Jak pozoruji výstupy českého parlamentu, z "přenositelnosti telefonních čísel" se může stát typicky česká kocourkovská norma, která v praxi nebude přinášet žádoucí konkurenční podmínky a možnost svobodnějšího chování zákazníka.
Jistě by pomohl i zákaz prodeje telefonů "blokovaných" pro jediného operátora. Eurotel i T-mobile jsou v tomto směru velmi "zainteresovaní"...
Uvidíme, jak se zachovají "zlobbovaní termiti". Jde o mnoho peněz (a Český telecom!), podobně jako u nedotažené liberalizace na pevné síti ČTc.
no tak zopakuji jeste jednou otazku! myslite ze bude mozne provest originaci cisla ktere NYNI ma prislusny operator toho mit cisla bez smlouvy u daneho operatora? nechapu jak to souvisi s predplacenosti nepredplatitelnosti.
Osobne jsem prenositelnost cisla (mobilniho) vyuzil a obvykle to bylo ucetne do druheho dne. Co se tyce sjednoceni cen tak je zrejme nevyhnutelne protoze tezko pak zpetne z vyuctovani resit permutace toho kde zrovna ktere cislo bylo, proste se bude volat
- pevna sit
- mobilni sit
- nejaka benefitni cisla (napr firemni vpn tu ted volam pres zkracenou volbu)
Myslim ze to neni zadny technicky problem. Poslete z daneho cisla napr SMS. Soucasny operator zjisti vas zustatek (coz lze), odecte nejaky manipulacni poplatek a prevede jej k operatorovi novemu i s cislem. Naco potrebujete pisemnou smlouvu ?
No tak zopakuji ještě jednou odpověď: ANO, bude to možné, protože číslo prepaid karty je stejným mobilním číslem, jako číslo tarifu. Čemu jste na té odpovědi nerozuměl?
Já bych spíše ten dotaz položil tak, že není zatím ani zdaleka jisté, jak bude naloženo se zbývajícím nevyčerpaným kreditem zákazníka na předplacené kartě.
Můj osobní názor je ten, že by se jednalo ze strany operátora o bezdůvodné obohacení, pokud by si tento kredit chtěl přivlastnit předchozí operátor a proto by logicky měl být refundován zákazníkovi nebo převeden mezi operátory spolu s mobilním číslem na nový předplacený účet u jiného operátora.
Pokud vím, tak dosavadní snaha některých operátorů je ale zatím spíše přesně opačná. Nechat jej propadnout a docílit tím toho, že někteří zákazníci si z tohoto důvodu využití MNP rozmyslí. Klasická bariéra. Budoucí marketingové nabídky přitom budou chtít stavět tak, aby motivovali stávající zákazníky k udržování relativně vysokého kreditu a tím chtějí minimalizovat riziko vyplývající pro ně z povinnosti umožnit MNP i pro prepaidový segment.
No, jako obohacení by to nebylo, proč? Když si člověk koupí kredit, dojde k transakci, v tu chvíli je to účetně ukončená záležitost, pokud už tu službu nechceš užívat, neměl si za ní platit.
Refundace zákazníkovi asi taky není zcela jednoznačná, budeš-li mít 100kč kreditu, tak ti operátor nemůže vrátit 100kč. Operátor z toho dostal třeba jen 80kč (nevím přesně jaké provize dostávají prodejci, tipuju něco kolem 20%), takže když by dal 100, prodělal by 20kč - nebude schopen zjistit ve který trafice si koupil kredit aby tu dvacku chteli po ni.
Co kdyz budu chtit prepaid slubu jednoho operatora zmenit na tarif? Ucetne by to bylo slozite a jak bezne slycham od spousty lidi s prepaid jak furt nemaji kredit, tak verim ze nebudou mit ani tolik kreditu aby zaplatili tu pajcku za prevod cisla ;)
Pokud k soucasne standardni delce ordinace hovoru na mobilnich sitich pripoctu jeste obtezovani a zdrzovani nejakym paskem mile slecny (a tedy natazeni tak na dvojnasobek), tak si myslim, ze to bude vice jak kontraproduktivni... - firemniho zakaznika netrapi cena hovoru, ale vcasnost a rychlost prenosu informaci, resp. uskutecneni hovoru - uz ted se ta ordinace pocita na desitky sekund - to nejsou vyjimecne pripady.
obecne snad funguje pri zrizeni tarifu ze se da zvolit default jazyk pro komunikaci, takze nevidim problem...
navic by mohlo existovat nastaveni kde by se toto upozorneni ze volam do drahzsi site dalo vypnout, osobne neresim kam volam a treba si ani nejsem jisty zda 72x a 73x volacky patri eurotelu nebo t-mobilu...
