnou do kostiček opravdu nepotřebuji. Ovšem naši zadavatelé a poskytovatelé služeb i provizí ano.
Ze prepinas mezi ovladaci je docasne. A mozne jen za soubehu. Ktery je vymezen pouze proto, aby vsichni lide stacili vymenit/upgradovat potrebne zarizeni pro prijem jineho signalu (misto analaogoveho digitalni).
Asi jsem naivní, ale domnívám se, že i vám by se líbilo, kdyby byly dostupné takové závazné informace (a ani byto nemusela být žádná kampaň - stačila by třeba internetová stránka), na základě kterých by se člověk, který o to stojí, dozvěděl:
- od kdy se v konkrétním regionu začne skutečně digitálně vysílat
- v jakém formátu (MPEG2, MPEG4 či jiném)
- v jakém rozlišení (720 × 576, 720i/p nebo dokonce 1080p/i)
- které programy budou a i do budoucna musí být bezplatné (nekódované) a za které by bylo potřeba platit (a čím je případně dekódovat)
Protože jedině tak bych se mohl rozhodnout, zda investovat do nějaké moderní iDTV (s odpovídajícími vlastnostmi a rozlišením, či se po ní alespoň pídit) nebo zůstat u postarší klasiky doplněné o nějaký jednoduchý STB. Zda má cenu pořizovat recordér (s jakým tunerem a schopnostmi). Co s obvyklou druhou (např. "ložnicovou" nebo "kuchňovou") televizí - doplnit jen o STB nebo vyhodit? Vykašlat se na DVB-T a přejít na IPTV, DVB-C nebo DVB-S? A hlavně kdy s tím vším začít. Nyní se totiž jeví jako absolutně ztrátové pořizovat nějaké nové vybavení (TV, STB, recordér), když se za pár měsíců může situace radikálně změnit. Nebo naopak může dlouhodobě zůstat naprosto stejná a pak by investice do parametrů přístrojů kupované s tím, že je v brzké budoucnosti využiji, přišla zcela nazmar.
Pro lidi, které to nezajímá, by stačilo jen třeba pár týdnů před ukončením analogu zobrazovat při zprávách informaci, že s analogem je u nich konec a pokud se chtějí dívat i nadále musí si koupit STB nebo se podívat na na odkaz s výše uvažovanými informacemi.
Ale to spíš dřív skončí uherský rok, než se něčeho podobného dočkáme.
Bohužel se tohoto nedočkáme nikdy, protože na toto nikdo nezná odpověď, prostě ani ti zasvěcení nám nemohou říct nic 100%konkrétního, protože to sami neví!!!
Toho jsem si vědom a jsem s tím i smířen. To byl jen takový povzdech. Na druhou stranu je mnohokrát lepší, že se může a musí člověk rozhodovat sám, co, zda vůběc a kdy si pořídí, než za minulé éry, kdy si mohl tak leda maximálně zvolit, jestli bude mít vůbec nějakou televizi (nebo třeba auto, apod.) nebo ne a o parametrech se mu mohlo zdát leda tak v nejdivočejších snech.
Pamatujete na kupónovou privatizaci?
Tenkrát to taky nikoho nezajímalo, kromě pár nadšenců do toho "masový spotřebitel" nešel.
Pak se objevil jakýsi Kožený s desetinásobkem a obyčejný lidi stáli fronty.
Dejte lidem deset programů - budou stát fronty a psát na úřady, ať jim ten digitál už pustěj, že tetka ze Lhoty už ho má a oni furt ne.
Jojo, a doporučuji aby nové programy byly zaměřeny takto:
1. Program "Chytrý kupující" - zkratka CHKU, obsahová náplň: slevy v Lidl, Tesco, Albert, Globus, Plus a Interspar.
2. Program "Erotika a sex" - zkratka TIKASE, obsahová náplň je zřejmá,
3. Program "Spokojená domácnost" - zkratka SPODOMA, obsahová náplň: nejstupidnější telenovely a seriály z červené knihovny
4. Program "Super věci" - zratka "SUVEC", pro diváky které znaví sledovat EROS, obsahová náplň: nová auta, nové motorky, jak vytunit Škodu 120 na 250 kW, jak zamontovat zesilovat 250W stereo do Favorita a podobně.
5. Program "Rádce zemědělce a pěstitele" - zkratka "RAZEMPES", obsahová náplň: jak si to pohnojit, likvidace krků a hrabošů, o trestní zodpovědnosti kombajnérů při jízdě po poli, jak vylepšit víno glykolem, atd.
Tyto programy by jistě uspokojily asi tak 99% obyvatelstva, to nepodstatné jedno procento, co chce něco jiného je možná zanedbat, ti se stejně dívají na satelit.
Máte, pravdu, v každé společnosti existují cca 3% lidí, chovající se zcela odlišně obecným zvyklostem... Mezi ně lze zahrnout i "podivíny" dívající se na satelit, ve dne mají doplněnu podívanou o plující mráčky, večer pak jako přidanou hodnotu mnoho třpytivých hvězdiček...
V tom máte pravdu,spousta lidí říká proč bych si kupoval setabox když je tam méně programú než na analogu.To naší vládu nezajímá.A ve finále jsou lidé kteří v současné době nemají ani analog,panč Německý digitál už běží na plné gule a ruší náš analog. Né nadarmo říkám že naše DIGITALIZACE je totální KOCOURKOV.