Google bude růst globálně, lokálně nemá šanci, to by musel zvolit úplně jiný přístup k uživatelům..ostatně o tom, jak vypadá zákaznický support google.com v praxi se už také řeklo pár slov (většinou doslova n******ch)....
Co se týká "web 2.0 platformy", tam nelze nic očekávat, jak sám řekl autor článku, internet je dynamické prostředí, navíc při zmínce o prezidentských volbách (pronikání zpravodajských videí na stream serverech) mě napadlo se zamyslet nad tím, zdali dynamika internetu (ve světě!, ne u nás kde vládne loajalita uživatelů - jediný důvod proč seznam dávno nepošel finančním hladem) není do značné míry výsledkem toho, že internet odráží "aktuální" zájmy...příklad: prezidentské volby...jasně, hodně lidí se bude dívat na info o kandidátech, na jejich výstupy, budou je studovat a srovnávat, takže nějaký frajer koupí v předstihu dobrou doménu, udělá web kde to výše popsané bude pohromadě (a vlastně to může být jen jakýsi agregátor doplněný o třešničku na dortu) a pak si bude tleskat za příjmy, co mu půjdou z reklamy.
jako příklad jsem sice zvolil "informační portál", ne službu, nicméně chtěl jsem tím jen říct svůj názor, a to že na internetu bude prostě vždycky těžké udržet uživatele u jedné služby.
To ovšem neplatí o všech segmentech trhu ;) pro last.fm snad ani konkurence nemůže být, když nepočítám pandora.com, která je však přeci jen o něčem jiném (chybí ji ty "sociální" atributy).
Především je Pandora.com jen pro uživatele ze Spojených států. "due to licensing constraints, we can no longer allow access to Pandora for most listeners located outside of the U.S.", hlásí úvodní stránka. Tím pro mě zatím pro last.fm jiná (byť jen třeba vzdáleně podobná) alternativa není.