Zrovna uvedené příklady FPÖ a nemožnosti registrovat národní doménu bez sídla v dané zemi jsou skutečně problémy, které by neměly být. A jestli se je nedaří řešit na nižní úrovni (přesto, že to teoreticky jde), tak proč ne centrální regulací na úrovni EU. Nebo to aspoň deklarovat - ony pak ty zúčastněné strany najednou budou mít větší motivaci se rychle dohodnout (takže žádná regulace nakonec nebude potřeba).
Tj. samotný záměr je naprosto korektní a není důvod ho kritizovat. Je dost možné, že se najde nějaká záludnost v konkrétní implementaci těchto záměrů - a pak no, pak bude čas bít na poplach. Jenže zatím žádný konkrétní návrh neexistuje. Gró článku proto, bohužel, spočívá na eurofoii/regulofobii autora - což je na Lupu podle mně dost málo :(
No jestli jde jenom o tohle, tak můžou zahraničním subjektům ty domény dávat zadara, ne?
Jinak národní doména zjevně není věc soukromá, ale veřejná (jak vyplývá z názvu) - a tudíž veřejnost má právo kecat do toho, jak se s ní bude zacházet (a to třeba prostřednictvím svých volených zástupců).
V EK sedi lide, kteri k tomu maji mandat dany primo volenymi zastupci (poslanci EP). Tim se v podstate nelisi od vlady CR.
Kdybych chtel jit do detailu, tak narozdil od vlady CR, kde poslanci schvaluji v podstate jen premiera a ten ostatni ministry muze meni jak se mu libi, tak EK jde pred europoslance jako celek.
az na to, ze ep (europarlament) voli ek (eurokomise=eurokomisare) jako celek, ovsem kandidaty navrhuje er (evropska rada) a ta je NEVOLENA. to znamena, ze pokud chcete hlasovat pro sveho eurokomisare automaticky tim schvalujete dlasich 26. tolik k "volenym" zastupcum v tomhle socialistickym bordelu zvanym eu.
mohu se zeptat napr. kdo volil rompuye jako predsedu er? nebo kdy v cr probehla volba necase do er? jedini voleni zastupci v eu jsou poslanci ep, kteri bohuzel nemaji takove rozhodovaci pravomoce jako je to zvykem u narodnich parlamentu. dokonce ani nemohou navrhovat cleny ek/er, maji pouze moznost je schvalit anblock. takze mate moznsot hlasovat, ze hlidat zahradku se zeleninou bude kozel, ovce a zahradnik a pokud se vam to nezda tak dalsi moznsnot je uz jenom kozel, kozel, zahradnik nebo ovce, ovce, zahradnik. takze asi tak.
Rompuye zvolila jednomyslne Evropska Rada - sbor tvoreny predsedy nebo prezidenty vsech clenskych statu (za CR to byl premier)
A k 'nezvoleni' staci veto jedineho clenskeho statu.
A EU je postavena tak, ze kdy je to konfederace (=sdruzeni suverennich statu), pak je kazdy z techto statu zastupovan svym nejvyssim vladnim predstavitelem (dle ustavy kazdeho statu) + rozhodovani jednomyslne.
Jinak by bylo treba z EU udelat federaci a dat obcanum pravo volit prezidentat EU a predsedu Komise ... (u EuroParlamentu uz to tak je).
to ze je chvastal je ok, narozdil od ostatnich aerolinek je o tridu v preprave nekde uplne jinde.
a ze neprinesl inovace? me jako zakaznika primarne zajima cena a tady sejmul vsechny kolem. ze je priplatek za zavazadlo? no a co? potrebujete snad tezsi nez 10kg? tak zaplatte u konkurence o 300€ vic za letenku a muzete si vzit 15kg bagl zdarma. ze na trase pod 1h30 nedostanete zdarma okoralej toust a deci dzusu jako dava lufthansa? big deal.
s ryanairem jsem letel asi jen 5-7x jelikoz maji cr diky vysokym poplatkum na ruzyni blbe pokrytou a tak zbyva par letu z brna ci blavy, zbytek tras letame se smartwings z prahy nebo airberlin/niki z vidne a rozdil zadnej, jen u ryanairu nemusim smrdet na checkinu a cena je polovicni oprot tem druhym nizkonakladovkam.
podle me ryanair udelal z letani po evrope vyhodnou a pohodlnou sluzbu. dneska by me nikdo nedonutil jet autem do milana byt by to bylo uber limo kdyz muzu za 700kc letet a za stejny penize si pucit na letisti auto. a budu tam do 3 hodin co vylezu z baraku.
nehlede na to, ze za lonsky rok prepravil skoro 80M lidi coz je nasobne vice nez jakykoliv aerolinky. o dotacich nevim, do jejich hospodareni nevidim, ale pochybuji ze je to gro jejich byznysu.
 