Hlasové hlásení je naprosta ptakovina. Leda, ze by bylo doprovazeno nejakym strojove rozeznatelnym pisknutim, kterym by mohly rozumet jine ustredny a podle toho smerovat hovor.
Pro tyhle záležitosti by měl být k dispozici nějaký speciální repository, kde si budete moci zjistit (i pro automat), které číslo je ve skutečnosti v jaké síti. Takže pištění na to netřeba.
OK - to by bylo v pořádku. Jako bezplatná služba bez tarifikace a s určitým časem na položení (ukončení) hovoru, když zjistím, že volám do jiné a tedy zbytečně drahé sítě.
Pravděpodobná odpověď je: Pokud to opravdu budete chtít vědět, budete mít možnost si to zjistit. Znát předem jednotkovou cenu hovoru je vaše právo, není však povinností operátora nutit vám tuto informaci za každou cenu. Navíc spousta lidí by po hlášení: "Jste přepojen do sítě ..." hovor ukončila, takže by operátoři byli sami proti sobě. Takže moje představa je taková, že pošlete SMS s volaným číslem a vrátí se vám SMS s jeho aktuálním operátorem. Taková služba nejspíš bude muset existovat i kvůli volným SMS do vlastní sítě, kde by zákazník měl taky vědět předem, jestli je posílá zadarmo nebo za peníze.
Zavedeni informacni sms je dle meho nazoru pouze doplnkova sluzba. Sit do ktere volate muzete rozlisit napr. jinym vyzvanenim apod. Navic operatori pochopili, ze jednotna sazba do vsech siti to ulehci i jim...
Takže na to, abych zjistil, za kolik budu volat, budu muset zaplatit minimálně jednu SMS (jak znám naše operátory, bude to ještě něco navíc) a čekat na odpověď? Děkuji, nechci. Pokud nebude tento problém vyřešen nějakým bezplatným, nezdržujícím a neobtěžujícím způsobem, přenositelnost čísla mi přináší víc škody než užitku.
Pevnou linku už čtyři a půl roku nepoužívám a nemám v úmyslu na tom nic měnit, takže je mi to celkem jedno. Mobilní telefon používám, takže mi na tom záleží docela dost.
Tohle je klasicka ukazka rizeni ze zadniho sedadla, aneb jak to vypada, kdyz se rozhodne urednik, ktery vubec nerozumi o co jde, udelat libive gesto. Takze se na zaklade narizeni z EU po cele Evrope proinvestuji miliardy EUR, ktere zaplati vsichni uzivatele siti, aby se tech par promile lidi co vyuzije prenositelnost cisla mohlo na ukor ostatnich "prenest".
Zavest prenositelnost cisel mezi mobilnimy sitemi neni nic technicky sloziteho, proste se prida dalsi databaze do mobilni site, mobilni sit uz ma takovych plno, tahle je navic celkem primocara a relativne jednoducha. Nebude to stat miliardy EUR po cele evrope (respektive by to nemuselo tolik stat, ale je mozne ze operatori teatralne zaplati vysoke ceny, aby pak ukazovali kolik je to stalo a jak kvuli tomu musi zvysit hovorne).
Vam to prinese ostrejsi konkurenci, takze rozhodne i vy uvidite vyhody systemu, i kdyz prenositelnost sam nevyuzijete. Tam kde je jiz prenositelnost zavedena (napr. Finsko) pomerne prudce vzrostla konkurence na trhu a ceny dosti spadly.
Teda vy si to predstavujete jak Hurvinek valku. :-) Uvedomte si, ze predcisli operatora jakozto konstanta bylo pouzivano v desitkach systemu (pro kazdeho operatora) jakozto identifikator site. Poplatkovaci modul proste vzal predcisli a z nej vypocetl cenu, vykazni system udelal to same, statisticke vyhodnoceni opet pres cislo predvolby. Ted se musi vsechny tyhle systemu zmenit tak aby se dotazovaly do externi databaze. Problem je, ze v kazde vetsi firme jsou systemy ruzneho stari a pouzitych technologii. Takze pokud mate J2EE aplikaci tak je to skutecne jen uprava volani v kodu a implementace vysoce dostupne a vykonne databaze s cisly (coz je samo o sobe naklad tak 500mio + min. 50mio rocniho OPEXu), tak u starsich aplikaci to znamena velke zasahy dovnitr a v nekterych pripadech nutnost aplikaci uplne nahradit. Jenom u nas zavedeni prenositelnosti cisel bude znamenat troufnu si rici naklad rekneme 5 - 10 miliard korun. A to samozrejme vsechno zaplatime jako uzivatele.
