Pokud k soucasne standardni delce ordinace hovoru na mobilnich sitich pripoctu jeste obtezovani a zdrzovani nejakym paskem mile slecny (a tedy natazeni tak na dvojnasobek), tak si myslim, ze to bude vice jak kontraproduktivni... - firemniho zakaznika netrapi cena hovoru, ale vcasnost a rychlost prenosu informaci, resp. uskutecneni hovoru - uz ted se ta ordinace pocita na desitky sekund - to nejsou vyjimecne pripady.
obecne snad funguje pri zrizeni tarifu ze se da zvolit default jazyk pro komunikaci, takze nevidim problem...
navic by mohlo existovat nastaveni kde by se toto upozorneni ze volam do drahzsi site dalo vypnout, osobne neresim kam volam a treba si ani nejsem jisty zda 72x a 73x volacky patri eurotelu nebo t-mobilu...
Hlasové hlásení je naprosta ptakovina. Leda, ze by bylo doprovazeno nejakym strojove rozeznatelnym pisknutim, kterym by mohly rozumet jine ustredny a podle toho smerovat hovor.
Pro tyhle záležitosti by měl být k dispozici nějaký speciální repository, kde si budete moci zjistit (i pro automat), které číslo je ve skutečnosti v jaké síti. Takže pištění na to netřeba.
OK - to by bylo v pořádku. Jako bezplatná služba bez tarifikace a s určitým časem na položení (ukončení) hovoru, když zjistím, že volám do jiné a tedy zbytečně drahé sítě.
Pravděpodobná odpověď je: Pokud to opravdu budete chtít vědět, budete mít možnost si to zjistit. Znát předem jednotkovou cenu hovoru je vaše právo, není však povinností operátora nutit vám tuto informaci za každou cenu. Navíc spousta lidí by po hlášení: "Jste přepojen do sítě ..." hovor ukončila, takže by operátoři byli sami proti sobě. Takže moje představa je taková, že pošlete SMS s volaným číslem a vrátí se vám SMS s jeho aktuálním operátorem. Taková služba nejspíš bude muset existovat i kvůli volným SMS do vlastní sítě, kde by zákazník měl taky vědět předem, jestli je posílá zadarmo nebo za peníze.
Zavedeni informacni sms je dle meho nazoru pouze doplnkova sluzba. Sit do ktere volate muzete rozlisit napr. jinym vyzvanenim apod. Navic operatori pochopili, ze jednotna sazba do vsech siti to ulehci i jim...
Takže na to, abych zjistil, za kolik budu volat, budu muset zaplatit minimálně jednu SMS (jak znám naše operátory, bude to ještě něco navíc) a čekat na odpověď? Děkuji, nechci. Pokud nebude tento problém vyřešen nějakým bezplatným, nezdržujícím a neobtěžujícím způsobem, přenositelnost čísla mi přináší víc škody než užitku.
Pevnou linku už čtyři a půl roku nepoužívám a nemám v úmyslu na tom nic měnit, takže je mi to celkem jedno. Mobilní telefon používám, takže mi na tom záleží docela dost.