Jak pozoruji výstupy českého parlamentu, z "přenositelnosti telefonních čísel" se může stát typicky česká kocourkovská norma, která v praxi nebude přinášet žádoucí konkurenční podmínky a možnost svobodnějšího chování zákazníka.
Jistě by pomohl i zákaz prodeje telefonů "blokovaných" pro jediného operátora. Eurotel i T-mobile jsou v tomto směru velmi "zainteresovaní"...
Uvidíme, jak se zachovají "zlobbovaní termiti". Jde o mnoho peněz (a Český telecom!), podobně jako u nedotažené liberalizace na pevné síti ČTc.
no tak zopakuji jeste jednou otazku! myslite ze bude mozne provest originaci cisla ktere NYNI ma prislusny operator toho mit cisla bez smlouvy u daneho operatora? nechapu jak to souvisi s predplacenosti nepredplatitelnosti.
Osobne jsem prenositelnost cisla (mobilniho) vyuzil a obvykle to bylo ucetne do druheho dne. Co se tyce sjednoceni cen tak je zrejme nevyhnutelne protoze tezko pak zpetne z vyuctovani resit permutace toho kde zrovna ktere cislo bylo, proste se bude volat
- pevna sit
- mobilni sit
- nejaka benefitni cisla (napr firemni vpn tu ted volam pres zkracenou volbu)
Myslim ze to neni zadny technicky problem. Poslete z daneho cisla napr SMS. Soucasny operator zjisti vas zustatek (coz lze), odecte nejaky manipulacni poplatek a prevede jej k operatorovi novemu i s cislem. Naco potrebujete pisemnou smlouvu ?
No tak zopakuji ještě jednou odpověď: ANO, bude to možné, protože číslo prepaid karty je stejným mobilním číslem, jako číslo tarifu. Čemu jste na té odpovědi nerozuměl?
Já bych spíše ten dotaz položil tak, že není zatím ani zdaleka jisté, jak bude naloženo se zbývajícím nevyčerpaným kreditem zákazníka na předplacené kartě.
Můj osobní názor je ten, že by se jednalo ze strany operátora o bezdůvodné obohacení, pokud by si tento kredit chtěl přivlastnit předchozí operátor a proto by logicky měl být refundován zákazníkovi nebo převeden mezi operátory spolu s mobilním číslem na nový předplacený účet u jiného operátora.
Pokud vím, tak dosavadní snaha některých operátorů je ale zatím spíše přesně opačná. Nechat jej propadnout a docílit tím toho, že někteří zákazníci si z tohoto důvodu využití MNP rozmyslí. Klasická bariéra. Budoucí marketingové nabídky přitom budou chtít stavět tak, aby motivovali stávající zákazníky k udržování relativně vysokého kreditu a tím chtějí minimalizovat riziko vyplývající pro ně z povinnosti umožnit MNP i pro prepaidový segment.
No, jako obohacení by to nebylo, proč? Když si člověk koupí kredit, dojde k transakci, v tu chvíli je to účetně ukončená záležitost, pokud už tu službu nechceš užívat, neměl si za ní platit.
Refundace zákazníkovi asi taky není zcela jednoznačná, budeš-li mít 100kč kreditu, tak ti operátor nemůže vrátit 100kč. Operátor z toho dostal třeba jen 80kč (nevím přesně jaké provize dostávají prodejci, tipuju něco kolem 20%), takže když by dal 100, prodělal by 20kč - nebude schopen zjistit ve který trafice si koupil kredit aby tu dvacku chteli po ni.
Co kdyz budu chtit prepaid slubu jednoho operatora zmenit na tarif? Ucetne by to bylo slozite a jak bezne slycham od spousty lidi s prepaid jak furt nemaji kredit, tak verim ze nebudou mit ani tolik kreditu aby zaplatili tu pajcku za prevod cisla ;)