Cisla ze zemi kde je prenositelnost zavedena ukazuji zejmena ze to vyuzije radove procento uzivatelu, jimz tento luxus zaplati zbyvajicich 99%. Osobne si myslim, ze bariera zmeny cisla nikdy nepredstavovala zasadnejsi prekazku konkurencniho prostredi. Pro soukrome osoby a podnikatele to vubec neni problem (ja mam ted ctvrte telefonni cislo a nijak zvlast mne to nezasahlo) a pro firmy je to stejny naklad jako kdyz se stehuji, coz delaji velke firmy stejne obvykle kazde dva roky (ja se jako zamestnanec velkeho bankovniho ustavu stehoval petkrat behem tri let).
abychom si to upřesnili, těch přenesených čísel je tam, kde se to povedlo, řádově 10%-20% za rok, čili v průběhu pěti let přesene čísla většina zákazníků. Viz třeba to Finsko. Jednotky procent jsou zbožná přání majoritního operátora.
Mozne je ledacos nejsem expert na prenaseni cisel. Nicmene nesouhlasim s vasi extrapolaci. Na zacatku byl urcite naval nadrzenych early adopters, kteri sli prevest cislo okamzite jak to bylo mozne. Cekal bych ze nasledne dojde k ustaleni na nejakem vice mene konstantnim cisle vyrazne nizsim nez pocatecni boom prvniho roku. Krome toho urcite bude existovat cast notorickych "prenositelu", kteri pujdou dalsi rok zase k nekomu jinemu, takze v tech dalsich lidech muze jit o ty same lidi z roku prvniho. Takze s tvrzenim "v průběhu pěti let přesene čísla většina zákazníků" bych byl velmi opatrny.
To je ale pěkná blbost. To co zde uvádíš nejsou přenesená čísla, ale přenesené rozsahy čísel (např. firma XY si přesune svojí řadu 10.000 čísel ale používá z toho 40) a dělíš to počtem skutečných abonentů. Takže si vypočítal akorát blábol. Údaje z Finska hovoří o tom, že skutečných čísel se přeneslo cca 2-3 procena! A že se za 5 let přenesou čísla všech zákazníků (když se přenese ročně 10-20%)je naprosto totalní nesmysl a tvoje chybná dedukce, která navíc nená opodstatnění v matice. Zdá se, že si tentokrát šlápnul hodně vedle.
To si trochu pletete pevnou a mobilní síť. V pevné síti jsou rezervované rozsahy pro operátory a někdy i pro koncové firmy, v mobilní ale je k číslu přiřazený tarif a ten se platí. A co tarif, to zákazník, málokterá firma platí hromadu mrtvých duší.
Je jasné, že se nemusí přenést všechna čísla, to co jsem uvedl, byl maximální stav. Ale ani náhodou ty výsledky neznamenají, že se to týká jen jednotek procent lidí. Naopak - týká se to rozsáhlých zákaznických skupin. Už proto se přenositelnost zavádí a není to vůbec buzerace EU - přenositelnost mají USA i asijské země.
Moc nechápu co jsi napsal. Pokud to dobře chápu, tak tvrdíš, že v mobilních sítích nejsou provolby do sítí podniků. Ale to je blbost - my jsme například propojeni do čtyřech sítí (2 pevné a 2 mobilní) a ve všech máme nějaké 5ciferné předčíslí doplněné 4cifernou interní "klapkou". Při volaní "ven" si ústředna pozná kam to volám a podle toho to pošle příslušnému operátorovi i se správnou identifikací čísla volajícího.
cisla je jedna vec a druha vec je jejich vyklad - a divim se, ze nejdete trochu do hloubky.
Kazdy operator resi miru vymeny svych zakazniku (churn) a dulezite je, jak se tento ukazatel zmeni po zavedeni MNP. Jestlize zustane stejny, tak se nic nestalo a prinos MNP je z hlediska konkurencniho prostredi nulovy - akorat dodavatele MNP vydelaji na zavedeni nemale penize.
