Vlákno názorů k článku Brzy pověsíme tebe i tvou rodinu aneb Zpráva o výhrůžkách smrtí na sociálních sítích v Česku od Niemand - Ano, máte pravdu v tom, že problém se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 12. 2017 11:55

    Niemand (neregistrovaný)

    Ano, máte pravdu v tom, že problém se ukazuje pouze z části a proto se pokusím ho uvést do souvislostí.

    Především bych chtěl zdůraznit, že Vámi správně odfiltrované výrazy typu "já tě zabiju" byly převážně adresované osobám, které se vzájemně znaly a měly soukromý charakter bez celospolečenského dopadu. Naopak drtivá většina neodfiltrovaných výrazů byla adresovaná osobám, které se vzájemně neznaly (přinejlepším pouze jednostranně) a adresované osoby naopak působí aktivně politicky a významně ovlivňují minimálně dění v ČR, možná i dále, čímž je jim možné přisuzovat celospolečenský dopad. Doufám, že s tímto můžete souhlasit, protože bez shody v tomto bodě, další analýza se bude míjet úplně.

    Dalším důležitým bodem skládačky je uvědomění si skutečnosti, že důvěra médiím je na historicky nízkém bodě a v moderním období samostatné České Republiky nebyla nikdy nižší.
    https://www.mediaguru.cz/clanky/2017/11/cvvm-duvera-k-mediim-se-v-rijnu-znovu-snizila/
    Jaké jsou pro to důvody? Myslíte si, že se o to média žádným způsobem nepřičinila? Není to náhodou výsledek "jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá"? Neboli, tak dlouho působila média neobjektivně a propagandisticky, až jim lidé přestali důvěřovat. Pokud se shodneme i v tomto, tak příjde na řadu "překvapivý" závěr.

    Chci zdůraznit, že toto je můj osobní názor a nikomu jej nevnucuji jako jedinou pravdu, pouze jsem k němu logicky došel osobním poznáním.
    Vyhrožování na internetu (ne nutně pouze vyhrožování smrtí) je důsledek hlubšího problému, nikoliv problém sám. Příčinou tohoto důsledku je všudypřítomná snaha o manipulaci společnosti, mimo jiné především skrze média (nebo také osoby v médiích činné se společenským dopadem - prostě mají moc ovlivňovat mínění). Lidé, kteří jsou neustálou propagandou a masírováním silně znechuceni, by uvítali objektivní informace, ale těch se jim nedostává a oni nevidí žádnou možnost, jak s tím něco udělat. Jediné, co sami za sebe vidí jako možnost, je "ulevit si". Ve své bezmoci by něco chtěli udělat, ale nemůžou. A zároveň vidí, že se to nelepší a že propaganda stále jede s nezmenšenou intenzitou. Za této frustrace jim pak už ani velmi hrubé výroky nepřipadají příliš expresivní, protože propagandu považují za "nejvyšší svinstvo", kterému se žádná výhrůžka dostatečně nevyrovná.
    Ještě jednou chci zdůraznit, že jde o můj osobní názor, se kterým se jistě ne každý ztotožní.

    Pokud tedy chceme něco udělat pro "slušnější společnost" je třeba začít řešit podstatu problému a tím je objektivita médií. Pokud se toto povede vyřešit, navázané souvislosti se automaticky alespoň částečně zlepší samy od sebe.

  • 18. 12. 2017 11:03

    Olda (neregistrovaný)

    „Americký film Harpuna, který vám teď nabízíme, nastavuje nemilosrdně zrcadlo měšťácké společnosti, v níž je dolar alfou a omegou života.“

  • 18. 12. 2017 10:08

    A.S. Pergill (neregistrovaný)

    Je výhrůžka smrtí konstatování: "hlasuji pro stranu, co má v programu aktivity, které provádíš, trestat smrtí"?
    Případně: "až tě odsoudí k smrti, půjdu se přihlásit za kata"?

  • 19. 12. 2017 7:31

    Nick (neregistrovaný)

    To je zajímavé, že stále řešíte „objektivitu“ médií ale vůbec si nevšímáte, že na rozněcování nenávisti má nezanedbatelný dopad takzvaný prezident, který ačkoli ve svých předvolebních slibech lhal o spojování společnosti a přitom dělá naprostý opak. A to nemluvě o jeho loutkovodičích ze zahraničí, kteří přes různé štvavé weby důvěru v média soustavě a systémově podkopávají a nenávist rády přikrmují.
    Však není náhoda, že naše největší kremelská loutka média neustále napadá a to včetně výroků o zastřelení.

  • 18. 12. 2017 15:22

    Jen všechno převeďte na Orwella (neregistrovaný)

    Zjednodušení a šarlatánství se především dopouštíte vy, pane Kwolku.

    Udělal jste statistický výskyt kusů textu. K nimž jste metodou ála Aštar Šeran došel k závěru, že z toho vyplývá nenávist, a pak jste si do toho vysnil strach a frustraci.