Aha, takze Vietnamsti trhovci jsou vlastne skveli inovatori. Sejmuli vsechny naklady, jako je najemne v obchodech, kvalitni materialy nebo platby za nejaky vyvoj. Zakazniky prece zajima cena, ze?
Ryanair je takovou evropskou neprilis povedenou kopii Southwestu.
Zda je sluzba Ryanairu pohodlna, necham na kazdem. Kdyz letim do Bruselu, fakt nechci skoncit v Charleroi a kdyz letim do Parize, tak fakt nechci skoncit Beauvais (coz jsou venkovska letiste, ktera dostavaji netrivialni mnozstvi dotaci a proto muzou dotovat byznys MOL).
Ja samozrejme chapu, ze existuji cestujici, kterym tento profil vyhovuje a nemam s nim zadny problem. Stejne tak akcionarum Ryanairu preju zisky, od toho je podnikani. Ale rikat tomu inovace ...
srovnat ryanair s vietnamcema je dost podpasovka. protoze nesnizuji uroven sluzby, jediny v evrope nakupuje nejvic novych letadel a orezavaji naprosto zbytne veci.
a s letistema jsem na tom opacne (preferuji mala) nehlede na to, ze cdg je subjektivne jedno z nejhorsich a tak jestli pristanu o 30km od centra dal na roi nebo cdg je mi fuk stejne si tam pucim auto a jedu tam kde mam vyrizovani.
ale jak jsem psal ryanair neni primarni leteckou spolecnosti kvuli mizerne nabidce letu z cr a nemam duvod je nejak vychvalovat jen nevidim duvod proc platit do barcelony 300€+ s lufthansou kdyz stejnou sluzbu za 80€ dostanu treba od ab/niki vcetne nutnosti checknout kufr protoze vic jak 5kg vam do kabiny nevemou a hnusnej toust s krabicovym dzusem vam take daji u obou.
pokud se budeme bavit o b/1c tak tam je to nekde uplne jinde. 2x jsem letel ve 1c po evrope (ne za svoje, ale placeno klientem) a tam je servis na jiny (snobsky) urovni, ovsem za 2h let vysmrknout 3-4 tisice euro je zhovadilost, za ty prachy litam po evrope 3/4 roku ikdyz musim k letadlu po svych a ne v slk se ridicem.
 
Ryan nesnizuje uroven sluzby? Ale no taaak.
Uplne nechapu, proc menite tema - ja jsem zpochybnil Vase tvrzeni, ze Ryanair je inovatorem.
A to, ze nejste cilova skupina klasickych aerolinek jeste neznamena, ze byste na ne nemel koukat z hlediska byznysu mezi prsty.
Ja treba taky nejsem cilova skupina zakazniku Volva a presto mam za to, ze treba Volvo je (narozdil od Ryanairu) inovatorem.
neuhybam z tematu
- je pro vas vynechani okoraleho sandwiche snizovanim sluzby? je pro vas zkraceni checkinu snizenim kvalty sluzby? je pro vas % nejnizsi ztratovost zavazadel a zpozdeni letu snizovanim kvality sluzby? o zvyseni limitu handbagu, prepraveni vice osob za mene casu atd ani nemluve.
nevim tedy na co konkretne narazite, mozna by bylo snazsi kdybyste napsal co vam na pristupu ra vadi.
ma predstava letu viden-barca je stejna jako cesta pendolinem praha-ostrava ci busem sa praha-brno, sednu si na misto a bud neco vyrizuju nebo spim, predevsim chci aby mi ostatni dali pokoj pripadne si reknu o piti ktere si klidne zaplatim.
 
Vite, ja pamatuji jeste dobu, kdy se jidlo na vnitroevropskych letech dalo jist. To byla doba PRED Ryanairem.
Pokud znamena zkraceni chceckinu to, ze s tim clovek doma stravi dvakrat tolik casu nez agent na letisti, tak ano. To je snizeni kvality sluzby.
Ztratovost zavazadel je irelevantni parametr. Pokud mate byznysmodel postaveny na P2P letani a zakazniky s bagazi odhanite, tak neni moc problem nizkeho procenta dosahnout.
Co mi na Ranairu vadi? No vlastne to, ze se chova jako pijavice na systemu, ktery financuji jini. Zkuste se treba zeptat, jak se piloti Ryanairu dozvidaji pocasi v cilove destinaci. Ale i to bych nejak dokazal prenest pres srdce, kdyby se pan O'Leary netvaril jako buhvijaky liberal.
Jinak s nimi neletam, protoze se mi nelibi, kdyz se ke me dodavatel chova jako k dobytku. A to presto, ze obvykle sedim v casti familierne nazyvane jako dobytcak.
V kadem pripade mam za sebou od patku sest segmentu a poskladat to dohromady holt chce sitovou aerolinku.
... ale uz jsme dost off-topic. Klidne s MOLem litejte, kazdy mame jine preference. Ostatne Vietnamec, ktery vcera prodava boty ve stanku v Sape a zitra ve Zline vlastne je take uspesnym inovatorem - v botech se (chvili) chodit da a ma jen minimum reklamaci.