Podle mych infomaci byl v Evrope bezny 20% churn - mysleno pred zavedenim MNP.
Pokud vsak po zavedeni MNP lze vysledovat daleko vetsi churn, tak muzeme mluvit o uspechu MNP.
Btw. nikdy mi neprislo frustrujici sdelit, ze mam nove telefonni cislo a vizitky nechavam tisknout casteji, nez menim telefonni cislo.... Jedine, k cemu vyuziji MNP je mozna prevod manzelcina zlateho cisla - ale ma se kvuli tomu implementovat MNP?
patricku vy by jste to mohl vedet, co se bude dit s cisly ktere operator jeste neudal a ani nehodla udat? bude je muset prislusny operator -originovat-? oskar drzi cislo ktere ma pro me cenu 10.000+ a nechce ho pustit planuje ho v budoucnu na oskarty :( a to u nej mame 21 simkaret (neni to nijak mnoho ale take ne uplne malo)
Nám zase Eurotel nechtěl dát číslo, které měl ve všech předčísích volné, protože je prý vyhrazeno pro datové služby (797866) - tak jsme ho dostali u Oskara...
Troufnu si rict, ze za 5 - 10mld Kc vam tu prenositelnost cisel udelam sam do 30ti dnu. Do konce zivota nebudu muset o praci ani zavadit.
Blabolite totiz pekny nesmysl. Poplatkovy system musi predevsim vzit cislo ze ktereho volate a priradit mu prislusny tarif (a ze jich v provozu budou urcite desitky, ale mozna stovky ruznych).
IMO uctovat do kazde site jinou casku je blbost z principu, zdaleka by neslo o nejaky hloupy system uctovani, do ktereho pridat jeden hloupy dotaz je to nejmensi. Musel by jste predevsim zajistit informovani uzivatele a mam ten zvlastni pocit ze ten vam brzo utece, pokud ho pred kazdym druhym hovorem bude otravovat informace ze vola do site XY za cenu N Kc/min a zda to tak opravdu chce (protoze presne tohle by museli realizovat vsichni pokud chteji zachovat soucasny system rozdilnych cen).
Takze jedine rozumne reseni je zkratka udelat nekolik ruznych tarifu, ale u vsech bude hovorne do vsech siti stejne => zadne hovory/sms ve vlastni siti zdarma, protoze zakaznik nevi kam zrovna vola/pise a co byl vcere operator X muze byt ted Y.
A ano, zakaznici to zaplati, pravdepodobne podstatnym snizenim cen (pocitam 30 - 50%).
At uz mate jine ceny nebo ne, stejne potrebujete vedet do ktere site dany hovor skoncil. Uz kvuli vykaznictvi, uctovani vuci ostatnim operatorum a spouste dalsich veci, nekde to potrebujete offline (tj. az pozdeji), nekde online. Nic to nemeni na faktu, ze ted jsou ty systemu naimplementovane podle cisla predvolby a bude se to muset draze predelavat. Vetou "nejaky hloupy system uctovani, do ktereho pridat jeden hloupy dotaz je to nejmensi" jenom dokazujete, ze o tom nemate ani poneti. Ja nedelam poslednich osm let nic jineho nez implementace velkych databazovych reseni pro finacni ustavy a mam velmi dobry prehled kolik co a za kolik stoji. Na tom ze se jedna o miliardy korun jenom u nas trvam a tezko mi to nekde vyvrati. Krome toho jsem se o tom pred casem bavil s lidmi z Eurotelu a ti rovnez mluvili o devitimistne sume a to nemeli v rozhovoru se mnou duvod mlzit.
Posledni veta uz je skutecne velice naivni. Proc by melo dojit k podstatnemu snizeni cen? Opravdu je pro vas dneska takovy problem prejit bez cisla? Je to opravdu pro firmu takovy problem? Upozornit partnery a pretisknout vizitky? Zmenit par reklam? Jak jsem jiz napsal firmy se stehuji dnes a denne a nevadim jim to. Nebo zavedeme take prenositelnost adres? Co takhle prenositelnost domenovych jmen mezi jednotlivymi TLD? Chci se prestehovat do USA, proc si nemuzu zdarma sebou vzit databazista.cz na .com?
Nechci tvrdit ze tomu nerozumite, a docela verim i tem cenam, ktere jsou ovsem velmi premrstene (ale nekoho obrat je preci treba a kdyz to zaplati ...)