    Prostě děláte závěry, které nejsou vědecky odůvodnitelné. Prostě jsou tam, protože je chcete vidět vy, a tak jste si násilně vytvořil závěr.

    A teď se snažíte ze sebve dělat lídra a odborníka na tématiku "nenávist na sociálních sítích". Prostě se snažíte najít si flek a džob, a třeba by z toho mohlo něco kápnout. Jen škoda, že pravda a serióznost je první, co jste pohřbil.

  • 18. 12. 2017 16:03

    Jiří Kwolek - autor (neregistrovaný)

    Zakázek máme dost. Data jsou exaktní a dohledatelná. Trendy a korelace s událostmi také. Náš vzorek dat je jako histologie. Neříkáme, že jsem testovali vše, ani že vzorek je 100% čistý - data kontrujeme vzorkováním. Máme hledat trendy, ukazovat souvislosti - tak jak si to žádají zákazníci. Ti svá data dostanou kompletní a mohou si svůj úsudek udělat sami (například v případě volebního výsledku ANO byla ve zmínkách jejich voličů vidět radost a optimizmus).

    Nechápu tu komentářovou nenávist a zarputilost. Jakou pravdu a serióznost jsem pohřbil? Pravdu o čem? Jaká je TA pravda?

    Minule jsem psal o projektu neuronových sítí pro stanovení sentimentu a i tady jsem byl napaden s tím, že to není možné, že si na tom větší borci vylámali zuby. Tak proč bychom na tom nemohli pracovat? Testovat architekturu neuron. sítě, ladit vstupní data i koeficienty. K čemu je ten sofistikovaný hate. Jedná se o článek mapující část internetových diskuzí.

  • 19. 12. 2017 8:59

    A.S. Pergill (neregistrovaný)

    Serióznost jste pohřbil tím, že nedokážete rozpoznat :
    1. plané vyhrožování od skutečně účinného
    2. důvodné a oprávněné vyhrožování od nedůvodného a neoprávněného
    Mimo mnoho dalších věcí.

  • 18. 12. 2017 12:19

    A.S. Pergill (neregistrovaný)

    S tím, co uvádíte, souhlas.
    Jinými slovy, chce to podpořit Okamuru s jeho programem vyčistění žumpy "veřejnoprávních" sdělovacích prostředků a zavedení standardního, věcně správného, zpravodajství.

  • 19. 12. 2017 7:34

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Společnost by ale neměla být spojená, slušný člověk nemůže dělat kompromisy a spojovat se s lumpy a nebo se jim podřizovat.

    Kdo žádá spojenou společnost má vždy s ní nekalé úmysly. Spojenou společnost vyžaduje totalita, aby mohla všechny ovládat. Ve svobodné společnosti toto není potřeba, protože ve svobodné společnosti člověk potřebuje stát jen párkrát za život a role státu je minimalizovaná.

  • 18. 12. 2017 16:22

    Klik je cvik (neregistrovaný)

    Náš vzorek dat je jako histologie.

    Nemáte pravdu a popíráte nyní ve vší úctě sám sebe ... Jsem jen čtenář a četl jsem Vaše články na Lupa.cz To sice není histologie ale pro změnu historie, kterou tvoříte dohledatelně jen vy sám pane ..

  • 18. 12. 2017 12:44

    Jiří Kwolek - autor (neregistrovaný)

    Zjednodušení je nezbytné a dopouští se ho obě strany. I já to naznačuji a nijak nebiji na poplach. V DVTV jsem řekl, že je vidět, možná iracionální, ale reálný strach. A z toho plyne frustrace a hněv. Dokonce je tam myšlenka, že snížením strachu a zlepšením informovanosti se situace zlepší - nikoliv pranýřováním "hejtrů".
    Na druhou stranu tady jsou "šampióni nenávisti" z zcela exaktními nenáhodnými bloky vyhrůžek. To se frustraci nedá vysvětlit ani omluvit. Je to čistá nenávist. A jejich obětí je mi opravdu líto...

  • 18. 12. 2017 12:57

    XIII (neregistrovaný)

    Pravda. Akorát se obávám, že Okamura na něco takového není sdostatek objektivní a nezaujatý, takže bychom jen nahradili jeden bordel jiným bordelem s opačným znaménkem.

    Nejlépe by snad bylo ČT rozehnat a dát tam jen server, který by automaticky generoval playlisty z archivu ČsT. Beztak jsou archivní pořady to jediné, na co se dá ještě koukat.

  • 18. 12. 2017 10:43

    Jiří Kwolek - autor (neregistrovaný)

    Článek je jen otevřením problému. Nezachytí důležité (a mnohem horší) soukromé zprávy. A někdy zachytí zcela nevinné, poněkud drsnější "kočkování". Problém tady, stejně jako jistá konzistence dat, ale je. Existuje. Jen ho vidíme jen část...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).