Chybou je, že to Android vůbec lidem umožní a také to, že používat na něm pirátské kopie je tak snadné. Další věcí je rovněž to, že Android si kupují lidé neochotní za software a vůbec jakoukoliv kvalitu platit. Na iOS vládne jiná mentalita, proto tam to pirátství bude stále minimální. Chlapcům z Brna držím palce, ať se jim daří. Google by se měl stydět a přijít se systémem ověřování kopií přes jejich servery.
Jakékoliv snahy o DRM ze strany Google budou tvrdě potlačeny. Google nechce být v té roli, nechce být zodpovědný za uživatele, v případě že je začne kontrolovat schytá tvrdou kritiku a co více DRM by vedlo k většímu podílu forků Androidu - už teď má CyanogenMod zhruba 6m uživatelů.
Nemůžu porovnat, ale myslím si, že to zdaleka není problém Androidu, ale lidí. Apple má prostě jiný business a hodně lidí si nekoupí Apple, protože na něj prostě nemá a ti co si jej už koupí, tak nějak počítají, že to znamená nákup aplikací.
Já měl na Androidu pár aplikací nelegálně... většinou her a většinou za tím účelem, abych si aplikaci měl čas dostatečně vyzkoušet (dřív to nebyl problém, člověk na to měl 24h, dneska je interval zkrácený na několik minut).
Osobně mi je proti srsti za aplikace jako TitaniumBackup, BateryStat nebo ROM manager nic nezaplatit.
U klasického software mi přijde za aplikaci jedne verze platit a za novou platit zas ale u Androidu mi to opravdu problém nečiní - jednou zaplatit a mít navždy aktualizace a nemuset nic řešit. Stějně jako TotalCommander například.
Třeba můj táta by rád kupoval (neříkám, že tyto hry), ale jeho karta neumí online platby a on si to kvůli tomu zařizovat nebude. Takže nekoupil nic, i když ho peníze netrápí a např. s PayPalem by spokojeně utrácel. Jak fungují inapp nákupy, taky přes Play store? Nebo se dá platit i jinak? Dovedu si představit, že cílovka těchto her (děti a omladina) prostě nemají jak zaplatit. Pokud se ale inapp nákupy dělají stejně a tam platí, tak moje teorie padá :)
Proč se zmiňuje procento pirátských kopií ze všech kopií? To je přece úplně nepodstatné. Podstatné je, kolik kopií jsou schopni prodat.
Že existuje armáda Číňanů, kteří si to nekoupí ani za dolar (protože i tak je pro to ně hodně a protože i kdyby chtěli, tak nemají jak zaplatit) - to je přece jasné.
Jaké náklady způsobuje těch 90% nelegálních zákazníků? Vyšší zatížení nějakých aplikačních/support serverů? Čili z celkových nákladů jenom drobné.
Chápu, že procento nelegálních uživatelů je velmi důležitý údaj, když jdete plakat někde k veřejnosti/politikům (podívejte, jak mi ubližují, musíte přijmout zákon na to) - ale nezdá se, že by tohle byl ten případ.
Minecraft lze hrat taky neplaceny a kupodivu se z autora stal milionar - presto ze nijak nebrani, ani nikde nekrici o "zlych piratech" ... lidi zjevne nemaj problem zaplatit, pokud je neco zaujme a to presto, ze nemusi.
Tudiz jakekoli stiznosti v tomhle ohledu = jsem neschopny prodat svuj produkt a chyba je jen a pouze na me strane.
BTW: Takovych kravovin se da do telefonu postahovat ... vzhledem k tomu ze o tom slysim tady poprvy, to asi bude zazrak odpovidajici znamosti.
Proč se zmiňuje procento pirátských kopií ze všech kopií? To je přece úplně nepodstatné.
Podle mě to je dost podstatný údaj, který říká, že lidi si neváží cizí práce.
Podstatné je, kolik kopií jsou schopni prodat.
Tohle je zase v tomto případě nesmysl. Evidentně je o hru zájem, když má tolik nelegálních kopií a se schopností prodávat to evidentně nesouvisí. Jak byste toho chtěl dosáhnout? Prosit je, aby si to místo černoty koupili? Nebo jim šlapat na krk? Opravdu si tuhle schopnost nedokážu představit.