Ale to co pisete je nesmysl. Kdyz se firma prestehuje, tak vetsinou nemeni sidlo, pripadne si u posty objedna takovou zajimavou sluzbu, ktera spociva v tom, ze i nadale ji bude dorucovana korespondence poslana na puvodni adresu.
Tady vubec nejde o firmy, ale o koncove uzivatele predevsim. Vy bude svym 200 kontaktum co 1/2 roku vysvetlovat, ze uz mate zase jine cislo ? Radsi si ho nechate i kdyz budete platit o neco vice nez by jste musel. Ale v okamziku kdy bude stacit nekam zavolat/dojit a behem 24h se vam zmeni operator a cislo zustane neni problem pravidelne vyhodnotit nabidku.
Vite vy vubec kolik takova zmena stoji firmu o vice nez 10ti lidech ? Asi nemate vubec predstavu. Vytisknou nove udaje vsude mozne i nemozne neni zadarmo, vasi zakaznici budou mit zajiste take nesmirnou radost, a nejlepe pokud je ona firma vedena v ruznych oborovych seznamech, ktere v ten okamzik prestanou platit.
Mimochodem, jednu takovou "aplikaci" tu mam tu cest provozovat. Ja to neplatil, takze je mi celkem jedno kolik to stalo, jen vam muzu rict, ze totez jsem schopen udelat tak behem 14ti dnu a kdybych za to dostal to co za to zaplatil majitel, tak nemusim par let pracovat. Jenze me by za to dal leda prd (tomu se tusim rika efektivni vedeni firmy), tak at si to zaplati jinde.
Kdyz si vezmu jak dlouho funguje prenositelnost cisel v jinych statech a jak dlouho se vi, ze EU to prosazuje a jedna o tom, tak by meli operatori vymahat naklady na zavedeni prenositelnosti na tech, kdo jim delaji databaze. Svazat v datovem modelu predvolbu fixne s vykaznictim se da hodnotit jako trestuhodna nedbalost.
Rušení starých tarifů je velmi citlivá záležitost. Zatím si operátoři troufli na staré tarify sáhnout pouze výjimečně a ještě jen v detailech. Byl by to totiž jasný signál novým zákazníkům, že slibům operátora nemohou věřit.
Jsou zajímavé. Zavedení přenositelnosti čísel je dobrá věc, už jen proto, že znemožní operátorům blokování telefonů. Je velmi pravděpodobné, že dojde i k určité nivelizaci obchodních podmínek a částečnému sjednocení obchodní agendy, což je plus pro zákazníka, kterému to usnadní volbu optimálního operátora. Je téměř jisté, že dojde k poklesu cen, což je další dobrá zpráva.
Blokovani dotovanych mobilu a smlouvy na dobu urcitou, IMHO nemaji s prenositelnosti co delat. Bud se za urcitych podminek uvazu k operatorovi (neco za neco) a pristupuji k tomu s vedomim, ze sem se zavazal u nej odebirat sluzby po nakou dobu a on mi za to poskytl jinou vyhodu a nebo si to neuvedomuju, ale pak nemuzu plakat a chtit po statu, aby tu smlouvu zrusil, proste sem blbej a za blbost se plati.
A dotovany telefon je obdobna zalezitost. Cena toho telefonu neni bezna komercni cena, ale proste se jedna o vyrobek s omezenou funkcnosti (funguje jen u jednoho operatora) a za tuto omezenou funkcnost dostavam urcitou slevu. Zase, je to neco za neco a ja si musim rozmyslet, jestli mi to za to stoji. Jestli ne, tak se seberu a pudu si ten telefon koupit v te verzi, ktera funguje s kazdym operatorem, ale zase za nej vic zaplatim.
No, to máte na jednu stranu pravdu. Na druhou stranu se ta pravidla dají udělat tak, aby nedeformovala trh. Kupříkladu tak, že smlouvu z dotovaného telefonu lze kdykoliv převést, ale trvá vám povinnost zaplatit rozdíl v ceně.
tím se narovnává nejenom trh s mobilními službami, ale dokonce i s telefony...
Otazka je, proc se vubes starat o prenositelnost cisel a neudelat novou technologii.
Vemte si vzor z DNS - ip se dá prirovnat k telefonimu cislu (stat.sit.stroj), kdyz server zmeni hosting, tak se ip zmeni, ale domenova adresa zustane stejna a stejne podobne by mohly fungovat telefoni cisla - udelalo by se telefoni dns, a misto +420 616 420616 by se volalo na lenkavenka.tel.cz , kdyz by levkavenka menila operatora, tak by se jen zmenil zaznam v registru - puvodni operator a novy nemusi vubec nic resit. a samozdrejme by slo volat i na klasicke cislo :)
+ by si clovek mohl vybrat hezkou adresu (coz by to hodne zpopularnilo, a nejen pro teenagery - v americe je bezna mnemotechnicka reklama typu "volejte 555-AUTO pro opravy")
+ by staromilec klidne mohl mit 420616546879.tel.cz
+ inverzni tel-dns
+ zpetna kompatibilita - cislo z dns vytahuje pristroj.
sice by si to vyzadalo novou generaci pristroju (nebo slozite upgrady firmwaru/javove prekladace), ale to by uvitali vyrobci - slozitost vyvoje noeho typu by byla mala, profity ze zmeny strojoveho parku velke :)
To jste ale uz o generaci dale. To se pouziva v klasicke IP telefonii, kde reknete chci mluvit s Zweisteinem a vypadne na me X zaznamu, kde se pravi, Zweistein preferuje volani pres SIP na adrese X, kdyz se tam nedovolas, zkus to na adrese Y pres H323, kdyz ani to, pokecej s nim na jabberu a nakonec muzes zkusit tenhle mail.
Z hlediska zpetne kompatibility se pouzivaji porad stejna telefonni cisla, jen se pred odeslanim do DNS otoci, aby se daly delegovat domeny, takze 0.2.4 je CR, 2.0.6.0.2.4 je Eurotel a tak dale,
Zamyslim se az potom, nejdrive uvedu priklad z praxe... Jsem teenager, je mi 15 let. Můj první mobilní telefon jsem si pořídil asi před čtyřmi nebo pěti roky. Za tu dobu jsem nazbíral přes 150 kontaktů. Jsou to lidé, kteří jsou zruhba jako já. Úkon vytočení čísla mé přítelkyně už mi tak ztriviálněl, že ho dělám naprosoto manuálně. Obdobná situace je asi u dalších 20 - 25 přátel. Kdykoli si někdo z nich změní číslo, musím vždy pracně přemýšlet a oni jsou na tom samozřejmě stejně. Proto s přenosem mobilních telefoních čísel souhlasím a považuji to za užitečnou službu, která jk doufám, přinese pohodlí mobilním uživatelům.
Jen se posmivej, ale ten kluk ma pravdu.
A pak se zamysli ty, jak to prudi kdyz ti nekdo pise, ze si mas zmenit jeho cislo. A takhle mas prudit stovky (prinejmensim) lidi? Navic ma tve cislo spousta lidi, na ktery proste nemas zpetny kontakt. Znam radu pripadu, kdy zmenit cislo znamena mnohalete budovani klientely v haji. Stehovat se vetsinou musis, ale cislo menit nemusis, a tak ho nezmenis.
A ty kecy o miliardach at si strcej za klobouk, stejne se ty systemy neustale inovujou a menej, takze jen zlomek z toho jsou skutecne naklady navic. A vedi o tom uz leta, takze to mohli (a urcite maj) mit davno pripraveny.
Presne tak, jen at to funguje, jsem uz nekolik let zakaznikem oskara (hlas) a eurotelu (data) ale vim ze za urcitych podminek s urcitymi balicky bude lepsi byt u eurotelu i hlasem, problem ale je v tom ze cislo u oskara ktere mam a maji ho vsichni mi znami i neznami kteri se ale mohou hodit... kdybych mohl prenest cislo, uz sem u eurotelu, sice by slo jen o desetikorunove uspory mesicne, ale i tak, navic bych platil jen jednu fakturu takhle platim dve... kdyby pak zavedl eurotel to co oskar (2in1 SIM) pak bych mohl mit jen jeden telefon misto dvou...
Hmm, mně je sice dvaapůlkrát tolik, ale zase používám volání ze seznamu a zkrácenou volbu :-). U většiny lidí už v podstatě ani nevím, kam (do jaké sítě) volám, bo si jejich čísla nepamatuju (když je vůbec nevidím).
Jsem zákazníkem předplaceného Twistu, potřebovala bych převést dosti vysoky nevyčerpaný kredit na jiné číslo Twistu. Operátor mi řekl,že to není možné. Dokáže mi někdo v této věci poradit?